Produktsuche

Gesamtkatalog

MFSL - HALFSPEED-LP`s USA (Out of Print )

Gefundene Artikel: 640

Anzeige Produkte 611 bis 620

MFSL MOFI 038 ----- LIMITED EDITION ----- 140 GRAM VINYL EDITION = MFSL SILVER LABEL ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

JUDAS PRIEST ----- SCEAMING FOR VENGEANCE ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL) LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER (GATEFOLD-JACKET) ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0270 !! ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ...... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD) / ..... ORIGINAL MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2014 / ..... ORIGINAL MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 140g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MASTERED ON MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL TAPES / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1982 BEI COLUMBIA RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1982 BY COLUMBIA RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... DIESE WERTVOLLE AUDIOPHILE MFSL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... )

Weitere Details: *************************************************************************************************** .................... Rezension: .................... "Point Of No Entry" konnte das Niveau von "British Steel" nicht halten – aber mit dem Folgealbum konnten Judas Priest wieder daran anknüpfen. Tatsächlich gelang die Balance zwischen Metal-Glaubwürdigkeit und Massentauglichkeit hier besser denn je, was sich in den Verkaufszahlen dies- wie jenseits des Atlantiks auch widerspiegelte. Songs wie "You've Got Another Thing Comin'", "Electric Eye" oder "Bloodstone" sind aus dem Metal der 80er nicht wegzudenken… (1982/2014) ................... *************************************************************************************************** .................... Nicht, dass ihre vorhergehenden Alben gefloppt wären - alles andere als das - aber erst mit ihrem achten Album, „Screaming For Vengeance“ gelang der britischen Heavy-Metal-Band Judas Priest 1982 der endgültige kommerzielle Durchbruch. Man muss nur kurz in einen beliebigen Track der Platte hineinhören, um sofort zu begreifen warum: Endlich, so meint man, ist hier eine Band nicht mehr auf der Suche, sondern bei ihrem ureigenen, selbstbewussten Stil angekommen. Der Sound klingt dick und satt, die Songs treffen genau die richtige Mischung aus abgehobenen düsteren Fantasythemen und griffigen, direkten Radio-Texten, melodisch und strukturell Verspieltes wechselt ab mit geerdeten Gitarrenriffs und tight gespieltem harten Rocksound. Die Single des Albums, „Youve Got Another Thing Coming“, ist bis heute die Erkennungs-Melodie der Band und zugleich ihre erfolgreichste Single überhaupt. Im Remastering von MFSL klingt das Album so frisch und zeitgemäß, als wären die fünf Herren erst gestern im Studio gestanden. Eine Platte, die einen richtig umhauen kann..................... Die 140g-LP erscheint im Klappcover mit fortlaufender Seriennummer in limitierter Auflage und wurde von Paul Stubblebine neu gemastert..................... ******************************************************************************************* .................... Titel: .................... 1. The Hellion.................... 2. Electric Eye.................... 3. Riding on the Wind.................... 4. Bloodstone.................... 5. (Take These) Chains.................... 6. Pain and Pleasure.................... 7. Screaming for Vengeance.................... 8. You've Got Another Thing Comin'.................... 9. Fever.................... 10. Devil's Child.................... ************************************************************************************************** .................... * Mobile Fidelity Sound Lab Silver Label.................... *** Gatefold Cover .................... Produktinfo.................... In den frühen 1980er Jahren, als der Hard Rock immer softer wurde, legten Judas Priest mit »Screaming for Vengeance« ein Album vor, das Metal-Fans auf der ganzen Welt sofort in seinen Bann zog. Wie viele Bands zogen auch Judas Priest ihren Nutzen aus dem gerade aufkommenden Musikfernsehen und produzierten für »You Got Another Thing Coming« ein Video, das auf MTV hoch und runter gespielt wurde. Der Song wurde zu einer klassischen Metal-Hymne..................... Schwere Riffs und eingängige Melodien, interpretiert mit höchster Falsett-Stimme von Rob Halford, machen auch die übrigen Titel unverwechselbar. Songs wie »The Hellion«, »Electric Eye«, »(Take These) Chains« und »Devil’s Child« sind erstklassige Metal-Hits und »Screaming For Vengeance« gehört bis heute zum Besten, das das Genre hervorgebracht hat..................... Die 140g-LP erscheint im Klappcover mit fortlaufender Seriennummer in limitierter Auflage und wurde von Paul Stubblebine neu gemastert. Numbered, Limited Edition! Pressed at RTI!.................... ************************************************************************************************* .....................Rezensionen ..................... »Dennoch tönt sie griffiger als zeitgenössische CBS-Pressungen. Da macht das Headbangen mehr Laune.« (Good Times, Dezember 2014 / Januar 2015) ..................... ************************************************************************************************** Mobile Fidelity Sound Lab Silver Label Unter der Produktbezeichnung Silver Label veröffentlicht MFSL seit Anfang 2011 eine neue Serie an LPs. Diese werden bei Mobile Fidelity auf der von Tim de Paravicini konstruierten Masteringkette neu gemastert und geschnitten und bei RTI in Los Angeles auf 140 g-Vinyl gepresst. Die Verpackung erfüllt mit einer gefütterten Reispapierinnenhülle, einer schützenden Zwischenhülle und einer fortlaufenden Seriennummer auf dem Außencover die gleichen hohen Ansprüche wie die bekannte Original Master Recording-Serie. Mobile Fidelity plant eine Reihe auch experimenteller Veröffentlichungen und ist in dieser Serie gewillt, mit einer Kopie des Masterbandes vorlieb zu nehmen, wenn das Originalband nicht zur Verfügung gestellt werden kann. Alle LPs erscheinen als Limited Edition und dürften sich bald zu begehrten Sammlerobjekten entwickeln. ******************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0270 !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0270 !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


MFSL MOFI 039 ----- LIMITED EDITION ----- 140 GRAM VINYL EDITION = MFSL SILVER LABEL ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

SANTANA ---- SANTANA III ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL) LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1875 !! ----- PRESSED 140GRAM VIRGIN VINYL ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ...... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD) / ..... ORIGINAL MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2013 / ..... ORIGINAL MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 140g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MASTERED ON MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL TAPES / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1971 BEI COLUMBIA RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1971 BY COLUMBIA RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... DIESE WERTVOLLE AUDIOPHILE MFSL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... )

Weitere Details: ********************************************************************************************* .......... Rezension: .......... Carlos Santana erfand den Latin Rock nicht nur, er lotete auch umgehend seine Grenzen aus. "Santana III" mag für immer im Schatten des immens erfolgreichen zweiten Albums "Abraxas" stehen; aber ein höheres Niveau erreichte das Genre nie wieder. Die Aufnahme des 17jährigen Gitarrenwunders Neal Schon in die Band erwies sich als goldener Griff; eine Doppelspitze wie diese hat es in der Rock-Geschichte selten gegeben. Von den ersten funkigen Takten von "Batuka" an kocht dieses Album; es wird bis zum furiosen Finale mit Tito Puentes "Para Los Rumberos" nicht abkühlen. Santana – dem Musiker wie der Band – gelangen bekanntlich noch etliche brillante LPs, und die Integration von mehr Jazz-Elementen sollte noch für manch kreative Höhenflüge sorgen. Die Quintessenz des Frühwerks aber findet sich hier. (1971/2014) .......... ********************************************************************************************* .......... In ihrer Anfangszeit musste sich die Band um Leadgitarrist Carlos Santana bei einem Vorspiel anhören, Latin Fusion habe keine Zukunft, und sie sollten lieber beim Tellerwaschen bleiben. Ein wenig erinnert das an jenes legendäre Urteil, Gitarren-Bands seien nicht mehr gefragt, mit dem ein Label einst die jungen Beatles ablehnte. Denn kaum zwei Jahre nach ihrer Gründung spielten Santana ihren ungewöhnlichen Mix aus Latin und Rock auf dem Woodstock Festival - und kurz darauf erschien ihr drittes Studio-Album, „Santana III“, welches den absoluten kommerziellen und musikalischen Höhepunkt der Bandgeschichte markierte. Ein dreiköpfiges Drums- und Percussiongespann sorgt für ordentlich lateinamerikanischen Wirbel, und neben Carlos Santanas unverkennbarer Leadgitarre steht mit Neal Schon, der zum Zeitpunkt der Aufnahme gerade mal 16 Jahre alt war, ein zweiter Gitarrist. Und was die beiden da abziehen, das hat es schon ordentlich in sich. „Santana III“ ist unbestritten eines der rockigsten Alben der Band, aber auch eines, auf dem der Latin-Einfluss am direktesten und ungekünsteltsten spürbar ist. Im Remastering von MFSL klingt die siebenköpfige Band mit ihren dichten Arrangements räumlich enorm gut aufgeteilt und sehr transparent, dabei trotzdem druckvolles. Starke Platte. .......... Remastering durch Paul Stubblebine. Limitierte Auflage mit fortlaufender Seriennummer im Klappcover. ************************************************************************************************ .......... Titel: .......... .......... Side One .......... 1. Batuka .......... 2. No One to Depend On .......... 3. Taboo .......... 4. Toussaint L'Overture .......... Side Two .......... 5. Everybody's Everything .......... 6. Guajira .......... 7. Jungle Strut .......... 8. Everything's Coming Our Way .......... 9. Para los Rumberos .......... ********************************************************************************************* .......... Produktinfo .......... Das dritte Studioalbum der Latin-Rock-Band Santana ist zugleich das letzte mit der legendären Woodstock-Band mit Carlos Santana, Organist Gregg Rolie, Schlagzeuger Michael Schrieve, Bassist David Brown und Conga-Spieler Michael Carabello. Neu hinzu stießen der junge Gitarrenvirtuose Neal Schon, der von Bandmitgliedern im Alter von 15 Jahren in einem Club in Palo Alto entdeckt wurde, sowie Perkussionist Thomas ‚Coke‘ Escovedo, der den erkrankten Chepito Areas vertrat. Das dreiköpfige Schlagwerk-Gespann mit Zimbeln, Congas, Trommeln, Tamburin, Vibraphon und die Neuentdeckung Schon fügen sich perfekt in die bestehende Band ein. Santana III (auch The Third Album) ist musikalische Chemie mit perfektem Ausgang, das zu Unrecht im Schatten des Vorgängers Abraxas steht. .......... ******************************************************************************************** .......... Das Remastering durch Paul Stubblebine für Mobile Fidelity atmet neue Wärme und ist von atemberaubender Natürlichkeit. Die tiefe Bühne und umfangreiche Dynamik lassen keine audiophilen Wünsche offen. Santana III gehört in jede Vinyl-Sammlung. Die 140g-Vinyl-LP erscheint in limitierter Auflage mit fortlaufender Seriennummer im Klappcover. .......... ************************************************************************************************ .......... Mobile Fidelity Sound Lab Silver Label .......... Unter der Produktbezeichnung Silver Label veröffentlicht MFSL seit Anfang 2011 eine neue Serie an LPs. Diese werden bei Mobile Fidelity auf der von Tim de Paravicini konstruierten Masteringkette neu gemastert und geschnitten und bei RTI in Los Angeles auf 140 g-Vinyl gepresst. Die Verpackung erfüllt mit einer gefütterten Reispapierinnenhülle, einer schützenden Zwischenhülle und einer fortlaufenden Seriennummer auf dem Außencover die gleichen hohen Ansprüche wie die bekannte Original Master Recording-Serie. Mobile Fidelity plant eine Reihe auch experimenteller Veröffentlichungen und ist in dieser Serie gewillt, mit einer Kopie des Masterbandes vorlieb zu nehmen, wenn das Originalband nicht zur Verfügung gestellt werden kann. Alle LPs erscheinen als Limited Edition und dürften sich bald zu begehrten Sammlerobjekten entwickeln. .......... *******************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1875 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1875 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MFSL MOFI 040 (MOFI 3-040) ----- LIMITED EDITION ----- 3-LP-BOX/140 GRAM VINYL EDITION = MFSL SILVER LABEL ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

RYAN ADAMS ----- LOVE IS HELL ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL) 3-LP/RECORD-BOX ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1180 ----- PRESSED 140GRAM VIRGIN VINYL ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ...... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-3-LP/RECORD-BOX) / ..... ORIGINAL MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2013 / ..... ORIGINAL MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 140g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MASTERED ON MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL TAPES / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN BEI ISLAND RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING BY ISLAND RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... DIESE WERTVOLLE AUDIOPHILE MFSL-3-LP/RECORD-BOX IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* ................ Nachdem Ryan Adams seine Band Whiskeytown verlassen hatte, wurde ihm der Start seiner Solo-Karriere von Produzenten und Labels richtig schwer gemacht: man wollte den gutaussehenden und charismatischen Singer-Songwriter gerne mainstreamtauglich als Popstar vermarkten, aber Ryan Adams stand nicht der Sinn danach. Konflikte waren unvermeidlich: sein dunkles, rätselhaftes und melancholisches Album „Love Is Hell“ musste über ein Jahr auf die Veröffentlichung warten, es war den Labels zu düster, man zerstückelte es in zwei EPs. Erst als sich diese überraschend gut verkauften, veröffentlichte man das Album als Ganzes. Und was für eine starke Platte das ist: Adams setzt seine lyrischen und nachdenklichen Texte zu einer gekonnten Mischung aus Pop-Strukturen, Rocksounds und Country-Anleihen. Seine Songs sind unvorhersehbar, anrührend und hochintelligent. Jetzt gibt es dieses anfänglich so wenig beachtete Album remastert von MFSL auf drei Schallplatten in einer schmucken Box mit einem großformatigen Booklet mit Adams fantastischen Texten. Das lohnt sich! ......................... Als Bonus enthält das MFSL-Reissue sieben Titel, die vorher nur auf einer in Japan veröffentlichten CD zu hören waren. Das Mastering übernahm Krieg Wunderlich, die 140g-Vinyl-LP erscheint in einer Schmuckbox mit fortlaufender Seriennummer in limitierter Auflage.Nachdem Ryan Adams seine Band Whiskeytown verlassen hatte, wurde ihm der Start seiner Solo-Karriere von Produzenten und Labels richtig schwer gemacht: man wollte den gutaussehenden und charismatischen Singer-Songwriter gerne mainstreamtauglich als Popstar vermarkten, aber Ryan Adams stand nicht der Sinn danach. Konflikte waren unvermeidlich: sein dunkles, rätselhaftes und melancholisches Album „Love Is Hell“ musste über ein Jahr auf die Veröffentlichung warten, es war den Labels zu düster, man zerstückelte es in zwei EPs. Erst als sich diese überraschend gut verkauften, veröffentlichte man das Album als Ganzes. Und was für eine starke Platte das ist: Adams setzt seine lyrischen und nachdenklichen Texte zu einer gekonnten Mischung aus Pop-Strukturen, Rocksounds und Country-Anleihen. Seine Songs sind unvorhersehbar, anrührend und hochintelligent. Jetzt gibt es dieses anfänglich so wenig beachtete Album remastert von MFSL auf drei Schallplatten in einer schmucken Box mit einem großformatigen Booklet mit Adams fantastischen Texten. Das lohnt sich! ..................... Als Bonus enthält das MFSL-Reissue sieben Titel, die vorher nur auf einer in Japan veröffentlichten CD zu hören waren. Das Mastering übernahm Krieg Wunderlich, die 140g-Vinyl-LP erscheint in einer Schmuckbox mit fortlaufender Seriennummer in limitierter Auflage...................... Aus gegebenen Anlass nochmals ein deutlicher Hinweis an unsere Spezialisten: Das Coverbild ist bewusst so gestaltet, dass es abgestossen aussieht, und ist kein Grund zur Reklamation...................... ****************************************************************************************** ..................... Titel:..................... SIDE A ..................... 1. Political Scientist ..................... 2. Afraid Not Scared ..................... 3. This House Is Not for Sale ..................... 4. Anybody Wanna Take Me Home ..................... 5. Love Is Hell ..................... SIDE B ..................... 6. Wonderwall ..................... 7. The Shadowlands ..................... 8. World War 24 ..................... 9. Avalanche ..................... SIDE C ..................... 10. My Blue Manhattan ..................... 11. Please Do Not Let Me Go ..................... 12. City Rain, City Streets ..................... 13. I See Monsters ..................... SIDE D ..................... 14. English Girls Approximately ..................... 15. Thank You ..................... 16. Hotel Chelsea Nights ..................... SIDE E ..................... 17. Halloween ..................... 18. Caterwaul ..................... 19. Fuck the Universe ..................... SIDE F ..................... 20. Twice As Bad As Love ..................... 21. Father's Son ..................... 22. Gimme Sunshine ..................... 23. Black Clouds ..................... Aus gegebenen Anlass nochmals ein deutlicher Hinweis an unsere Spezialisten: Das Coverbild ist bewusst so gestaltet, dass es abgestossen aussieht, und ist kein Grund zur Reklamation. ****************************************************************************************** ..................... * Mobile Fidelity Sound Lab Silver Label ..................... Produktinfo ..................... Wie jedes Album des Alternative-Country-Musikers Ryan Adams hat auch „Love Is Hell“ eine Entstehungsgeschichte der spezielleren Art. Ursprünglich geplant als Nachfolger des Erfolgsalbums Gold, tat sich der bekennende „The Smiths“-Fan Adams mit deren Produzenten John Porter zusammen und plante einen wahren Trauerkloß in Plattenform. Sein Label Lost Highway hatte jedoch anderes im Sinn und bat um neue Aufnahmen, die dann unter dem Titel „Rock N Roll“ verkauft wurden. Der Kompromiss: am Veröffentlichungstag erschienen auch einige der abgelehnten Titel – als EP „Love Is Hell Pt. 1“. Und nur wenige Wochen später folgte die EP „Love Is Hell Pt. 2“. ..................... Die Fans waren dann endgültig irritiert, als Lost Highway fünf Monate nach „Rock N Roll“ auch „Love Is Hell“ als volles Album herausbrachte, als Kombination beider EPs plus das unveröffentlichte „Anybody Wanna Take Me Home“. Man kann also sagen: Adams hat sich durchgesetzt. Und allein das atemberaubend ehrliche Cover von Oasis’ „Wonderwall“ ist es wert, diese LP zu hören. ..................... Als Bonus enthält das MFSL-Reissue sieben Titel, die vorher nur auf einer in Japan veröffentlichten CD zu hören waren. Das Mastering übernahm Krieg Wunderlich, die 140g-Vinyl-LP erscheint in einer Schmuckbox mit fortlaufender Seriennummer in limitierter Auflage. ..................... **************************************************************************************************** ..................... Rezensionen ..................... „Der inoffizielle Titel des Good-Times- LP-Highlights geht klar an diese schöne Schatulle.“ (Good Times, Juni / Juli 2014) ..................... **********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-3-LP/RECORD-BOX ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1180 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 799,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 399,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-3-LP/RECORD-BOX ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1180 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MFSL MOFI 041 ----- LIMITED EDITION ----- 140 GRAM VINYL EDITION = MFSL SILVER LABEL ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

INXS ----- LISTEN LIKE THIEVES ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL) LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0937 !! ----- PRESSED 140GRAM VIRGIN VINYL ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ...... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD) / ..... ORIGINAL MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2013 / ..... ORIGINAL MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 140g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MASTERED ON MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL TAPES / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1985 BEI ATLANTIC RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1985 BY ATLANTIC RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... DIESE WERTVOLLE AUDIOPHILE MFSL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************** .......... Rezension: .......... Der internationale Durchbruch gelang der Band um den "neuen Mick Jagger" Michael Hutchence erst mit dem Nachfolger "Kick", aber "Listen Like Thieves" bereitete den Boden dafür. Zugegeben: Nach den ersten drei Songs (dem Bomben-Opener "What You Need", dem Titelsong und "Kiss The Dirt (Falling Down The Mountain)") verliert die Platte an Fahrt, aber drei Volltreffer sind ja schon mal nicht so schlecht – zumal das Hitsingle-Talent von Hutchence und Keyboarder Andrew Farris auch im weiteren Verlauf ("This Time", "One By One") des Albums noch aufleuchtet. (1985/2011) .......... **************************************************************************************************** .......... Drei Jahre nach ihrem Hitalbum "Kick" befand sich die australische Poprock-Band INXS auf dem Höhepunkt ihrer Karriere und veröffentlichte zum zehnjährigen Bestehen 1990 ihr siebtes Album "X". Wiedereinmal war Chris Thomas für die Produktion verantwortlich. Die vier Singleauskopplungen "Suicide Blonde", "Disappear", "By My Side" und "Bitter Tears" schlugen innerhalb kürzester Zeit in den Charts ein und sind auch heute noch häufig im Radio präsent. Kein Wunder, denn der Sound ist einfach zeitlos, die Melodien mitreißend und die Stimme des leider viel zu früh verstorbenen Michael Hutchence begeistert wie eh und je. Für alle, die diesen Klassiker noch nicht ihr eigen nennen, wurde er nun audiophil neu aufgelegt. .......... Das Album kommt im Klappcover auf 140g-schwerem audiophilen Vinyl und ist limitiert und numeriert. .......... ************************************************************************************************ .......... Titel: .......... 1. Suicide Blonde .......... 2. Disappear .......... 3. The Stairs .......... 4. Faith in Each Other .......... 5. By My Side .......... 6. Lately .......... 7. Who Pays the Price .......... 8. Know the Difference .......... 9. Bitter Tears .......... 10. On My Way .......... 11. Hear That Sound .......... ************************************************************************************************ .......... Produktinfo .......... Mit Kick landeten INXS den größten Wurf ihrer Karriere, doch das fünfte Album der Australier, Listen Like Thieves, brachte ihnen den internationalen Durchbruch. Drei Chartplatzierungen - What You Need, Listen Like Thieves, Kiss The Dirt - der 1985 erschienenen Veröffentlichung sicherten der Band die Heavy Rotation im Mainstream-Radio. Durch die Arbeit mit Produzent Chris Thomas, der auch für John Cale, Pete Townshend und Roxy Music gearbeitet hat, wurde das Spektrum von INXS vielseitiger und erreichte ein breiteres Publikum. Sänger Michael Hutchence singt mit mehr Selbstvertrauen, Seele und Wärme, sein Auftritt changiert zwischen dem Draufgängertum eines Mick Jagger und dem Tiefgang eines Jim Morrison. INXS schaffen es, die Rolling Stones als Vorbilder erkennen zu lassen, ohne selbst zum bloßen Imitat zu verkommen. ********************************************************************************************** Mobile Fidelity Sound Lab Silver Label Unter der Produktbezeichnung Silver Label veröffentlicht MFSL seit Anfang 2011 eine neue Serie an LPs. Diese werden bei Mobile Fidelity auf der von Tim de Paravicini konstruierten Masteringkette neu gemastert und geschnitten und bei RTI in Los Angeles auf 140 g-Vinyl gepresst. Die Verpackung erfüllt mit einer gefütterten Reispapierinnenhülle, einer schützenden Zwischenhülle und einer fortlaufenden Seriennummer auf dem Außencover die gleichen hohen Ansprüche wie die bekannte Original Master Recording-Serie. Mobile Fidelity plant eine Reihe auch experimenteller Veröffentlichungen und ist in dieser Serie gewillt, mit einer Kopie des Masterbandes vorlieb zu nehmen, wenn das Originalband nicht zur Verfügung gestellt werden kann. Alle LPs erscheinen als Limited Edition und dürften sich bald zu begehrten Sammlerobjekten entwickeln. ***********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0937 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0937 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MFSL MOFI 042 ----- LIMITED EDITION ----- 140 GRAM VINYL EDITION = MFSL SILVER LABEL ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

INXS ----- X ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL) LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1422 !! ----- PRESSED 140GRAM VIRGIN VINYL ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ...... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD) / ..... ORIGINAL MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2013 / ..... ORIGINAL MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 140g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MASTERED ON MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL TAPES / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1990 BEI ATLANTIC RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1990 BY ATLANTIC RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... DIESE WERTVOLLE AUDIOPHILE MFSL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... )

Weitere Details: *************************************************************************************************** ........... Drei Jahre nach ihrem Hitalbum "Kick" befand sich die australische Poprock-Band INXS auf dem Höhepunkt ihrer Karriere und veröffentlichte zum zehnjährigen Bestehen 1990 ihr siebtes Album "X". Wiedereinmal war Chris Thomas für die Produktion verantwortlich. Die vier Singleauskopplungen "Suicide Blonde", "Disappear", "By My Side" und "Bitter Tears" schlugen innerhalb kürzester Zeit in den Charts ein und sind auch heute noch häufig im Radio präsent. Kein Wunder, denn der Sound ist einfach zeitlos, die Melodien mitreißend und die Stimme des leider viel zu früh verstorbenen Michael Hutchence begeistert wie eh und je. Für alle, die diesen Klassiker noch nicht ihr eigen nennen, wurde er nun audiophil neu aufgelegt. ........... Das Album kommt im Klappcover auf 140g-schwerem audiophilen Vinyl und ist limitiert und numeriert. ........... ********************************************************************************************** ........... Titel: ........... 1. Suicide Blonde ........... 2. Disappear ........... 3. The Stairs ........... 4. Faith in Each Other ........... 5. By My Side ........... 6. Lately ........... 7. Who Pays the Price ........... 8. Know the Difference ........... 9. Bitter Tears ........... 10. On My Way ........... 11. Hear That Sound ........... ************************************************************************************************ ........... Mobile Fidelity Sound Lab Silver Label ........... Unter der Produktbezeichnung Silver Label veröffentlicht MFSL seit Anfang 2011 eine neue Serie an LPs. Diese werden bei Mobile Fidelity auf der von Tim de Paravicini konstruierten Masteringkette neu gemastert und geschnitten und bei RTI in Los Angeles auf 140 g-Vinyl gepresst. Die Verpackung erfüllt mit einer gefütterten Reispapierinnenhülle, einer schützenden Zwischenhülle und einer fortlaufenden Seriennummer auf dem Außencover die gleichen hohen Ansprüche wie die bekannte Original Master Recording-Serie. Mobile Fidelity plant eine Reihe auch experimenteller Veröffentlichungen und ist in dieser Serie gewillt, mit einer Kopie des Masterbandes vorlieb zu nehmen, wenn das Originalband nicht zur Verfügung gestellt werden kann. Alle LPs erscheinen als Limited Edition und dürften sich bald zu begehrten Sammlerobjekten entwickeln. ........... *********************************************************************************************** ........... Rezension: ........... Erfolg schafft Feinde und Neider – was die Australier nach der Veröffentlichung ihres siebten Albums schmerzlich erfahren konnten. Mit "Kicks" waren sie an der Spitze der Popwelt angekommen, "X" jedoch fiel bei der Kritik durch. Dabei kann man dem Album allenfalls vorwerfen, daß es im selben Fahrwasser fährt wie sein Vorgänger: Die Songs sind so radiofreundlich wie Dancefloor-geeignet und machen auch bei Überlandfahrten im Cabrio Spaß. Mehr hatte die Band ja auch gar nicht im Sinn, und diese Art Songs lag Michael Hutchence am besten. Mit den Hitsingles "Disappear" und "Suicide Blonde" (die hüpfende Harmonika ist immer noch großartig!) gelangen der Band zwei ihrer besten Songs, und Hutchence's Gesangsperformance in "Bitter Tears" ist definitiv beeindruckend! (1990/2013) *************************************************************************************************** ........... *** Gatefold Cover ........... Produktinfo ........... Im zehnten Jahr ihres Bestehens veröffentlichten INXS ihr siebtes Album, basierend auf der Erfolgsformel des Vorgängers Kick: solide Dancefloor-Beats, hübsche kleine Produktionskniffe, die raue, bluesige Gesangsstimme von Michael Hutchence und ein paar gute Refrains. Auf Nummer sicher zu gehen mag dem ein oder anderen ein wenig langweilig erscheinen - doch X enthält mit Suicide Blonde einen der eingängigsten Opener der Popgeschichte. Die fesselnden Blues-Samples darin stammen im Übrigen von Harmonika-Legende Charlie Musselwhite. X erhielt zweifach Platin und ging als letztes großes Hit-Album in die Bandgeschichte von INXS ein. Produzent Chris Thomas gab den Songs von Hutchence und Gitarrist Andrew Farris den entscheidenden Schliff - und bis heute kommt kein Radiohörer an Hits wie Suicide Blonde, Disappear, Bitter Tears und By My Side vorbei. ........... Mobile Fidelity Sound Lab Silver Label ........... Unter der Produktbezeichnung Silver Label veröffentlicht MFSL seit Anfang 2011 eine neue Serie an LPs. Diese werden bei Mobile Fidelity auf der von Tim de Paravicini konstruierten Masteringkette neu gemastert und geschnitten und bei RTI in Los Angeles auf 140g Vinyl gepresst. ........... ***********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1422 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL MASTER RECORDING(MFSL)-LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 1422 ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE MFSL-LP-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES)!! ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MFSL UD1S MOFI 2-001 ----- ANALOGE ULTRADISC HALF-SPEED MFSL-LP/RECORD ---- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

SANTANA ----- ABRAXAS ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- MEGA RAR !!!!! ----- THE WORLD´S FINES VINYL PRESSING ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD IN EINER WERTIGEN HARTKARTON - BOX ----- / ..... ORIGINAL HALFSPEED PRODUCTION AND RE-MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2016 / ..... ORIGINAL ULTRADISC-ONE-STEP MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 180g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL STEREO TAPES / .....ORIGINALAUFNAHMEN 1970 BEI COLUMBIA RECORDS IN USA / .....ORIGINAL STEREO RECORDING BY COLUMBIA RECORDS 1970 IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB , USA 2008 / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... DIESE WERTVOLLE HALFSPEED-MFSL-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED!! ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* ............... NEW ORIGINAL FACTORY SEALED ............... SANTANA ABRAXAS MFSL UD1SOO1 ............... Numbered Limited Edition UltraDisc One-Step ............... 45 Rpm 2LP Box Set ............... This Is Sold Out From A Very Limited Supply Of Only 2500 Copies Released World Wide! ............... Condition: Brand New/Factory Sealed. This one number #1687/2,500 “Mobile Fidelity's Premier UltraDisc One-Step Release: Mastered from the Original Master Tapes, Santana Abraxas UD1S 45RPM Box Set Reaches Sonic Heights Never Before Achieved by Analog” ............... Deluxe Packaging Includes Opulent Box, Special Jackets, Unique Insert, and Fine-Art Print: No Expense Spared on Audiophile Pressings ............... Get Literally and Figuratively Closer to the Music of Santana's 1970 Masterwork: Abraxas Ranked by Rolling Stone as 205th Greatest Album of All Time Includes "Black Magic Woman" and "Oye Como Va" ............... ************************************************************************************************ Mobile Fidelity's Premier UltraDisc One-Step Release: Mastered from the Original Master Tapes, Santana Abraxas UD1S 45RPM Box Set Reaches Sonic Heights Never Before Achieved by Analog Get Literally and Figuratively Closer to the Music of Santana's 1970 Masterwork: Abraxas Ranked by Rolling Stone as 205th Greatest Album of All Time Includes "Black Magic Woman" and "Oye Como Va" ............... Santana's iconic Abraxas, the debut release in our exclusive UltraDisc One-Step (UD1S) series, reaches three-dimensional sonic and emotional heights never before attained by analog recordings on this extremely limited 180g 45RPM vinyl 2LP box set. Created in finite batches for the ultimate in sound quality, UD1S uses a one-step lacquer process that yields vinyl with the lowest-possible noise floor, exponentially greater details, and significantly enhanced dynamics. Exclusively limited to 2500 copies, this ultra-hi-fi audiophile edition literally and figuratively brings you closer to the music of this 1970 masterpiece, which spent six weeks atop the charts and spawned the cosmic staple "Black Magic Woman." Experienced via UD1S, Abraxas is the ultimate confluence of celebratory vibes, bluesy jams, mellow vocals, and hip-shaking grooves. You've never heard Santana's peak creations come to life in such lifelike fashion or against such dead-quiet, squid-ink-black backgrounds. ............... The deluxe packaging and gorgeous presentation of this Abraxas pressing befit its extremely select status. Housed in an opulent box, this UD1S edition contains special jackets and a unique insert that further illuminate the genius of the recording. A special fine-art print of the original Mati Klarwein painting used on the cover, and which depicts the image in its entirety, is also included. No expense has been spared. Aurally and visually, this Abraxas is the intentional opposite of the modern era's mindlessly dismissive ways of hearing music. It is a curatorial artifact meant to be preserved, poured over, touched, and examined. Intended to be passed on to future generations. it is made for discerning listeners that prize sound and creativity, and who desire to fully immerse themselves in the music – and everything involved with the album, from the graphics to the textures. ............... Most fans don't require any introduction to the exotic worlds conjured by Abraxas. Thematically, mysticism and spirituality abound. Wild, free, and loose, Santana evokes the feeling of mountains and rivers on the lead-off instrumental "Singing Winds, Crying Beasts," leads a salsa parade on the definitive version of Tito Puente's "Oye Como Va," and explores its sensual side on the stellar showcase "Samba Pa Ti," a tune indicative of the album's Latin vibes and percussion. Abraxas also takes advantage of studio techniques such as cross-fading and mixing lacking on its predecessor. These aspects – as well as the finest nuances of Santana's guitar tones, decay of Gregg Rolie's organ, percussive ripple of Jose Areas' timbal and conga beats, and low-end sway of Dave Brown's bass – can be enjoyed in complete full-range, spectacularly balanced glory on UD1S. Secure your numbered-edition copy from Music Direct today! ............... More About Mobile Fidelity's UltraDisc One-Step and Why It Is Superior ............... Instead of utilizing the industry-standard three-step lacquer process, Mobile Fidelity Sound Lab's new UltraDisc One-Step (UD1S) uses only one step, bypassing two processes of generational loss. While three-step processing is designed for optimum yield and efficiency, UD1S is created for the ultimate in sound quality. Just as Mobile Fidelity pioneered the UHQR (Ultra High-Quality Record) with JVC in the 1980s, UD1S again represents another state-of-the-art advance in the record-manufacturing process. MFSL engineers begin with the original master tapes and meticulously cut a set of lacquers. These lacquers are used to create a very fragile, pristine UD1S stamper called a "convert." Delicate "converts" are then formed into the actual record stampers, producing a final product that literally and figuratively brings you closer to the music. By skipping the additional steps of pulling another positive and an additional negative, as done in the three-step process used in standard pressings, UD1S produces a final LP with the lowest noise floor possible today. The removal of the additional two steps of generational loss in the plating process reveals tremendous amounts of extra musical detail and dynamics, which are otherwise lost due to the standard copying process. The exclusive nature of these very limited pressings guarantees that every UD1S pressing serves as an immaculate replica of the lacquer sourced directly from the original master tape. Every conceivable aspect of vinyl production is optimized to produce the most perfect record album available today. ............... ************************************************************************************************ Santana Abraxas Track Listing Disc 1/Side A ............... 1. Singing Winds, Crying Beasts ............... 2. Black Magic Woman/Gypsy Queen ............... Disc 1/Side B ............... 1. Oye Como Va ............... 2. Incident at Neshabur ............... Disc 2/Side A ............... 1. Se a Cabo ............... 2. Mother's Daughter ............... Disc 2/Side B ............... 1. Samba Pa Ti ............... 2. Hope You're Feeling Better ............... 3. El Nicoya ............... ************************************************************************************************ This title (Santana - Abraxas) released by Mobile Fidelity in November 2016 was very anticipated by fans and audiophiles alike. The hype was that it would be the most advanced and detailed pressing ever made. Quite a claim....but you know what? It's true. I heard an opened copy a few days ago and the depth, realism, and enormity of the soundstage was FRIGHTENING. Folks, you will not find a better sounding and more accurate rendering of the original master tape for this album. Forget it. In addition, MFSL has taken care to add some beautiful touches to the packaging; aside from the usual reinforced jacket and audiophile inner-sleeves, they've also included a fine art print of the complete cover painting by late great surrealist painter, Mati Klarwein. The painting is called 'The Annunciation' and was completed in the summer of 1962 in Mallorca, Spain. ************************************************************************************************* ................... ALBUM NOTES ............................. ABRAXAS, the second album by the original (and arguably most powerful) Santana line-up, proved the band's commercial breakthrough. The album's contains two of the group's biggest hits, "Black Magic Woman," a slinky, smooth-edged interpretation of the song written by Fleetwood Mac's Peter Green, and their take on Tito Puente's "Oye Como Va," which injects Carlos Santana's stinging guitar leads into a surging salsa groove. The band's unique, genre-blurring approach makes these singles--and everything else here--unlike anything that had been heard before.The opener, "Singing Winds, Crying Beasts," showcases Carlos Santana's passionate, soulful six-string mastery over a drifting, psychedelic backdrop. The album ranges in feel, encompassing furiously propulsive jams ("Se A Cabo"), low-key Brazilian grooves ("Samba Para Ti"), and jazzy instrumentals ("Incident at Neshabur"). All the elements that made Santana's debut dazzling--roiling, polyrhythmic percussion, dense, pancultural influences, virtuoso guitar work--are here--sharpened and painted with the rich, heady sound of late-'60s San Francisco (Santana was just as exploratory and innovative as their hometown cohorts the Grateful Dead and the Jefferson Airplane). ABRAXAS remains a seminal Latin-rock release, and one of the undisputed classics of the era. ........................ **************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 3999,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 1999,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


MFSL UD1S MOFI 2-002 ----- ANALOGE ULTRADISC HALF-SPEED MFSL-LP/RECORD ---- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

BILL EVANS TRIO ----- SUNDAY AT THE VILLAGE VANGUARD ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER #1290 of 3000 !! ----- MEGA RAR !!!!! ----- THE WORLD´S FINES VINYL PRESSING ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD IN EINER WERTIGEN HARTKARTON - BOX ----- / ..... ORIGINAL HALFSPEED PRODUCTION AND RE-MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2017 / ..... ORIGINAL ULTRADISC-ONE-STEP MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 180g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL STEREO TAPES / .....ORIGINALAUFNAHMEN 1961 BEI COLUMBIA RECORDS IN USA / .....ORIGINAL STEREO RECORDING BY COLUMBIA RECORDS 1961 IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB , USA 2008 / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... DIESE WERTVOLLE HALFSPEED-MFSL-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED!! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ******************************************************************************************* Bill Evans Trio - "Sunday at the Village Vanguard" - Limited Edition, Sold Out. This is the Ultimate Analog Audiophile Version of Bill Evans' 1961 Jazz Staple. A Numbered UltraDisc One-Step Pressing. Only 3,000 Copies Were Made. This Box Set Includes Two 45RPM 180gm Vinyl LP's. The Catalog Number Is UD1S. Mastered from the Original Master Tapes with Mobile Fidelity's One-step Process. (For more details on the process please scroll to the very bottom.) The Deluxe Packaging Includes an Opulent Box, Special LP Jackets and an Unique Insert. Please note, May 12th, 2017 is the release date so you will receive it on or shortly after then. Gorgeous romanticism, seamless chemistry, group interplay, and symbiotic trio performances forever changed jazz: Evans' live masterwork boasts brilliant sound, lyrical pianism, magical feel. The gorgeous romanticism of Bill Evans' Sunday at the Village Vanguard cannot be overstated. Neither can the iconic record's place in history - nor what it signifies to generations upon generations of listeners hypnotized by the consummate playing, resplendent compositions, and seamless chemistry. Originally released in 1961, the live set remains the gold standard for symbiotic trio performance, empathy, and communication. Because of the brilliant recording, it also survives as one of the best-sounding jazz albums extant - a fact confirmed by it's appearance on multiple reissues over the past few decades. But it's never sounded better than this. Evans' masterwork reaches three-dimensional sonic and emotional heights never before attained by analog recordings on this opulent Mobile Fidelity UD1S box set complete with special jackets and a unique insert. This ultra-hi-fi audiophile edition literally and figuratively brings you closer to the music of this Riverside staple that, along with the complementary "Waltz for Debby", transformed Evans into a legend and became a blueprint for how jazz trios should work together. You'll enjoy deep black backgrounds, pointillist details, and staggering dynamics. Experienced via UD1S, Sunday at the Village Vanguard places Evans and his esteemed colleagues in your listening room. Every note, breath, and movement captured by the microphones are reproduced with exquisite accuracy and wowing clarity. The deluxe packaging and gorgeous presentation of this Sunday at the Village Vanguard pressing befit it's extremely select status. Housed in an opulent box, this UD1S edition contains special jackets and a unique insert that further illuminate the splendor of the recording. Aurally and visually, this Sunday at the Village Vanguard is a curatorial artifact meant to be preserved, poured over, touched, and examined. It is made for discerning listeners that prize sound and creativity, and who desire to fully immerse themselves in the music - and everything involved with the album, from the graphics to the textures. Recorded just ten (10) days before bassist Scott LaFaro perished in a car accident, Sunday at the Village Vanguard changed the way jazz trios were perceived by audiences and musicians alike. Up until Evans, LaFaro, and drummer Paul Motian proved otherwise, a trio configuration meant two sidemen served as rhythmic support to spotlight the virtuosity of a headline performer or primary soloist. Here, the three instrumentalists operate in complete unison and achieve supreme democratic balance. Expressing their intent via shared conversations, they alight on sublime pieces flush with thematic discovery, improvisational dialog, and raw feeling. *********************************************************************************************** Bill Evans Trio* Featuring Scott La Faro* ‎– Sunday At The Village Vanguard .......... Label: Riverside Records ‎– RLP 376, Mobile Fidelity Sound Lab ‎– UD1S 2-002 ......... Series: Original Master Recording – .......... Format: 2 × Vinyl, 12", 45 RPM, Album, Limited Edition, Numbered, Stereo, 180g .......... Country: US .......... Released: 13 Jun 2017 .......... Genre: Jazz .......... Style: .......... ********************************************************************************** .......... Tracklist Credits .......... A1 Gloria's Step - Written-By – Scott LaFaro - 6:01 .......... A2 My Man's Gone Now - Written-By – George & Ira Gershwin - 6:14.......... B1 Solar - Written-By – Miles Davis - 8:39.......... C1 Alice In Wonderland - Written-By – Bob Hilliard, Sammy Fain - 8:25.......... D1 All Of You - Written-By – Cole Porter - 8:10.......... D2 Jade Visions - Written-By – Scott LaFaro .......... ************************************************************************************************* Limited double 180gm vinyl LP pressing. Mastered from the original master tapes with Mobile fidelity's one-step process: Sunday at the Village Vanguard UD1S 45RPM Box Set the Ultimate Analog Version of Bill Evans' 1961 Jazz Staple. Deluxe Packaging Includes Opulent Box, Special Jackets and Unique Insert. Gorgeous romanticism, seamless chemistry, group interplay, and symbiotic trio performances forever changed jazz: Evans' live masterwork boasts brilliant sound, lyrical pianism, magical feel. The gorgeous romanticism of Bill Evans' Sunday at the Village Vanguard cannot be overstated. Neither can the iconic record's place in history - nor what it signifies to generations upon generations of listeners hypnotized by the consummate playing, resplendent compositions, and seamless chemistry. Originally released in 1961, the live set remains the gold standard for symbiotic trio performance, empathy, and communication. Because of the brilliant recording, it also survives as one of the best-sounding jazz albums extant - a fact confirmed by it's appearance on multiple reissues over the past few decades. But it's never sounded better than this. Evans' masterwork reaches three-dimensional sonic and emotional heights never before attained by analog recordings on this opulent Mobile Fidelity UD1S box set complete with special jackets and a unique insert. This ultra-hi-fi audiophile edition literally and figuratively brings you closer to the music of this Riverside staple that, along with the complementary "Waltz for Debby", transformed Evans into a legend and became a blueprint for how jazz trios should work together. You'll enjoy deep-black backgrounds, pointillist details, and staggering dynamics. Experienced via UD1S, Sunday at the Village Vanguard places Evans and his esteemed colleagues in your listening room. Every note, breath, and movement captured by the microphones are reproduced with exquisite accuracy and wowing clarity. The deluxe packaging and gorgeous presentation of this Sunday at the Village Vanguard pressing befit it's extremely select status. Housed in an opulent box, this UD1S edition contains special jackets and a unique insert that further illuminate the splendor of the recording. Aurally and visually, this Sunday at the Village Vanguard is a curatorial artifact meant to be preserved, poured over, touched, and examined. It is made for discerning listeners that prize sound and creativity, and who desire to fully immerse themselves in the music - and everything involved with the album, from the graphics to the textures. Recorded just ten days before bassist Scott LaFaro perished in a car accident, Sunday at the Village Vanguard changed the way jazz trios were perceived by audiences and musicians alike. Up until Evans, LaFaro, and drummer Paul Motian proved otherwise, a trio configuration meant two sidemen served as rhythmic support to spotlight the virtuosity of a headline performer or primary soloist. Here, the three instrumentalists operate in complete unison and achieve supreme democratic balance. Expressing their intent via shared conversations, they alight on sublime pieces flush with thematic discovery, improvisational dialog, and raw feeling........... ************************************************************************************************ Why The Mobile Fidelity UltraDisc One-Step Is Superior .......... Instead of utilizing the industry-standard three-step lacquer process, Mobile Fidelity Sound Lab's new UltraDisc One-Step (UD1S) uses only one step, bypassing two processes of generational loss. While three-step processing is designed for optimum yield and efficiency, UD1S is created for the ultimate in sound quality. .......... Just as Mobile Fidelity pioneered the UHQR (Ultra High-Quality Record) with JVC in the 1980s, UD1S again represents another state-of-the-art advance in the record making process. MFSL engineers begin with the original master tapes and meticulously cut a set of lacquers. These lacquers are used to create a very fragile, pristine UD1S stamper called a "convert." Delicate "converts" are then formed into the actual record stampers, producing a final product that literally and figuratively brings you closer to the music. .......... By skipping the additional steps of pulling another positive and an additional negative, as done in the three-step process used in standard pressings, UD1S produces a final LP with the lowest noise floor possible today. The removal of the additional two steps of generational loss in the plating process reveals tremendous amounts of extra musical detail and dynamics, which are otherwise lost due to the standard copying process. .......... The exclusive nature of these very limited pressings guarantees that every UD1S pressing serves as an immaculate replica of the lacquer sourced directly from the original master tape. Every conceivable aspect of vinyl production is optimized to produce the most perfect record album available today........... ***********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 1999,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 999,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


MFSL UD1S MOFI 2-003 ----- ANALOGE ULTRADISC HALF-SPEED MFSL-LP/RECORD ---- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

DONALD FAGEN ----- NIGHTFLY ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- MEGA RAR !!!!! ----- THE WORLD´S FINES VINYL PRESSING ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD IN EINER WERTIGEN HARTKARTON - BOX ----- / ..... ORIGINAL HALFSPEED PRODUCTION AND RE-MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2017 / ..... ORIGINAL ULTRADISC-ONE-STEP MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 180g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL STEREO TAPES / .....ORIGINALAUFNAHMEN 1982 BEI WARNER RECORDS IN USA / .....ORIGINAL STEREO RECORDING 1982 BY WARNER RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB , USA 2017 / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... DIESE WERTVOLLE HALFSPEED-MFSL-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED!! ...... )

Weitere Details: **************************************************************************************1. I.G.Y. ................ TRACKS .................. 2. Green Flower Street 3. Ruby Baby 4. Maxine 5. New Frontier 6. The Nightfly 7. The Goodbye Look 8. Walk Between Raindrops **************************************************************************************** 1982, kaum ein Jahr nachdem sich die legendäre Band "Steely Dan" aufgelöst hatte, betrat Gründungsmitglied Donald Fagen, erstmals ohne seinen musikalischen Partner Walter Becker, mit seinem Debütalbum "The Nightfly" erneut die musikalische Bühne - und landete auf Anhieb einen Volltreffer. Kritiker lobten das Album in den höchsten Tönen, Fans trieben die Verkaufszahlen in die Höhe, sogar eine Grammy-Nominierung zum Album des Jahres war drin. Fagen, notorischer Studio-Perfektionist hatte insgesamt 31 Studiomusiker für das Album angeheuert, und dieser Aufwand hatte sich definitiv gelohnt. Harmonisch und melodisch sind die Songs auf "The Nightfly" deutlich jazziger als die von "Steely Dan", und trotzdem gelingt Fagen das Kunststück, komplexe Jazzharmonien und Arrangements in das Gewand eingängiger und tanzbarer Popmusik zu kleiden, mit einem Hauch vom achtziger-typischen Synthie- und Disco-Sound. Textlich besticht "The Nightfly" durch feine poetische Geschichten aus Fagens eigener Biographie, seiner Jugend in einem typischen amerikanischen Vorort der 50er Jahre. Ein sympathisches Album, das seine Komplexität nicht angeberisch zur Schau stellt, sondern vor allen Dingen Freude machen will. Mastering von den Original-Master-Tapes, hergestellt im One-Step Process. ******************************************************************************************* ........................... ALBUM NOTES: ..................... A portrait of the artist as a young man, The Nightfly is a wonderfully evocative reminiscence of Kennedy-era American life; in the liner notes, Donald Fagen (one of the two masterminds behind Steely Dan, the seminal jazz-pop band of the '70s) describes the songs as representative of the kinds of fantasies he entertained as an adolescent during the late 1950s and early '60s, and he conveys the tenor of the times with some of his most personal and least obtuse material to date. Continuing in the smooth pop-jazz mode favored on the final Steely Dan records, The Nightfly is lush and shimmering, produced with cinematic flair by Gary Katz; romanticized but never sentimental, the songs are slices of suburbanite soap opera, tales of space-age hopes (the hit "I.G.Y.") and Cold War fears (the wonderful "The New Frontier," a memoir of fallout-shelter love) crafted with impeccable style and sophistication. ..................... ********************************************************************************************** The Nightfly UD1S 45RPM Box Set Is the Ultimate Analog Version of Donald Fagen's 1982 Landmark Debut Lavish Packaging Includes Opulent Box and Special Foil-Stamped Jackets: Deluxe Audiophile Pressing Strictly Limited to 6000 Numbered Copies (Limit Two Per Customer) Donald Fagen's largely autobiographical The Nightfly remains one of the best-sounding albums ever made. Revered by audiophiles, the Steely Dan co-founder's 1982 set immediately became a demonstration disc at hi-fi shows and audio salons the world over. It also quickly emerged as an irreplaceable monitor-evaluating tool for recording-studio engineers and front-of-the-house testing device for concert-venue soundboard engineers who continue to use it today. Painstakingly recorded over eight months by illustrious producer Gary Katz and a Hall of Fame-worthy cast of perfectionist-minded musicians, The Nightfly endures as a rare trifecta of superlative performance, consummate songwriting, and crisp, benchmark production. We are honored to give this seminal effort unsurpassed treatment befitting the most serious music connoisseurs. Fagen's solo debut reaches three-dimensional sonic and emotional heights never before attained by analog recordings on our opulent UD1S (UltraDisc One-Step) box set. Strictly limited to 5,000 numbered copies, this ultra-hi-fi collector's edition literally and figuratively brings you closer to music that picks up where Steely Dan's Gaucho leaves off. You'll enjoy deep-black backgrounds, boundless soundstaging, pointillist details, staggering dynamics, and arguably, the most lifelike tonalities and nuances ever committed to vinyl. Experienced via UD1S, The Nightfly places Fagen and his session pros in your listening room. Every note, breath, and movement is reproduced with exquisite accuracy, wowing clarity, and impeccable balance. Consider this edition your new go-to reference. The lavish packaging and beautiful presentation of The Nightfly pressing befit its extremely select status. Housed in a deluxe box, this UD1S version contains special foil-stamped jackets and faithful-to-the-original graphics that illuminate the splendor of the recording. No expense has been spared. Aurally and visually, this reissue of The Nightfly is a curatorial artifact meant to be preserved, poured over, touched, and examined. It is made for discerning listeners that prize sound quality and creativity, and who desire to fully immerse themselves in the art and everything involved with the album, from the images to the textures and liner notes. Nominated for seven Grammy Awards, The Nightfly "represent[s] certain fantasies that might have been entertained by a young man growing up in the remote suburbs of a northeastern city during the late fifties and early sixties, i.e., one of my general height, weight, and build," pens Fagen in the liner notes, revealing the work's thematic thrust and wistful, nostalgic appeal. At their core, songs look at the world via an optimistic, mindfully innocent lens and through the eyes of an adolescent holed up in his bedroom with his ear to a radio whose exciting transmissions inspire thoughts of futuristic cities, late-night deejays, otherworldly hopes, and Cold War romances. Cinema for the ears, The Nightfly comes on like a film transferred to wax its stories filled with relatable vulnerability, ambition, and warmth. It is also timelessly cool, with everything from the iconic album cover complete with Fagen in the role of a cigarette-smoking disk jockey spinning a Sonny Rollins album on an RCA turntable at 4:09 in the morning to the flawless playing honoring the laid-back, hip, stylish jazz pedigree of the arrangements. Indeed, The Nightfly's fame owes as much to the stunning contributions by stickler musicians saxophonist Michael Brecker, trumpeter Randy Brecker, guitarist Larry Carlton, drummer Steve Jordan, bassist Marcus Miller, drummer Jeff Porcaro, and "Harmonica Frank" Floyd included as it does the particulars behind its creation, which involved cutting-edge technology, novel microphoning techniques, and pioneering recording methods that gave Fagen exactly what he demanded. His insistence on dialing in exacting drum sounds is by itself the stuff of legend. The results of the meticulous sessions transcend eras and generations part of its very design. Virtually every track connects with classic 50s and 60s styles. "Green Flower Street" doubles as an homage to the jazz standard "On Green Dolphin Street." The title track draws imagery from blues pioneer Charley Patton. "Ruby Baby" references soul greats the Drifters. "Maxine" nods to harmonies perfected by big-band vocal quartets like the Four Freshmen. "The Goodbye Look" acknowledges the bossa-nova craze of Fagen's youth. In all respects, The Nightfly rules the airwaves. Secure your lowest-numbered copy from Music Direct today! More About Mobile Fidelity UltraDisc One-Step and Why It Is Superior Instead of utilizing the industry-standard three-step lacquer process, Mobile Fidelity Sound Lab's new UltraDisc One-Step (UD1S) uses only one step, bypassing two processes of generational loss. While three-step processing is designed for optimum yield and efficiency, UD1S is created for the ultimate in sound quality. Just as Mobile Fidelity pioneered the UHQR (Ultra High-Quality Record) with JVC in the 1980s, UD1S again represents another state-of-the-art advance in the record-manufacturing process. MFSL engineers begin with the original master tapes and meticulously cut a set of lacquers. These lacquers are used to create a very fragile, pristine UD1S stamper called a "convert." Delicate "converts" are then formed into the actual record stampers, producing a final product that literally and figuratively brings you closer to the music. By skipping the additional steps of pulling another positive and an additional negative, as done in the three-step process used in standard pressings, UD1S produces a final LP with the lowest noise floor possible today. The removal of the additional two steps of generational loss in the plating process reveals tremendous amounts of extra musical detail and dynamics, which are otherwise lost due to the standard copying process. The exclusive nature of these very limited pressings guarantees that every UD1S pressing serves as an immaculate replica of the lacquer sourced directly from the original master tape. Every conceivable aspect of vinyl production is optimized to produce the most perfect record album available today. ********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 1999,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 999,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


MFSL UD1S MOFI 2-004 ----- ANALOGE ULTRADISC HALF-SPEED MFSL-LP/RECORD ---- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

SIMON AND GARFUNKEL ----- BRIDGE OVER TROUBLED WATER ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- MEGA RAR !!!!! ----- THE WORLD´S FINES VINYL PRESSING ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD IN EINER WERTIGEN HARTKARTON - BOX ----- / ..... ORIGINAL HALFSPEED PRODUCTION AND RE-MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2018 / ..... ORIGINAL ULTRADISC-ONE-STEP MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !! / ..... 180g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL STEREO TAPES / .....ORIGINALAUFNAHMEN 1970 BEI COLUMBIA RECORDS IN USA / .....ORIGINAL STEREO RECORDING 1970 BY COLUMBIS RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB , USA 2017 / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... DIESE WERTVOLLE HALFSPEED-MFSL-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED!! ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************** ...................Der größte Erfolg ging einher mit dem Split des Duos. Ungezählte Wochen hielt sich das Album in den internationalen Charts; es enthält neben dem Titelsong Klassiker wie “El Condor Pasa”, “Cecilia”, das Everly-Cover “Bye Bye Love” und natürlich “The Boxer”. Gut klingen tut das Album aufgrund seiner exzellenten Produktion im Grunde in fast jeder Pressung. Die Classic Records-Ausgabe allerdings ist so gut, daß wir sie schon als “definitiv” bezeichnet haben… .......... ********************************************************************************************** Rezension: Trotz des unglaublichen Erfolgs blieb dies das letzte Album des Duos. Wobei die Frage natürlich erlaubt ist, was man nach einem solchen Wurf noch gemeinsam hätte erreichen können. Mit dem Titelsong und "The Boxer" gelangen zwei Pop-Manifeste, die selbst einen Phil Spector vor Neid erblassen lassen. "Cecilia" kann man als ganz frühen Entwurf für Simons spätere Glanzleistung "Graceland" interpretieren. Textlich sind gleich mehrere brillante Gesellschafts-Momentaufnahmen zu verzeichnen, was wohl auch dazu beitrug, daß die LP 1970 einen Nerv beim Publikum traf. Dann ist da noch die Aufnahme von "Bye Bye Love" als Reminiszenz an die großen Vorbilder The Everly Brothers – gleichzeitig eine Verbeugung wie eine Begegnung auf Augenhöhe! (1970/2016) ************************************************************************************************ TRACKLISTING: ......................... 1. Bridge over Troubled Water ......................... 2. Condor Pasa (If I Could) ......................... 3. Cecilia ......................... 4. Keep the Customer Satisfied ......................... 5. So Long, Frank Lloyd Wright ......................... 6. Boxer ......................... 7. Baby Driver ......................... 8. Only Living Boy in New York ......................... 9. Why Don't You Write Me ......................... 10. Bye Bye Love ......................... 11. Song for the Asking ......................... ............... ORIGINAL RECORDING 1969 BY COLUMBIA RECORDS IN USA ............. ************************************************************************************************* Mastered from the Original Master Tapes with our One-Step Process: Packaging Includes Opulent Box and Special Foil-Stamped Jackets Deluxe Audiophile Pressing Strictly Limited to 7,500 Numbered Copies (Limit Two Per Customer) Unifying, soothing, comforting: Simon and Garfunkel's Bridge over Troubled Water quickly became the album of an era upon release in 1970, the benchmark set serving as a beacon of hope and hymn of reassurance during a time marked by polarizing changes, social unrest, uncertain politics, and the dawn of a new era. These uplifting reasons – to say nothing about the gorgeous songwriting, meticulous production, and watershed performances – attest to why it is more relevant than ever in our current climate. Music, Bridge over Troubled Water simultaneously suggests and proves, heals all wounds and lifts all boats. We are honored to give the seminal effort Rolling Stone named the 51st Greatest Album of All Time unsurpassed treatment befitting the most important recordings. Simon and Garfunkel's epochal album reaches three-dimensional sonic and emotional heights never before attained on our opulent UD1S (UltraDisc One-Step) box set. Strictly limited to 7,500 numbered copies, this ultra-hi-fi collector's edition literally and figuratively brings you closer to music that picks up where the duo's Bookends leaves off. You'll enjoy deep-black backgrounds, boundless soundstaging, pointillist details, staggering dynamics, and arguably, the most lifelike tonalities and nuances ever committed to vinyl. Experienced via UD1S, Bridge over Troubled Water places Simon, Garfunkel, and their cadre of session pros in your listening room. Every note, breath, and movement is reproduced with exquisite accuracy, wowing clarity, and impeccable balance. Consider this edition your new go-to reference. Housed in a deluxe box, this UD1S version contains a unique print, special foil-stamped jackets, and faithful-to-the-original graphics that illuminate the splendor of the recording. No expense has been spared. Aurally and visually, this reissue of Bridge over Troubled Water exists a curatorial artifact meant to be preserved, poured over, touched, and examined. It is made for discerning listeners that prize sound quality and creativity, and who desire to fully immerse themselves in the art – and everything involved with the album, from the images to the textures and liner notes. The best-selling record in the U.S. for several years running, and winner of six Grammy Awards – including nods for Record of the Year, Album of the Year, Song of the Year, and Best Engineered Recording – Bridge over Troubled Water endures as a staple of accessible sophistication, angelic elegance, effortless singing, unhinged ambition, and therapeutic spirit. While it would turn out to be the final studio set for a duo surrounded by creative and personal disagreement, Simon and Garfunkel's collaborative ethos and soaring harmonies – combined with reflective narratives centered on the American experience, friendship, romance, and farewells – combine to turn the 11-track work into a paean to resolution, reconciliation, calm, and balance. Home to the legendary title track graced by Garfunkel's pacifying solo lead vocals as well as the equally famous folk ballad "The Boxer," Peruvian-based "El Condor Past (If I Could)," upbeat "Cecilia," and rock n' rolling "Baby Driver" – recently the inspiration behind the film of the same name – Bridge over Troubled Water remains as renowned for its musical diversity as its lyrical poignancy. Moving beyond the templates they'd perfected on four prior albums, Simon and Garfunkel embrace a then-unimaginable swath of styles. Rock, pop, gospel, country, R&B, South American, and jazz strains course throughout the songs, each sparked with bold experiments yet grounded in a well-orchestrated melange of melody, rhythm, and classicism that makes every note feel personal, familiar, and warm. Not for nothing is Bridge over Troubled Water one of the finest-sounding albums ever made. Featuring instrumentation helmed by members of Los Angeles' fabled Wrecking Crew as well as multiple choral and string sections, songs took hundreds of hours to complete and involved pioneering recording techniques. Evoking both Phil Spector's live"Wall of Sound" approach as well as inventive effects, Bridge over Troubled Water is a triumph of texture, atmosphere, and architecture. Our premier UD1S edition brings the record's unique traits to the fore. Whether the reverberation generated by Garfunkel's cassette recorder on "Cecilia," echoing drums captured in a corridor heard throughout "The Boxer," automobile noises peppering "Baby Driver," layer upon layer of voices dotting "The Only Boy Living in New York," or echo-chamber percussion on the title track, each and every detail comes through with unprecedented accuracy, clarity, and dimensionality. In every regard, Bridge over Troubled Water exudes genius. ********************************************************************************************** More About Mobile Fidelity UltraDisc One-Step and Why It Is Superior Instead of utilizing the industry-standard three-step lacquer process, Mobile Fidelity Sound Lab's new UltraDisc One-Step (UD1S) uses only one step, bypassing two processes of generational loss. While three-step processing is designed for optimum yield and efficiency, UD1S is created for the ultimate in sound quality. Just as Mobile Fidelity pioneered the UHQR (Ultra High-Quality Record) with JVC in the 1980s, UD1S again represents another state-of-the-art advance in the record-manufacturing process. MFSL engineers begin with the original master tapes and meticulously cut a set of lacquers. These lacquers are used to create a very fragile, pristine UD1S stamper called a "convert." Delicate "converts" are then formed into the actual record stampers, producing a final product that literally and figuratively brings you closer to the music. By skipping the additional steps of pulling another positive and an additional negative, as done in the three-step process used in standard pressings, UD1S produces a final LP with the lowest noise floor possible today. The removal of the additional two steps of generational loss in the plating process reveals tremendous amounts of extra musical detail and dynamics, which are otherwise lost due to the standard copying process. The exclusive nature of these very limited pressings guarantees that every UD1S pressing serves as an immaculate replica of the lacquer sourced directly from the original master tape. Every conceivable aspect of vinyl production is optimized to produce the most perfect record album available today. ********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 1999,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 999,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


MFSL UD1S MOFI 2-005 ----- ANALOGE ULTRADISC HALF-SPEED MFSL-LP/RECORD ---- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

STEVIE RAY VAUGHAN ----- TEXAS FLOOD AND DOUBLE TROUBLE ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- MEGA RAR !!!!! ----- THE WORLD´S FINES VINYL PRESSING ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... BESONDERS WERTVOLLE ANALOGE MFSL-LP/RECORD IN EINER WERTIGEN HARTKARTON - BOX ----- / ..... ORIGINAL HALFSPEED PRODUCTION AND RE-MASTERING BY MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2019 / ..... ORIGINAL ULTRADISC-ONE-STEP MASTER RECORDING USA WITH SPECIAL LIMITED EDITION NUMBER !!(MAX.6000 EXAMPLARY) / ..... 180g HIGH DEFINITION VINYL / ..... MFSL-GAIN 2 ULTRA ANALOG SYSTEM / ..... MASTERED FROM THE ORIGINAL STEREO TAPES / .....ORIGINAL STEREO AUFNAHMEN 1983 BEI EPIC-COLUMBIS RECORDS IN USA / .....ORIGINAL STEREO RECORDING 1983 BY EPIC COLUMBIA RECORDS IN USA / ..... AUDIOPHILE REMASTERING BY MOFI = MOBILE FIDELITY SOUND LAB, USA 2019 / ..... ORIGINAL MFSL PACKAGING !! ..... LIMITED EDITION ..... ONE COPY !! ...... DIESE WERTVOLLE HALFSPEED-MFSL-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED!! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ********************************************************************************************* Ehrfürchtig hält man diese Box in den Händen. Ganz im Bewusstsein, etwas sehr Besonderes in den Händen zu haben. In edlen Gold-Lettern steht dort „Ultradisc One-Step Pressing By Mobile Fidelity Sound LAB“. Aber hält das ORIGINAL MASTER RECORDING auch das, was es verspricht? Um es ganz glasklar zu sagen: JA!!! Diese Edition ist neben der wertigen Aufmachung auch ein wahrer Klang-Traum. Umso schöner, als sich diese Box um einen ganz besonderen Künstler und um ein Meilenstein-Album kümmert. Stevie Ray Vaughan verkörpert so viel in einer einzigen Person. Er ist ein Ausnahme-Gitarrist, der seinen ganz eigenen Stil, seinen ganz eigenen Sound geschaffen hat. Und er hat mit „Double Trouble“ eine kongeniale Begleitgruppe um sich geschart. Traumwandlerisch sicher geben Chris Layton am Schlagzeug und Tommy Shannon am Bass dem 29-jährigen Jahrhundert-Musiker rhythmischen Begleitschutz. Vaughan kann sich so ganz auf sein Gitarrenspiel konzentrieren und sich völlig frei kreativ entfalten. Auf seinem Debut-Album hat er genau die Mischung, die dieses Album zu einem Meilenstein-Album macht. Insgesamt zehn Songs beinhaltet die Langspielplatte, die nur innerhalb von drei Tagen im Privat-Studio von Jackson Browne aufgenommen wurde. Der Opener „Love Struck Baby“ ist ein vorwärts peitschender Rock'n'Roll, der die knochentrockene Hitze von Texas in sich trägt. Messerscharfe Gitarrenriffs flirren dabei aus den Boxen. „Pride And Joy“ ist eine magmaschwere Blues-Rock-Nummer, die ein wahres Sound- und Groove-Feuerwerk entfacht. Man spürt förmlich wie die Röhren seines Amps brennen und glühen, wenn Vaughan seine scharf gemachte Fender Stratocaster durch das Equipment steuert. Das Titelstück lebt von einer enormen Räumlichkeit und einer grenzenlosen Dynamik, die durch das erstklassige Press-Verfahren richtig gut zur Geltung kommen. Das One-Step-Verfahren ist das Hochwertigste im Bereich der audiophilen Re-Issues und qualitativ noch besser als die sonstigen Produktionen des wohl bekanntesten Remastering-Studios der Welt. Den LPs wird ein neues Vinyl-Granulat ohne Kohlenstoff-Farbmittel beigemischt, welches bei RTI in Camarillo eingesetzt wird. Beim One-Step-Verfahren wird der eigentliche Lackschnitt selbst zum Press-Stempel gemacht, mit dem die LP gefertigt wird. Es fallen also zwei Schritte der üblichen Konvertierung weg. Man kann aber mit jedem Lackschnitt nur eine begrenzte Anzahl von LPs herstellen. Sollen also mehr als wenige hundert LPs hergestellt werden, so braucht es dem entsprechend mehre Lackschnitte. MFSL hat die Devise ausgegeben, dass alle 500 Exemplare ein neuer Satz Press-Stempel eingesetzt werden soll. Das heißt, bei einer Auflage von 7000 Exemplaren werden vierzehn Sets der jeweils vier Lackschnitte verwendet. Das ist schon sehr exklusiv. Die auf 7000 Exemplare limitierte Boxen sind einzeln handnummeriert. Eine Neu-Auflage ist definitiv ausgeschlossen. Sammlerwert garantiert. Besser als jede Aktie. Man schaue nur mal in Discogs bzw. eBay. Hier sieht man welche horrenden Preise für die Vorgänger-Boxen bezahlt werden. Da ist aber nicht das Entscheidende. Wichtig ist diese unbändige Freude, die man hat wenn man sich Songs wie „Dirty Pool“, Im crying“ oder „Lenny“ anhört. Das Letztgenannte ist ein Liebeslied für seine Frau, das voller Schönheit und musikalischer Anmut ist. Hier stimmt Alles. Wie bei dieser edlen Box. Man kann hier gar nichts falsch machen. Nur zu lange warten und sich dann zu ärgern, dass man keine mehr erwischt hat. ************************************************************************************************** Rezension: Es gehört schon Chuzpe dazu, ein Angebot von David Bowie auszuschlagen, und stattdessen lieber mit der eigenen Band zu touren. Mit Blues! 1983! Da war Blues so cool wie ein Pickel am Hintern. Bis "Texas Flood" erschien, aus dem Nichts in die Top 40 vordrang und aus Stevie Ray Vaughan einen der größten Gitarrenhelden aller Zeiten machte – wo man doch die ganze Gattung längst ausgestorben wähnte. Vaughan verband unglaubliche Virtuosität und Geschwindigkeit mit einer Musikalität, die ihn und die Musik, die er spielte, sofort glaubwürdig machte. Viele Noten waren bei ihm niemals Selbstzweck – man merkt es daran, daß es immer noch schwer fällt, ruhig sitzen zu bleiben, wenn man ihm zuhört. Stevie Ray Vaughans Blues war und ist quicklebendig, sein Debütalbum zählt immer noch zu den bedeutendsten LPs des Genres seit 1950. – Die MFSL-Ultradisc-Version (auf 7000 Stück limitiert) konkurriert mit Ryan Smiths' 45 UPM-Mastering für Analogue Productions – ein Vergleich dürfte spannend sein… (1983/2019) ************************************************************************************************** + Double Trouble Stevie Ray Vaughan und seine Band Double Trouble waren die Ursache für das Blues-Revival der frühen 80er Jahre. Während Bluesmusik in den 70ern in den USA ein Schattendasein geführt hatte und die Verkaufszahlen weit hinter denen anderer Genres zurück lagen, änderte »Texas Flood« alles. Im Erscheinungsjahr 1983 kletterte das Album bis auf Platz 38 der Billboard Charts und blieb mehr als sechs Monate gelistet. Stevie Ray Vaughan hatte dabei eigentlich nur das im Studio gespielt, was er in den Jahren zuvor in texanischen Clubs geboten hatte. Seine Gitarrenarbeit auf dem David-Bowie-Album »Let's Dance« hatte ihn wenige Monate zuvor auch einer breiteren Masse bekannt gemacht, die jetzt gierig auf mehr virtuose Gitarrenarbeit wartete und genau diese zu hören bekommt. Die One-Step-LP-Boxen von MFSL sind das Maß der Dinge im Bereich der audiophilen Re-Issues und qualitativ noch oberhalb der sonstigen Produktionen des wohl bekanntesten Remastering-Studios der Welt anzusiedeln. Besonders an den LPs ist nicht nur ein neues Vinyl-Granulat ohne Kohlenstoff-Farbmittel, welches bei RTI in Camarillo eingesetzt wird, sondern vor allem der One-Step-Prozess der LP-Fertigung. Näher an den Klang des Masterbandes kommt man nur noch im Studio von MFSL in Kalifornien. Darunter ist Folgendes zu verstehen: Bei normalen LP-Produktionen wird der Lackschnitt in einen ersten „Vater-Stempel mit invertierter Rillenstruktur“ verwandelt. Von diesem wird dann ein „Mutter-Stempel“ mit korrekter Rillenstruktur erstellt. Von diesem wird dann der eigentlichen Press-Stempel mit invertierter Rillenstruktur erstellt und für die Pressung der eigentlichen LP mit korrekter Rillenstruktur verbraucht. Dieser Ansatz erlaubt es, mit nur einem Lackschnitt fast beliebig viele LPs zu pressen. Im One-Step-Prozess geschieht dies alles wesentlich einfacher. Der eigentliche Lackschnitt selbst wird direkt zum Press-Stempel konvertiert, mit dem die LP gefertigt wird. Es fallen also zwei Schritte der mechanischen Konvertierung weg. Unglücklicherweise kann man mit jedem Lackschnitt aber nur eine begrenzte Anzahl von LPs herstellen. Sollen also mehr als wenige hundert LPs hergestellt werden, so braucht es dem entsprechend mehre Lackschnitte. MFSL hat die Devise ausgegeben, dass alle 500 Exemplare ein neuer Satz Press-Stempel eingesetzt werden soll. Das heißt bei einer Auflage von 7.500 Exemplaren werden fünfzehn Sets der jeweils vier Lackschnitte verwendet. Da in der Fertigung aber auch mal Dinge schief laufen, werden in der Regel gleich 18 Sätze erstellt. Das heißt, es werden für die Doppel-LP 72 Lackschnitte im Half-Speed-Mastering-Verfahren vom Masterband erstellt. Von Hand, eine nach der anderen. Täglich werden die erstellten Lackschnitte per Express zu RTI zur Umarbeitung geflogen und dann muss für jede Seite eine Testpressung erstellt werden und im Studio von MFSL auch angehört werden. Ein zeitaufwändiger und auch teurer Prozess, der zu einem teuren Produkt und hoher Sammlernachfrage führt. Die Lieferung erfolgt in einer aufwändigen Box. Die Seriennummer wird von Hand auf der Rückseite eingetragen. MFSL erklärt, dass es keine weiteren Nachpressungen geben wird. Die Preise für die vorherigen Veröffentlichungen dieser Serie auf eBay treiben dem Musikfreund die Schamesröte ins Gesicht. ********************************************************************************************** Tracklisting ........................ 1 Love Struck Baby 2 Pride and Joy 3 Texas Flood 4 Tell Me 5 Testify 6 Rude Mood 7 Mary Had a Little Lamb 8 Dirty Pool 9 I'm Cryin' 10 Lenny ******************************************************************************************** Mastered from the Original Master Tapes and Pressed on MoFi SuperVinyl: Texas Flood UD1S 180g 45RPM 2LP Box Set Is the Ultimate Version of Stevie Ray Vaughan's 1983 Debut. Lavish Packaging Includes Opulent Box, Foil-Stamped Jackets, and MoFi SuperVinyl LPs: Deluxe Audiophile Pressing Strictly Limited to 7,000 Numbered Copies. The Mesmerizing Arrival of a Guitar God: Texas Flood Features White-Hot Passion, Sparks-Flying Blues, and the Uptempo Hits "Pride and Joy" and "Love Struck Baby". Stevie Ray Vaughan and Double Trouble's Texas Flood announces the arrival of a truly special talent – namely, the last major blues guitarist to emerge with a voice all his own, an immediately distinctive style, and a soulfulness you feel inside the depths of your existence. Not for nothing is Vaughan frequently mentioned in the same breath as his closest musical cousin, Jimi Hendrix, and ranked the 12th Greatest Guitarist in history by Rolling Stone. This 1983 debut started it all. Strictly limited to 7,000 numbered copies and pressed on MoFi SuperVinyl at RTI, Mobile Fidelity's ultra-hi-fi UltraDisc One-Step collector's edition 180g 45RPM 2LP box set brings Vaughan and Co. into your listening room and places them at your feet. You'll enjoy deep-black backgrounds, pointillist details, staggering dynamics, and arguably, the most lifelike tonalities and nuances ever committed to vinyl. Experienced via UD1S, Vaughan's scrunched-up face, closed-eyes appearance, quick-draw fingers, and cowboy hat into pristine focus. More importantly, the searing tones from his Fender Stratocaster and every touch of his pick on the strings are captured with extreme delicacy. You won't miss a note. The soundstage is deep and wide, and the microdynamics pop. This is the closest you will ever come to hearing Vaughan perform in Antone's, circa 1982. The lavish packaging and beautiful presentation of Mobile Fidelity's Texas Flood UD1S pressing befit its extremely select status. Housed in a deluxe box, this UD1S version contains special foil-stamped jackets and faithful-to-the-original graphics that illuminate the splendor of the recording. No expense has been spared. Aurally and visually, this reissue exists a curatorial artifact meant to be preserved, poured over, touched, and examined. It is made for discerning listeners that prize sound quality and creativity, and who desire to fully immerse themselves in the art – and everything involved with the album, from the images to the textures. Born of hot, sweaty bars and years of woodshedding in front of demanding crowds, Texas Flood is rooted in Austin's rich musical heritage – as well as Vaughan's tenure in Paul Ray & the Cobras, recipient of the "Best Band" award in the city's first-ever music poll. After getting his feet underneath him, Vaughan formed Triple Threat, the ensemble that morphed into Double Trouble, with which he'd perform with for the remainder of his career. Having evolved from a quintet to a trio, extra demands were placed on Vaughan's role and playing – requirements he was more than comfortable to accommodate. The evidence is scattered throughout Texas Flood, which single-handedly resuscitated a long-dormant genre. Spending more than half a year on the Billboard charts, the record pays homage to influences (Hendrix, Albert King, Larry Davis) and ripples with a freshness that joins contemporary Texas blues and muscular rock at the hip. Vaughan's playing prizes emotion and pace, whether he's lighting it up on the jumpy "Love Struck Baby" or bursting with enthusiasm on the sparks-shooting "Pride and Joy." The trio proves equally mesmerizing on slow numbers, with covers of Howlin' Wolf's "Tell Me" and Davis' "Texas Flood" weeping with longing. And as if to insure his name is etched in history, Vaughan takes a jazzy stroll with the instrumental tribute "Lenny," covering all the bases in less than 40 minutes. On par with anything recorded by Eric Clapton, Paul Butterfield, John Mayall, Johnny Winter, and the like, Texas Flood remains legion. Experience it like nobody has ever before and secure your lowest-numbered copy of this exclusive set from F Minor today! More About Mobile Fidelity UltraDisc One-Step and Why It Is Superior Instead of utilizing the industry-standard three-step lacquer process, Mobile Fidelity Sound Lab's new UltraDisc One-Step (UD1S) uses only one step, bypassing two processes of generational loss. While three-step processing is designed for optimum yield and efficiency, UD1S is created for the ultimate in sound quality. Just as Mobile Fidelity pioneered the UHQR (Ultra High-Quality Record) with JVC in the 1980s, UD1S again represents another state-of-the-art advance in the record-manufacturing process. MFSL engineers begin with the original master tapes and meticulously cut a set of lacquers. These lacquers are used to create a very fragile, pristine UD1S stamper called a "convert." Delicate "converts" are then formed into the actual record stampers, producing a final product that literally and figuratively brings you closer to the music. By skipping the additional steps of pulling another positive and an additional negative, as done in the three-step process used in standard pressings, UD1S produces a final LP with the lowest noise floor possible today. The removal of the additional two steps of generational loss in the plating process reveals tremendous amounts of extra musical detail and dynamics, which are otherwise lost due to the standard copying process. The exclusive nature of these very limited pressings guarantees that every UD1S pressing serves as an immaculate replica of the lacquer sourced directly from the original master tape. Every conceivable aspect of vinyl production is optimized to produce the most perfect record album available today. MoFi SuperVinyl: The World’s Quietest Surfaces and Cleanest Grooves MoFi SuperVinyl is a new proprietary compound developed by NEOTECH and RTI to address two specific areas of improvement: noise floor reduction and enhanced groove definition. The vinyl composition features a new carbonless dye (hold the disc up to the light and see) and produces the world’s quietest surfaces. This high-definition formula also allows for the creation of cleaner grooves that are indistinguishable from the original lacquer. Mobile Fidelity Sound Lab feels MoFi SuperVinyl provides the closest approximation of what we hear in the mastering lab. *************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 1199,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 599,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ULTRADISC ONE STEP LP/RECORD ----- ANALOGES, AUDIOPHILES HALFSPEED RE-MASTERING BY MOBILE FIDELTY SOUND LAB IN USA ----- LIMITED EDITION (7500 COPIES) - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER !! ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


<  1 ... 59  60  61  62  63  64 >

Willi Hutmacher - Weissenstein 61, 40764 Langenfeld - analoge, audiophile LP's und CD's aus Privatsammlung - Tel.: (+49) (0)2173-85 53 64 - Fax: (+49) (0)2173-854 91 86
E-Mail: ..... willihutm@t-online.de .....
E-Mail: ..... audiophile-lp-cd@t-online.de .....

Steuernummer: 135 / 5123 / 1375 (Angemeldet als Kleinunternehmer ? 19 Absatz 1 UStG. Der angegebene Preis ist ein Endpreis zuz?glich der im Angebot angegebenen Versandkosten. Die Umsatzsteuer kann nicht ausgewiesen werden.)

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... audiophile-lp-cd@t-online.de ..... oder .....willihutm@t-online.de

Copyright © 2020 Willi Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 10. JULI 2017