Produktsuche

Gesamtkatalog

Audiophile Jazz Lp`s (viele Japanpressungen)

Gefundene Artikel: 1416

Anzeige Produkte 1401 bis 1410

WHIRLWIND 633320 ------ (AUDIOPHILE JAZZ-LP/RECORD) ----- LIMITED EDITION ----- (EINE NEUWERTIGE AUDIOPHILE LP/RECORD - MADE IN GERMANY !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

WALTER SMITH III & MATTHEW STEVENS ----- IN COMMON ----- AUDIOPHILE JAZZ-LP/RECORD ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ..... AUDIOPHILE JAZZ-LP/RECORD /...... WHIRLWIND RECORDS USA / ...... 180g HIGH PERFORMANCE VIRGIN VINYL /.....HIGH QUALITY PRESSING IN USA / ...... ORIGINAL AUFNAHMEN 2017 BEI WHIRLWIND RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 2017 BY WHIRLWIND RECORDS IN USA / ...... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) .....DIESE ANALOGE LP/RECORD IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED !!..... VERY HARD-TO-FIND-WORLDWIDE-IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! .....)

Weitere Details: ************************************************************************************************ Rezension: Bassist Harish Raghavan war bereits beim letzten fabelhaften Album des texanischen Saxophonisten dabei – aber auch die anderen drei Protagonisten haben mit Walter Smith etwas gemein ("in common"). Vor allem die entspannte Lässigkeit beim Improvisieren, auch die vollständige Abwesenheit von Selbstinszenierung. Wir sind hier Zeuge einer hochinspirierten Post Bop-Session, die Musik – von einer wunderbaren Version von Geri Allens "Unconditional Love" abgesehen – entstand komplett on the spot. Vor allem Gitarrist Matthew Stevens erweist sich als Seelenverwandter, ein idealer Partner für Smiths trockenen, wie beiläufigen Saxophonton (der freilich bei Bedarf jederzeit zu Höhenflügen fähig ist). Sicherlich ist dies intellektuelle Musik – aber im Gegensatz zu so vielen zeitgenössischen Jazzproduktionen hört man hier auch eine Spielfreude und Spontaneität, die an die Glanzzeit des Blue Note-Labels denken läßt. – Vinyl ist sehr limitiert! (2018) ************************************************************************************************ In Europa ist er noch relativ unbekannt, doch in den Staaten zählt der 1980 in Houston geborene Saxofonist und Komponist Walter Smith III schon zu den absoluten Jazzgrößen. Dieses Jahr veröffentlichte er bei Whirlwind bereits das Neuinterpretationen bekannter Jazztitel gewidmete Album »Twio«; nun schiebt er zusammen mit vier weiteren Musikern unter dem Projektnamen In Common ein gleichnamiges Werk nach. An seiner Seite hören wir den kanadischen Gitarristen Matthew Stevens, den Jazzfans ebenfalls schon von Veröffentlichungen bei Whirlwind kennen, sowie Joel Ross (Vibraphon), Harish Raghavan (Bass) und Marcus Gilmore (Schlagzeug). In Common war von Anfang an als informelle Kollaboration gedacht, um instinktiv miteinander zu improvisieren und lebendige, im Hier und Jetzt verankerte Nummern zu kreieren. »Part of the basis for the project was to write relatively simple music«, erläutert Walter Smith III das Konzept. Und das hatte für alle fünf, technisch höchst versierten Musiker eine befreiende Wirkung: »The idea of simplicity downplayed individual ownership which was liberating.« Das Resultat ist allerfeinster Free Jazz. Rezensionen »Die Musik der Scheibe ist eingängig, ohne je simpel zu wirken.« (Stereo, Februar 2019) ************************************************************************************************** Description The moment when spontaneity and technical expertise coalesce into a decidedly different soundscape is captured convincingly in this eponymous debut release from In Common. Behind that veiled moniker are the prominent names of tenor saxophonist Walter Smith III and guitarist Matthew Stevens – and together with vibraphonist Joel Ross, bassist Harish Raghavan and drummer Marcus Gilmore, they fashion striking improvisations from original compositional foundations. "Walter and I had been talking about putting a recording session together" explains Stevens, "and decided to go into the studio with music that could be quickly interpreted with an interesting group of musicians and to let it unfold naturally from there." The resulting sessions yielded an unaffected and dynamic recording by a group of peers sharing a mutual musical vocabulary. "Part of the basis for the project was to write relatively simple music," says Smith. "The idea of simplicity downplayed individual ownership which was liberating." The outcome is a collection of succinct, in-the-moment canvases that exhibit an engaging contemporary style. Preceded by "Freefive," an improvised piece that captures the intangible moments that can arise between improvisers, Stevens' "Unsung" celebrates the overlooked in our society in a poignant song illuminated by Ross's vibes. "YINZ" – Pittsburgh's version of ‘y'all' - allows plenty of ducking and diving; and levitational "Foreword" centers around a rich duet between Smith and Ross. The offbeat, almost Bachian ground of "ACE" becomes filled out by Smith's rich tenor, while "Baron" is buoyed by syncopated drums and lush, animated guitar. Mysteriously striding "13th Floor" contrasts with breezy "About 360" and in tribute to the late Geri Allen, her "Unconditional Love" is elegantly painted in new light. The success of In Common's informal collaboration is in creating a work that is unmistakeably alive and instinctive. ************************************************************************************************* Recorded at the Clubhouse in Rhinebeck, NY December, 2017 Engineered by Paul Antonell Assistant Engineer - Heather Tobias Mixing Engineer - Kyle Hoffmann Produced by Walter Smith III and Matthew Stevens Executive Producer - Michael Janisch Walter Smith III is pretty happy and totally exclusive with Vandoren Reeds and Fred Lebayle Mouthpieces. Matthew Stevens is happy to play Harrison and Moollon Guitars, Vox Amplifiers and D'Addario Strings credits released October 19, 2018 ABOUT THE ALBUM The moment when spontaneity and technical expertise coalesce into a decidedly different soundscape is captured convincingly in this eponymous debut release from In Common. Behind that veiled moniker are the prominent names of tenor saxophonist Walter Smith III and guitarist Matthew Stevens – and together with vibraphonist Joel Ross, bassist Harish Raghavan and drummer Marcus Gilmore, they fashion striking improvisations from original compositional foundations. “Walter and I had been talking about putting a recording session together" explains Stevens, “and decided to go into the studio with music that could be quickly interpreted with an interesting group of musicians and to let it unfold naturally from there.” The resulting sessions yielded an unaffected and dynamic recording by a group of peers sharing a mutual musical vocabulary. “Part of the basis for the project was to write relatively simple music," says Smith. “The idea of simplicity downplayed individual ownership which was liberating.” The outcome is a collection of succinct, in-the-moment canvases that exhibit an engaging contemporary style. Preceded by ‘freefive’, an improvised piece that captures the intangible moments that can arise between improvisers, Stevens’ ‘Unsung’ celebrates the overlooked in our society in a poignant song illuminated by Ross’s vibes. ‘YINZ’ – Pittsburgh’s version of ‘y’all’ - allows plenty of ducking and diving; and levitational ‘foreword’ centers around a rich duet between Smith and Ross. The offbeat, almost Bachian ground of ‘ACE’ becomes filled out by Smith’s rich tenor, while ‘Baron’ is buoyed by syncopated drums and lush, animated guitar. Mysteriously striding ‘13th Floor’ contrasts with breezy ‘About 360’ and in tribute to the late Geri Allen, her ‘Unconditional Love’ is elegantly painted in new light. The success of In Common's informal collaboration is in creating a work that is unmistakeably alive and instinctive. PRESS HIGHLIGHTS "In Common conveys the shape and feel of traditional jazz while remaining harmonically untethered and melodically free... The best of both worlds." ★★★★1/2 DownBeat Magazine "An excellent debut for the quintet and a follow-up should be eagerly anticipated." ★★★★ All About Jazz "An inventive workout for a classy, likeminded and broadminded outfit." Jazzwise Magazine "An unaffected and dynamic recording of succinct, in-the-moment canvases that exhibit an engaging contemporary style." Jazziz "An album with a clean and pure quality to it... A treat to be so simply satisfying." Nextbop "Subtle, cool and laid back... Gentle explorations executed without bravura but with no lack of technique." Bebop Spoken Here "The part composed, part improvised statements of “In Common” speak succinctly and elegantly... The music is full of excellent ideas and some frequently wonderful playing." ★★★★ The Jazz Mann "The hyperfluency among these players is never exploited for flash, or mistaken for the main point. It’s simply a means to more lyrical ends, and folded into a model of interplay that suits the name of the band." WGBO "Striking improvisations from original compositional foundations... The success of In Common's informal collaboration is in creating a work that is unmistakably alive and instinctive." Drumhead Magazine "A most pleasing listen." Citizen Jazz "Matthew Stevens alternates between giving the greatest backing on the guitar and taking the lead without running out too far ahead seemingly from moment to moment. Walter Smith III ties all of this together on the saxophone, providing sweetness that makes this album sing." Nextbop "Rich conversations and dialogues." Jazz Weekly "On 'ACE', Stevens’ ultra-minimal, rock-steady guitar work, over Gilmore and Raghavan’s slowly thwacking beat, allow Smith and Ross to take beautifully expressive solos and also respond to each other in an extremely empathetic and collaborative manner." Stereogum "An outstanding release of modern jazz that shows that progressive musical ideas don’t have to come at the cost of listenability." Jazz Views "Impressive improvisations from their original compositions... that moment when spontaneity and technical mastery merge into a singular soundscape is captured convincingly in the eponymous album of "In Common"." France Musique "A journey into a rich and intelligent musical universe." ICI Musique “A palpably collective expression of living in the moment and making music accordingly with each musician stepping in and out of the limelight to take a solo and a proverbial bow before receding into the ensemble thereafter.” JazzdaGama “Smith and Stevens set the style of the sound... A delightful duo.” Jazzma “Five very talented musicians whose special chemistry allows them to hear each others great qualitieswithin complete musical harmony...” Written in Music “These (works) are, in sum, sincere and poised accounts of musicianship, a tribute to the faultless character of each individual who contributes in spades to this group as a whole.” JazzdaGama “Sensitive and aware music by perceptive and attentive jazz artists who can produce insightfully full music. “ ★★★★ Audiophile Edition "A intense, playful, contemporary jazz album with a fine cast who all have something to say... immensely enjoyable.” ★★★★ Drums & Percussion “A remarkable debut.” Jazz 'n' More “Stylistically oriented in jazz history, from hard bop to fusion elements, through free design to romantic a successful merger delivered with dramlike security.” Musik an sich “A harmonic flow of spontaneity and technical expertise.” ★★★★ Stereo **************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE JAZZ-LP/RECORD ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS (PLEASE LOOK AT THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !! ..... VERY HARD-TO-FIND-WORLDWIDE- IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 99,99 Euro (SALE/DISCOUNT = minus 50% SALE-DISCOUNT / minus 50% AUSVERKAUFS-RECHNUNGSRABATT = 49,99 Euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE JAZZ-LP/RECORD ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS (PLEASE LOOK AT THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !! ..... VERY HARD-TO-FIND-WORLDWIDE- IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


WINTER & WINTER 72051 ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 072/500 ----- (AUDIOPHILE JAZZ-LP/RECORD/OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

URI CAINE ENSEMBLE ----- RHAPSODY IN BLUE - GEORGE GERSHWIN ----- WINTER & WINTER RECORDS ----- PURE ANALOG RECORDING 180GRAM VIRGIN VINYL ----- LIMITED EDITION ----- EDITION STRICTLY LIMITED TO 500 COPIES ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 072/500 ----- MUSIK EDITION WINTER & WINTER ----- ( ..... EINE ANALOGE ORIGINAL JAZZ-LP/RECORD - MADE IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 2012 BY WINTER & WINTER RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 2012 BEI WINTER & WINTER RECORDS IN USA / ..... LIVE-TO-ANALOG-TWO-TRACK-AT AVATOR STUDIOS IN NEW YORK, USA / ..... ANALOG MASTERING IN GERMANY / ..... ORIGINAL HIGH QUALITY LP-PRESSING IN GERMANY / ..... DIESE ANALOGE JAZZ-LP/RECORD IST NOCH = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 072/500 ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE COPY) !! ..... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* ......... Rezension: ......... Schon des öfteren hat der amerikanische Komponist und Pianist Uri Caine sich dem Werk klassischer Komponisten angenähert, angefangen von seinen Mahler- und Wagner-Bearbeitungen, die zu den interessantesten Jazz-Produktionen der 90er gehören. Gershwin sollte einem Jazzer ja eigentlich näher liegen, doch Caine (inzwischen Ende 50) ließ sich viel Zeit damit. Seine Neuinterpretation der "Rhapsody" ist nun erwartungsgemäß auch eine außergewöhnliche: Es klingt, als habe Caine das Werk decodiert. Man hat das Gefühl, die "Rhapsody" erstmals wirklich zu begreifen, man fühlt sich in das New York der 30er Jahre zurückversetzt, in dem es entstand (und nur dort konnte es entstehen): Jenen pulsierenden Melting Pot, angefüllt mit Klängen von Auswanderern und Flüchtlingen aus aller Herren Länder, in dem osteuropäischer Klezmer, Wiener Kaffeehausmusik, lateinamerikanische Rhythmik und der Jazz der Afroamerikaner aus allen Fenstern und Straßenecken tönten und zu einem einzigartigen Sound verschmolzen. Beim Hören von Caines Bearbeitung kann man sich George Gershwin vorstellen, der durch die Straßen New Yorks streift und diesen Sound aufsaugt – und ihn in der "Rhapsody" reflektiert. Bei Caine werden die einzelnen Bestandteile nun wieder hörbar – was auch für die sieben Gershwin-Standards von "But Not For Me" bis "Love Is Here To Stay" gilt, mit denen Caine das Album auffüllte (unter Mithilfe der hervorragenden Vokalisten Theo Bleckmann und Barbara Walker). Caines Herangehensweise ist dabei keinesfalls nostalgisch; seine Jazz-Auffassung ist bekanntlich weit gefasst, ein Retro-Album im Sound der 30er ist von ihm kaum zu erwarten. Und doch hat er den Geist dieser Stücke faszinierend genau erfaßt… – Das Album wurde im Dezember 2012 rein analog auf Zweispur-Band aufgenommen; die Vinylausgabe ist auf 500 handnumerierte Exemplare limitiert! ......... ************************************************************************************************* .......... Tracklisting ......... Mitwirkende ......... 1 Rhapsody in blue ......... 2 But not for me ......... 3 Let's call the whole thing off ......... 4 I got rhythm ......... 5 I've got a crush on you ......... 6 They can't take that away from me ......... 7 Slap that bass ......... 8 Love is here to stay ......... + George Gershwin, Theo Bleckmann, Chris Speed u.a. ......... *************************************************************************************************** ......... Produktinfo ......... Die künstlerische Auseinandersetzung von Uri Caine mit dem Werk George Gershwins ist überfällig. Caine und Gershwin verbindet nicht nur die jüdisch-osteuropäische Herkunft ihrer Familien, sondern auch New York City, das Zentrum ihres Schaffens. Beide Künstler schöpfen aus dem „Big Apple“, komponieren, leiten vom Piano aus wegweisende Projekte, und bewegen sich zwischen Klassik und Jazz. ......... Caine wählt Gershwins herausragendes Meisterwerk „Rhapsody in Blue“ als Kernstück seiner Neuinterpretationen und erfüllt dieses herausragende Meisterwerk mit dem Geist des Aufbruchs und der Erneuerung des Jazz, den mitreißenden Rhythmen, die aus Afrika den amerikanischen Kontinent erreicht haben, und nicht zuletzt den Melodien, die vor über hundert Jahre die Klesmer in der Heimat ihrer Väter gespielt haben. ......... Zu Uri Caines Ensemble gehören die Stimmen Barbara Walker und Theo Bleckmann, die in einem herausragenden Duett „Let‘s Call the Whole Thing Off“ singen. Violine spielt Joyce Hammann, Chris Speed Klarinette und Saxophon, Ralph Alessi Trompete und Jim Black Schlagzeug, ausgezeichnete Musiker, die seit Jahren zum engen Kreis um Uri Caine zählen, und Mark Helias ist am Kontrabass zu hören. Das Lied „How Long Has This Been Going On“ präsentiert Uri Caine mit einem Pianosolo als Hommage an den großen George Gershwin. ......... Caine und Gershwin schreiben und spielen wahrhaft amerikanische Musik, die die Welt erobert und begeistert. ......... **************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGE JAZZ-LP/RECORD ----- OUT OF PRINT ----- PURE 180GRAM VINYL ----- LIMITED EDITION ----- ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 072/500 ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE COPY) !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGE JAZZ-LP/RECORD ----- OUT OF PRINT ----- PURE 180GRAM VINYL ----- LIMITED EDITION ----- ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 072/500 ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE COPY) !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


WORLD CIRCUIT WCV 075 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- AUDIOPHILE 180GRAM VINYL DOPPEL-LP/RECORD ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!

XXL-Foto


XXL-Foto

ALI FARKA TOURE (KING OF THE DESERT BLUES SINGERS) ----- SAVANE (REMASTERED) ----- FIRST TIME ON VINYL !! ----- AUDIOPHILE 180GRAM VINYL BLUES-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER (GATEFOLD-JACKET) ----- MIT EINEM 16-SEITIGEN BOOKLET (WITH 16-PAGE BOOKLET) ----- HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING 2019 ----- LIMITED EDITION ----- REMASTERING 2019 IN ENGLAND BY WORLD CIRCUIT RECORDING IN ENGLAND (U.K.) ----- ( ..... AUDIOPHILE 180GRAM VINYL BLUES-DOPPEL-LP/RECORD / .... ORIGINAL AUFNAHMEN 2006 BEI WORLD CIRCUIT RECORDS IN ENGLAND (U.K.) / ..... ORIGINAL RECORDING 2006 BY WORLD CIRCUIT RECORDS IN ENGLAND (U.K.)/ ..... HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING IN U.K. / ..... DIESE WERTVOLLE 180GRAM VINYL BLUES DOPPEL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN,AUDIOPHILEN UND ANALOGEN LP/RECORD & CD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY AUDIOPHILE, ANALOGUE LP/RECORD & CD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ....... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THE " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Weitere Details: **************************************************************************************************** Savane (Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, Stereo) album cover Ali Farka Toure* ‎– Savane Label: World Circuit ‎– WCV075 Format: 2 × Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, Stereo Country: UK & Europe Released: 06 Sep 2019 Genre: Blues, Folk, World, & Country Style: African Tracklist A1 Erdi 4:42 A2 Yer Bounda Fara 4:18 A3 Beto 4:49 A4 Savane 7:43 B1 Soya 4:38 B2 Penda Yoro 5:25 B3 Machengoidi 3:35 B4 Ledi Coumbe 3:16 B5 Hanana 2:34 C1 Soko Yhinka 5:05 C2 Gambari Didi 3:49 C3 Banga 3:48 C4 N'Jarou 4:55 Companies, etc. Phonographic Copyright (p) – World Circuit Copyright (c) – World Circuit Recorded At – Hotel Mandé Recorded At – Studio Bogolan Recorded At – Livingston Studios Mixed At – Livingston Studios Remastered At – Electric Mastering Designed At – Intro (11) Published By – World Circuit Music Credits Backing Vocals – Afel Bocoum (tracks: B2, B3, C4), Ali Magassa (tracks: A2, B2, B3, C1), Brehima Toure (tracks: C1), Hammer Sankare* (tracks: A2, B1 to B3, C4), Marriame Tounkara* (tracks: C3), Oumar Touré* (tracks: A2, B2, B3, C1), Ramata Diakite* (tracks: A3), Souleye Kané* (tracks: A2, B2, B3, C1) Bass – Etienne Mbappé* (tracks: B2), Oumar Diallo (tracks: C4), Sonny (9) (tracks: C1), Yves Wernert (tracks: A1) Bass Drum, Bongos – Ali Farka Touré (tracks: C1) Bolon – Massambou Wele Diallo (tracks: B5) Calabash – Souleye Kané* (tracks: A3, B1, C2, C3) Calabash [Water] – Alou Coulibaly (tracks: B3) Composed By [All Songs Composed By, Or Traditional], Arranged By – Ali Farka Touré Congas – Oumar Touré* (tracks: A3) Design – Julian House Engineer [Assistant] – Donald Clark, Graham Dominy, Sonny (9) Flute – Yacouba Moumouni (tracks: C3) Guitar – Ali Magassa (tracks: B1, C3) Guitar, Vocals – Ali Farka Touré (tracks: A1 to B4, C1 to C4) Harmonica – Little George Sueref* (tracks: A1, B2, B4) Mastered By – Tom Leader Mixed By – Jerry Boys Ngoni – Bassekou Kouyate (tracks: A1 to B3, C1, C3, C4), Dassy Sarré (tracks: A2, B1, B3, B4, C2, C3), Mama Sissoko (tracks: A1 to B3, C1, C3, C4) Other [Song Notes] – Afel Bocoum, Ali Farka Touré, Marguerite Gazely Haskins Percussion – Ali Farka Touré (tracks: A1, B2, C4), Fain Dueñas* (tracks: A1, A3, B2, B5, C1, C4) Percussion [Foot Tap] – Ali Farka Touré (tracks: B5) Photography By – Thomas Dorn Photography By [Cover] – Jonas Karlsson (4) Photography By [Musicians, Landscape] – Christien Jaspars* Producer – Nick Gold Recorded By – Jerry Boys, Yves Wernert Remastered By – Guy Davie Supervised By [Production Supervision] – Sara Daoud Tenor Saxophone – Pee Wee Ellis (tracks: A1, A3, C4) Violin – Fang Diawara* (tracks: B5) Violin [Njarka] – Fanga Diawara (tracks: A1, B3) Voice – Mamadou Kelli* (tracks: C2) Notes A World Circuit Production Recorded at the Hotel Mandé and Bogolan Studios, Bamako. Additional recording at Livingston Studios, London. Mixed at Livingston Studios, London. Remastered at Electric Mastering London. Design at Intro. Thanks to: Diadié Sankare and Philippe Berthier. Published by World Circuit Music ℗ 2019 World Circuit Ltd © 2019 World Circuit Ltd Made in the EU Gatefold including 12" 16 page booklet and obi. No music on side D. Remastered. First time on vinyl. Barcode and Other Identifiers Barcode: 4050538498707 Rights Society: MCPS Label Code: LC 02339 Matrix / Runout (Side A etched): WCV075A1 Gwy‘s ELECTRIC BJ72826-01 A1 Matrix / Runout (Side B etched): WCV075B1 BJ72826-01 B1 Matrix / Runout (Side C etched): WCV075C1 BJ72826-02 C1 *********************************************************************************************** Rezension: Die Veröffentlichung des Albums hatte der bei den Aufnahmen bereits schwer krebskranke Meistergitarrist nicht mehr erlebt, aber das finale Master segnete er noch persönlich ab und betrachte das Ergebnis als sein bestes Album überhaupt, sein Testament. Neben großen afrikanischen Musikern wie Afel Bocoum, Bassekou Kouyaté (beide wie Touré aus Mali) oder dem Nigerianer Yacouba Moumouni finden sich auch Gäste von weit her auf der Besetzungsliste, etwa der britische Blues Harp-Spieler Little George Sueref oder der James Brown-Saxophonist und -Bandleader Pee Wee Ellis. Der Eindruck, den Touré von seinem finalen Album hatte, trügte ihn nicht: "Savane" ist afrikanischer Blues von unglaublicher Kraft, und in seiner Stilvielfalt faßt es das Lebenswerk dieses großen Musikers zusammen. Der einzigartige Flow seines so mühelos wirkenden, aber doch hochvirtuosen Spiels hat noch heute etwas Magisches. Ein essentielles Werk, endlich auf Vinyl veröffentlicht. (2006/2019) ************************************************************************************************* *** Gatefold Cover »Savane« ist das letzte Soloalbum des legendären malischen Gitarristen und Wüsten-Blues-Pioniers Ali Farka Touré und wird jetzt remastered erstmalig auf Doppel-LP veröffentlicht. Für die Aufnahmen stellte Touré eine traditionelle Ngoni-Gruppe zusammen, mit dabei die großen Ngoni-Spieler Bassekou Kouyaté und Mama Sissoko. In Bamako aufgenommen und von Nick Gold produziert, ist »Savane« Alis Testament und eine starke Erinnerung daran, dass der Blues aus diesem Teil Afrikas kam. Als sein bestes Album gefeiert, wurde »Savane« für einen Grammy in der Kategorie »Bestes zeitgenössisches Weltmusikalbum« nominiert und blieb drei Monate auf Platz 1 der Weltmusik-Charts. Das Album vervollständigt die Hotel Mandé Sessions-Trilogie von World Circuit neben »In the heart of the moon«, das mit dem Grammy ausgezeichnete Duettalbum mit Toumani Diabaté und Toumani Diabatés vielbeachteter CD »Boulevard de l'Indépendance«. Als Ali Farka Touré 2006 starb, war die Resonanz in den Medien sehr ungewöhnlich für einen afrikanischen Musiker. Ganz unterschiedliche Künstler zollten diesem einmaligen und beeindruckenden Talent ihren Tribut, Webseiten füllten sich mit Erinnerungen von Menschen, die ihn auf seinen Reisen getroffen haben und von seinem Charisma verzaubert wurden. Musiker wie Robert Plant, Jimmy Page, Eric Clapton, Dan Auerbach und Carlos Santana wurden von seiner Musik inspiriert und beeinflusst. Rezensionen »2006 nahm der todkranke Sänger und Gitarrist in Mali mit ortsansässigen Musikern und internationalen Stars wie dem Saxofonisten Pee Wee Ellis dieses Abschiedsalbum auf. Savane lag bislang nur auf CD vor und präsentiert sich nun endlich detailgenau und dynamisch ausgewogen auf drei Vinylseiten.« (Good Times, Oktober / November 2019) ************************************************************************************************ Tracklisting 1 Erdi 2 Yer Bounda Fara 3 Beto 4 Savane 5 Soya 6 Penda Yoro 7 Machengoidi 8 Ledi Coumbe 9 Hanana 1 Soko Yhinka 2 Gambari Didi 3 Banga 4 N'Jarou ************************************************************************************************** 180-gram gatefold double LP Remastered recording, includes 16-page booklet The final solo album by the late Malian musician Ali Farka Touré. Touré was one of the true giants of African music, the greatest ambassador of desert blues, and a consummate performer and composer. Savane has been remastered for its first-ever LP release on Sept. 6, 2019. As Touré fought againt terminal bone cancer, a struggle that consumed his final two years, he found inspiration and channeled it into this final work. Savane, and a collaboration with kora player Toumani Diabate (In the Heart of the Moon), were recorded simultaneously by longtime Touré producer Nick Gold at Bamako's Mandé Hotel. In the Heart of the Moon was Touré his second Grammy just weeks before his death, while Savane stands as his poshumous defining statement, a deeply felt album that stands among his best, writes Pitchfork. "The album flows like a river, at times, tumultuous, at others placid, but always full of life and movement. Mixing his instantly identifiable electric guitar sound with a band that includes bamboo flute, ngoni (a four-stringed lute), traditional percussion instruments and a one-stringed violin called an njarka (all of which Touré himself played well), he conjures an elemental thrum on Savane as organic as the soil of his farm. Harmonica and saxophone make cameos, and Touré's raw, powerful voice is answered by understated chants and choral vocals." — Pitchfork Recorded in Bamako, Mali with his specially assembled down-home ngoni group, and often acclaimed as his finest album, Savane is both one of the most traditional and seemingly the most blues-drenched of Ali's recordings. *************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE 180GRAM VINYL BLUES-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER (GATEFOLD-JACKET) ----- MIT EINEM 16-SEITIGEN BOOKLET (WITH 16-PAGE BOOKLET) ----- HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING 2019 ----- LIMITED EDITION ----- REMASTERING 2019 IN ENGLAND BY WORLD CIRCUIT RECORDING IN ENGLAND (U.K.) ----- ( ......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN,AUDIOPHILEN UND ANALOGEN LP/RECORD & CD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY AUDIOPHILE, ANALOGUE LP/RECORD & CD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ....... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK AT THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THE " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE 180GRAM VINYL BLUES-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER (GATEFOLD-JACKET) ----- MIT EINEM 16-SEITIGEN BOOKLET (WITH 16-PAGE BOOKLET) ----- HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING 2019 ----- LIMITED EDITION ----- REMASTERING 2019 IN ENGLAND BY WORLD CIRCUIT RECORDING IN ENGLAND (U.K.) ----- ( ......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN,AUDIOPHILEN UND ANALOGEN LP/RECORD & CD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY AUDIOPHILE, ANALOGUE LP/RECORD & CD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ....... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK AT THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THE " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


WORLD CIRCUIT WCV 094 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- WORLD CIRCUIT ORIGINAL LP/RECORD ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

TONY ALLAN / HUGH MASEKELA ----- REJOICE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE ORIGINALJAZZ-LP/RECORD - MADE IN GERMANY ----- 180GRAM VIRGIN VINYL PRESSINGS IN GEMANY ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ..... AUDIOPHILE JAZZ-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN COVER / ..... ORIGINAL LP/RECORD BEI WORLD CIRCUIT RECORDS IN ENGLAND (U.K.) / ...... ANALOGUE HIGH QUALITY PRESSING 2020 IN GERMANY / ..... 180g HIGH QUALITY VIRGIN VINYL / ..... PURE ANALOGUE AUDIOPHILE MASTERING IN ENGLAND (U.K.) / ...... ORIGINAL-AUFNAHMEN 2010-2020 BEI WORLD CIRCUIT RECORDS IN ENGLAND (U.K.) / ...... ORIGINAL RECORDING 2010-2020 BY WORLD CIRCUIT RECORDS IN U.K. / ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ..... DIESE ANALOGUE, AUDIOPHILE LP/RECORD IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED !! ..... TAS EMPFEHLUNG !! .....)

Weitere Details: **************************************************************************************************** Ein Schatz aus dem Archiv Vor zwei Jahren musste die Musikwelt Abschied von einem ihrer ganz großen nehmen: Hugh Masekela. 2020 gibt es nun das erste posthume Album des südafrikanischen Jazz- und Weltmusikpioniers, Musikers, Sängers und Komponisten. »Rejoice« heißt die Aufnahme zusammen mit dem nigerianischen Schlagzeuger und Songschreiber Tony Allen, die nun endlich den Weg aus dem Archiv gefunden hat und vollendet wurde. Ein wahrer Schatz. ************************************************************************************************** Rejoice (Vinyl, LP) album cover Tony Allen, Hugh Masekela ‎– Rejoice Label: World Circuit ‎– WCV094 Format: Vinyl, LP, 180g Country: Europe Released: 20 Mar 2020 Genre: Jazz Style: Tracklist A1 Robbers Thugs & Muggers (O'Galajani) A2 Agbada Bougou A3 Coconut Jam A4 Never (Lagos Never Gonna Be The Same) B1 Slow Bones B2 Jabulani (Rejoice, Here Comes Tony) B3 Obama Shuffle Strut Blues B4 We've Landed Companies, etc. Record Company – BMG UK Phonographic Copyright (p) – World Circuit Ltd. Copyright (c) – World Circuit Ltd. Published By – Shining Music Published By – Semopa Music Published By – Sony ATV Recorded At – Livingston Studios Mixed At – Livingston Studios Mixed At – The Nave Mastered At – Electric Mastering Pressed By – Optimal Media GmbH – BJ93440 Credits Art Direction – Neel Panchal Bass – Mutale Chashi (tracks: A4, B1), Tom Herbert (tracks: A1 to A4, B2, B4) Design – Florence de la Fournière Drums, Percussion – Tony Allen Engineer [2010 Assistant Studio Engineer] – Dan Ingall Flugelhorn – Hugh Masekela Keyboards – Elliot Galvin (tracks: B3), Joe Armon-Jones (tracks: A1, A4, B1) Mastered By – Guy Davie Mixed By – Sonny Johns Percussion – Lekan Babalola (tracks: A1, A3 to B1, B3, B4) Photography By – Gavin Rodgers, Hugo Glendinning Producer – Hugh Masekela, Nick Gold, Tony Allen Producer [Additional Production] – Sonny Johns Recorded By – Jerry Boys, Sonny Johns Recorded By [Additional Recording By] – Patrick Ruffino Tenor Saxophone – Steve Williamson (tracks: A2, B1, B3) Vibraphone – Lewis Wright (tracks: A4, B2, B4) Vocals – Hugh Masekela (tracks: A1, A4, B2), Tony Allen (tracks: B4) Written-By – Hugh Masekela, Tony Allen Notes ℗ & © 2020 World Circuit Ltd, a BMG company. [copyright notice] Manufactured in the E.U. Barcode and Other Identifiers Barcode (Scanned): 4050538557497 Barcode (Text): 4 050538 557497 > Label Code: LC 02339 Rights Society: mcps Matrix / Runout (Etched A): WCV 094 A1 S= BJ93440-01 A1 Matrix / Runout (Etched B): WCV 094 A1 Guy's ELECTRIC S= BJ93440-01 B1 ************************************************************************************************ Dieses ganz besondere Album hat schon eine sehr besondere, lange Geschichte. 1977 gab es ein großes Festival „Festac 77“ in der nigerianischen Stadt Lagos. Fela Kuti boykottierte dieses Konzert, da es vom Militär-Diktator Olusegun Obasanjo gesponsert wurde. Er lud als Gegenmaßnahme teilnehmende Künstler in seinen eigenen Club „The Shrine“ ein. Bei einer dieser Jam Sessions kam es zu einem schicksalhaften Zusammentreffen. Tony Allen war der damalige Schlagzeuger von Kutis Band Africa 70. Der Trompeter Hugh Masekela war einer der zum Festival eingeladenen Musiker. Die beiden jammten nach Herzens-Freude zusammen. Das Konzert wurde nicht aufgenommen. Die Bänder hätten eh nicht überlebt. Sieben Tage nach den Sessions wurde der Club „The Shrine“ von der Militärdiktatur zerstört. In Erinnerung an die damalige Zeit begannen Masekela und Allen in London 2010 mit Aufnahmen zu einem gemeinsamen Album. Es wurde aber bis zum Tod Masekelas am 23. Januar 2018 nicht vollendet. Allen hat es nun fertiggestellt, mit dem Pianisten Joe Armon-Jones und dem Bassisten Tom Herbert. Das war eine sehr gute Idee. Denn die Musik ist richtig klasse. “Slow Bones“ beginnt am Schlagzeug mit dem kräftigen rhythmischen Herzschlags Afrika. Masekela feuert messerscharfe Trompetenriffs ab. An Präzision und Timing nicht zu übertreffen. Dazu kommt der herrliche Ton, der aus seinem Blasinstrument kommt. Warm und weich intoniert er sein spannendes Solo. Armon-Jones webt einen band-dienenden Klang-Teppich. “Weve Landend“ treibt geradeaus vorwärts. Bass und Schlagzeug pushen den Song zum Climax. Masekela bläst ein eruptiv-explosives Solo. Man kann sich der Magie dieser Musik nur schwer entziehen. „Coconut Jam“ steckt so voller Lebendigkeit und Leidenschaft, dass man es gar nicht in Worte fassen kann. Aber das Hören lohnt sich. Klasse auch das Cover im old-fashioned style. Passt musikhistorisch perfekt dazu. ************************************************************************************************* Rezension: Kennengelernt haben sich diese beiden Ikonen des afrikanischen Jazz schon in den 70ern, auf Vermittlung von Fela Kuti. Der Drummer und der Trompeter schlossen auch umgehend Freundschaft, doch der Beschluß, irgendwann mal etwas Gemeinsames zu machen, wurde erst 2010 endlich in die Tat umgesetzt – und dann doch nicht vollendet; das Band verschwand im Archiv. Gemeinsam mit Produzent Nick Gold, der die damalige Session aufgenommen hatte, und einigen Spitzenkräften der Londoner Jazz-Szene (etwa Saxophonist Steve Williamson und Keyboarder Joe Armon-Jones) hat Tony Allen das Fragment nun liebevoll vervollständigt. Es entstand dabei ein Album, das sich neben den besten Arbeiten sowohl der Afrobeat-Rhythmuslegende als auch des 2018 verstorbenen Trompeten-Genies souverän behaupten kann. Stilistisch tut sich dabei sogar mehr, als man erwartet hätte – neben diversen afrikanischen Stilen finden etwa auch modaler Jazz und knochentrockener Funk statt. Das Cover-Artwork ist symbolisch – eine Kreuzung aus John Coltranes "Olé" und Solomon Iloris "African High Life". Ein Klassiker schon bei Erscheinen - trotz zehnjähriger Verspätung. (2020) ************************************************************************************************** 0 Description Tracks 180-gram vinyl Rejoice is a very special collaboration between Tony Allen, the legendary drummer and co-founder of Afrobeat, and Hugh Masekela, the master trumpet player of South African jazz. Having first met in the '70s thanks to their respective close associations with Fela Kuti, the two world-renowned musicians talked for decades about making an album together. When, in 2010, their touring schedules coincided in the U.K., the moment presented itself and producer Nick Gold took the opportunity to record their encounter. The unfinished sessions, consisting of all original compositions by the pair, lay in archive until after Masekela passed away in 2018. With renewed resolution, Tony Allen and Nick Gold, with the blessing and participation of Hugh Masekela's estate, unearthed the original tapes and finished recording the album in summer 2019 at the same London studio where the original sessions had taken place. Rejoice can be seen as the long overdue confluence of two mighty African musical rivers — a union of two free-flowing souls for whom borders, whether physical or stylistic, are things to pass through or ignore completely. According to Allen, the album deals in "a kind of South African-Nigerian swing-jazz stew," with its roots firmly in Afrobeat. Allen and Masekela are accompanied on the record by a new generation of well-respected jazz musicians including Tom Herbert (Acoustic Ladyland / The Invisible), Joe Armon-Jones (Ezra Collective), Mutale Chashi (Kokoroko) and Steve Williamson. Side 1 1. Robbers, Thugs and Muggers (O'Galajani) 2. Agbada Bougou 3. Coconut Jam 4. Never (Lagos Never Gonna Be the Same) Side 2 1. Slow Bones 2. Jabulani (Rejoice, Here Comes Tony) 3. Obama Shuffle Strut Blues 4. We've Landed *************************************************************************************************** Product Information Tony Allen & Hugh Masekela will release their very special collaborative new album »Rejoice« through World Circuit. The record will be the first posthumous release from Masekela, who passed away in 2018. Having first met in the 70s thanks to their respective close associations with Fela Kuti, Allen, the Nigerian master drummer widely hailed as the co-founder of Afrobeat (and long-time member of alt-rock supergroup The Good The Bad & The Queen), and Masekela, South Africa’s legendary trumpet player, talked for decades about making an album together. When, in 2010, their touring schedules coincided in the UK, the moment presented itself and producer Nick Gold took the opportunity to record their encounter. The unfinished sessions, consisting of all original compositions by the pair, lay in archive until after Masekela passed away in 2018. With renewed resolution, Tony Allen and Nick Gold, with the blessing and participation of Hugh’s estate, unearthed the original tapes and finished recording the album in summer 2019 at the same London studio where the original sessions had taken place. Allen and Masekela are accompanied on the record by a new generation of well-respected jazz musicians including Tom Herbert (Acoustic Ladyland / The Invisible), Joe Armon-Jones (Ezra Collective), Mutale Chashi (Kokoroko) and Steve Williamson. »Rejoice« can be seen as the long overdue confluence of two mighty African musical rivers – a union of two free-flowing souls for whom borders, whether physical or stylistic, are things to pass through or ignore completely. According to Allen, the album deals in »a kind of South African-Nigerian swing-jazz stew« – a description borne out by even a cursory earful of the parallel harmony horn hook and loping drums of »Agbada Bougou«, the propulsive percussive swing and brass chatter of »Coconut Jam« or the skittering snare drums of »Obama Shuffle Blues«. As well as blowing exquisite flugelhorn, Masekela was also inspired to overdub some spontaneous vocals on a trio of numbers, either deploying colloquial Zulu, as on the seductively loose-limbed opening track, »Robbers, Thugs and Muggers«, with its earworm chant of »O Galajani« – township slang for any such collective of rogues – or, as on the appropriately jazz-meets-Afrobeat-hued tribute to Fela Kuti »Never (Lagos Never Gonna Be The Same)«, in English. »The feeling was really good«, Allen recalls of those initial sessions. »All of us were thinking we were going to follow it up with overdubs of percussion, keyboards, voices and so on. It was an exciting idea.« Unfortunately, diarising those studio dates would prove problematic, even though Masekela and Allen would regularly bump into one another on the European festival circuit. »Every time we met he would ask me, ›What’s happening with this project‹? I had to say, ›I don’t know!‹ Eventually I asked Nick if I could hear the tapes, and that started the project back up again. Unfortunately, Hugh passed away soon after.« Allen pronounces himself very happy with the finished album and remains phlegmatic about its protracted gestation. »Ten years is a long time from beginning to end of [making] an album, but my own philosophy is that everything eventually appears at the right time, for a reason…« In addition to his unique drumming style, Allen also contributes a hushed but celebratory, semi-spoken commentary to the first single, »We’ve Landed«. »The song is dedicated to today’s youth«, explains Tony, »the lyric addresses people at seventeen, eighteen, nineteen years old, who are slowly becoming more mature, finding out who they are and realising that it’s their generation’s turn to wake up!« ************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE RE-MASTERING BY SPEAKERS CORNER - MADE IN GERMANY ----- MADE FROM THE ANALOGUE MASTER TAPES ----- ONLY THE BEST MASTERING STUDIOS WORLDWIDE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING ----- 180GRAM VIRGIN VINYL PRESSINGS FROM PALLAS/GEMANY ----- FAITHFUL REPRODUCTION OF ORIGINAL ARTWORK AND LABELS ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES!!) ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE RE-MASTERING BY SPEAKERS CORNER - MADE IN GERMANY ----- MADE FROM THE ANALOGUE MASTER TAPES ----- ONLY THE BEST MASTERING STUDIOS WORLDWIDE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING ----- 180GRAM VIRGIN VINYL PRESSINGS FROM PALLAS/GEMANY ----- FAITHFUL REPRODUCTION OF ORIGINAL ARTWORK AND LABELS ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES!!) ..... )

In den Warenkorb


WRWTFWW 018 ----- AUDIOPHILE-PERCUSSION-45RPM-DOPPEL-LP/RECORD ----- MADE IN JAPAN ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

MIDORI TAKADA ----- THROUGH THE LOOKING GLASS ----- AUDIOPHILE 45RPM DOPPEL-LP/RECORD ----- DELUXE VERSION ----- ANALOGE CUT AT 45RPM GATEGOLD-TIP-ON SLEEVE ----- HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING - MADE IN SWITZERLAND (REISSUE) ----- LIMITED EDITION ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED / ..... AUDIOPHILE 45RPM VINYL-DOPPEL-LP/RECORD / ..... ORIGINAL PERCUSSING-AUFNAHMEN 1983 BEI WE RELEASE WHATEVER THE FUCK WE WANT RECORDS / RCA RED SEAL RECORDS IN JAPAN / ..... ORIGINAL PERCUSSION-AUFNAHMEN 1983 BEI RCA RED SEAL RECORDS IN JAPAN / ..... ORIGINAL PERCUSSING-RECORDING 1983 BY WE RELEASE WHATEVER THE FUCK WE WANT RECORDS / RCA RED SEAL RECORDS IN JAPAN..... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY / ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY)!! ...... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... )

Weitere Details: *********************************************************************************************** Produktbeschreibungen Limited edition 2x12" LP, 500 Stück, Ultra Deluxe 45rpm Audiophile Cut Edition with Gatefold "Tip On" Sleeve. Das 1983er Album der japanischen Künstlerin wird nicht nur von Steve Reich Fans kultisch verehrt. Midori Takada ist eine japanische Komponistin, Perkussionistin und auch dem Theater verbunden. Diese Wiederveröffentlichung des 1983 via RCA Japan veröffentlichten Album, das gleichwie als "Der heilige Gral der japanischen Musik" gilt, löst schon jetzt kleine Begeisterungstsunamis aus. Ihr Album verbindet auf absolut zeitlose Weise Ambient und Minimal Music. Die 4-teilige Suite fängt ihre tiefgehende Beschäftigung mit traditioneller Afrikanischer und Asiatischer Musik ein, die überwiegend perkussiver Natur ist, und vom präzisen Einsatz der Marimba pointiert wird. ************************************************************************************************ Midori Takada (mehr) Through The Looking Glass (180GRAM-VINYL-DOPPEL-LP/RECORD ) Das Debüt der japanische Perkussionistin und Komponistin Midori Takada ist legendär. Nicht nur weil es als eines der wichtigsten Minimal Music-Alben Japans gilt, welches von Kritikern mit Werken Steve Reichs in einem Atemzug genannt wird, sondern auch deshalb, weil es seit 1983 nie eine Wiederauflage - auch keine auf CD - erfahren hat. Kein Wunder also, dass der nun vorliegenden Wiederveröffentlichung von Freunden zeitgenössischer Klassik entgegengefiebert wurde. Im Alter von 32 Jahren, fünf Jahre nach ihrem Bühnendebüt in Berlin, nahm Midori Takada "Through The Looking Glas" innerhalb von nur zwei Tagen allein auf - von der Hilfe eines Studiotechnikers abgesehen. Die vier Stücke sind repetitiv und perkussiv gehalten und entwickeln mit äußerster Sensibilität einen scheinbar unerschöpflichen Detailreichtum. Möglich ist dies durch die unzähligen analogen Overdubs, die Takada mit vollendeter Präzession ausführte. Das Ergebnis ist auch heute noch zutiefst beeindruckend und für Ambient- und Minimal Music-Hörer eine wahre Offenbarung, die auch klanglich vollkommen überzeugt. So wurde das nach Lewis Carrolls Fortsetzung von "Alice im Wunderland" benannte Album durch Daniel Krieger bei Schallplatten Schneid Technik von den Original-Analogbändern neu geschnitten. **************************************************************************************************** Midori Takada: Through The Looking Glass Midori Takada (geb. 1951): Through The Looking Glass, LP Midori Takada (geb. 1951) Through The Looking Glass LP - Label: We Release Whatever The Fuck We Want Records, 1983 Diese Wiederveröffentlichung des 1983 via RCA Japan veröffentlichten Album, das gleichwie als "Der heilige Gral der japanischen Musik" gilt, löst schon jetzt kleine Begeisterungstsunamis aus. Nach Midori wurde nicht nur ein genialer Midi-Controler benannt. Ihr Album verbindet auf absolut zeitlose Weise Ambient und Minimal Music. Die 4-teilige Suite fängt ihre tiefgehende Beschäftigung mit traditioneller Afrikanischer und Asiatischer Musik ein, die überwiegend perkussiver Natur ist, und vom präzsisen Einsatz der Marimba pointiert wird. ************************************************************************************************ Tracklisting 1 Mr. henri rousseau's dream 2 Crossing 3 Trompe-l'il 4 Catastrophe e ************************************************************************************************** Midori Takada Through the Looking Glass Palto FlatsWRWTFWW • 2017 8.7 Best new reissue by Andy Beta Contributor Experimental Global March 13 2017 The Japanese composer Midori Takada's newly reissued album is an assimilation of musical modes from around the world. It belongs in the pantheon alongside Steve Reich's most notable works. In a perfect world, Japanese composer Midori Takada and her works for percussion would be as revered and renowned as that of Steve Reich. Much like that world-renowned American composer, Takada drew influence from a study of African drumming and Asian music, and surmised how these sensibilities dovetailed with that of minimalism, serving as means to break with the Western classical tradition (she originally was a percussionist in the Berlin RIAS Symphonie Orchestra at the Berlin Philharmonic). But with only a handful of works to her name and all of it long out of print—be it with her groundbreaking percussion trio Mkwaju Ensemble, the group Ton-Klami or the three solo albums she released across nearly two decades—her music has been impossible to hear since the early 1990s. Only last year did two pieces from Takada’s Mkwaju Ensemble appear on last year’s crucial More Better Days compilation, revealing Takada’s singular approach to spartan yet euphoric percussion pieces. Touching on gamelan, kodo, and American minimalism (Takada founded the trio in part to perform the works of Reich, Terry Riley, and other 20th-century percussion pieces), each one built carefully to sublime effect. When Visible Cloaks’ member Spencer Doran released his influential mixes of Japanese music, selections from both Mkwaju and Takada’s solo percussion pieces appeared at crucial junctures. The rarest of all of Takada’s works though was her 1983 solo effort, Through the Looking Glass, never released on CD and fetching ludicrous sums online for an original vinyl copy. Unable to financially sustain Mkwaju, Takada disbanded the ensemble and entered the studio by herself to realize this music. Over the course of two days, she put to analog tape all four of the extended performances here as well as laying down the overdubs, producing and mixing (with help from an engineer) the album on her own. An astonishing feat in and of itself, Looking Glass is one of the most dazzling works of minimalism, be it from the East or West. ************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE 45RPM DOPPEL-LP/RECORD ----- DELUXE VERSION ----- ANALOGE CUT AT 45RPM GATEGOLD-TIP-ON SLEEVE ----- HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING - MADE IN SWITZERLAND (REISSUE) ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ------ OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE 45RPM DOPPEL-LP/RECORD ----- DELUXE VERSION ----- ANALOGE CUT AT 45RPM GATEGOLD-TIP-ON SLEEVE ----- HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING - MADE IN SWITZERLAND (REISSUE) ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


WRWTFWW RECORDS 5336719 / PFLP 006 (RCA RED SEAL RCL-8369) ----- AUDIOPHILE-PERCUSSION-LP/RECORD ----- MADE IN JAPAN ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

MIDORI TAKADA ----- THROUGH THE LOOKING GLASS ----- HIGH QUALITY VINYL - MADE IN SWITZERLAND (REISSUE) ----- LIMITED EDITION ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED / ..... AUDIOPHILE VINYL-LP/RECORD / ..... ORIGINAL PERCUSSING-AUFNAHMEN 1983 BEI WE RELEASE WHATEVER THE FUCK WE WANT RECORDS / RCA RED SEAL RECORDS IN JAPAN / ..... ORIGINAL PERCUSSION-AUFNAHMEN 1983 BEI RCA RED SEAL RECORDS IN JAPAN / ..... ORIGINAL PERCUSSING-RECORDING 1983 BY WE RELEASE WHATEVER THE FUCK WE WANT RECORDS / RCA RED SEAL RECORDS IN JAPAN..... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY / ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY)!! ...... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... )

Weitere Details: ************************************************************************************************ Midori Takada (mehr) Through The Looking Glass (Normale LP ) Das Debüt der japanische Perkussionistin und Komponistin Midori Takada ist legendär. Nicht nur weil es als eines der wichtigsten Minimal Music-Alben Japans gilt, welches von Kritikern mit Werken Steve Reichs in einem Atemzug genannt wird, sondern auch deshalb, weil es seit 1983 nie eine Wiederauflage - auch keine auf CD - erfahren hat. Kein Wunder also, dass der nun vorliegenden Wiederveröffentlichung von Freunden zeitgenössischer Klassik entgegengefiebert wurde. Im Alter von 32 Jahren, fünf Jahre nach ihrem Bühnendebüt in Berlin, nahm Midori Takada "Through The Looking Glas" innerhalb von nur zwei Tagen allein auf - von der Hilfe eines Studiotechnikers abgesehen. Die vier Stücke sind repetitiv und perkussiv gehalten und entwickeln mit äußerster Sensibilität einen scheinbar unerschöpflichen Detailreichtum. Möglich ist dies durch die unzähligen analogen Overdubs, die Takada mit vollendeter Präzession ausführte. Das Ergebnis ist auch heute noch zutiefst beeindruckend und für Ambient- und Minimal Music-Hörer eine wahre Offenbarung, die auch klanglich vollkommen überzeugt. So wurde das nach Lewis Carrolls Fortsetzung von "Alice im Wunderland" benannte Album durch Daniel Krieger bei Schallplatten Schneid Technik von den Original-Analogbändern neu geschnitten. **************************************************************************************************** Midori Takada: Through The Looking Glass Midori Takada (geb. 1951): Through The Looking Glass, LP Midori Takada (geb. 1951) Through The Looking Glass LP - Label: We Release Whatever The Fuck We Want Records, 1983 Diese Wiederveröffentlichung des 1983 via RCA Japan veröffentlichten Album, das gleichwie als "Der heilige Gral der japanischen Musik" gilt, löst schon jetzt kleine Begeisterungstsunamis aus. Nach Midori wurde nicht nur ein genialer Midi-Controler benannt. Ihr Album verbindet auf absolut zeitlose Weise Ambient und Minimal Music. Die 4-teilige Suite fängt ihre tiefgehende Beschäftigung mit traditioneller Afrikanischer und Asiatischer Musik ein, die überwiegend perkussiver Natur ist, und vom präzsisen Einsatz der Marimba pointiert wird. ************************************************************************************************ Tracklisting 1 Mr. henri rousseau's dream 2 Crossing 3 Trompe-l'il 4 Catastrophe e ************************************************************************************************** Midori Takada Through the Looking Glass Palto FlatsWRWTFWW • 2017 8.7 Best new reissue by Andy Beta Contributor Experimental Global March 13 2017 The Japanese composer Midori Takada's newly reissued album is an assimilation of musical modes from around the world. It belongs in the pantheon alongside Steve Reich's most notable works. In a perfect world, Japanese composer Midori Takada and her works for percussion would be as revered and renowned as that of Steve Reich. Much like that world-renowned American composer, Takada drew influence from a study of African drumming and Asian music, and surmised how these sensibilities dovetailed with that of minimalism, serving as means to break with the Western classical tradition (she originally was a percussionist in the Berlin RIAS Symphonie Orchestra at the Berlin Philharmonic). But with only a handful of works to her name and all of it long out of print—be it with her groundbreaking percussion trio Mkwaju Ensemble, the group Ton-Klami or the three solo albums she released across nearly two decades—her music has been impossible to hear since the early 1990s. Only last year did two pieces from Takada’s Mkwaju Ensemble appear on last year’s crucial More Better Days compilation, revealing Takada’s singular approach to spartan yet euphoric percussion pieces. Touching on gamelan, kodo, and American minimalism (Takada founded the trio in part to perform the works of Reich, Terry Riley, and other 20th-century percussion pieces), each one built carefully to sublime effect. When Visible Cloaks’ member Spencer Doran released his influential mixes of Japanese music, selections from both Mkwaju and Takada’s solo percussion pieces appeared at crucial junctures. The rarest of all of Takada’s works though was her 1983 solo effort, Through the Looking Glass, never released on CD and fetching ludicrous sums online for an original vinyl copy. Unable to financially sustain Mkwaju, Takada disbanded the ensemble and entered the studio by herself to realize this music. Over the course of two days, she put to analog tape all four of the extended performances here as well as laying down the overdubs, producing and mixing (with help from an engineer) the album on her own. An astonishing feat in and of itself, Looking Glass is one of the most dazzling works of minimalism, be it from the East or West. ************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGUE AUDIOPHILE LP/RECORD - MADE IN JAPAN/GERMANY ----- HIGH QUALITY VINYL ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ------ OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGUE AUDIOPHILE LP/RECORD - MADE IN JAPAN/GERMANY ----- HIGH QUALITY VINYL ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


XANADU S 1206 ----- OUT OF PRINT ----- (FACTORY SEALED / OVP)

XXL-Foto


XXL-Foto

RED RODNEY ---- RED RODNEY: 1957 ---- (.....OUT OF PRINT - LP / .....180g HEAVY VINYL / .....USA PRESSING / .....CLASSIC RECORDS USA /.....LIMITED EDITION / .....FROM ORIGINAL MASTER TAPE /.....ORIGINAL AUFNAHMEN 1957 IN USA / .....ONE COPY !!.....DIESE WERTVOLLE JAZZ-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!.....)

Weitere Details: ........................ Rodney, Red - 1957 (180 g) ........................... Mit Red Rodney (trumpet), Ira Sullivan (tenor Sax.), Tommy Flanagan (piano), Oscar Pettiford (bass), Philly Joe Jones (drums) und Elvin Jones (drums). ................................................................ Aufnahmen September 1957 (Xanadu Records). ............................................................... Die LP „1957“ des Trompeters Red Rodney ist ein brillanter Tip für alle Parker- und Gillespie-Fans, oder einfach für jeden, der feinen Bebop mag. Als weißer Musiker hatte Red Rodney die Anerkennung sämtlicher Partner seiner Zeit: Charlie Parker, Miles Davis, Dizzy Gillespie, Fats Navarro, Howard McGhee, Benny Goodman u.v.a. Sein weicher und zugleich farbiger Ton begeistert noch heute, wobei die klanglich vorzügliche Überspielung ihren Beitrag zu dieser wundervollen Performance beisteuert. ........................................................... * Interpret: Red Rodney ..... * Titel: 1957 ..... * Audiophile LP (180 g) ..... * Label: Classic Records .....

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )

In den Warenkorb


XLS 277 A (SINGLE - AUSKOPPLUNG)

XXL-Foto


XXL-Foto

THE WHITE STRIPES ----- ICKY TUMP / BABY BROTHER ----- (.....AUDIOPHILE SINGLE AUSKOPPLUNG /.....AUFNAHMEN 2007 BY THIRD MAN RECORDS USA /.....LIMITIERTE EDITION /.....PRODUCED BY JACK WHITE III /.....DIESE SINGLE IST OFFEN UND WURDE BISLANG NOCH NICHT GESPIELT!!......)

Weitere Details: ............... THE WHITE STRIPES ----- ICKY TUMP / BABY BROTHER ----- ........................ ...............Die erste 7" - Auskopplung (wie immer limitiert !!) aus dem fünften WHITE STRIPES - ALBUM enthält den Heavy-Prog-Titelsong und umseitig einen exclusiven Track - ein ziehmliches Rock´n Roll-Brett , das klingt, als würden die frühen Led Zep ein Bill Healy-Medley spielen. (2007)

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE COPY) !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS NEW = UNPLAYED QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 59,99 ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE COPY) !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS NEW = UNPLAYED QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


XLS 277 B (SINGLE-AUSKOPPLUNG)

XXL-Foto


XXL-Foto

THE WHITE STRIPES ----- ICKY THUMP ----- (.....AUDIOPHILE SINGLE AUSKOPPLUNG /.....AUFNAHMEN 2007 BY THIRD MAN RECORDS USA /.....LIMITIERTE EDITION /.....PRODUCED BY JACK WHITE III /.....DIESE SINGLE IST NOCH VERSIEGELT = FACTORY SEALED!!......)

Weitere Details: .................. Diese Schwester - Single ist nur in eine schwarze Plastiktüte eingeschweisst, die man aufschneiden müsste, um an den Inhalt zu kommen - was den Sammlerwert natürlich nivelliert. Die B-Seite enthält ein ins vinyl geätztes Bild, verrät ein Aufkleber. Ich glaub´s und lasse diese Extrem-Rarität lieber zu....HOHER SAMMLERWERT !!..... (2007) ................................

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO!!...... BITTE ANKLICKEN !! ..... )

Preis: EUR 79,99 (.....ONE COPY!!.....AUDIOPHILE SINGLE AUSKOPPLUNG!!.....LIMITIERTE EDITION!!.....FACTORY SEALED!!......)

In den Warenkorb


YARLUNG RECORD YAR 52066 ----- AUDIOPHILE 45RPM-SPIRITUALS LP/RECORD ----- 180GRAM VINYL ----- LIMITED EDITION ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

LIFELINE QUARTET ----- MUSIC OF THE UNDERGROUND RAILROAD ----- PURE ANALOGE 45RPM-SPIRITUALS-LIVE-LP/RECORD ----- MASTERED BY STEVE HOFFMAN AND BERNIE GRUNDMAN IN USA ----- HIGH QUALITY 180GRAM BLACK VINYL PRESSING IN USA BY RTI ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ORIGINAL AUDIOPHILE 45RPM-SPRITUALS-LP/RECORD 2020 / ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ...... ORIGINAL AUFNAHMEN 2017 BEI YARLUNG RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 2017 BY YARLUNG RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL HIGH QUALITY 180GRAM BLACK VINYL PRESSING 2018 IN USA BY RTI/ ..... HIGH QUALITY BLACK VIRGIN VINYL / ........ EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY) !! ...... DIESE ANALOGE LP/RECORD IST NOCH OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* Music Of The Underground Railroad (Vinyl, LP, 45 RPM, Album, Stereo) album cover Lifeline Quartet ‎– Music Of The Underground Railroad Label: Yarlung Records ‎– YAR52066-677V Format: Vinyl, LP, 45 RPM, Album, Stereo Country: USA Released: 2020 Genre: Folk, World, & Country Style: Gospel Tracklist A1 If I Can Help Somebody A2 Steal Away To Jesus A3 Canaan's Land - Fare Ye Well Medley A4 Made In The Water A5 Talk About A Child A6 Deep River B1 Hold On To The Gospel Plow B2 Nobody Knows The Trouble I've Seen B3 Down By The Riverside B4 Motherless Child B5 Ain't Goin' - Joshua Fit De' Battle B6 Saints' Medley Companies, etc. Copyright (c) – Yarlung Records Credits Executive Producer – Craig Martin (15), Diane Martin (6) Producer – Bob Attiyeh Vocals – Michael Fitzgerald (16), Michelle Mayne-Graves, Quinton Fitzgerald, Walter Penniman II Notes Made in Germany Barcode and Other Identifiers Barcode: 195079520662 **************************************************************************************************** Michael Fitzgerald - vocals Quinton Fitzgerald - vocals Michelle Mayne-Graves - vocals Walter Penniman II - vocals Live-Aufnahmen Oktober 2018 im Samueli Theater im Segerstrom Center for the Arts, Costa Mesa, Kalifornien, USA. Die Underground Railroad war ein Schleusernetzwerk, das schwarzen Sklaven die Flucht aus den Südstaaten der USA in die sichereren Nordstaaten oder Kanada gesichert hat. So zeigt der Name in welche Richtung dieses Klasse Gesangs-Quartett aus Michelle Mayne-Graves, Quinton Fitzgerald, Michael Fitzgerald und Walter Penniman II geht. Authentische, nahe gehende Spirituals dominieren die sauber, tief-schwarz glänzende LP. Insgesamt zwölf seelentiefe Lieder wurden für dieses Werk aufgenommen. Herausragend “Motherless Child“. Selten hat man so eine seelen-tiefe Interpretation dieses Klassikers gehört. Sehr beeindruckend wie die ausgebildeten Gesangsstimmen harmonisch ineinandergreifen und sich kongenial ergänzen. Eindrucksvoll nachzuhören bei “Wade In The Water“. Dass das Alles so herrlich zum Vor-Klang kommt, liegt an der hervorragenden Aufnahme und der sorgfältigen Edition durch Yarlung Records. Das Album wurde von Steve Hoffman gemastert, der Lackschnitt wurde von Bernie Grundman gefertigt und ist auf 45UpM geschnitten. Gepresst bei RTI in den USA. Titel: Side 1: 1. If I Can Help Somebody 2. Steal Away To Jesus 3. Canaan's Land - Fare Ye Well Medley 4. Wade In The Water 5. Talk About A Child 6. Deep River Side 2: 1. Hold On To The Gospel Plow 2. Nobody Knows The Trouble I've Seen 3. Down By The Riverside 4. Motherless Child 5. Ain't Goin' - Joshua Fit De' Battle 6. Saints' Medley ************************************************************************************************* Rezension: Die Underground Railroad war jenes Netzwerk aus geheimen Routen und sicheren Unterkünften, über das Mitte des 19. Jahrhunderts entflohene Sklaven in den Norden oder nach Kanada geschmuggelt wurden. Es gibt eine Menge Lieder aus dieser Zeit, viele sind heute noch bekannt: "Nobody Knows The Trouble I've Seen", "Down By The Riverside", "Joshua Fit de' Battle", "Deep The River" oder, bevor es ein Easy Listening-Hit wurde, "Wade In The Water". Sie alle sind unter den zwölf Songs, die Michelle Mayne-Graves hier sozusagen re-arrangiert hat, zurückgeführt auf die Art und Weise, wie sie einst gesungen wurden, solo oder mehrstimmig, auf jeden Fall aber a capella, denn die Instrumente hielten erst mit dem 20. Jahrhundert Einzug in die Kirchenmusik der Afroamerikaner. Das nannte man dann Gospel; hier aber hört man ursprüngliche Spritituals. Produzent und Labelchef Bab Attiyeh und sein Toningenieur Arian Jensen fingen eine Live-Performance (ungeschnitten, inklusive eines charmant überspielten verpassten Einsatzes) von Mayne-Graves' Vokalquartett mit maximaler Authentizität ein; die Stimmen sind beeindruckend präsent. Das Mastering stammt von Steve Hoffmann, die Lackfolie für die Vinylproduktion schnitt Bernie Grundman; die 36 Minuten Spielzeit des Albums (auch als CD) erlaubten einen Schnitt auf 45 Touren ohne Kürzung. Das Ergebnis ist musikalisch so berührend wie klanglich ideal. (2020) ************************************************************************************************** Description AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head Yarlung Records - YAR52066-677V - 180 Gram Virgin Vinyl - AAA 100% Analogue Cut by Bernie Grundman - Limited Edition - Pressed at Pallas in Germany Mastering by Steve Hoffman & Lacquers Cut by Bernie Grundman! The sound is intensely three-dimensional, especially the sensation of being in the audience when the deserved applause come after each performance. The singers appear before you convincingly effectively spread across the stage, bathed but not buried in the deep narrow room’s natural reverberant field but only if you correctly adjust the level. Too loud and the illusion gets destroyed in glare and over-reverberance (if there is such a word). You’ll know when the SPLs are correctly set, especially if your system achieves anything close to phase or time domain coherency.Yarlung’s recording engineer Arian Jensen and producer and label owner Bob Attiyeh used Agfa 468 tape on a SonoruS ATR12 recorder employing SonoruS Holographic Imaging technology. Whatever that is, works. An AKG C24 stereo microphone captured it all using an Eliot Midwood designed microphone preamplifier.- Sound 9/10 Analogue Planet Extraordinary -An outstanding recording of special and historic music. The Lifeline Quartet soars with music and meaning. Lacquers Cut by Bernie Grundman! Executive producers: Craig and Diane Martin Michelle Mayne-Graves and her Lifeline Quartet perform spirituals from the Civil War era and before, celebrating code songs written as reminders and guides for the Underground Railroad. These spirituals include hidden messages about maps, navigational strategies and timing for slaves to escape toward freedom in the Northern States and Canada. In addition to directing choirs, performing spirituals and helping to coordinate and lead veterans singing groups, Michelle supervises a team and works as the RN Case Manager for Housing Homeless Veterans at the Veteran's Administration in Los Angeles. "If I Can Help Somebody" opens the album. This song not only honors Harriet Tubman, but reveals Michelle's generous heart as well. Michelle lives what she sings. Harriet Tubman is one of the better known heroes who escaped slavery herself and then worked as a "conductor" on the Underground Railroad, helping subsequent groups of people flee to the North. "Wade In The Water", for example, serves as a reminder for escaping slaves of where to walk in the rivers to make it harder for dogs to scent people escaping at night. "I'm On My Way To Canaan's Land" talks about the route to Canada. Slavery may be the worst chapter in the history of the United States. The scars from slavery may fade over the years but will never go away. It is marvelous and perhaps miraculous to witness the magnificent music created by an oppressed people during and despite this incredible suffering. This is my favorite type of album: an audiophile masterpiece with extraordinary soundstaging and delicate ambience in a beautiful auditorium. You can use this LP to test for phase coherency in a system and in the listening room. You'll know when it is right. One can feel the audience too, all around you. And don't be surprised if you join in with the occasional 'Amen!' But more than the sound, this is gripping music beautifully performed by four people you will love if you do not know them already. The members of Lifeline Quartet sing from their hearts as much as from their four impressive pairs of vocal chords. These are songs of deep longing, yearning for freedom, eternal hope and the promise of transcendence. -Mike Wechsberg, President of the Los Angeles and Orange County Audio Society Recorded live in Samueli Theater at Segerstrom Center for the Arts, October 2018 Mastering Engineer: Steve Hoffman 45rpm vinyl mastering by Bernie Grundman Made in Germany Musicians Michael Fitzgerald vocals Quinton Fitzgerald vocals Michelle Mayne-Graves vocals Walter Penniman II vocals Selections Side 1: If I Can Help Somebody Steal Away To Jesus Canaan's Land - Fare Ye Well Medley Wade In The Water Talk About A Child Deep River Side 2: Hold On To The Gospel Plow Nobody Knows The Trouble I've Seen Down By The Riverside Motherless Child Ain't Goin' - Joshua Fit De' Battle Saints' Medley **************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGE 45RPM-SPIRITUALS-LP/RECORD ----- MASTERED BY STEVE HOFFMAN AND BERNIE GRUNDMAN IN USA ----- HIGH QUALITY 180GRAM BLACK VINYL PRESSING IN USA BY RTI ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !! )...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 ( minus 50% SALE-DISCOUNT / minus 50% AUSVERKAUFS-RECHNUNGSRABATT = 199,99 euro ) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGE 45RPM-SPIRITUALS-LP/RECORD ----- MASTERED BY STEVE HOFFMAN AND BERNIE GRUNDMAN IN USA ----- HIGH QUALITY 180GRAM BLACK VINYL PRESSING IN USA BY RTI ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !! )...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


<  1 ... 138  139  140  141  142 >

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023