Produktsuche

Gesamtkatalog

EMI/Testament LP`s(Classic-180gVinyl Reissue)

Gefundene Artikel: 67

Anzeige Produkte 1 bis 10

COLUMBIA EMI 33CX 1281 ----- EMI/TESTAMENT LP-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

MICHAEL RABIN (VIOPLIN) -- PHILHARMONIA ORCHESTRA - CONDUCTED LOVRO VON MATATIC ----- GLAZUNOV: VIOLIN CONCERTO & PAGANINI: VIOLIN CONCERTO NO.1 ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI-COLUMBIA CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-AUFNAHMEN 1955 BEI EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-RECORDING 1955 BY EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ************************************************************************************************** Mendelssohn Violin Concerto (Vinyl, LP, Album, Reissue, Mono) album cover Michael Rabin ‎– Mendelssohn Violin Concerto Label: Columbia ‎– 33CX 1597, Testament ‎– 33CX 1597 Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Mono, 180 gr Country: UK Released: 2011 Genre: Classical Style: Tracklist Hide Credits Concerto In E Minor (Mendelssohn-Op. 64) Composed By – Mendelssohn* A1 First Movement: Allegro Molto Appassionate - Cadenza - Tempo I - Tempo II A2 Second Movement: Andante A3 Third Movement: Allegro Non Troppo - Allegro Molto B1 Tzigane (Ravel) Composed By – Ravel* B2 Havanaise (Saint-Saëns - Op. 83) Composed By – Saint.Saëns* Credits Conductor – Alceo Galliera (tracks: Side B), Sir Adrian Boult (tracks: Side A) Liner Notes – Felix Aprahamian Orchestra – Philharmonia Orchestra Violin – Michael Rabin Notes This is a 180 gr reissue by TESTAMENT. Barcode and Other Identifiers Other: Blue label with golden letters Matrix / Runout (Side A on label): XAX.1127 Matrix / Runout (Side B on label): XAX.1130 Matrix / Runout (Side A runout): 89682 1A 33CX 1597 Matrix / Runout (Side B runout): 89682 1B 33CX 1597 IiiiI Rights Society (Side B only): BIEM ************************************************************************************************** Rezension: Seine besondere Begabung für das Werk des legendären Genueser Virtuosen hatte der junge Musiker längst bewiesen: Eine Auswahl der 24 Capricen war bereits 1950 erschienen. Da war Rabin 14, ein Jahr später spielte er das erste Violinkonzert in der Carnegie Hall. Zum Zeitpunkt dieser Schallplattenaufnahme war er 19, und damals wie heute fasziniert vor allem, daß ein so junger Mensch eben nicht der Versuchung erliegt, die für die Bewältigung der Partitur erforderliche, mörderische Spieltechnik in den Vordergrund zu stellen – sondern im Gegenteil diese praktisch verschwinden zu lassen zugunsten reiner Musikalität. Mit solchem Esprit, mit solchem Gefühl für die melodische Sprache Paganinis hat man dieses Konzert kaum jemals wieder gehört. Ein echtes Gegenstück zu dessen Klangcharakter ist das einzige Violinkonzert Alexander Glasunows. Doch auch hier erweist sich Rabin als äußerst einfühlsamer Interpret, legt sich in die typisch russischen, hochromantischen Gesangslinien des Violinparts. Seine außerordentliche Technik zeigt sich insbesondere – doch auch hier in völlig unaufdringlicher Art – in der die beiden Sätze verbindenden Kadenz, die man sofort noch einmal hören möchte… – Auch diese Testament-Reissue glänzt mit verblüffendem Mono-Klang! (1955/2011) ************************************************************************************************* Michael Rabin - Violine Philharmonie Orchester, Dirigent: Lovro von Matacic Aufnahmejahr: 1955 Michael Rabin - er gab schon in früher Jugend hochvirtuose Stücke zum Besten - zählt zu den bedeutendsten Violinisten auf der ganzen Welt. Er setzte sich mit anspruchsvollen Violinwerken von Alexander Glasunov und Nicolo Paganini auseinander: Hervorragend führt Rabin seinen Bogen und entlockt seiner Violine himmlische Töne. Das "Violinkonzert in D-Dur (Op.82)" von Glasunov und das "Violinkonzert No.1 in D-Dur" (Op.6) von Paganini sind Paradebeispiele für seine Fingerfertigkeit und sein musikalisches Verständnis. Eine sehr agogische und melodiöse Interpretation dieser beiden prachtvollen Werke, die Rabin auf diesem Album abliefert. Trackliste: *Glazounov - Conerto in D Major, Op.82 *Paganini - Concerto No.1 in D Major, Op.6 Testament das musikalische Vinyl-Label Stewart Brown von Testament, UK überrascht mit Vinyl-Reissues der einzigartigen Aufnahmen von Michael Rabins Violinkonzert-Studioeinspielungen die musikalischen und klanglichen Highlights des amerikanischen Ausnahme-Geigenvirtuosen stammen aus den späten Fünfzigerjahren, waren jahrzehntelang nicht mehr erhältlich und sind als Originale extrem gesuchte Sammlerstücke. ************************************************************************************************* escription EMI Columbia / Testament - 33CX1281 - 180 Gram Virgin Vinyl AAA 100% Analogue - Mastered at Abbey Road Pressed in Germany - Columbia 33CX 12181 Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. Glazounov - Op. 82 Violin concerto in A minor Paganini - Op. 6 Violin concerto No. 1 in E flat major. Michael Rabin managed to be one of the most talented and tragic violin virtuosi of his generation. Hailed as a child prodigy, his talent matured gracefully into an adult level, but he failed to follow in his emotional growth, resulting in a cutting short of his career. He never reached the age of 36, yet remains one of the most fondly remembered of virtuoso violinists for listeners and fellow musicians. In the 1950s, Rabin signed with Capitol-EMI, for which he recorded the most important part of his legacy, including the Paganini Violin Concerto No. 1 in D Major and the Glazounov Violin Concerto in A Minor. 33CX1281 EMI 33CX 1281 Alexander Glazunov: . Violin Concerto in A Minor, Op 82 Paganini: Violin Concerto No. 1 in D major, op. 6. Michael Rabin; Lovro von Matacic, Philharmonia Orchestra Year of recording: 1955 His special talent for the work of the legendary Genoese virtuoso had long proved the young musicians: A selection of the 24 Caprices was published in 1950. There was Rabin 14, a year later he played the first violin concerto in Carnegie Hall. At the time of this record recording, he was 19, and at that time, as today, it is fascinating that such a young man does not succumb to the temptation to put the murderous playing technique necessary for mastering the score in the foreground - on the contrary, these practically disappear In favor of pure musicality. With such esprit, with such a feeling for the melodic language of Paganini, this concert was hardly ever heard again. The only violin concerto by Alexander Glasunow is a true counterpart to its sound. But Rabin, too, proves to be a very sensitive interpreter and lays himself in the typical Russian, highly-romantic vocal lines of the violin part. His extraordinary technique is particularly evident - but also in completely unobtrusive nature - in the line connecting the two sets cadence that you want to hear it again immediately ... - these Testament Reissue shines with amazing mono sound! LP HIFI Review Michael Rabin, violin Philharmonia Orchestra Lovro von Matacic, conductor Selections: Alexander Glazounov (1865-1936) Concerto in A Minor, Op. 82 1. Moderato - Animato - Tranquillo - Andante sostenuto 2. Agitato - ANdante sostenuto - Moderato - Piu animato - Tranguillo 3. Cadenza - Allegro - Quasi allegretto - Piu animato Niccolo Paganini (1782-1840) Concerto No. 1 in D Major, Op. 6 1. Band 1 - First Movement - Allegro maestoso - Cadenza (by Flesch) - Allegro maestoso 2. Band 2 - Second Movement - Adagio espressivo 3. Band 3 - Third Movement - Rondo (Allegro spiritoso) Glazounov / Paganini - Violin Concerto : Michael Rabin : Lovro Von Matacic - 180g LP Mono Testament Records Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes, cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. ****************************************************************************************************

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


COLUMBIA EMI 33CX 1422 ----- EMI/TESTAMENT LP/RECORD-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

MICHAEL RABIN (VIOLIN) ----- TCHAIKOVSKY - VIOLIN CONCERTO ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-REISSUE 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI-COLUMBIA CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-AUFNAHMEN 1957 BEI EMI-TESTAMENT RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-RECORDING 1957 BY EMI-TESTAMENT RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* Tchaikovsky Violin Concerto / Saint-Saëns Introduction And Rondo Capriccioso (Vinyl, LP, Album, Reissue, Mono) album cover Michael Rabin / Tchaikovsky* / Saint-Saëns* / Philharmonia Orchestra & Alceo Galliera ‎– Tchaikovsky Violin Concerto / Saint-Saëns Introduction And Rondo Capriccioso Label: Columbia ‎– 33CX 1422, Testament ‎– 33CX 1422 Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Mono, 180 gr Country: UK Released: 2011 Genre: Classical Style: Romantic Tracklist Hide Credits Concerto In D Major, Op. 35 Composed By – Tchaikovsky* A1 First Movement - Allegro Moderato A2 First Movement - Cadenza A3 First Movement - Allegro Moderato B1 Second Movement - Canzonetta (Andante) B2 Third Movement - Finale (Allegro Vivacissimo) Introduction And Rondo Capriccioso, Op. 28 Composed By – Saint-Saëns* B3 Andante (Malinconico) - Allegro Ma Non Troppo Credits Composed By – Saint-Saëns* (tracks: B3), Tchaikovsky* (tracks: A1 to B2) Conductor – Alceo Galliera Liner Notes – Felix Aprahamian Orchestra – Philharmonia Orchestra Violin – Michael Rabin Notes This is a 180 gr reissue by TESTAMENT Barcode and Other Identifiers Matrix / Runout: 89894 1A 33 CX 1422 Matrix / Runout: 89894 1B 33 CX 1422 IiiiI ************************************************************************************************** Michael Rabin - Violine Aleso Galliera dirigiert das Philharmonia Orchestra Aufnahmejahr: 1957 Als Wunderkind betitelt, performte Michael Rabin bereits mit 10 Jahren das hochvirtuose 1.Violinkonzert von Henryk Wieniawski, debütierte mit 13 an der Carnegie Hall und machte mit 14 seine ersten Aufnahmen für Columbia. Er war eines der größten Talente der Klassikszene, 1972 im Alter von nur 35 Jahren verstarb. Unter den zahlreichen virtuosen Meisterwerken, die er zwischen 1950 und 1959 aufnahm, ist auch das einzige „Violinkonzert in D-Dur, Op.35“ vom russischen Komponisten Pjotr Iljitsch Tschaikowski. Nach der Fertigstellung 1878 sollte Solist Leopold Auer die Uraufführung spielen, der es aber für unspielbar hielt. So kam es, dass das Stück erst am 4.Dezember 1879 durch Adolph Brodsky und den Wiener Philharmonikern uraufgeführt wurde. Meisterhaft brilliert Rabin auch bei Camille Saint-Saens „Introduction and Rondo Capriccioso, Op.28“. Mit viel musikalischem Verständnis und herausragender Fingerfertigkeit liefert er zwei sehr agogische und melodiöse Interpretationen ab. Titel: Seite1: Tchaikovsky, Op 35 - violin concerto in D Major first movement : Allegro moderato - Cadenza - Allegro moderato Seite 2: 1. Tchaikovsky Op. 35 Violin concerto in D major a) Second movement : Canzonetta (Andante) b) Third movement : Finale (allegro vivaciassimo) 2. Saint-Saens, Op. 28 - Introduction and Rondo Capriccioso Testament das musikalische Vinyl-Label Stewart Brown von Testament, UK überrascht mit Vinyl-Reissues der einzigartigen Aufnahmen von Michael Rabins Violinkonzert-Studioeinspielungen die musikalischen und klanglichen Highlights des amerikanischen Ausnahme-Geigenvirtuosen stammen aus den späten Fünfzigerjahren, waren jahrzehntelang nicht mehr erhältlich und sind als Originale extrem gesuchte Sammlerstücke. ********************************************************************************************* Michael Rabin managed to be one of the most talented and tragic violin virtuosi of his generation. Hailed as a child prodigy, his talent matured gracefully into an adult level, but he failed to follow in his emotional growth, resulting in a cutting short of his career. He never reached the age of 36, yet remains one of the most fondly remembered of virtuoso violinists for listeners and fellow musicians. In the 1950s, Rabin signed with Capitol-EMI, for which he recorded the most important part of his legacy. ************************************************************************************************** Description AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head Testament / EMI Columbia - 33CX1422 - 180 Gram Virgin Vinyl AAA 100% Analogue - Audiophile Mastering - Pressed in Germany - Limited Edition Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. Michael Rabin and the Philharmonia Orchestra. Conducted by Alceo Galliera Tchaikovsky violin concerto SAINT-SAËNS - introduction and Rondo Capriccioso Op. 28 Columbia Michael Rabin managed to be one of the most talented and tragic violin virtuosi of his generation. Hailed as a child prodigy, his talent matured gracefully into an adult level, but he failed to follow in his emotional growth, resulting in a cutting short of his career. He never reached the age of 36, yet remains one of the most fondly remembered of virtuoso violinists for listeners and fellow musicians. In the 1950s, Rabin signed with Capitol-EMI, for which he recorded the most important part of his legacy. he draft of Kogan-Up One looks in vain certainly - but what lies down for a performance Rabin here! It is also the geigeric glorious moments that characterize this recording in 1957. In the overall picture, other major recordings from the same era (Heifetz, Campoli, Ricci, Oistrakh, or Francescatti) are more conclusive (Rabin showed a little later His Mendelssohn recording). But the cadence of the first movement and, of course, the furious final are the hours of the violin, a high-romantic virtuoso of the Paganini tradition that no longer exists today and whose last outstanding representative was probably Michael Rabin. Camille Saint-Saëns's "Introduction and Rondo Capriccioso" is also the not so secret main feature of this LP: Rarely has one heard the neckbreaker arpeggios of this show piece with so much pleasure and verve as here, and here is also - besides his always stupendous technique - Rabin's great musical understanding of this particular type of music Musicians: Michael Rabin, violin Philharmonia Orchestra Alceo Galliera, conductor Side 1 Tchaikovsky, Op 35 - violin concerto in D Major first movement : Allegro moderato - Cadenza - Allegro moderato Side 2 1. Tchaikovsky Op. 35 Violin concerto in D major a) Second movement : Canzonetta (Andante) b) Third movement : Finale (allegro vivaciassimo) 2. Saint-Saens, Op. 28 - Introduction and Rondo Capriccioso **************************************************************************************************

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-REISSUE 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-REISSUE 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


COLUMBIA EMI 33CX 1423 ----- EMI/TESTAMENT LP/RECORD-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

OCTET with DAVID OISTRAKH-PETER BONDARENKO-MIKHAIL TERIAN-SVIATOSLAY KNUSHEVITZLY-JOSEPH GERTOVICH-VLADIMIR SOROKIN-JOSEPH STIDEL-JACOB SHAPIRO ----- SCHUBERT ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2019 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI-COLUMBIA CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-AUFNAHMEN 1958 BEI EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-RECORDING 1958 BY EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* Octet (Vinyl, LP, Mono) album cover Schubert* - David Oistrakh*, Peter Bondarenko*, Mikhail Terian, Sviatoslav Knushevitsky, Joseph Gertovich, Vladimir Sorokin, Joseph Stidel, Jacob Shapiro* ‎– Octet Label: Testament ‎– 33CX 1423 Format: Vinyl, LP, Mono Country: UK Released: 2019 Genre: Classical Style: Romantic Tracklist Octet In F Major, Op. 166 A1 First Movement: Adagio—Allegro A2 Second Movement: Andante Un Poco Mosso A3 Third Movement: Scherzo (Allegro Vivace) And Trio B1 Fourth Movement: Andante—Vars. 1 To 7 B2 Fifth Movement: Minuet (Allegretto) And Trio—Coda B3 Sixth Movement: Andante Molto—Allegro—Andante Molto—Allegro Molto Companies, etc. Record Company – Columbia Graphophone Company Ltd. Exported By – E.M.I. International Limited Printed By – Wood, Rozelaar & Wilkes Limited Credits Bassoon – Joseph Stidel Cello – Sviatoslav Knushevitsky Clarinet – Vladimir Sorokin Composed By – Franz Schubert Double Bass – Joseph Gertovich French Horn – Jacob Shapiro* Sleeve Notes – David Cairns (3) Viola – Mikhail Terian Violin [1st] – David Oistrakh* Violin [2nd] – Peter Bondarenko* Notes Testament 180 Gram Virgin Vinyl AAA Analogue Mastered at Abbey Road Pressed in Germany Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. 180-gram mono LP reissue Barcode and Other Identifiers Matrix / Runout (Side A Label): XAX.919 Matrix / Runout (Side B Label): XAX.920 Matrix / Runout (Side A Runout): XAX 919-1N O Matrix / Runout (Side B Runout): XAX 920-2N P *************************************************************************************************** Rezension: Ein russisches Plädoyer für Schubert! Mit einem erlesenen Ensemble – erwähnen muß man auf jeden Fall Klarinettist Vladimir Solokin und den überragenden Hornisten Jacob Shapiro! – führt David Oistrach durch dieses gerne unterschätzte Meisterwerk, mit dem der Komponist nach längerer diesbezüglicher Auszeit zur Kammermusik zurückfand. "Wärme" und "Seele" sind wohl die Begriffe, die diese mustergültige Einspielung vor allem auszeichnen… Wie gut die 1956er Aufnahme ist, ließen frühere Pressungen – auch echte UK-Originale – kaum erahnen: Der volle, direkte Klang läßt Stereo-Technik in keiner Sekunde vermissen! (1956/2019) ************************************************************************************************* David Oistrach, Peter Bondarenko, Mikhail Terian, Sviatoslav Knushevitzky, Joseph Gertovich, Vladimir Sorokin, Joseph Stidel, Jacob Shapiro Dass Schubert sein Oktett F-Dur, eines der heitersten und bestgelaunten Kammermusik-Werke überhaupt, 1824 in einer Zeit schwerster gesundheitlicher Probleme und großer Depression geschrieben hat, allein in seinem Zimmer fastend, mag man kaum glauben. Doch es passt zu Schuberts nimmermüdem Genius, dass er sich den Weg aus einer siebenjährigen Schaffenskrise bewusst mit diesem frischen und scheinbar unbeschwerten Werk erkämpfte. Diese Einspielung von 1958 entstand mit acht versierten russischen Musikern, unter denen David Oistrach an der 1. Violine sicher der bekannteste ist. Besonders hervorzuheben ist aber auch Vladimir Sorokin, der den bewusst auffallenden Klarinetten-Part (Schuberts Auftraggeber, Ferdinand Graf Troyer, war selbst Amateur-Klarinettist und spielte den Part auch in der Uraufführung) mit warmem Klang und tänzerischer Eleganz meistert. ************************************************************************************************* 180-gram mono LP reissue Analog mastering at Abbey Road Studios Schubert: Octet in F, Op.166 David Oistrakh Peter Bondarenko, Mikhail Terian, Sviatoslav Knushevitzky, Joseph Gertovich, Vladimir Sorokin, Joseph Stidel, Jacob Shapiro Musicians: David Oistrakh, first violin Peter Bondarenko, second violin Mikhail Terian, viola Sviatoslav Knushevitzky, cello Joseph Gertovich, double bass Vladimir Sorokin, clarinet Joseph Stidel, bassoon Jacob Shapiro, french horn ************************************************************************************************* Description AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head EMI / Columbia Testament - 33CX1423 -180 Gram Virgin Vinyl - Limited Edition AAA 100% Analogue - Mastered at Abbey Road - Pressed in Germany Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. It is hard to believe that Schubert wrote his octet in F major, one of the most cheerful and cheerful chamber music works of all, in 1824 at a time of severe health problems and great depression, fasting alone in his room. But it fits Schubert's tireless genius that he consciously fought his way out of a seven-year creative crisis with this fresh and seemingly carefree work. This recording from 1958 was made with eight accomplished Russian musicians, among whom David Oistrakh is probably the best known on the first violin. Particularly noteworthy is Vladimir Sorokin, who played the deliberately striking clarinet part (Schubert's client, Ferdinand Graf Troyer, was an amateur clarinetist himself and also played the part in the premiere) with a warm sound and dancing elegance 180-gram mono LP reissue Analog mastering at Abbey Road Studios Schubert: Octet in F, Op.166 David Oistrakh Peter Bondarenko, Mikhail Terian, Sviatoslav Knushevitzky, Joseph Gertovich, Vladimir Sorokin, Joseph Stidel, Jacob Shapiro Musicians: David Oistrakh, first violin Peter Bondarenko, second violin Mikhail Terian, viola Sviatoslav Knushevitzky, cello Joseph Gertovich, double bass Vladimir Sorokin, clarinet Joseph Stidel, bassoon Jacob Shapiro, french horn Side 1 First Movement: Adagio - Allegro Second Movement: Andante un poco mosso Third Movement: Scherzo (Allegro vivace) and Trio Side 2 Fourth Movement: Andante – Vars. 1 to 7 Fifth Movement: Minuet (Allegretto) and Trio - Coda Sixth Movement: Andante molto Alegro – Andante molto – Allegro molto Testament Records Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes, cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. *************************************************************************************************

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2019 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2019 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


COLUMBIA EMI 33CX 1538 ----- EMI/TESTAMENT LP/RECORD-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

MICHAEL RABIN (VIOPLIN) -- PHILHARMONIA ORCHESTRA - CONDUCTED SIR ADRIAN BOULT ----- BRUCH - SCOTTIH FANTASY -- WIENIAWSKI - CONCERTO NO.1 ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2010 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI-COLUMBIA CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-AUFNAHMEN 1958 BEI EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-RECORDING 1958 BY EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ********************************************************************************************* Michael Rabin, Max Bruch, Wieniawski*, Sir Adrian Boult, Philharmonia Orchestra ‎– Scottish Fantasy / Violin Concerto No. 1 In F Sharp Minor Label: Columbia ‎– 33CX 1538, Testament ‎– 33CX 1538 Format: Vinyl, LP, Album, Remastered, Mono, 180 gr Country: UK Released: 2010 Genre: Classical Style: Tracklist Hide Credits Scottish Fantasy, Op. 46 Composed By – Bruch* A1 First Movement: Introduction (Adagio Cantabile) A2:a Second Movemen; Allegro A2:b Third Movement: Andante Sostenuto A3 Fourth Movement: Allegro Guerriero Mecolico Concerto No, 1 In F Sharp Minor Composed By – Wieniawski* B1 First Movement: Allegor Moderato B2:a Second Movement; Preghiera (Larghetto) B2:b Third Movement: Rondo (Allegro Gioioso) Credits Conductor – Sir Adrian Boult Liner Notes – Sir Neville Marriner (tracks: Neville Mariner) Orchestra – Philharmonia Orchestra Violin – Michael Rabin Notes This is a 180 gr reissue by TESTAMENT released around 2010 (+/-) Barcode and Other Identifiers Matrix / Runout (Side A (runout)): 89683 1A 33CX 1538 Matrix / Runout (Side B (runout)): 89683 33 CX 1538 i,,,i Matrix / Runout (Side A (on label)): XAX.1128 Matrix / Runout (Side B (on label)): XAX.1129 *********************************************************************************************** Michael Rabin - violin Adrian Boult dirigiert das Philharmonia Orchestra Aufnahmejahr: 1958. Als Wunderkind performte er bereits mit 10 Jahren das hochvirtuose 1. Violinkonzert von Henryk Wieniawski, debütierte mit 13 an der Carnegie Hall und machte mit 14 seine ersten Aufnahmen für Columbia. Michael Rabin galt als eines der größten Talente der Klassikszene bis er 1972 im Alter von nur 35 Jahren verstarb. Bis dahin hatte er in der Zeit zwischen 1950 und 1959 zahlreiche virtuose Meisterwerke aufgenommen. Max Bruchs "Schottische Fantasie" Op. 46 basiert auf schottischen Volksliedern und zählt neben seinem ersten Violinkonzert zu den regelmäßig aufgeführten Werken des Komponisten. Zwar hatte Bruch Schottland nie besucht, doch unter Verwendung der Volksmusik der Schotten fängt das Werk die ländliche Atmosphäre und das lebensfrohe keltische Lebensgefühl hervorragend ein. Der Virtuose und Komponist Henryk Wieniawski widmete sein erstes Violinkonzert dem Preussischen König Friedrich Wilhelm IV. Das Konzert verlangt vom Solisten einen hohen spielerischen Level, welchen Wunderkind Rabin bereits in jungen Jahren erreicht hatte. Testament das musikalische Vinyl-Label Stewart Brown von Testament, UK überrascht mit Vinyl-Reissues der einzigartigen Aufnahmen von Michael Rabins Violinkonzert-Studioeinspielungen die musikalischen und klanglichen Highlights des amerikanischen Ausnahme-Geigenvirtuosen stammen aus den späten Fünfzigerjahren, waren jahrzehntelang nicht mehr erhältlich und sind als Originale extrem gesuchte Sammlerstücke. Titel: Seite1: Max Bruch - Scottish Fantasy Op. 46 1. First movement : Introduction (Adagio cantabile) 2 (a) Second Movement : Allegro (b) Third Movement : Allegro 3. Fourth Movement : Allegro guerriero mecolico. Seite 2: Wieniawski - Op. 14 Concerto No. 1 in F Sharp Minor 1. First Movement : Allegro Moderato 2 (a) Second Movement : Preghiera (larghetto) (b) Third Movement : Rondo (Allegro gloloso) ************************************************************************************************ Rezension: Hat man die strahlende Eleganz der Heifetz-Aufnahme im Ohr, hält man kaum für möglich, was man hier hört: Überwältigende Emotionen, Intensität jenseits jeder Beschreibbarkeit. Der 20jährige Michael Rabin versinkt förmlich in Bruchs Partitur, und man versteht, warum diese Karriere nicht lange gut gehen konnte: Wer Musik so sehr lebt, den muß sie auszehren. Eine romantische Erklärung für die schweren psychischen Probleme dieses sagenhaften Violinisten, gewiß, aber hören Sie selbst… Rabins stupende Virtuosität kommt in der ersten Schallplattenaufnahme des Fis-Moll-Konzertes von Henryk Wieniawski zum Tragen. Es ist das Werk, das für den gerade 18jährigen polnischen Komponisten und Geiger (den Zeitgenossen, die beide erlebt hatten, oft mit Paganini verglichen) den Durchbruch auf internationalem Parkett bedeutete; eine geigerische tour de force voller Husarenstücke. Es ist das große Talent Michael Rabins, in solchen Werken die Seele zu finden und zu offenbaren – und was ihm in seiner bis heute unerreichten Einspielung der 24 Capricen Paganinis gelang, gelingt auch hier: Man nimmt die technische Bravour zur Kenntnis, doch sie spielt keine Hauptrolle… – Auch klanglich begeisternde Testament-Reissue! (1958/2011) *********************************************************************************************** Michael Rabin managed to be one of the most talented and tragic violin virtuosi of his generation. Hailed as a child prodigy, his talent matured gracefully into an adult level, but he failed to follow in his emotional growth, resulting in a cutting short of his career. He never reached the age of 36, yet remains one of the most fondly remembered of virtuoso violinists for listeners and fellow musicians. In the 1950s, Rabin signed with Capitol-EMI, for which he recorded the most important part of his legacy ************************************************************************************************ Description EMI Columbia Testament - 33CX1538 - 180 Gram Virgin Vinyl AAA 100% Analogue - Pure Analogue Audiophile Mastering - Pressed in Germany Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. If you have the radiant elegance of Heifetz recording in the ear, one would hardly think possible, which you can hear here: Overwhelming emotions, intensity beyond any descriptiveness. The 20-year-old Michael Rabin is literally breaking into a break, and one understands why this career could not go on for a long time: whoever lives so much music must consume it. A romantic explanation for the serious psychological problems of this legendary violinist, certainly, but listen to yourself ... Rabin's stupid virtuosity comes to the fore in the first recording of the F sharp minor concerto by Henryk Wieniawski. It is the work which, for the just 18-year-old Polish composer and violinist (the contemporaries who had both experienced, often compared to Paganini), was the breakthrough on the international scene; A geigeric tour de force full of hussars. It is the great talent of Michael Rabin to find and reveal the soul in such works - and what he succeeded in his unparalleled recording of the 24 Caprices of Paganini is also successful here: one takes note of the technical bravura, but it does not play any starring ... - also sonically inspiring Testament Reissue! Michael Rabin managed to be one of the most talented and tragic violin virtuosi of his generation. Hailed as a child prodigy, his talent matured gracefully into an adult level, but he failed to follow in his emotional growth, resulting in a cutting short of his career. He never reached the age of 36, yet remains one of the most fondly remembered of virtuoso violinists for listeners and fellow musicians. In the 1950s, Rabin signed with Capitol-EMI, for which he recorded the most important part of his legacy Violin virtuoso Michael Rabin performs on this rare Columbia recording Michael Rabin managed to be one of the most talented and tragic violin virtuosi of his generation. Hailed as a child prodigy, his talent matured gracefully into an adult level, but he failed to follow in his emotional growth, resulting in a cutting short of his career. He never reached the age of 36, yet remains one of the most fondly remembered of virtuoso violinists for listeners and fellow musicians. Sir Adrian Boult founded the BBC Symphony Orchestra which set standards of excellence in the orchestra world. In 1950, he took over the leadership of the London Philharmonic Orchestra and revived its reputation, which had been on the decline after its peak in the 1930s. From the mid-1960s until his retirement after his last sessions in 1978 he recorded extensively for EMI. Boult's legacy includes his influence on prominent conductors to follow including Colin Davis and Vernon Handley. The Philharmonia Orchestra is one of the leading orchestras in Great Britain. "Michael Rabin is a very remarkable young violinist, and admirably equipped to give us our first LP recording of Wieniawski's rarely heard first concerto. It's not much of a concerto, considered dispassionately, but it is a stout vehicle for technical display, and that is just what Rabin, discreetly abetted by Boult and the Philharmonia, provides. He rides this aged war-horse with an almost Quixotic conviction that is enjoyable and rather touching." - Gramophone.net, J.N., June 1958 Issue Michael Rabin, violin Philharmonia Orchestra Sir Adrian Boult, conductor Side One: Max Bruch (1838-1920) Scottish Fantasy Op. 46 1. First Movement: Introduction (Adagio cantabile) 2. Second Movement: Allegro 3. Third Movement: Allegro 4. Fourth Movement: Allegro guerrioro mecolico Side Two: Henryk Wieniawski (1835-1880) Violini Concerto Op. 14, No. 1 in F Sharp minor 1. First Movement: Allegro Moderato 2. Second Movement: Preghiera (larghetto) 3. Third Movement: Rondo (Allegro gloloso) Bruch - Scottish Fantasia - Michael Rabin : Sir Adrian Boult - 180g LP Testament Records Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes, cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. **************************************************************************************************

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2010 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2010 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


COLUMBIA EMI 33CX 1597 ----- EMI/TESTAMENT LP/RECORD-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

MICHAEL RABIN (VIOPLIN) -- PHILHARMONIA ORCHESTRA - CONDUCTED SIR ADRIAN BOULT ----- MENDELSSOHN: VIOLIN CONCERTO - RAVEL TZIGANE ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI-COLUMBIA CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-AUFNAHMEN 1958 BEI EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-RECORDING 1958 BY EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ************************************************************************************************ Mendelssohn Violin Concerto (Vinyl, LP, Album, Reissue, Mono) album cover Michael Rabin ‎– Mendelssohn Violin Concerto Label: Columbia ‎– 33CX 1597, Testament ‎– 33CX 1597 Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Mono, 180 gr Country: UK Released: 2017 Genre: Classical Style: Tracklist Hide Credits Concerto In E Minor (Mendelssohn-Op. 64) Composed By – Mendelssohn* A1 First Movement: Allegro Molto Appassionate - Cadenza - Tempo I - Tempo II A2 Second Movement: Andante A3 Third Movement: Allegro Non Troppo - Allegro Molto B1 Tzigane (Ravel) Composed By – Ravel* B2 Havanaise (Saint-Saëns - Op. 83) Composed By – Saint.Saëns* Credits Conductor – Alceo Galliera (tracks: Side B), Sir Adrian Boult (tracks: Side A) Liner Notes – Felix Aprahamian Orchestra – Philharmonia Orchestra Violin – Michael Rabin Notes This is a 180 gr reissue by TESTAMENT. Barcode and Other Identifiers Other: Blue label with golden letters Matrix / Runout (Side A on label): XAX.1127 Matrix / Runout (Side B on label): XAX.1130 Matrix / Runout (Side A runout): 89682 1A 33CX 1597 Matrix / Runout (Side B runout): 89682 1 ************************************************************************************************** Michael Rabin - violin Adrian Boult/Alceo Galliera dirigiert das Philharmonia Orchestra Aufnahmejahr: 1958 Als Wunderkind performte er bereits mit 10 Jahren das hochvirtuose 1. Violinkonzert von Henryk Wieniawski, debütierte mit 13 an der Carnegie Hall und machte mit 14 seine ersten Aufnahmen für Columbia. Michael Rabin galt als eines der größten Talente der Klassikszene bis er 1972 im Alter von nur 35 Jahren verstarb. Bis dahin hatte er in der Zeit zwischen 1950 und 1959 zahlreiche virtuose Meisterwerke aufgenommen. Das Violinkonzert e-Moll von Felix Mendelssohn-Bartholdy beschäftigte den Komponisten lange Jahre. Geschrieben für den Violinisten Ferdinand David, wurde es mit dem Gewandhausorchester Leipzig 1845 uraufgeführt. Es ist das letzte große Orchesterwerk des Komponisten und zählt zu den populärsten Vertretern seiner Gattung. Maurice Ravel komponierte Tzigane als Rhapsodie für die ungarische Violinistin Jelly d'Aranyi (Großnichte des Virtuosen Joseph Joachim). Er verarbeitet darin keine authentischen Gypsy Melodien, gibt seiner Komposition jedoch einen exotischen, zigeunerartigen Klang. Zum klassischen Repertoire zählt Camille Saint-Saens Havanaise. Das Stück für Violine und Orchester basiert auf dem Rhythmus der Habanera und ist geprägt von hispanischem Charakter. Titel: Seite1: Mendelssohn Concerto in E minor - Op. 64 First movement : Allegro molto appassionato - Cadenza - Tempo 1 - Presto Second movement : Andante Third movement : Allegro non troppo - Allegro molto Seite 2: 1 . Tzigane (Ravel) and the Philharmonia orchestra Conducted by Sir Adrian Boult 2. Havanaise (SAINT-SANS - op. 83) and the Philharmonia Orchestra. Conducted by Alceo Galliera Testament das musikalische Vinyl-Label Stewart Brown von Testament, UK überrascht mit Vinyl-Reissues der einzigartigen Aufnahmen von Michael Rabins Violinkonzert-Studioeinspielungen die musikalischen und klanglichen Highlights des amerikanischen Ausnahme-Geigenvirtuosen stammen aus den späten Fünfzigerjahren, waren jahrzehntelang nicht mehr erhältlich und sind als Originale extrem gesuchte Sammlerstücke. **************************************************************************************************** Rezension: Man kann dieses Konzert strahlen lassen wie Heifetz, man kann kaum vermutete Schattenseiten aufzeigen wie Kogan – bei Michael Rabin, zum Zeitpunkt der Aufnahme 22 Jahre alt, ist es reine Klangschönheit. Rabins ungeheuer intensiver Ton scheint Stahl schmelzen lassen zu können, wie Butter in der Sonne; Adrian Boults gemäßigte Tempi lassen ihm Zeit für seine Gesangslinien, bei denen man immer wieder an Belcanto-Arien aus der Glanzzeit der italienischen Oper denken muß. Seine legendäre Technik kann Rabin dann in den beiden umseitigen, hochvirtuosen Konzertstücken ausleben – und tut es mit hörbarem Genuß, wie schon das die „Tzigane“ eröffnende Solo offenbart: Die Spielfreude liegt in jedem Ton und wirkt geradezu ansteckend! – Schon die Originalpressung wurde vom Gramophone-Magazin in der Rezension vom November 1958 für den ebenso warmen wie präzisen Klang gelobt: Das kann man für diese Testament-Reissue nur unterstreichen! (1958/2011) ********************************************************************************************** Description Testament / EMI Columbia - 33CX1597 - 180 Gram Virgin Vinyl AAA 100% Analogue - Mastered at Abbey Road Pressed in Germany - Columbia 33CX 1597 Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. You can leave radiate this concert as Heifetz, one can hardly expect to be downsides show how Kogan - Michael Rabin, at the time of recording 22 years old, it is pure beauty of sound. Rabin's immensely intense tone seems to melt steel like butter in the sun; Adrian Boult's tempered tempi allow him time for his vocal lines, where one must always think of Belcanto arias from the splendor of Italian opera. Rabin can live his legendary technique in the two over-the-top, highly virtuosic concertos - and he is doing it with audible pleasure, as the "Tzigane" opening solo reveals: the joy of playing lies in every tone and is almost infectious! - Even the original pressing was praised by Gramophone magazine in the review of November in 1958 for the warm as well as precise sound: This can only underline these Testament Reissue! LP Magazine MENDELSSOHN Violin Concerto Op. 64 RAVEL Tzigane. Michael Rabin, Philharmonia Orchestra / Sir Adrian Boult SAINT-SAENS Havanaise. Philharmonia Orchestra / Alceo Galliera. EMI Columbia LP 180g Vinyl Michael Rabin managed to be one of the most talented and tragic violin virtuosi of his generation. Hailed as a child prodigy, his talent matured gracefully into an adult level, but he failed to follow in his emotional growth, resulting in a cutting short of his career. He never reached the age of 36, yet remains one of the most fondly remembered of virtuoso violinists for listeners and fellow musicians. In the 1950s, Rabin signed with Capitol-EMI, for which he recorded the most important part of his legacy Side 1 Mandelssohn Concerto in E minor - Op. 64 First movement : Allegro molto appassionato - Cadenza - Tempo 1 - Presto Second movement : Andante Third movement : Allegro non troppo - Allegro molto Side 2 1 . Tzigane (Ravel) and the Philharmonia orchestra Conducted by Sir Adrian Boult 2. Havanaise (SAINT-SAËNS - op. 83) and the Philharmonia Orchestra. Conducted by Alceo Galliera Conductor – Alceo Galliera ( Side B), Sir Adrian Boult ( Side A) Liner Notes – Felix Aprahamian Orchestra – Philharmonia Orchestra Violin – Michael Rabin ************************************************************************************************

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


COLUMBIA EMI SSAX 1744 ----- EMI/TESTAMENT LP/RECORD-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

LEONID KOGAN (VIOLIN) - ORCHESTRE DE LA SOCIETE DES CONCERTS DU CONSERVATOIRE - CONDUCTOR: CONSTANTIN SILVESTRI ----- MOZART-VIOLIN CONCERTO NO.3 & MENDELSSOHN-VIOLIN CONCERTO OP.64 ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-STEREO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC STEREO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI-COLUMBIA CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL STEREO-AUFNAHMEN 1961 BEI EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL STEREO-RECORDING 1961 BY EMI-COLUMBIA RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Weitere Details: ************************************************************************************************** Mendelssohn*, Mozart* Played By Leonid Kogan With Paris Conservatoire Orchestra* Conducted By Constantin Silvestri ‎– Mozart Violin Concerto No 3 In G Major, K.216 / Mendelssohn Violin Concerto In E Minor Label: Columbia ‎– SSAX 1744, Testament ‎– SSAX 1744 Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, Stereo Country: UK Released: 2011 Genre: Classical Style: Tracklist Hide Credits Violin Concerto No. 3 In G Major, K.216 Composed By – Mozart* A1 1st Movement: Allegro-Cadenza (By Franko) - Tempo 1 A2 2nd Movement: Adagio-Cadenza (By Franko) - Tempo 1 A3 3rd Movement: Rondo (Allegro-Andante-Allegretto-Tempo 1) Violin Concerto In E Minor, Op. 64 Composed By – Mendelssohn* B1 1st Movement: Allegro Molto Appassionato-Cadenza-Tempo 1-Presto) B2 2nd Movement: Andante B3 3rd Movement: Allegretto Non Troppo-Allegro Molto Vivace Companies, etc. Record Company – Testament Credits Composed By – Mendelssohn* (tracks: Side 2), Mozart* (tracks: Side 1) Conductor – Constantin Silvestri Orchestra – Paris Conservatoire Orchestra* Violin – Leonid Kogan Notes Remastered and released by Testament Records. Barcode and Other Identifiers Matrix / Runout (Stamped runout side 1): 89123 1A SSAX 1744 Matrix / Runout (Stamped runout side 2): 89123 1B SSAX 1744 ************************************************************************************************ Paris Conservatoire Orchestra, Leitung: Constantin Silvestri Leonid Kogan - Violine Originalaufnahme von 1961. Leonid Kogan gehört neben David Oistrach und Eduard Grach zu den berühmtesten Violinisten des 20. Jahrhunderts. Da der aus Russland stammende Künstler nie aus dem Schatten seines Freundes Oistrach heraustreten konnte - es lag wohl daran, dass er die Öffentlichkeit mied - sind seine herausragenden musikalischen Fähigkeiten nur wirklichen Kennern bekannt. Das soll sich nun ändern! Mit der Aufnahme von Wolfgang Amadeus Mozarts Violinkonzert Nr. 3 in G-Dur (KV 216) und des Violinkonzerts in e-Moll (Op. 64) von Felix Mendelssohn beweist Kogan eine ausdrucksstarke und leidenschaftliche Interpretation. Lassen Sie sich von zwei bekannten Violinkonzerten und einem herausragenden Instrumentalisten begeistern. Titel: Mozart Concerto No. 3 in G Major K.216 1 - First Movement : Allegro - Cadenza (by Franko) - Tempo 1 2 - Second Movement : Adagio - Cadenza (by Franko) - Tempo 1 3 - Third Movement : Rondo (Allagro - Andante - Allegretto - Tempo 1) Mendelssohn Concerto in E Minor, Op. 64 First Movement : Allegro molto appassionato - Cadenza - Tempo 1 - Presto Second Movement : Andante Third Movement : Allegretto non troppo - Allegro molto vivace ************************************************************************************************ Description AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head Columbia EMI Testament - SSAX 1744 - 180 Gram Virgin Vinyl AAA 100% Analogue - Mastered at Abbey Road Limited Edition - Pressed in Germany - Columbia (EMI) 33CX 1744 Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. Leonid Kogan (stereo LP) SSAX1744 MENDELSSOHN Violin Concerto in E minor, Op.64 MOZART Violin Concertos No.3 in G, K.216 Leonid Kogan Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire Constantin Silvestri Violinist Leonid Kogan performs Violin Concerts by Mozart and Mendelssohn alongside the Paris Conservatoire Orchestra conducted by Constantin Silvestri. "Mozart's violin concertos are to a large extent a reflection of the taste of the aristocratic society of his age. They are music which makes its foremost appeal by the elegance and supreme fluency of the writing and addresses itself to a cultivated sensibility but touches only very rarely - in contrast to his mature piano concertos - the deeper strings of emotion." - from liner notes "Mendelssohn's Violin Concerto justly reckons among the prized possessions of every violinist's repertoire. Together with the violin concertos of Beethoven and Brahms, it forms the great triad among nineteenth century works for solo violin and orchestra. True, it does not aspire to the classical grandeur of the Beethoven concerto nor does it show the symphonic elaboration of Brahms' but it possesses a most alluring charm and lyrical grace of its own. Through its first two movements there runs a vein of gentle melancholy as characteristic of Mendelssohn's genius - Wagner read into this an expression of his Jewishness - as is the elfin lightness and glitter of the Finale. Besides, every bar of the solo part proclaims the truly violinistic nature of its conception." - from liner notes Mozart wrote 27 piano concertos but only six for the violin. This discrepancy in numbers is to be explained by the fact that his favorite instrument was the piano on which he was indeed one of the great virtuosos of his time while the solo violin held only a limited and temporary attraction for him. The first five violin concertos were composed in Salzburg in 1775 when Mozart was a boy of 19, and the sixth followed two years later after which his interest in the genre ceased. The precise occasions for which he wrote them is unknown - possibly for his own use, but, more probably, for Gaetano Brunetti who was the leader of the Salzburg court orchestra. Musicians: Leonid Kogan, violin Paris Conservatoire Orchestra Constantin Silvestri, conductor Selections: Side One: Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Violin Concerto No. 3 in G, K.216 1. First Movement: Allegro - Cadenza - Tempo I 2. Second Movement: Adagio - Cadenza - Tempo I 3. Third Movement: Rondo (Allegro-Andante-Allegretto-Tempo I) Side Two: Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) Violin Concerto in E minor, Op. 64 1. First Movement: Allegro molto appassionato - Cadenza - Tempo I - Presto 2. Second Movement: Andante 3. Third Movement: Allegretto non troppo - Allegro molto vivace ***************************************************************************************************

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-STEREO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-STEREO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2011 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


EMI - CAPITOL SP 8414 ----- EMI/TESTAMENT LP/RECORD-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

NATHAN MILSTEIN (VIOLIN) -- THE PHILHARMONIC ORCHESTRA - CONDUCTEDBY HARRY BLECH ----- GOLDMARK - CONCERTO FOR VIOLIN AND ORCHESTRA ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-STEREO LP/RECORD-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE EMI CLASSIC STEREO-LP/RECORD-REISSUE 2019 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL STEREO AUFNAHMEN 1959 BEI EMI-CAPITOL RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL RECORDING 1959 BY EMI-CAPITOL RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL IN GERMANY / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Weitere Details: **************************************************************************************************** Concerto In A Minor For Violin And Orchestra (Vinyl, LP, Album, Stereo) album cover Goldmark*, Milstein*, The Philharmonia Orchestra* ‎– Concerto In A Minor For Violin And Orchestra Label: Testament ‎– SP-8414, Capitol Records ‎– SP 8414 Format: Vinyl, LP, Album, Stereo Country: UK Released: 2019 Genre: Classical Style: Tracklist Concerto In A Minor For Violin And Orchestra A1 First Movement: Allegro Moderato A2 Second Movement: Andante B Third Movement: Moderato; Allegretto Companies, etc. Manufactured By – Capitol Records, Inc. Credits Composed By – Carl Goldmark* Conductor – Harry Blech Cover – Merle Shore Orchestra – The Philharmonia Orchestra* Violin – Nathan Milstein Notes Testament 180 Gram Virgin Vinyl AAA 100% Analogue Mastered at Abbey Road Pressed in Germany Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. Barcode and Other Identifiers Barcode (Stamped runout side A): SP-1-8414-D3 Barcode (Stamped runout side B): SP-2-8414-D2 ****************************************************************************************************  Carl Goldmark - Concerto In A Minor 35,00 € Preis inkl. Mwst, zzgl. Versandkosten Audiophile LP (180 g) Klang 1 Pressung 1 ArtikelNr: SP 8414 Label: EMI / Testament Lieferzeit über 4 Wochen Bei LPs bieten wir Ihnen mehrere Zusatzoptionen zur Auswahl. Der Preis versteht sich je LP und wird automatisch anhand der im Album enthaltenen LPs ermittelt und dem Produktpreis zugerechnet. LP Hülle LP Optionen Menge Teilen Teilen Tweet Google+ Pinterest Datenschutzbedingungen (bearbeiten im Modul "Kundenvorteile") Lieferbedingungen (bearbeiten im Modul "Kundenvorteile") Rücksendebedingungen (bearbeiten im Modul "Kundenvorteile") Nathan Milstein - Violine Harry Blech dirigiert das Philharmonia Orchestra Carl Goldmark (1830 - 1915) war gegen Ende des 19. Jahrhunderts einer der populärsten österreichischen Komponisten überhaupt. Doch der aufkeimende Nationalsozialismus machte der Aufführungspraxis der Werke des ungarischen Juden ein Ende, und nach 1945 war auch die Zeit für diesen letzten Vertreter der Spätromantik vorbei. Einspielungen seiner Werke, wie die hier vorliegende von 1958, haben heute große Seltenheit. Umso schöner, sie wie hier von einem echten Meister wie Nathan Milstein an der Violine zu hören. Gemeinsam mit dem Philharmonia Orchestra unter Harry Blech bringt er Goldmarks Violin-Konzert in a-moll zu Gehör. Das Werk begeistert mit Melodienreichtum, einer beinah quirligen Virtuosität und einer rhythmischen Energie, in der ganz klar Goldmarks ungarische Wurzeln zum Tragen kommen. Wer seine Klassik-Sammlung mit einer seltenen Perle bereichern möchte, der ist hiermit bestens beraten. **************************************************************************************************** Rezension: Wiewohl Karl Goldmarks (1830-1915) Violinkonzert bei Erscheinen 1877 begeistert aufgenommen wurde und mehrere Jahrzehnte durchaus populär war, fand es seinen Platz unter den großen Konzerten von Beethoven bis Tschaikowsky dann doch nicht. Im Nazi-Einflußbereich wurde es ab 1933 natürlich sowieso nicht mehr gespielt (der Komponist war schließlich Jude), aber das Mendelssohn-Konzert hat sich von dieser Zwangspause ja auch schnell erholt. Woran es lag, daß dieses so melodienstarke und wirklich violinistische Werk zum Nischendasein verurteilt wurde, bleibt schleierhaft. Eingespielt wurde es nur selten, allein in Nathan Milstein hatte es einen glühenden Fürsprecher. Seine 1957er Aufnahme ist bis heute Referenz – man hört in jedem Ton, wie sehr dieser Mann das Konzert geliebt haben muß. Hugh Bean, damals Konzertmeister des Philharmonia Orchestra, sieht Milstein als Verkörperung des Goldmark-Konzertes – und geht sogar noch weiter: Wenn jemand noch nie eine Violine gehört habe, würde er ihm das zweite Thema des ersten Satzes aus genau dieser Aufnahme vorspielen, als Definition des Violinspiels schlechthin! Bean steht mit seiner Einschätzung nicht alleine, auch das "Gramophone"-Magazin nennt diese Einspielung "surely Nathan Milstein's finest hour in the recording studio". Bemerkenswert ist diese Jahrhundertaufnahme aber nicht nur für den Solisten, sondern auch aufgrund der Orchesterbegleitung: Der gerne unterschätzte Harry Blech war selbst ein Geiger von einigem Rang und passionierter Kammermusiker und findet für Goldmarks Partitur stets den richtigen Ton. Insbesondere der langsame Mittelsatz verzaubert durch seinen intimen Charme! (1959/2019) ************************************************************************************************ Description AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head EMI / Capitol Testament - SP8414 - 180 Gram Virgin Vinyl - Limited Edition AAA 100% Analogue - Capitol SP 8534 Mastered at Abbey Road - Pressed in Germany Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. Carl Goldmark (1830 - 1915) was one of the most popular Austrian composers at the end of the 19th century. But the burgeoning National Socialism put an end to the performance practice of the works of the Hungarian Jew, and after 1945 the time for this last representative of late romanticism was over. Recordings of his works, such as the one here from 1958, are very rare today. So it's even nicer to hear her playing the violin from a real master like Nathan Milstein like this. Together with the Philharmonia Orchestra under Harry Blech, he performs Goldmark's Violin Concerto in A minor. The work inspires with a wealth of melodies, an almost lively virtuosity and a rhythmic energy, in which Goldmarks Hungarian roots are clearly evident. If you want to enrich your classic collection with a rare pearl, this is the best advice SP 8414 Goldmark: Violin Concerto in A minor Musicians Nathan Milstein violin Philharmonia Orchestra Harry Blech conductor Selections KARL GOLDMARK (1830-1915) CONCERTO IN A MINOR FOR VIOLIN AND ORCHESTRA *************************************************************************************************

Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-STEREO LP/RECORD-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE EMI CLASSIC STEREO-LP/RECORD-REISSUE 2019 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-STEREO LP/RECORD-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE EMI CLASSIC STEREO-LP/RECORD-REISSUE 2019 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


EMI - TESTAMENT 33CX 1140 ----- OUT OF PRINT ----- MADE IN ENGLAND ----- (FACTORY SEALED = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

THE PHILHARMONIA ORCHESTRA - CONDUCTOR HERBERT VON KARAJAN - DENNIS BRAIN (HORN) ----- MOZART - FOUR HORN CONCERTOS NO. 1-4 ----- ANALOGE EMI CLASSIC LP/RECORD ----- (.....AUDIOPHILE KLASSIK-LP /.....REISSUE 2007 BY EMI-TESTAMENT RECORDING ENGLAND /.....ORIGINAL MONO AUFNAHMEN 1953 IN DER KINGSWAY HALL IN LONDON /...... BY COLUMBIA RECORDS ENGLAND /.......EMI TESTAMENT MASTERING 2007 IN ENGLAND / ....HIGH QUALITY 180g VIRGIN VINYL / .....LIMITED EDITION.....ONE COPY!!....DIESE AUDIOPHILE KLASSIK-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! .......) .......AUDIOPHILE CLASSIC LP / ....AUDIOPHILES REISSUE ENGLAND / .....EMI-TESTAMNET RECORDS ENGLAND / .....LIMITED EDITION / .....ORIGINALAUFNAHMEN 1965 IN WIEN, AUSTRIA / .....EMI TESTAMENT MASTERING 2007 IN ENGLAND (REISSUE) / ....HIGH QUALITY 180g VIRGIN VINYL / .....ONE COPY!!....DIESE AUDIOPHILE KLASSIK-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! .......)

Weitere Details: ************************************************************************************************** .............................. Mozart - Four Horn Concertos Nos 1-4, K412, 417, 447 & 495 (180 g, Mono) .................................................. Herbert von Karajan leitete das Philharmonia Orchestra .................................. Dennis Brain - horn ...................................................... Aufnahmen November 1953 in der Kingsway Hall in London, England ..................................... Mozarts Horn-Konzertsatz, den der EMI-Produzent Walter Legge mit dem legendären Horn-Virtuosen Dennis Brain aufnahm, wurde schnell eine der meistverkauften LPs bei EMI und hielt sich bis zum Ende der LP-Ära zum vollen Preis im Katalog. Der Gramophone Good CD Guide nennt Brains Musik „einzigartig begeisternd“, und die Aufnahme ist jetzt der unbestrittene musikalische Maßstab, nach dem alle folgenden Aufnahmen und sogar auch Aufführungen dieser Werke beurteilt werden. Im Penguin Guide von 1999 heisst es: „Was sein Spiel betrifft, so sind Brains herrliche Klangfarbe und Phrasierung in ihrer Wärme voller Lebensfreude; das Espressivo der langsamen Sätze wird durch die Freude der Rondos ergänzt: temperamentvoll, heiter, ansteckend, mit einem Lächeln. Karajans Begleitungen sind ebenfalls ein Modell guter Mozart-Kunst, das Philharmonie-Orchester zeigt sich auf dem Höhepunkt seines geistreichen und eleganten Spiels.“ * Interpret: Mozart ............ * Titel: Four Horn Concertos Nos 1-4, K412, 417, 447 & 495 ................ * Audiophile LP (180 g, Mono) .............. * Label: EMI / Testament ................ **************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (SEE ALL THE XXL-PICTURES)!!...... BITTE ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES) !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (SEE ALL THE XXL-PICTURES)!!...... BITTE ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES) !! ..... )

In den Warenkorb


EMI - TESTAMENT ASD 2826 ----- OUT OF PRINT ---- MADE IN ENGLAND ----- (NEU = NEW = UNGESPIELT = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

CANTALOUBE ---- SONGS OF THE AUVERGNE / CHAUSSON ---- POEME DE LÀMOUR ET DE LA MER ---- THE LAMOUREUX ORCHESTRA, PARIS / CONDUCTOR-JEAN PIERRE JACQUILLAT ---- ANALOGE EMI CLASSIC TESTAMENT LP/RECORD ----- (.......... RARE AUDIOPHILE CLASSIC LP / REISSUE ENGLAND / EMI RECORDS ENGLAND / LIMITED EDITION / AUFNAHME 1973 IN ENGLAND / EMI TESTAMENT MASTERING AB 1995 IN ENGLAND (REISSUE) / 180g VINYL / LP IST NEU UND WURDE NOCH NICHT GESPIELT !! = NEVER PLAYED !!)

Weitere Details: **************************************************************************************************** ....................... The Lamoureux Orchestra, Paris u.d.Ltg.v. Jean-Pierre Jacquillat.............. Victoria de los Angeles - Sopran................ Aufnahmen 1973................ Bitte hören Sie sich diese Aufnahme möglichst laut an, vergessen dabei den Rauschpegel und genießen einfach diese Stimme. Die Faszination und Ausstrahlung von Madame Victoria de los Angeles, seit ihrem Debüt 1945 auf allen internationalen Bühnen zu Hause, ist enorm. Es scheint hier fast so, als würde das Orchester lediglich die Stimme begleiten, so sehr zieht die Spanierin die Aufmerksamkeit auf sich! Tortzdem wirkt die Musik harmonisch und strahlt Eleganz aus. Der LP liegt ein Textblatt bei................... Interpret: Canteloube................... Titel: Songs of Auvergne / Po´me de ................... Label: EMI / Testament.................... Audiophile LP (180 g)................. ****************************************************************************************************

Zustand: NEU = NEW = UNGESPIELT = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (SEE ALL THE XXL-PICTURES)!!...... BITTE ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES) !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- (...ONE COPY !! ..... LP IST NEU UND WURDE NOCH NICHT GESPIELT = NEVER PLAYED!!.....)

In den Warenkorb


EMI - TESTAMENT ASD 326 ----- OUT OF PRINT ---- MADE IN ENGLAND ----- (NEU = NEW = UNGESPIELT = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

RICHARD STRAUSS ---- DON QUIXOTE - TILL EULENSPIEGEL ---- BERLIN PHILHARMONIC ORCHESTRA / CONDUCTOR-RUDOLF KEMPE ---- ANALOGE EMI CLASSIC TESTAMENT LP/RECORD ----- (...... RARE AUDIOPHILE CLASSIC LP / REISSUE ENGLAND / EMI RECORDS ENGLAND / LIMITED EDITION / AUFNAHME 1958 IN ENGLAND / EMI TESTAMENT MASTERING AB 1995 IN ENGLAND (REISSUE) / 180g VINYL / LP WURDE NOCH NICHT GESPIELT = NEVER PLAYED !!)

Weitere Details: *************************************************************************************************** .................Berliner Philharmoniker. Dirigent: Rudolf Kempe........... Aufnahmen 1958.................... Mit Rudolf Kempe, er gilt als bedeutender Strauss-Interpret, und dem legendären Cellisten Paul Tortelier wurden für diese Einspielung erstklassige Leute engagiert. Dies wird auch bereits bei den ersten Takten der Tondichtung Don Quixote deutlich, die sowohl spannend als auch melodienverliebt inszeniert wurde. Die Performance der Berliner Philharmoniker bereitet um so mehr Freude, als dieses Reissue auch klanglich brillant gelungen ist. Besonders Liebhaber der subtilen Instrumentenabbildung mit deren charakteristischen Klangfarben dürften begeistert sein................ Interpret: Richard Strauss.............. Titel: Don Quixote / Till Eulenspiegel................. Label: EMI / Testament................. Audiophile LP (180 g)...................... *****************************************************************************************************

Zustand: NEU = NEW = UNGESPIELT = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (SEE ALL THE XXL-PICTURES)!!...... BITTE ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES) !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- NEU = NEW = UNGESPIELT = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (SEE ALL THE XXL-PICTURES)!!...... BITTE ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES) !! ..... )

In den Warenkorb


 1  2  3  4 ... 7 >

Willi Hutmacher - Weissenstein 61, 40764 Langenfeld - analoge, audiophile LP's und CD's aus Privatsammlung - Tel.: (+49) (0)2173-85 53 64 - Fax: (+49) (0)2173-854 91 86
E-Mail: ..... willihutm@t-online.de .....
E-Mail: ..... audiophile-lp-cd@t-online.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE340485997 (Angemeldet als Kleinunternehmer ? 19 Absatz 1 UStG. Der angegebene Preis ist ein Endpreis zuz?glich der im Angebot angegebenen Versandkosten. Die Umsatzsteuer kann nicht ausgewiesen werden.)

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... audiophile-lp-cd@t-online.de ..... oder .....willihutm@t-online.de

Copyright © 2001 Willi Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 20. März 2021