Produktsuche

Gesamtkatalog

Mercury-Lp`s (Originale+180gVinyl-Reissue)

Gefundene Artikel: 47

Anzeige Produkte 31 bis 40

MERCURY SR 90226 ----- ANALOGE HALFSPEED-STEREO-CLASSIC LP/RECORD-REISSUE ------ LIMITED EDITION ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! )

LONDON SYMPHONY ORCHESTRA - CONDUCTOR:ANTAL DORATI----- STRAVINYKY - COMPLETE BALLET ----- FIREBIRD ----- ORIGINAL ANALOGE MERCURY 180GRAM VINYL CLASSIC STEREO-LP/RECORD-REISSUE ----- AUDIOPHILE HALFSPEED RECORDING ----- ORIGINAL 33RPM REISSUE-VINYL HALFSPEED PRESSUNG 2021 BEI MECURY RECORDING IN ENGLAND(U.K.) ----- AUDIOPHILE CLASSIC-STEREO-LP/RECORD-REISSUE ----- HALFSPEED MASTERING AT THE ABBEY ROAD STUDIOS IN LONDON ENGLAND ----- 180GRAM HEAVYWEIGHT HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... AUDIOPHILE 33RPM HALFSPEED CLASSIC-STEREO-LP/RECORD-RARITÄT !! / ..... 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... PREMIUM VINYL 33RPM-HALFSPEED-PRESSING HQ-180 2019 IN GERMANY / ..... AUDIOPHILE 33RPM-HALFSPEED-CLASSIC STEREO-LP-RECORDING BY MERCURY RECORDS IN ENGLAND (U.K.) / ..... ORIGINAL STEREO-AUFNAHMEN 1960 BEI MERCURY-LIVING PRESENCE RECORD IN USA / ..... ORIGINAL STEREO-RECORDING 1960 BY MERCURY-LIVING PRESENCE RECORD IN USA / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE CLASSIC-STEREO-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ...... )

Weitere Details: Antal Dorati – Stravinsky-The Firebird Label: Mercury – MERCURYSR90226 Format: Vinyl, LP 180GRAM VINYL REISSUE Country: UK & Europe Released: Feb 14, 2021 Genre: Classical Style: Tracklist 1 Introduction And The Enchanted Garden Of Kastchei 2 Visit Of The Firebird Followed By Prince Ivan 3 Dance Of The Firebird 4 Prince Ivan Captures The Firebird 5 An Appeareance Of Thirteen Princesses 6 Game Of The Princesses With The Golden Apples 7 Sudden Appearance Of Prince Ivan 8 Round-Dance Of The Princesses 9 Daybreak 10 The Demonic Bells, Apparition Of Monster-Guards Of Kastchei And The Capture Of Prince Ivan 11 Dialogue Of Prince Ivan And Kastchei 12 Infernal Dance Of Kastchei And His Court And The Lullaby 13 Kastchei's Death 14 Animation Of The Petrified Knights And General Rejoicing ************************************************************************************************** London Symphony Orchestra Dirigent: Antal Dorati Aufnahmen Juni 1959 in der Watford Town Hall in London, UK. Diese Wiederveröffentlichung gehört zu den Glanzstücken einer Plattensammlung, die man stolz präsentiert. Dies beginnt bereits bei dem wunderschön gestalteten Cover, einer Reproduktion eines Chagall-Werkes. Nach dem Aufsetzen der Nadel lauscht man fast atemlos der hinreißenden und fesselnden Performance dieses berühmten Ballettes, das hier in seiner kompletten Version eingespielt wurde. Nicht nur das extrem ruhige Vinyl und die feinste Nuancen der Instrumentierung erfassende Aufnahmequalität sorgen für Begeisterung beim Zuhörer, sondern vor allem die fantastische Inszenierung des Ungarn Dorati. Diese LP zu hören, ist ein Erlebnis und eine Riesenempfehlung wert! Halfspeed-Mastering in den Abbey Road Studios in London, UK. ********************************************************************************************** Rezension: Doratis "Feuervogel" gehört zu den Mercurys, die dem Begriff Sternstunde auch in musikalischer Hinsicht unbedingt gerecht werden (in klanglicher ohnedies): hier ist die unglaubliche Farbvielfalt von Strawinskys Komposition geradezu sichtbar! In jeder Beziehung eine Meisterleistung; immer wieder so begeisternd wie verblüffend. (1960/2021) *********************************************************************************************** *************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL ANALOGE MERCURY 180GRAM VINYL CLASSIC STEREO-LP/RECORD-REISSUE ----- AUDIOPHILE HALFSPEED RECORDING ----- ORIGINAL 33RPM REISSUE-VINYL HALFSPEED PRESSUNG 2021 BEI MECURY RECORDING IN ENGLAND(U.K.) ----- AUDIOPHILE CLASSIC-STEREO-LP/RECORD-REISSUE ----- HALFSPEED MASTERING AT THE ABBEY ROAD STUDIOS IN LONDON ENGLAND ----- 180GRAM HEAVYWEIGHT HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK AT THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL ANALOGE MERCURY 180GRAM VINYL CLASSIC STEREO-LP/RECORD-REISSUE ----- AUDIOPHILE HALFSPEED RECORDING ----- ORIGINAL 33RPM REISSUE-VINYL HALFSPEED PRESSUNG 2021 BEI MECURY RECORDING IN ENGLAND(U.K.) ----- AUDIOPHILE CLASSIC-STEREO-LP/RECORD-REISSUE ----- HALFSPEED MASTERING AT THE ABBEY ROAD STUDIOS IN LONDON ENGLAND ----- 180GRAM HEAVYWEIGHT HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK AT THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90231 ----- OUT OF PRINT ----- ( EINE NOCH NEUWERTIGE ORIGINAL MERCURY-LIVING PRESENCE-KLASSIK-LP-RARITÄT AUS DEN USA !! )

XXL-Foto


XXL-Foto

MARCEL DUPRÉ (ORGANIST) AT SAINT-SULPICE VOL.5 ----- DUPRÉ AND MESSIAN - DUPRÉ - THREE PRELUDES AND FUGES, OPUS 36 - MESSIAN LE BANQUET CÉLESTE - LES BERGERS ----- RECORDED ON THE GALLERY ORGAN IN THE CHURCH OG SAINT-SULPICE, PARIS 1966 ----- (.....ULTRA RARE ORIGINAL USA LP /......MERCURY LIVING PRESENCE /.....STEREO RECORDING USA /......USA-IMPORT /.....LP IST FÜR DAS ALTER IN EINEM TADELLOSEN ZUSTAND = LP IST MITTLERWEILE ÜBER 40 JAHRE ALT..../.....HERVORRAGENE USA ORIGINALAUFNAHME AUS DEN 60ER JAHREN !!..... ORIGINAL KLANG ..... )

Weitere Details: *************************************************************************************************** ............. ................................. DIESE ÜBER VIELE JAHRE GEPFLEGTE, OFFENE UND GESPIELTE LP WURDE VON MIR AUF DER VPI 17 SCHALLPLATTENWASCHMASCHINE GEREINIGT, MIT EINER NEUEN ANTISTATISCHEN INNENHÜLLE (INNERSLEEVE) VERSEHEN, VON MIR PERSÖNLICH DURCHGEHÖRT UND NACH EUROPÄISCHEN KRITERIEN STRENG UND FAIR BEWERTET !! ...... SOLLTE DENNOCH EIN FEHLER BEI MEINER PERSÖNLICHEN BEWERTUNG VORKOMMEN .... NEHME ICH NATÜRLICH DIE LP UMGEHEND ZURÜCK ---- MIT-GELD-ZURÜCK-GARANTIE !! ----- ....... DENN LP-KAUF IST EINE VERTRAUENSSACHE !! ....... SORRY......I have verified and evaluated all used LPs and CDs according to the official collectors rating. I will take any LP or CD back, if you are not satisfied with the quality of the item and disagree with my rating. .... SORRY, I GIVE ...... .....*** WITH MONEY BACK GUARANTEE ***........................... ........................... ****************************************************************************************************

Zustand: M- / M- = NEUWERTIGE ANALOGE SEHR SELTENE ORIGINAL MERCURY-LP AUS DEN USA !! ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN CLASSIC-LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE CLASSIC-LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- NEUWERTIGE ANALOGE SEHR SELTENE ORIGINAL MERCURY-LP AUS DEN USA !! ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN CLASSIC-LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE CLASSIC-LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90235 ----- OUT OF PRINT ----- ( EINE NEUWERTIGE ORIGINAL MERCURY LIVING PRESENCE KLASSIK-LP-RARITÄT !! )

XXL-Foto


XXL-Foto

LISZT-HUNGARIAN RHAPSODIES 2&3 -- ENESCO-ROUMANIAN RHAPSODIES 1&2 ----- LONDON SYMPHONY ORCHESTRA - CONDUCTOR:ANTAL DORATI ----- EINE ORIGINAL MERCURY-LP/RECORD AUS DEN USA (KEIN/NONE REISSUE) ----- FIRST ORIGINAL PRESSSING 1961 IN USA(NONE REISSUE) ----- ( ..... ULTRA RARE ORIGINAL MERCURY - LIVING PRESENCE - STEREO RECORDING USA / ...... ORIGINAL MERCURY PRESSING IN USA / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1960 BEI MERCURY RECORDS IN USA !! / ..... ORIGINAL RECORDING 1960 BY MERCURY RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL USA-LP VON MERCURY RECORDS AUS DEM JAHR 1960 !! / ..... DIREKT IMPORT AUS DEN USA !! / ...... LP UND COVER IN EINEM SEHR GUTEN ZUSTAND !! .... UND HAT EINEN HERVORRAGENDEN KLANG !! ..... LONG-OUT OF PRINT ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORDWIDE IN THIS - HIGH - QUALITY !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN CLASSIC-LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE CLASSIC-LP/RECORD-COLLECTION !! ...... ORIGINAL KLANG )

Weitere Details: ************************************************************************************************** ................. LISZT ................. ................. * Hungarian Rhapsodies 2 & 3 * ................. ENESCO ................. * Roumanian Rhapsodies 1&2 * ................. Antal Dorati ................. London Symphony Orchestra ******************************************************************************************** ................. Born in 1881, George Enescu led the life of a globetrotter. Although he became acquainted with all manner of schools and styles during his thorough studies in Vienna and Paris, it was invariably folk music that provided him with the most important source of inspiration. Thanks to their freshness and impressive thematic invention, the two Roumanian Rhapsodies have remained firm favourites to this day. Nothing in the music appears to demand great effort or mental struggle. The colourful mixture of lyrical and spirited passages seems completely natural and homogeneous, offering sheer delight for the ears right up to the final chord. Enescu’s carefree ‘hits’ serve as an ideal introduction to two orchestral heavyweights by Franz Liszt, which undoubtedly are to be counted as 'state of the art' works in this particular genre. Antal Dorati conducts the London Symphony Orchestra with a firm hand and complete concentration – as is demanded by this tightly knit score –, always managing to find the perfect balance between timbral force and transparency. Of course one can find elsewhere these compositions being performed faster, louder and with questionable sensational effects. But if you are looking for a faithful interpretation of the score, musicality and natural sound, then this is the recording for you. ................. Recording: June 1960 at Wembley Town Hall, London, by C.R. Fine and Robert Eberenz Production: Wilma Cozart ................. *************************************************************************************************** ............. ................................. DIESE ÜBER VIELE JAHRE GEPFLEGTE, OFFENE UND GESPIELTE LP WURDE VON MIR AUF DER VPI 17 SCHALLPLATTENWASCHMASCHINE GEREINIGT, MIT EINER NEUEN ANTISTATISCHEN INNENHÜLLE (INNERSLEEVE) VERSEHEN, VON MIR PERSÖNLICH DURCHGEHÖRT UND NACH EUROPÄISCHEN KRITERIEN STRENG UND FAIR BEWERTET !! ...... SOLLTE DENNOCH EIN FEHLER BEI MEINER PERSÖNLICHEN BEWERTUNG VORKOMMEN .... NEHME ICH NATÜRLICH DIE LP UMGEHEND ZURÜCK ---- MIT-GELD-ZURÜCK-GARANTIE !! ----- ....... DENN LP-KAUF IST EINE VERTRAUENSSACHE !! ....... SORRY......I have verified and evaluated all used LPs and CDs according to the official collectors rating. I will take any LP or CD back, if you are not satisfied with the quality of the item and disagree with my rating. .... SORRY, I GIVE ...... .....*** WITH MONEY BACK GUARANTEE ***........................... ........................... ****************************************************************************************************

Zustand: M- / M- = EINE NEUWERTIGE ANALOGE SEHR SELTENE ORIGINAL MERCURY-LP AUS DEN USA !!(KEIN/NONE REISSUE) ----- OUT OF PRINT ----- FIRST ORIGINAL PRESSSING 1961 IN USA(NONE REISSUE) ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN CLASSIC-LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE CLASSIC-LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- M- / M- = EINE NEUWERTIGE ANALOGE SEHR SELTENE ORIGINAL MERCURY-LP AUS DEN USA !!(KEIN/NONE REISSUE) ----- OUT OF PRINT ----- FIRST ORIGINAL PRESSSING 1961 IN USA(NONE REISSUE) ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN CLASSIC-LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE CLASSIC-LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90246 - SPEAKERS CORNER REISSUE -

LONDON SYMPHONY ORCHESTRA -- CONDUCTOR-ANTAL DORATI - AARON COPLAND - APPALACHIAN SPRING -- BILLY THE KID - ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES - 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY - LIMITED EDITION / AUDIOPHILE REISSUE-LP/RECORD GERMANY 2007 /SPEAKERS CORNER GERMANY / HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY /AUDIOPHILE MASTERING /ORIGINAL STEREO AUFNAHMEN 1961 BY MERCURY RECORDS IN ENGLAND / LIMITED EDITION

Weitere Details: Appalachian Spring / Billy The Kid (Vinyl, LP, Reissue, Stereo) album cover Antal Dorati, Aaron Copland, The London Symphony Orchestra ‎– Appalachian Spring / Billy The Kid Label: Mercury Living Presence ‎– SR 90246, Speakers Corner Records ‎– SR90246 Format: Vinyl, LP, Reissue, Stereo, 180 gr Country: Germany Released: 22 Jun 2007 Genre: Classical Style: Tracklist Show Credits A1 Appalachian Spring A2 Billy The Kid B1 Billy The Kid (conclusion) Credits Cover, Design – George Maas Cover, Photography By – Henry Ries Cover, Sleeve Notes – Halsey Stevens Engineer – C. R. Fine* Recording Supervisor – Wilma Cozart Transferred By – George Piros Notes Audiophile, recorded to and mastered from 35mm film instead of magnetic tape. Speakers Corner Reissue from original 1962 tapes London Symphony Orchestra unter der Leitung von Antal Dorati Aufnahme: Juni 1961 von C.R. Fine und Robert Eberenz Aaron Copland gehört zu jenen amerikanischen Komponisten, deren Oeuvre weltweite Beachtung findet. Gemessen am hohen Lebensalter (1900 - 1990) erscheint seine kreative Phase relativ kurz, er komponierte ab den 60er Jahren nur noch selten. Seine wichtigsten Werke entstanden in den 30er Jahren, damit war er maßgeblich an der Entwicklung der neuen Musik in den USA beteiligt. Die Ballettwerke „Appalachian Spring“ (1944) und „Billy the Kid“ (1938) gelten als Schlüsselwerke ihrer Zeit. Beide Stücke tragen folkloristische Züge, die Copland den Ruf einer Vorliebe für geborgte Melodien eingebracht haben. In Wirklichkeit sind die bekannten Weisen sehr subtil verarbeitet und stehen im Rahmen groß angelegter geschlossener Formen. Hin und wieder blitzen melodische Anklänge an die Musik Mahlers und sogar Strawinsky auf. Sehr amerikanisch dagegen mutet das „Billy-The-Kid“-Ballett an: In orchestralen Breitbild-Sound umgearbeitet, erstrahlen Cowboy-Melodien in Wildwest-Manier, eingebettet in eine fast filmreife Dramaturgie. Das Signal an Hollywood scheint unüberhörbar. Thats America! AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head Speakers Corner / Mercury - SR90246 - 180 Gram Virgin Vinyl - AAA 100% Analogue - Limited Edition - Pressed at Pallas Germany Speakers Corner 25 Years Pure Analogue This LP is an Entirely Analogue Production Copland: "Appalachian Spring", "Billy the Kid" - The London Symphony Orchestra conducted by Antal Dorati If you are a classical fan, get a copy of the Speaker's Corner, Aaron Copland Appalachian Spring etc., SR 90246, Dorati/LSO, 35 MM Film Recording. This will blow you away. Positive Feedback A old friend & wonderfully dynamic & should be in every collection - HIFI + Aaron Copland is among those Americans whose compositions have found worldwide recognition. Measured against his long lifespan (1900–1990), his creative phase was relatively short, and indeed he hardly composed at all from the Sixties onwards. His most important works were his answer to the musical crisis of the Thirties, and he has gone down in history as having greatly influenced the development of New Music in the USA. The ballets "Appalachian Spring" (1944) and "Billy the Kid" (1938) are considered to be key works of their day. Both have folkloric traits, which brought Copland the reputation of having a penchant for borrowed melodies. In reality, the well-known tunes are very subtly treated and modified, and are incorporated into large-scale, defined forms. Now and again, melodic echoes of Mahler’s music or highly rhythmic exposed passages reminiscent of Stravinsky flash through. The ballet "Billy the Kid" is thoroughly American. Arranged in orchestral 'wide-screen sound', as it were, cowboy melodies glow with the very best Wild West tradition, and are bedded in a dramaturgy which is almost ripe for a film soundtrack. The signal to Hollywood is virtually unmistakable. That is America. June 1961by C.R. Fine und Robert Eberenz Production: Wilma Cozart-Fine und Harold Lawrence Antal Dorati conducts the London Symphony Orchestra in performing Aaron Copland's Appalachian Spring as well as Billy the Kid. This Speakers Corner production was manufactured 100% analogously, with the use of the analogue mastertape and analogue mastering. All royalties and mechanical rights have been paid. Musicians: London Symphony Orchestra Antal Dorati, conductor Selections: Aaron Copland (1900-1990) Appalachian Spring - Ballet For Martha Billy The Kid (Complete Ballet)

Zustand: OVP / FACTORY SEALED

Preis: EUR AUSVERKAUFT / SOLD OUT / OUT OF STOCK

In den Warenkorb


MERCURY SR 90258 ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ) ----- SPEAKERS CORNER GERMANY -----

XXL-Foto


XXL-Foto

MINNEAPOLIS SYMPHONY ORCHESTRA -- CONDUCTOR-ANTAL DORATI ----- PROKOFIEV-SYMPHONY NO.5 ----- (.......FACTORY SEALED !!...... AUDIOPHILE REISSUE-LP GERMANY 2007 / ......180g HEAVY VINYL / ......HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY / ...... SPEAKERS CORNER GERMANY /.....AUDIOPHILE MASTERING /......ORIGINAL AUFNAHMEN 1964 IN DER WATFORD TOWN HALL, LONDON ENGLAND / .......MERCURY-LIVING PRESENCE - RECORDS / .......STEREO AUFNAHMEN 1958 IN USA / .......GERMAN REISSUE 2007 /.....EINZIGES EXEMPLAR = ONE COPY!!.....LIMITED EDITION ......DIESE AUDIOPHILE LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!......)

Weitere Details: ************************************************************************************************** ................... Prokofiev - Symphony No. 5 (180 g) .................................................................. Minneapolis Symphony Orchestra unter der Leitung von Antal Dorati .................................................. ............... Aufnahmen November 1959 im Northrop Memorial Auditorium, Minnesota, USA ............................................................................. Stolz und selbstbewusst betrachtete Prokofjew die Fünfte als sein Hauptwerk, indem er sie als Sinfonie auf die Größe des menschlichen Geistes und Lied auf den freien und glücklichen Menschen ausrief. Doch auch ohne das emphatische Bekenntnis zur Ideologie des sowjetischen Gesellschaftsbildes überzeugte sein Werk die Weltöffentlichkeit, so dass schon bald nach der Moskauer Uraufführung gefeierte Vorstellungen in Europa und Übersee folgten. Das in seiner Form traditionell viersätzig angelegte Stück ist durchzogen von ausdrucksvoller Thematik, die alle Register und Klangfarben des großen Orchesters ausreizt. Mit sicherer Hand navigiert Antal Dorati sein Orchester durch die tiefgründige Partitur, freilich nicht ohne die teilweise zerbrechliche Melodik auf Inseln der Ruhe behutsam und genussvoll auszukosten. So vereint der Maestro Parameter wie kraftvolle Dynamik, höchste instrumentatorische Variationskunst und kantable Qualität zum glanzvollen großen Ganzen. ......................................................... * Interpret: Prokofiev ..... * Titel: Symphony No. 5 ..... * Audiophile LP (180 g) ..... * Label: Mercury ...... *************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 99,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 49,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90260 ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!) ----- SPEAKERS CORNER GERMANY -----

XXL-Foto


XXL-Foto

BYRON JANIS(PIANIST) - MINNEAPOLIS SYMPHONY ORCHESTRA - CONDUCTOR: ANTAL DOATI ----- RACHMANINOFF - PIANO CONCERTO NO.2 ----- (.....OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!..... AUDIOPHILE CLASSIC REISSUE GERMANY 2008 / ...... SPEAKERS CORNER GERMANY / ......180g HEAVY VINYL / ......ORIGINAL MERCURY AUFNAHMEN 1960 IN MINNEAPOLIS, USA / ......ORIGINAL MERCURY RECORDING 1960 IN MINNEAPOLIS, USA / .......MERCURY-LIVING PRESENCE - RECORDS USA / .....PRODUCTED BY WILMA COZART /.......ORIGINAL STEREO RECORDING 1960 / .......HIGH QUALITY GERMAN REISSUE 2008 / .....LIMTED EDITION......EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER KLASSIK-LP-SAMMLUNG = ONE COPY !! ......DIESE AUDIOPHILE CLASSIC-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!......)

Weitere Details: ************************************************************************************************ ...................... Rachmaninow - Piano Concerto No. 2 (180 g) ......................... Byron Janis / Das Minneapolis Symphony Orchestra unter der Leitung von Antal Dorati ................................................................... Aufnahme April 1960 im Northrop Memorial Auditorium, Minnesota, USA. ................................................... Das legendäre zweite Klavierkonzert steht für Rachmaninows Befreiung von einer mehrjährigen, von Misserfolgen gepflasterten Krise. Erst auf den Einfluss eines Psychiaters, der ihm prophezeite, er werde großartige Musik schreiben, machte sich Rachmaninow wieder ans Werk und landete seinen bis dahin größten Wurf. Obwohl der Klavierpart höchste technische Fertigkeiten abverlangt, schien Rachmaninow andere Ziele zu verfolgen als nur ein virtuoses Paradestück zelebrieren zu wollen, da sich der Klavierpart über lange Strecken begleitend an das Orchester anschmiegt, um wohl dosiert, aber mit mächtiger Geste immer wieder aufzutrumpfen. ................. Byron Janis, dessen souveränes Spiel der Rachmaninow-Literatur ganze Pianisten-Generationen beeinflusste, setzt auch in dieser Einspielung Maßstäbe, die unbändige Kraft und behagliche, romantische Gelassenheit in sich vereinen. .................. * Interpret: Rachmaninow ..... * Titel: Piano Concerto No. 2 ..... * Audiophile LP (180 g) ..... * Label: Mercury / Speakers Corner ..... **************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 99,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 49,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90276 ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ) ----- SPEAKERS CORNER GERMANY -----

XXL-Foto


XXL-Foto

EASTMAN WIND ENSEMBLE - CONDUCTOR-FREDERICK FENNELL ------ WAGNER FOR BAND ------ ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ...... AUDIOPHILE SPEAKERS CORNER REISSUE GERMANY / ...... 180g HIGH QUALITY VINYL / ..... PRESSING BY PALLAS IN GERMANY / ...... ORIGINAL AUFNAHMEN 1959 BEI MERCURY RECORDS IN USA / .......ORIGINAL STEREO RECORDING 1959 BY MERCURY RECORDS IN UDS / ......MERCURY-LIVING PRESENCE - RECORDS / .....GERMAN REISSUE 2004 / ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER LP-SAMMLUNG = ONE COPY !! ...... DIESE WERTVOLLE KLASSIK-LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ......)

Weitere Details: *************************************************************************************************** .................... Wagner, Richard - The Eastman Wind Ensemble (180 g) .................... The Eastman Wind Ensemble u.d.Ltg.v. Frederick Fennell ........................ Aufnahmen Oktober 1959 im Eastman Theatre in Rochester (USA). .................................... Man könnte diese Einspielung zwar als eine typisch amerikanische ansehen (und mag damit nicht ganz falsch liegen), allerdings hat selbst Richard Wagner den Bläsern in seinen populären Werken einen bedeutenden Stellenwert eingeräumt. Typisch amerikanisch ist da sicherlich die opulente, wuchtige und zugleich feierlich schillernde Darbietung, für die das Eastman Wind Ensemble unter der Leitung von Fennell geradezu prädestiniert ist. Dieses Orchester, das nur aus Bläsern, Harfe und Perkussion besteht, also keine Streicher beinhaltet, zeigt hier eine hervorragende Gesamtleistung, die sehr harmonisch und bis ins feinste Detail aufeinander abgestimmt wirkt. Ebenso typisch amerikanisch ist allerdings auch der dynamisch, fulminante und zugleich sehr feinziselisierte luftige Klang, der überaus beeindruckend ist. Gerade diese Form passt sehr gut zu Wagners berühmten Bühnenwerken, ein Klassikliebhaber wird sich einer so derart faszinierenden Aufnahme kaum entziehen können. Wohl dem, der einer enormen Dynamik gewachsenen Hifi-Anlage und den dafür passenden Raum besitzt! .......................................................................................... * Interpret: Richard Wagner ..... * Titel: The Eastman Wind Ensemble ..... * Audiophile LP (180 g) ..... * Label: Mercury ..... **************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 99,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 49,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90281 ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!) ----- SPEAKERS CORNER GERMANY -----

XXL-Foto


XXL-Foto

DEBUSSY ----- NOCTURNES FOR ORCHESTRA ----- RAVEL ----- DAPHNIS AND CLOE-SUITE NO.2 ----- DETROIT SYMPHONY ORCHESTRA -- CONDUCTOR-PAUL PARAY ----- (.......OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... AUDIOPHILE REISSUE-LP GERMANY 2007 / ...... SPEAKERS CORNER REISSUE GERMANY / ......180g HIGH QUALITY HEAVY VINYL / ......HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY /.....AUDIOPHILE MASTERING /......ORIGINAL STEREO AUFNAHMEN 1961 IN USA / .... ORIGINAL STEREO RECORDING 1961 IN USA / .......MERCURY-LIVING PRESENCE - RECORDS, USA / .......HIGH QUALITY GERMAN REISSUE 2007 / .....EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER KLASSIK-LP-SAMMLUNG = ONE COPY!!.....LIMITED EDITION ......DIESE AUDIOPHILE LP IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED !!......)

Weitere Details: ********************************************************************************************** .................................Das Detroit Symphony Orchestra unter der Leitung von Paul Paray ..................................... Aufnahmen März 1961 im Cass Technical High School Auditorium, Detroit (MI), USA .................................. In den Nocturnes tritt Debussys Vision einer von der Natur motivierten Musik in ein neues Stadium, da dieses Stück ursprünglich als Violinfassung vorgesehen war und dann doch in Form eines vokal-sinfonischen veröffentlicht wurde. Als mehrteiliges Orchesterstück wartet die Komposition mit satztechnischen und klanglichen Finessen auf, die es zuvor so in Debussys Werk nicht gegeben hatte. Im Orchestersatz sorgen die Holzbläser für motivisches Leben und klangliches Farbenspiel, während die Streicher einen dynamisch feinstufigen Klangteppich ausrollen. Höhepunkt der Innovation: Im dritten Satz verbinden sich der wortlose Gesang eines Frauenchors und die Instrumentalstimmen zu einer geheimnisvollen Mixtur. Mit noch größerem Aufwand geht Debussys Landsmann Ravel in seinen „Daphnis et Chloé“-Suiten zu Werke. Wie die Besetzung durch großes Orchester nebst 15 Schlaginstrumenten, Chor und Bläsern vermuten lässt, wird hier eine choreografische Sinfonik der französischen Moderne geboten, die zu den Gipfelwerken ihrer Zeit zählt. Ein akustischer wie interpretatorischer Hochgenuss! ................................................................................. * Interpret: Debussy / Ravel ..... * Titel: Nocturnes For Orchestra / Daphnis And Chloe ..... * Audiophile LP (180 g) ..... * Label: Mercury ..... ***********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

Preis: EUR 99,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 49,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE LP-RECORD ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES)!! ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90300 ----- LIMITED EDITION ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!) ----- SPEAKERS CORNER GERMANY -----

XXL-Foto


XXL-Foto

MOSCOW PHILHARMONIC ORCHESTRA - CONDUCTOR: KYRIL KONDRASHIN - BYRON JANIS (PIANIST) ----- PROKOFIEV - PIANO CONCERTO NO.3 ....AND....RACHMANINOFF - PIANO CONCERTO NO.1 ----- NEW! FIRST TIME EVER! - ENCORE BYRON JANIS - FIRST RECORDINGS EVER MADE IN THE SOVIET UNION BY AMERICAN TECHNICIANS AND MUSICAL STAFF AND EQUIPMENT. RECORDED BY MERCURY ON LOCATION IN MOSCOW ----- ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ....... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!...... AUDIOPHILE REISSUE-LP/RECORD GERMANY 2006 / ...... ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE GERMANY / ......180g HEAVY VINYL / ...... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY /.....AUDIOPHILE MASTERING /......ORIGINAL STEREO AUFNAHMEN 1962 BY MERCURY RECORDS IN MOSCOW-RUSSIA / ..... ORIGINAL STEREO RECORDING 1962 BY MERCURY RECORDS IN MOSCOW-RUSSIA / ....... MERCURY-LIVING PRESENCE - RECORDS /..... LIMITED EDITION ...... OUT OF PRINT ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED !!......)

Weitere Details: *********************************************************************************************** Piano Concertos (Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered) album cover More Images Byron Janis - Prokofiev* - Rachmaninoff* - Kyril Kondrashin* - Moscow Philharmonic Orchestra ‎– Piano Concertos Label: Speakers Corner Records ‎– SR90300, Mercury ‎– SR90300, Mercury Living Presence ‎– SR90300 Series: Olympian Series – Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, 180g Country: Germany Released: 11 Dec 2009 Genre: Classical Style: Modern, Romantic Tracklist Show Credits Piano Concerto No 3 In C Major, Opus 26 A1 1. Andante - Allegro A2 2. Tema Con Variazione A3 3. Allegro Ma Non Troppo Piano Concerto No 1 In F Sharp Minor, Opus 1 B1 1. Vivace B2 2. Andante B3 3. Allegro Vivace Companies, etc. Recorded At – Grand Hall Of The Moscow Conservatoire Credits Conductor – Kyril Kondrashin* Engineer – C. R. Fine* Engineer [Associate] – Robert Eberenz Orchestra – Moscow Philharmonic Orchestra Photography By – Peter Gravina Piano – Byron Janis Recording Supervisor – Wilma Cozart Sleeve Notes – Lina Prokofiev Barcode and Other Identifiers Barcode: 4260019714602 ************************************************************************************************* Sergej Prokofjew: Konzert für Klavier und Orchester Nr. 3 in C-dur, op. 26 / Sergej Rachmaninow: Klavierkonzert Nr. 1 fis-Moll, op. 1 - Byron Janis und das Philharmonische Orchester Moskau unter der Leitung von Kyril Kondrashin ............................ Aufnahme: Juni 1962 im Bolshoi Saal des Tchaikovsky Konservatoriums, Moskau, Russland, von C.R. Fine und Robert Eberenz / Produktion: Wilma Cozart ............................ Im Vergleich zu den hitverdächtigen Klavierkonzerten zwei und drei fristet Rachmaninows erstes Klavierkonzert eher ein Orchideendasein im öffentlichen Musikleben. Wie kommt das? Wird die süße Schwere der späteren Werke vermisst, nimmt man die Fähigkeiten des erst 17-jährigen Komponisten nicht richtig wahr, oder wandelt er tatsächlich auf den harmonischen Spuren Tschaikowskis? All diese Fragen beantwortet diese Einspielung nachdrücklich. Trotz Rückgriffen auf Vorbilder wie Schumann, Beethoven und Grieg zeigt Rachmaninow in seinem Frühwerk eigenes Profil. Die thematischen Ideen sind höchst einprägsam, werden geschickt verarbeitet und tummeln sich in einer meisterhaft eingerichteten Orchestrierung, so dass man geneigt ist, diesem Konzert den Beinamen „Das Unterschätzte“ zu geben. Dieses Schicksal muss Prokofjews drittes Klavierkonzert nicht teilen. Sein volksliedhafter Charakter, gepaart mit irrwitziger Virtuosität, beschert dem Stück ungetrübte Beliebtheit, stellt aber auch höchste Anforderungen an die Ausführenden. Und es darf darüber spekuliert werden, ob die Anwesenheit des amerikanischen Aufnahmeteams die Moskauer Philharmoniker und ihren Solisten zu dieser überragenden Leistung anspornten, wie sie hier zu hören ist. ************************************************************************************************ Rezension: Es war eine Sensation, als im Jahre 1962 der Eiserne Vorhang erstmals für ein westliches Aufnahmeteam geöffnet wurde – und sie hatte das Mercury-Label monatelange zähe Verhandlungen gekostet. Doch die Mühe lohnte: Die Zusammenarbeit des Mercury-Teams und des mitgebrachten amerikanischen Starpianisten Byron Janis mit russischen Musikern ging in die Musikgeschichte ein. Janis' drei bei dieser Gelegenheit entstandenen Alben (zwei mit Orchester, ein Soloprogramm) genießen allesamt Legendenstatus; insbesondere die Aufnahme des Prokofieff-Konzertes gilt nach wie vor vielen Hörern und Kritikern als die beste Einspielung des Werkes bis heute. Eine Sternstunde gleichermaßen in musikalischer wie in klanglicher Hinsicht! (1962/2010) ********************************************************************************************* Speakers Corner / Mercury Living Presence - SR90300 - 180 Gram Virgin Vinyl 4260019714602 - Pure Analogue Audiophile Mastering - Pressed at Pallas Germany The Absolute Sound Super Disc List 2016 TAS Harry Pearson Super LP List Sergej Prokofiev: Piano Concerto No. 3 in C Major, op. 26 Serge Rachmaninov: Piano Concerto No. 1 in F Sharp Minor op. 1 Byron Janis and the Moscow Philharmonic Orchestra conducted by Kyril Kondrashin TAS Super Disc Recording Now Back In Print Vinyl lovers like those from Speakers Corner can lament about how difficult it can be to dig up audio treasures and enhance them to make them as fresh and new. A good mastertape and precise cutting is of prime importance, of course. But a collector's heart will also miss a beat when taking a look at the original cover. Record dealers know this only too well and demand a high price for rare original recordings, as though they were dealing in gold. The rarer the recording, the more expensive it comes. In order to close the gap between the demand for coveted LPs and the potential for speculation with such productions, Speakers corner are re-releasing a number of first-class recordings by Mercury and Decca. All the titles appeared in their catalogue but were sold out years ago. Janis's true genius shows itself in the fresh and fiery keyboard magic in Prokoviev's Piano Concerto no. 3 and his highly sensitive personal style in Rachmaninoff's First Piano Concerto. In contrast to his tremendously popular Second and Third Piano Concertos, Rachmaninov’s First could be likened to a rare orchid in that it is seldom found on a concert programme. Why is that? Is it that it lacks the sweet sultriness of the later works? Or could it be that no one is aware of the 17-year-old composer’s talents Or can he be accused of walking in Tchaikovsky’s harmonic footsteps This recording has an answer to all these questions. In spite of reaching back to such genial examples as Schumann, Beethoven and Grieg, Rachmaninov reveals his own personality in his early work. The thematic ideas are extremely impressive, they are developed skillfully, and are treated to such a masterly orchestration that one is tempted to dub this work “The Underestimated”. Prokofiev’s Third Piano Concerto was spared such a fate. Its folklike character, coupled with amazing virtuosity, guarantee that the work remains immensely popular – but it also places the highest demands upon the performers. It remains a matter of speculation as to whether the presence of the American recording team spurred on the Moscow Philharmonic Orchestra and the pianist Byron Janis to newer and greater heights, such as are heard here. We are happy to be able to include this valuable recording in our Russian Edition. Recording: June 1962 in Bolshoi Hall of the Tchaikovsky Conservatory, Moscow, Russia, by C.R. Fine and Robert Eberenz / Production: Wilma Cozart Musicians: Byron Janis, piano Moscow Philharmonic Orchestra Kyril Kondrashin, conductor Selections: Sergei Prokofiev (1891-1953) 1. Piano Concerto No. 3 in C Major, op. 26 Sergei Rachmaninoff (1873-1943) 2. Piano Concerto No. 1 in F Sharp Minor, op. 1 ************************************************************************************************* ..........................................

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK AT THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 99,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 49,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK AT THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


MERCURY SR 90304 ---- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!) ----- SPEAKERS CORNER GERMANY -----

XXL-Foto


XXL-Foto

RAFAEL PUYANA (HARPSICHORD) ----- THE GOLDEN AGE OF HARPSICHORD MUSIC ----- ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ....... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!...... AUDIOPHILE REISSUE-LP/RECORD GERMANY 2008 / ...... ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE GERMANY / ......180g HEAVY VINYL / ...... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY /.....AUDIOPHILE MASTERING /......ORIGINAL STEREO AUFNAHMEN 1962 BY MERCURY RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL STEREO RECORDING 1962 BY MERCURY RECORDS IN USA / ....... MERCURY-LIVING PRESENCE - RECORDS /..... LIMITED EDITION ...... OUT OF PRINT ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED !!......)

Weitere Details: ************************************************************************************************* The Golden Age Of Harpsichord Music (Vinyl, LP, Remastered) album cover Rafael Puyana ‎– The Golden Age Of Harpsichord Music Label: Mercury ‎– SR90304, Speakers Corner Records ‎– 90304 Format: Vinyl, LP, Remastered, 180g Country: Germany Released: 20 Aug 2008 Genre: Classical Style: Renaissance, Baroque Tracklist Show Credits A1 1. Branle Gay 1:36 A2 Tombeau De M.de Blancrocher 3:53 A3 Branle De Montirandé 2:08 Concerto In D Minor, After Alessandro Marcello A4a 1. Allegro 2:53 A4b 2. Andante 3:31 A4c 3. Presto 4:16 A6 Sonata In A Major 2:18 A7 Sonata In D Major 3:09 B1 My Lady Carey's Dompe 1:22 B2 Les Buffons 3:40 B3 The Primerose 2:50 B4 La Volta 2:25 B5 The Fall Of The Leafe 2:14 B6 Pavana Dolorosa 6:33 B7 Galiarda Dolorosa 3:48 B8 The King's Hunt 5:00 Companies, etc. Phonographic Copyright (p) – Mercury Manufactured By – Speakers Corner Records Credits Art Direction – Ton Friesen Engineer [Chief], Technician [Technical Supervisor] – C. Robert Fine* Liner Notes [Editor] – Sedgwick Clark Liner Notes, Harpsichord – Rafael Puyana Mastered By – Andrew Nicholas Photography By [Cover] – Peter Fink (2) Producer [For Cd] – Wilma Cozart Fine* Recording Supervisor [Recording Director] – Wilma Cozart Supervised By [Musical Supervision] – Harold Lawrence Notes Original Mercury LP released 1962 Barcode and Other Identifiers Barcode: 4260019713100 *********************************************************************************************** "The Golden Age of Harpsichord Music" Werke von Besard, Couperin, Francisque, Scarlatti, Freixanet, Bach, Bull, Byrd, Philips, Peerson und Albéniz - Rafael Puyana (harpsichord) ............................. Aufnahme: April und Mai 1962 im Ballroom Studio A von Fine Recording, New York City, von C. Robert Fine und Robert Eberenz Produktion: Wilma Cozart-Fine und Harold Lawrence................................ Das Cembalo, manchmal auch despektierlich als Zupfinstrument mit Tasten charakterisiert, prägte die musikalische Sprache des Barock wie kein anderes Instrument. Ob begleitend als Basso continuo in zarter Kammermusik und bei rauschendem Freiluftkonzert oder als Soloinstrument wurde sein heller obertonreicher Klang von allen bedeutenden Komponisten und Musikern der Epoche geschätzt. Aus der Not, dem Instrument konstruktionsbedingt keine abgestuften Lautstärken entlocken zu können, machten die Interpreten eine Tugend, indem sie ihr Spiel auf pointierte Interpretation bei spannungsvoller Phrasierung und wohlbedachter Registerwahl konzentrierten. Die vorliegende Aufnahme mit dem zweimanualigen Pleyel-Cembalo eröffnet ein breites Sichtfeld auf die Vielfalt der Tastenmusik Europas im 17. und 18. Jahrhundert. Neben stilprägenden Kompositionen von Louis Couperin und Domenico Scarlatti rücken mit John Bull, William Byrd und Peter Philipps englische Stücke aus der berühmtesten Sammlung des Barock, dem "Fitzwilliam Virginal Book", in den Mittelpunkt dieser Einspielung. Kurze Erläuterungen auf der Cover-Rückseite erleichtern das Einordnen der Kompositionen in ihren historischen Kontext. ************************************************************************************************** Werke von Besard, Couperin, Francisque, Scarlatti, Freixanet, Bach, Bull, Byrd, Philips, Peerson und Albniz Rafael Puyana - harpsichord Aufnahmen April und Mai 1962 im Ballroom Studio A, New York City. Das Cembalo prägte die musikalische Sprache des Barock wie kein anderes Instrument. Ob begleitend als Basso continuo in zarter Kammermusik und bei rauschendem Freiluftkonzert oder als Soloinstrument wurde sein heller obertonreicher Klang von allen bedeutenden Komponisten und Musikern der Epoche geschätzt. Aus der Not, dem Instrument konstruktionsbedingt keine abgestuften Lautstärken entlocken zu können, machten die Interpreten eine Tugend, indem sie ihr Spiel auf pointierte Interpretation bei spannungsvoller Phrasierung und wohlbedachter Registerwahl konzentrierten. Die vorliegende Aufnahme mit dem zweimanualigen Pleyel-Cembalo eröffnet ein breites Sichtfeld auf die Vielfalt der Tastenmusik Europas im 17. und 18. Jahrhundert. Neben stilprägenden Kompositionen von Louis Couperin und Domenico Scarlatti rücken mit John Bull, William Byrd und Peter Philipps englische Stücke aus der berühmtesten Sammlung des Barock, dem "Fitzwilliam Virginal Book", in den Mittelpunkt dieser Einspielung. Kurze Erläuterungen auf der Cover-Rückseite erleichtern das Einordnen der Kompositionen in ihren historischen Kontext. ************************************************************************************************ Rezension: Es war Wanda Landowska gewesen, die Pionierin des Cembalos, die die Klaviermusik der vorklassischen Zeit zurück auf das ihr zugedachte Instrument gebracht hatte. Der 1931 geborene Kolumbianer Rafael Puyana studierte acht Jahre (bis zu ihrem Tod) bei der großen alten Dame und war wohl ihr bedeutendster Schüler – als Interpret ebenso wie als Weitergeber ihres Wissens über alte Musik, denn er unterrichtete später selbst – Christopher Hogwood etwa zählt zu seinen Schülern. „The Golden Age Of Harpsichord Music“ ist ein von ihm selbst zusammengestelltes (und im Covertext profund kommentiertes) Programm, das die Glanzzeit des Instruments (bzw. seiner nahen Verwandten) vom frühen 16. bis zum späten 18. Jahrhundert umreißt: Werke aus anonymen Sammlungen, von William Byrd und John Bull, Louis Couperin, Domenico Scarlatti und anderen, bis zur spanischen Cembalo-Schule, hier durch Mateo Albéniz (1760 - 1831) vertreten. Ein musikalisches Dokument ersten Ranges, und unter dem Repertoire-Aspekt fraglos zu den bedeutendsten LPs im Mercury-Katalog zählend – obendrein in klanglicher Hinsicht immer wieder beeindruckend! Die Speakers Corner-Wiederauflage steht selbst einem Mono-Original in Sachen Klangfülle und Dynamik in nichts nach, im Gegenteil… (1962/2008) ************************************************************************************************* Speakers Corner / Mercury - SR90304 - 180 Gram Virgin Vinyl - 4260019713100 AAA 100% Analogue - Pure Analogue Audiophile Mastering - Pressed at Pallas Sound 5/5 Audiophile Audition The Golden Age of Harpsichord Music" Works by Besard, Couperin, Francisque, Scarlatti, Freixanet, Bach, Bull, Byrd, Philips, Peerson, and Albéniz - Rafael Puyana (har) The harpsichord, sometimes disrespectfully referred to as a plucked instrument with keys, left its stamp on the musical language of the Baroque as no other. Whether employed as a continuous bass to accompany delicate chamber music, or heard in heady open-air concerts, or just as a solo instrument, its bright sound, rich in overtones, was highly esteemed by all important composers and musicians of the era. Due to the construction of the instrument it is not possible to play with a differentiated volume of sound, so performers made a virtue of necessity in that they concentrated upon lively phrasing and a well-considered choice of register. In the present recording Rafael Puyana plays a two-manual Pleyel harpsichord and interprets a wide and varied range of European keyboard works from the 17th and 18th centuries. Along with compositions by Louis Couperin and Domenico Scarlatti’s, both of whom had a great influence on style in their day, this compilation has at its heart works by the English composers John Bull, William Byrd and Peter Philips, which are taken from the most famous collection of all Baroque compositions, the "Fitzwilliam Virginal Book". Short notes on the back cover provide useful information on the works’ historical context. Aufnahme: April und Mai 1962 im Ballroom Studio A von Fine Recording, New York City, von C. Robert Fine und Robert Eberenz Many harpsichord aficionados and musicologists may turn up their noses at this fine recording due to the Pleyel two-manual concert harpsichord employed by Puyana – who was the last long-standing pupil of the great Wanda Landowska, who also performed on a Pleyel. With its metal frame, the Pleyel is considered by the experts more of a piano than a harpsichord, and responsible for the disrespect the instrument has received from many. (Recall Beecham’s quip about it sounding “like two skeletons copulating on a tin roof.”) Today’s harpsichords are built closely to 17th and 18th century originals and have a more subtle, richer and less clangy sound. However, my contention is that the reason Landowska’s recording all sound rather painful is the primitive recording technology used and her performing style rather than her instrument. After all, most of her recordings were made at her home on poorer portable equipment that RCA Victor brought in so she wouldn’t have to go to their NYC studios. While the Puyana recordings are forceful and less subtle, I find them light years better than Landowska’s.- 5/5 AudiophileAudition Review Produktion: Wilma Cozart-Fine und Harold Lawrence Born in Bogota, Columbia, Puyana was the most important pupil of the great Wanda Landowska, who was single-handedly responsible for the modern revival of the harpsichord. Unerring rhythmic vitality, penetrating scholarship and imposing technical mastery are the characteristics of Puyana's playing. Stokowski wrote to him, "I think you have explored every possibility of the harpsichord, revealing potentialities which no other performer I know has discovered until now." Harpsichordist Rafael Pyuana performs Concerto No. 3 by J.S. Bach. Musicians: Rafael Pyuana, harpsichord Selections: Jean Baptiste Besard (c.1567-1625) 1. Branle Gay Louis Couperin (c.1626-1661) 2. Tombeau de M. de Blancrocher Antoine Francisque (c.1570-1605) 3. Branle de Montirande Domenico Scarlatti (1685-1757) 4. Sonata in E major, K. 381 Freixanet (c.1730-?) 5. Sonata in A major J. S. Bach (1685-1750) 6. Concerto in D minor John Bull (c.1563-1628) 7. Les Buffons (ms. 23623 British Museum) William Byrd (1543-1623) 8. La Volta Peter Philips ( c.1563-1628) 9. Pavana Dolorosa-Galiarda Dolorosa Anonymous (circa 1500) 10. My Lady Carey's Dompe Martin Peerson (c.1580-1650) 11. The Primerose-The Fall of the Leafe John Bull (c.1562-1628) 12. The King's Hunt Mateo Albeniz (1760-1831) 13. Sonata in D major The Golden Age of Harpsichord Music : Rafael Puyana - 180g LP ********************************************************************************************** SPEAKERS CORNER 20 Years pure Analogue Are your records completely analogue? Yes! This we guarantee! As a matter of principle, only analogue masters are used, and the necessary cutting delay is also analogue. All our cutting engineers use only Neumann cutting consoles, and these too are analogue. The only exception is where a recording has been made – either partly or entirely – using digital technology, but we do not have such items in our catalogue at the present time Are your records cut from the original masters? In our re-releases it is our aim to faithfully reproduce the original intentions of the musicians and recording engineers which, however, could not be realised at the time due to technical limitations. Faithfulness to the original is our top priority, not the interpretation of the original: there is no such thing as a “Speakers Corner Sound”. Naturally, the best results are obtained when the original master is used. Therefore we always try to locate these and use them for cutting. Should this not be possible, – because the original tape is defective or has disappeared, for example – we do accept a first-generation copy. But this remains an absolute exception for us. Who cuts the records? In order to obtain the most faithful reproduction of the original, we have the lacquers cut on the spot, by engineers who, on the whole, have been dealing with such tapes for many years. Some are even cut by the very same engineer who cut the original lacquers of the first release. Over the years the following engineers have been and still are working for us: Tony Hawkins, Willem Makkee, Kevin Gray, Maarten de Boer, Scott Hull, and Ray Staff, to name but a few. At the beginning of the ‘90s, in the early days of audiophile vinyl re-releases, the reissue policy was fairly straightforward. Companies such as DCC Compact Classics, Mobile Fidelity, Classic Records and others, including of course Speakers Corner, all maintained a mutual, unwritten code of ethics: we would manufacture records sourced only from analogue tapes. Vinyl’s newfound popularity has led many other companies to jump on the bandwagon in the hope of securing a corner of the market. Very often they are not so ethical and use every imaginable source from which to master: CDs, LPs, digital files and even MP3s. Even some who do use an analogue tape source employ a digital delay line, a misguided ’80s and ‘90s digital technology that replaces the analogue preview head originally used to “tell” the cutter head in advance what was about to happen musically, so it could adjust the groove “pitch” (the distance between the grooves) to make room for wide dynamic swings and large low frequency excursions. Over time analogue preview heads became more rare and thus expensive. So while the low bit rate (less resolution than a 16 bit CD) digital delay line is less expensive and easier to use than an analogue “preview head”, its use, ironically, results in lacquers cut from the low bit rate digital signal instead of from the analogue source! Speakers Corner wishes to make clear that it produces lacquers using only original master tapes and an entirely analogue cutting system. New metal stampers used to press records are produced from that lacquer. The only exceptions are when existing metal parts are superior to new ones that might be cut, which includes our release of “Elvis is Back”, which was cut by Stan Ricker or several titles from our Philips Classics series, where were cut in the 1990s using original master tapes by Willem Makkee at the Emil Berliner Studios. In those cases we used only the original “mother” to produce new stampers. In addition, we admit to having one digital recording in our catalogue: Alan Parsons’ “Eye in the Sky”, which was recorded digitally but mixed to analogue tape that we used to cut lacquers. In closing, we want to insure our loyal customers that, with but a few exceptions as noted, our releases are “AAA”— analogue tape, an all analogue cutting system, and newly cut lacquers. PALLAS Audiophile Vinyl - Made in Germany For over 60 years the family business in the third generation of the special personal service and quality "Made by Pallas" is known worldwide. Our custom PVC formulation produces consistently high pressing quality with the lowest surface noise in the industry. Our PVC complies with 2015 European environmental standards and does not contain toxic materials such as Lead, Cadmium or Toluene. Our vinyl is both audiophile and eco-grade! *************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL SPEAKERS CORNER REISSUE ----- PURE ANALOGUE, AUDIOPHILE MASTERING FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES ----- 180GRAM HIGH QUALITY VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK AT THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 49,99 Euro (zuzüglich der Versandkosten / plus shipping costs)

In den Warenkorb


<  1  2  3  4  5 >

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023