Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

THE BEACH BOYS ----- SHUT DOWN VOL.II ----- AUDIOPHILE 200GRAM STEREO HIGH QUALITY 33RPM PRESSING MADE BY ANALOGUE PRODUCTION IN USA 2014 IN EINEM WERTIGEM KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- FROM THE ORIGINAL STEREO MASTER TAPES ----- QUALITY RECORD PRESSINGS ----- DELUXE PACKAGING ----- LIMITED EDITION = MAXIMAL 1000 COPIES WORLDWIDE !! ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ..... AUDIOPHILE ANALOGUE PRODUCTIONS RECORDS-LP/RECORD / ..... ANALOGE 33RPM-LP/RECORD-REISSUE MADE IN 2014 BY ANALOGUE PRODUCTIONS IN USA / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1964 BEI CAPITOL RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1964 BY CAPITOL RECORDS IN USA / ..... RE-MASTERED FROM THE ORIGINAL ANALOGUE MASTERBAND VON KEVIN GRAY ON 200GRAM VINYL BY QUALITY RECORD PRESSINGS IN USA 2014 / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ..... DIESE WERTVOLLE LP/RECORD IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED!! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ..... )

*********************************************************************************************** The Beach Boys ‎– Shut Down Volume 2 Label: Analogue Productions ‎– APP 062M, Capitol Records ‎– ST 2027-STEREO Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Mono Country: US Released: 2014 Genre: Rock Style: Surf Tracklist A1 Fun, Fun, Fun 2:16 A2 Don't Worry Baby 2:45 A3 In The Parking Lot 1:55 A4 "Cassuis" Love Vs "Sonny" Wilson 3:30 A5 The Warmth of the Sun 2:47 A6 This Car Of Mine 1:35 B1 Why Do Fools Fall In Love 2:05 B2 Pom, Pom, Play Girl 1:27 B3 Keep An On Summer 2:17 B4 Shut Down, Part II 2:05 B5 Louie, Louie 2:21 B6 Denny's Drums 1:55 Credits Mastered By – Kevin Gray Notes Mastered by Kevin Gray at Cohearent Audio, most from the original master tapes or best sources available Barcode and Other Identifiers Matrix / Runout (Side 1): T-2027-A APP-062M KG@CA QRP KEVIN GRAY Matrix / Runout (Side 2): T-2027-B APP-062M KG@CA QRP KEVIN GRAY Barcode: 753088016219 ************************************************************************************************ Um den Standards von Analogue Productions zu genügen, gab es bei der Wiederauflage der Beach Boys Alben ein zentrales Ziel: die Musik der Band so wiederzugeben, wie es der Auffassung von Brian Wilson dem berühmten Mitgründer der Beach Boys, Songschreiber und Arrangeur entsprach. Die Mono-Abmischungen unter Wilsons Oberaufsicht waren das Format, mit dem damals die kalifornische Surfrock-Truppe berühmt wurde! Und wir haben sie! In der frühen Phase der Karriere der Beach Boys wurden ihre sämtlichen Singles ausschließlich im Mono-Format gemixt, gemastert und veröffentlicht die erste Stereo-Single kam erst 1968 heraus. Damals wurden Hits für das Mittelwellenradio in Mono produziert. Dem teilweise ertaubten Wilson kamen die Monoaufnahmen der damaligen Zeit durchaus entgegen. Dennoch, von "Surfin' Safari" mal abgesehen, das es nur in Mono gibt, haben die Beach Boys von all ihren frühen Alben bis 1965 Stereo-Masterbänder produziert. "Beach Boys Today" war die erste LP, für die sie nur ein Mono-Masterband einreichten. Die Stereoeditionen von "Surfin' USA", "Surfer Girl", "Little Deuce Coupe", "Shut Down Vol. 2", "All Summer Long", "Beach Boys Christmas Album" und "Beach Boys Concert" wurden sämtlich vom Lieblings-Ingenieur der Beach Boys, Chuck Britz, in Stereo abgemischt, eindeutig unter der Oberaufsicht der Band. Brian könnte bei den Mixingsessions anwesend gewesen sein oder auch nicht anscheinend vertraute er Chucks Fähigkeiten genügend, um ihn die Abmischungen selbst vorbereiten zu lassen aber die Gruppe behielt die Rechte an ihren mehrspurigen Bändern und an den an Capitol ausgehändigten Stereobändern, statt Capitol eigene Stereoversionen machen zu lassen. Später, als Brian nur noch Mono-Masterbänder lieferte, pflegte Capitol die duophonischen Pseudo-Stereo-Editionen für den Stereomarkt selbst herzustellen, erklärt Alan Boyd, Produzent und Beach Boys Archivar. Sämtliche neueren Stereo-Abmischungen auf diesen neu gemasterten Alben ("The Beach Boys Today!", "Summer Days (And Summer Nights!!)", "The Beach Boys' Party", "Pet Sounds" und "Smiley Smile") wurden von Mark Linett im Auftrag der Beach Boys angefertigt. Um es auf den Punkt zu bringen, den Mono-Mixes schenkte Brian Wilson die allergrößte Aufmerksamkeit und diese Hingabe hat sich gelohnt! Zehn der Mono-Klassiker und am besten klingenden Beach Boy-Titel wurden von Acoustic Sounds ausgewählt und in ihrer ganzen großartigen Qualität reproduziert! Dennoch bieten sich die mehrstimmigen Harmonien und einzigartigen Rhythmen von Hits wie "Surfer Girl", "In My Room", "Little Deuce Coupe" und anderen geradezu für Stereoaufnahmen an. Deshalb veröffentlicht Acoustic Sounds die ursprünglich nur in Mono erschienenen Titel auch in erstklassigen Stereomix-Versionen. Von Kevin Gray größtenteils von den originalen Masterbändern neu gemastert, galvanisiert und gepresst bei Quality Record Pressings, einem der besten Presswerke weltweit, sind dies überwältigende Produktionen. Und der Anblick jedes Albums passt zu seinem überragenden Klang! Sie präsentieren sich in Stoughton-Covern alter Schule mit von Hand aufgeklebtem Deckblatt, an der typischen Falzung erkennbar, so dass diese altehrwürdigen LP-Klassiker noch beeindruckender sind als im Original! "Surfin' USA" war das Album, mit dem die Beach Boys den Durchbruch schafften, mit dem Brian Wilson sich im Studio als erstklassiger Songwriter und Arrangeur gleichermaßen durchsetzte. Mstering durch Kevin Gray bei Cohearent Audio, USA. 1964 war das Jahr der sogenannten „British Invasion“ - mit ihrer ersten Amerika-Tour stürzten vier Jungs aus Liverpool Amerika ins Beatles-Fieber. Für die Beach Boys, bis dahin eine der erfolgreichsten amerikanischen Bands überhaupt, bedeutete das schwere Konkurrenz. Resultat war das Album „Shut Down Volume 2“. Als Antwort auf die „British Invasion“ wurde es sehr hastig produziert, enthält aber trotzdem mit Songs wie „Fun Fun Fun“, „Dont Worry Baby“ und „The Warmth Of The Sun“ einige der stärksten Beach-Boys-Songs überhaupt, und mit witzigen Einfällen wie Dennis Wilsons einminütigem Schlagzeug-Solo „Dennys Drum“ auch ein paar echte Ausblicke in die originelle Spätphase der Band. Bei Analogue Productions gibt es das fünfte Album der Beach Boys jetzt von den original Mono-Masterbändern remastert - Spitzenqualität, klanglich wie musikalisch. ************************************************************************************************ Der Titel des Albums knüpft an einen erfolgreichen Sampler des Vorjahres an – ein Marketing-Trick, den die Beach Boys hier schon längst nicht mehr nötig gehabt hätten. Ebensowenig wie Füllmaterial wie "'Cassius' Love Vs. 'Sonny' Wilson". Der Titelsong ist ungewöhnlicherweise ein Instrumental, aber auch dieses Album geizt nicht mit Stärken: Der Opener "Fun, Fun, Fun" ist einer der unsterblichen Beach Boys-Klassiker, noch besser sind "The Warmth Of The Sun" und "Don't Worry Baby". Und in "Why Do Fools Fall In Love" läßt Brian Wilson seine Jungs die Doo Wop-Schule zelebrieren. – Besser denn je dank Kevin Grays Mastering-Kunst und makelloser Quality Records-Pressung! (1964/2014) ************************************************************************************************* Um den Standards von Analogue Productions zu genügen, gab es bei der Wiederauflage der Beach Boys Alben ein zentrales Ziel: die Musik der Band so wiederzugeben, wie es der Auffassung von Brian Wilson – dem berühmten Mitgründer der Beach Boys, Songschreiber und Arrangeur – entsprach. Die Mono-Abmischungen unter Wilsons Oberaufsicht waren das Format, mit dem damals die kalifornische Surfrock-Truppe berühmt wurde! Und wir haben sie! In der frühen Phase der Karriere der Beach Boys wurden ihre sämtlichen Singles ausschließlich im Mono-Format gemixt, gemastert und veröffentlicht – die erste Stereo-Single kam erst 1968 heraus. Damals wurden Hits für das Mittelwellenradio in Mono produziert. Dem teilweise ertaubten Wilson kamen die Monoaufnahmen der damaligen Zeit durchaus entgegen. Dennoch, von »Surfin' Safari« mal abgesehen, das es nur in Mono gibt, haben die Beach Boys von all ihren frühen Alben bis 1965 Stereo-Masterbänder produziert. »Beach Boys Today« war die erste LP, für die sie nur ein Mono-Masterband einreichten. Die Stereoeditionen von »Surfin' USA«, »Surfer Girl«, »Little Deuce Coupe«, »Shut Down Vol. 2«, »All Summer Long«, »Beach Boys Christmas Album« und »Beach Boys Concert« wurden sämtlich vom Lieblings-Ingenieur der Beach Boys, Chuck Britz, in Stereo abgemischt, eindeutig unter der Oberaufsicht der Band. »Brian könnte bei den Mixingsessions anwesend gewesen sein oder auch nicht – anscheinend vertraute er Chucks Fähigkeiten genügend, um ihn die Abmischungen selbst vorbereiten zu lassen – aber die Gruppe behielt die Rechte an ihren mehrspurigen Bändern und an den an Capitol ausgehändigten Stereobändern, statt Capitol eigene Stereoversionen machen zu lassen. Später, als Brian nur noch Mono-Masterbänder lieferte, pflegte Capitol die duophonischen Pseudo-Stereo-Editionen für den Stereomarkt selbst herzustellen«, erklärt Alan Boyd, Produzent und Beach Boys Archivar. Sämtliche neueren Stereo-Abmischungen auf diesen neu gemasterten Alben (»The Beach Boys Today!«, »Summer Days (And Summer Nights!!)«, »The Beach Boys' Party«, »Pet Sounds« und »Smiley Smile«) wurden von Mark Linett im Auftrag der Beach Boys angefertigt. Um es auf den Punkt zu bringen, den Mono-Mixes schenkte Brian Wilson die allergrößte Aufmerksamkeit und diese Hingabe hat sich gelohnt! Zehn der Mono-Klassiker und am besten klingenden Beach Boy-Titel wurden von Acoustic Sounds ausgewählt und in ihrer ganzen großartigen Qualität reproduziert! Dennoch bieten sich die mehrstimmigen Harmonien und einzigartigen Rhythmen von Hits wie »Surfer Girl«, »In My Room«, »Little Deuce Coupe« und anderen geradezu für Stereoaufnahmen an. Deshalb veröffentlicht Acoustic Sounds die ursprünglich nur in Mono erschienenen Titel auch in erstklassigen Stereomix-Versionen. Von Kevin Gray größtenteils von den originalen Masterbändern neu gemastert, galvanisiert und gepresst bei Quality Record Pressings, einem der besten Presswerke weltweit, sind dies überwältigende Produktionen. Und der Anblick jedes Albums passt zu seinem überragenden Klang! Sie präsentieren sich in Stoughton-Covern alter Schule mit von Hand aufgeklebtem Deckblatt, an der typischen Falzung erkennbar, so dass diese altehrwürdigen LP-Klassiker noch beeindruckender sind als im Original! ************************************************************************************************* The ultimate pressings of the Beach Boys discography from Analogue Productions! Original stereo mixes created in 1963 under Brian Wilson's supervision One of 10 titles featuring 33 1/3 mono and stereo remastered editions: Surfin' USA, Surfer Girl, Little Deuce Coupe, Shut Down Vol. 2, All Summer Long, Today!, Summer Days (And Summer Nights!!), Beach Boys Party!, Pet Sounds and Smiley Smile Audio production — Mark Linett For Brother Records — Elliott Lott Mastered by Kevin Gray at Cohearent Audio, most from the original master tapes or best sources available Lacquer plating by Gary Salstrom and 200-gram vinyl pressing by Quality Record Pressings! "These are the best sounding and best-looking versions of the Beach Boys records that have ever been produced. We want everything about these to be better than the original." — Chad Kassem, owner and CEO, Acoustic Sounds "These reissues restore whatever was really on the tapes — and given who was involved and where they were recorded, you can be sure the bass heard on these reissues was not added by Kevin Gray. ... As for the quality of these reissues, it's quite clear that, whether or not you like the sonic results, Analogue Productions sets the reissue standard. The company insists upon using analog master tapes (where available), not analog copies, it uses the best available artwork, and packages in 'Tip-on'TM jackets. It masters where the tapes are located using Kevin Gray in California, Ryan K. Smith in New York and Willem Makkee in Germany." — Michael Fremer, AnalogPlanet.com "Listening to the stereo version, I was struck by the separation, the wide soundscape, the detail, and the depth; I could imagine the voices filling a cathedral. ... The rich blending of the vocal harmonies on the stereo versions of 'Surfer Girl,' 'The Warmth of the Sun,' 'In My Room,' and other songs is praiseworthy ... the voices envelop you in a three-dimensional soundscape that can be mesmerizing." — Jeff Wilson, The Absolute Sound, October 2015 "What I can say is that Kevin Gray has been able to extract every last bit of information from whatever tape is in the box, and present it in a way that is pleasing and natural to the ear. ... in my opinion, the Analogue Productions pressings are now THE definitive issue of each Beach Boys album, and will be my reference copies until if and when something better comes along — which may be never." — Lee Dempsey, Endless Summer Quarterly, Summer 2015 Edition "Here you have a choice between mono and stereo versions. I think the mono version has it all over the stereo version, which, while not hard left/right like early Beatles albums, still sounds as if the intent was to combine the elements to create a mono mix. The mono mix holds together far better in every way — particularly the way in which Dennis's drums are mixed and in the vocal integrity. ... Both the mono and stereo reissues sound open, transparent and full frequency." — Michael Fremer, AnalogPlanet.com. Read the whole review here. A musical legacy that began in Hawthorne, California and went on to conquer the world. Analogue Productions presents the ultimate pressings of 14 essential Beach Boys albums! Mastered by Kevin Gray, most from the original master tapes, and plated and pressed by Quality Record Pressings, the finest LP pressing facility in the world, these are awesome recordings to experience. And the look of each album befits its sonic superiority! Presented in "old school" Stoughton tip-on jackets, these time honored favorites shine brighter than the originals! Surfin' USA was the Beach Boys' real breakthough album, showing Brian Wilson asserting himself in the studio as both a premier songwriter and arranger on a set of material that was stronger than their Surfin' Safari debut. Apart from Surfin' Safari, which was mono only, the Beach Boys did turn in stereo masters on all of their early albums up until 1965. The Beach Boys Today! was the first LP for which they only delivered a mono master. The stereo editions of Surfin' USA, Surfer Girl, Little Deuce Coupe, Shut Down Vol. 2, All Summer Long, Beach Boys Christmas Album and Beach Boys Concert were all mixed in stereo by their own preferred engineer, Chuck Britz, ostensibly under the group's supervision. "Brian may or may not have been present for those mixing sessions — evidence suggests that he trusted Chuck's skills enough to let him prepare those mixes on his own — but the group held onto their multitrack tapes and delivered stereo masters to Capitol, rather than allowing Capitol to prepare their own stereo versions. Later, when Brian was only delivering mono masters, Capitol would prepare the Duophonic pseudo stereo editions for the stereo market," says Alan Boyd, producer and Beach Boys' archivist. The Beach Boys' practice of double-tracking their vocals really lends itself to stereo mixes. Split left and right, as they are on a lot of those early stereo versions, those doubled vocal parts can really envelop the listener, surrounding them with Wilsons, Loves and Jardines! All of the newer stereo mixes on these remastered albums (The Beach Boys Today!, Summer Days (And Summer Nights!!), The Beach Boys' Party, Pet Sounds and Smiley Smile) were done by Mark Linett on behalf of the Beach Boys. Besides the hit title track on Surfin' USA and its popular drag-racing flip side ("Shut Down"), AllMusic.com notes that Surfin' USA has a lovely, heartbreaking ballad ("Lonely Sea") and a couple of strong Brian Wilson originals ("The Noble Surfer" and "Farmer's Daughter"). "There are also a surprisingly high quotient of instrumentals (five) that demonstrate that ... the Beach Boys could play respectably gutsy surf rock as a self-contained unit. Indeed, the album as a whole is the best they would make, prior to the late '60s, as a band that played most of their instruments, rather than as a vehicle for Brian Wilson's ideas. The LP was a huge hit, vital to launching surf music as a national craze, and one of the few truly strong records to be recorded by a self-contained American rock band prior to the British Invasion." — AllMusic.com "What I can say is that Kevin Gray has been able to extract every last bit of information from whatever tape is in the box, and present it in a way that is pleasing and natural to the ear. ... in my opinion, the Analogue Productions pressings are now THE definitive issue of each Beach Boys album, and will be my reference copies until if and when something better comes along — which may be never." — Lee Dempsey, Endless Summer Quarterly, Summer 2015 Edition "Like previous albums there are a few stunners (here), ('Don't Worry Baby' and 'The Warmth of the Sun') a great uptempo catchy pop hit ('Fun, Fun, Fun,') ... 'Keep Your Eye on Summer' at least has soaring, ear pleasing harmonies even if the lyrics are more insipid high school stuff." — Michael Fremer, AnalogPlanet.com. Read the whole review here. A musical legacy that began in Hawthorne, California and went on to conquer the world. Analogue Productions presents the ultimate pressings of 14 essential Beach Boys albums! Mastered by Kevin Gray, most from the original master tapes, and plated and pressed by Quality Record Pressings, the finest LP pressing facility in the world, these are awesome recordings to experience. And the look of each album befits its sonic superiority! Presented in "old school" Stoughton tip-on jackets, these time honored favorites shine brighter than the originals! The first Shut Down was a hugely successful Capitol Records Various Artists compilation LP that had included a pair of Beach Boys tracks. Whereas their previous album Little Deuce Coupe had been a full-on car themed concept album, the Beach Boys' Shut Down Volume 2 was pretty much evenly split between songs with car themes and various high school and summertime-themed tunes. The album sought to further the Beach Boys beyond its ironic sea-and-sun fetish (none but Dennis Wilson ever surfed) into the burgeoning hot-rod subculture. "... the high points remain nothing short of spectacular, including the Mike Love-propelled 'Fun, Fun, Fun,' Wilson's knowing nod to Phil Spector, 'Don't Worry Baby,' and the (hit) 'The Warmth of the Sun.'" — Amazon.com Apart from Surfin' Safari, which was mono only, the Beach Boys did turn in stereo masters on all of their early albums up until 1965. The Beach Boys Today! was the first LP for which they only delivered a mono master. The stereo editions of Surfin' USA, Surfer Girl, Little Deuce Coupe, Shut Down Vol. 2, All Summer Long, Beach Boys Christmas Album and Beach Boys Concert were all mixed in stereo by their own preferred engineer, Chuck Britz, ostensibly under the group's supervision. "Brian may or may not have been present for those mixing sessions — evidence suggests that he trusted Chuck's skills enough to let him prepare those mixes on his own — but the group held onto their multitrack tapes and delivered stereo masters to Capitol, rather than allowing Capitol to prepare their own stereo versions. Later, when Brian was only delivering mono masters, Capitol would prepare the Duophonic pseudo stereo editions for the stereo market," says Alan Boyd, producer and Beach Boys' archivist. All of the newer stereo mixes on these remastered albums (The Beach Boys Today!, Summer Days (And Summer Nights!!), The Beach Boys' Party, Pet Sounds and Smiley Smile) were done by Mark Linett on behalf of the Beach Boys. **************************************************************************************************

Zustand121: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE 200GRAM STEREO HIGH QUALITY 33RPM PRESSING MADE BY ANALOGUE PRODUCTION IN USA 2014 IN EINEM WERTIGEM KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- FROM THE ORIGINAL STEREO MASTER TAPES ----- QUALITY RECORD PRESSINGS ----- DELUXE PACKAGING ----- LIMITED EDITION =(MAXIMAL 1000 COPIES WORLDWIDE !!) ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ..... )

Best.-Nr.: ANALOGUE PRODUCTIONS AAPP 062 ----- AUDIOPHILE 200GRAM-33RPM-VINYL PRESSINGS IN USA ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE 200GRAM STEREO HIGH QUALITY 33RPM PRESSING MADE BY ANALOGUE PRODUCTION IN USA 2014 IN EINEM WERTIGEM KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- FROM THE ORIGINAL STEREO MASTER TAPES ----- QUALITY RECORD PRESSINGS ----- DELUXE PACKAGING ----- LIMITED EDITION =(MAXIMAL 1000 COPIES WORLDWIDE !!) ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ..... )


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023