Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

CHARLIE MINGUS ---- TIJUANA MOODS ---- ORIGINAL - CLASSIC RECORDS REISSUE - 45RPM ----- SPECIAL ONE-SIDED PRESSING OF ..... ----- LIMITED EDITION ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ......SEHR SELTENE CLASSIC RECORDS USA - REISSUE / ........ 45 RPM SERIES- 4 LP`S - BESONDERE RARITÄT !!! / ...... SPECIAL ONE - SIDED PRESSING / ...... 180g VIRGIN VINYL / ..... AUDIOPHILE AUFNAHME VOM ORIGINAL MASTERBAND BY CLASSIC - RECORDS / ...... ORIGINAL USA - REISSUE 2001 / ..... IN SPITZEN-KLANGQUALITÄT / .....ORIGINAL AUFNAHMEN 1957 BEI RCA-LIVING STEREO RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1957 BY RCA LIVING STEREO RECORDS IN USA / ...... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! (ONLY ONE EXEMPLARY !!) ..... LONG-OUT OF PRINT!! ...... DIESES SEHR SELTENE UND SEHR WERTVOLLE 45RPM-LP-SET IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ..... DIESES WERTVOLLE 45-rpm-LP-SET IST WOHL WELTWEIT IN DIESER NOCH " ORIGINAL VERSIEGELTEN " QUALITÄT KAUM NOCH ZU FINDEN !!..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... ) ----- TAS EMPFEHLUNG !! ---- KLANG EMPFEHLUNG !! -----

************************************************************************************** ............... CHARLIE MINGUS ................ ............. " TIJUANA MOODS "............. Label / Number : RCA LSP-2533 .......45RPM - 4-LP/RECORD-SET........... ONE-SIDES PRESSING ..... Description : Original US pressing, out-of-print 180gram Vinyl Pressing ..... * collector item. Long listed TAS super-disc.............................. Charlie Mingus - Tijuana Moods"This is The Best Record I Ever Made" Charlie Mingus 1962Produced by Bob Rolontz / Recording Engineer: Bob SimpsonRecorded July 18 & August 6, 1957 in RCA Victor's Studio A, New York City ********************************************************************************************* ....... Tracklisting: .... with following tracks / titles: ........ Dizzy Moods ............ Ysabel's Table Dance................ Tijuana Gift Shop................... Los Mariachis (The Street Musicians)................. Flamingo........................ ********************************************************************************************* Charles „Charlie“ Mingus wurde am 22. April 1922 in der US-Militärbasis Nogales geboren.Obwohl er nur 57 Jahre alt wurde, etablierte er sich als einer der bedeutendsten US-Jazz-Kontrabassisten und gehört zu den wichtigsten Komponisten des modernen Jazz. Bereits in seiner Kindheit, die alles andere als einfach war, beschäftigte sich Mingus mit dem Cello-Spiel und machte erste Tast(en)-Versuche am Klavier. Eines seiner Meilenstein-Alben, das er bereits 1957 aufgenommen hatte, aber erst 5 Jahre später erschien, liegt nun als CLASSIC RECORDS - 180GRAM VINYL 4-LP/RECORD - ONE SIDED 45RPM-PRESSUNG vor. Die von Bob Rolontz produzierten und von Bob Simpson in den New Yorker RCA Studios aufgenommenen Songs wurden von CLASSIC RECORDS liebvoll und kompetent wieder aufbereitet. Diese LP macht richtig Spaß. Zum einen ist es eine Freude, dem kreativen Bass-Spiel von Mingus zuzuhören, zum anderern hat man selten einen so perfekt aufgenommenen, räumlich-klingenden und sonor schnurrenden Kontrabass gehört. Die perfekte rhythmische Ergänzung bzw. Veredelung liefern der Perkussionist Frankie Dunlop und Mingus langjähriger Drummer Danny Richmond. Es sind „nur“ 5 Songs auf der LP enthalten, aber diese Handvoll haben es in sich. In schwindelerregende Höhen und gleichzeitig abgründige Tiefen blasen sich Curtis Porter (Altsaxofon), Jimmy Knepper (Posaune) und Clarence Shaw (Trompete). Wunderschöne Farbtupfer und musikalische Harmonie gestaltet der Pianist Bill Triglia. Diese 45RPM-AUFNAHME gehört in jede ernstzunehmende Schallplatten-Sammlung. Ehrlich! .............. ****************************************************************************************** ........................ Performers on this disc include - Charlie Mingus, leader & bassJimmy Knepper, tromboneCurtis Porter (Shafi Hadi), alto saxClarence Shaw, trumpetBill Triglia, pianoDanny Richmond, drumsFrankie Dunlop, percussionYsabel Morel, castinetsLonnie Elder, voices .................... ********************************************************************************************* ............... ALBUM NOTES ................. Personnel: Charles Mingus (bass); Lonnie Elder (vocals); Shafi Hadi (alto saxophone); Clarence Shaw (trumpet); Jimmy Knepper (trombone); Bill Triglia (piano); Danny Richmond (drums); Ysabel Morel (castanets); Frankie Dunlop (percussion). Reissue producer: John Snyder. Recorded at RCA Victor's Studio A, New York, New York on July 18 & August 6, 1957. Includes liner notes by Charles Mingus, Martin Williams and Ed Michel. Personnel: Charles Mingus (vocals, bass); Ysabel Morel (vocals); Lonnie Felder (spoken vocals); Shafi Hadi (alto & tenor saxophones); Clarence Shaw (trumpet); Jimmy Knepper (trombone); Bill Triglia (piano); Dannie Richmond (drums); Frankie Dunlop (castanets). Producer: Bob Rolontz. Recorded at RCA Studio A, New York, New York on July 18 and August 6, 1957. Originally released on RCA (2533). Personnel: Charles Mingus (vocals); Ysabel Morel (vocals, castanets, hand claps); Lonnie Elder (vocals); Curtis Porter, Shafi Hadi (alto saxophone, tenor saxophone); Clarence Gene Shaw (trumpet); Jimmy Knepper (trombone); Bill Triglia (piano); Dannie Richmond (drums, percussion); Frankie Dunlop (castanets, tambourine, percussion). Liner Note Authors: Brian Priestley; Martin Williams ; Ben Young; Charles Mingus. Recording information: RCA Victor Studio A, New York, NY (07/18/1957/08/06/1957). Charles Mingus has been quoted as saying that this is the best album he ever made, and that's recommendation enough. The second song alone, "Ysabel's Table Dance," is a brilliant blending of Latin rhythms and Mingus jazz that even the most casual listener will find entrancing--10-plus minutes of castanet-frenzied joy make one yearn to see what Mingus and his running buddies encountered in Mexico. (The bassist wrote that he took the trip to Tijuana "minus a wife" specifically to lose himself, and instead found music and sights to inspire a masterpiece.) "Los Mariachis (The Street Musicians)" manages to evoke both intimate moments with its unaccompanied solos and the enforced fun and bounce that street musicians must employ to earn their bread. "Dizzy Moods" doffs a cap to Dizzy Gillespie's own forays into Latin music, and the riff of "Tijuana Gift Shop" sets up a galloping tune that suggests the excitement a tourist feels in any authentic, potently exotic locale. Charles Mingus has been quoted as saying that this is the best album he ever made, and that's recommendation enough. The second song, "Ysabel's Table Dance," is a brilliant blending of Latin rhythms and Mingus jazz that even the most casual listener will find entrancing--its 10-plus minutes of castanet-frenzied joy make one yearn to see what Mingus and his running buddies encountered in Mexico. (The bassist wrote that he took the trip to Tijuana "minus a wife" specifically to lose himself, and instead found music and sights to inspire a masterpiece.) "Los Mariachis (The Street Musicians)" manages to evoke both intimate moments with its unaccompanied solos and the enforced fun and bounce that street musicians must employ to earn their bread. "Dizzy Moods" doffs a cap to Dizzy Gillespie's own forays into Latin music, and the riff of "Tijuana Gift Shop" sets up a galloping tune that suggests the excitement a tourist feels in any authentic, potently exotic locale. Inspired by a trip to Tijuana, Tijuana Moods was recorded in 1957 but was sat on by RCA until its release in 1962. Bassist/composer Charles Mingus at the time said that this was his greatest recording and it certainly ranks near the top. The original version (which was usually edited together from a few different takes) consisted of just five performances. In the 1980s it doubled in size with the release of two versions of each of the songs and in 2001 it reappeared as a double CD with 22 performances. It has often been said that Mingus forced and pressured his sidemen to play above their potential, and that is certainly true of this project. Altoist Shafi Hadi (who doubles on tenor) is in blazing form on ........ ******************************************************************************************* ....................AUFWENDIGSTE UND BESTE LP-AUFNAHME UND -WIEDERGABE-QUALITÄT, DIE ES JE GEGEBEN HAT !! ......SEHR STRENG LIMITIERT !!......SEHR WERTVOLLES 45RPM LP`SET !!..... WELTWEIT SEHR GESUCHT.......WURDE NUR IN SEHR KLEINEN STÜCKZAHLEN ( ETWA 500 PRESSUNGEN ) VON CLASSIC RECORDS IN DEN USA HERGESTELLT !!....................LP`S SIND ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..................LP UND COVER SIND IN EINEM ABSOLUT NEUWERTIGEN-QUALITÄTS-ZUSTAND !! .....SIEHE GROSSES FOTO.....EINFACH UNTER DEM FOTO "XXL" ANKLICKEN !!.... ************************************************************************************************* ...... Wie einige Audiophile sich bewusst sind, klang Classic Record LP Titel, die auf 180 Gramm Vinyl (oder weniger Gewicht) ausgegeben wurden, viel besser als die späteren 200 Gramm Versionen des gleichen Titels. Anscheinend hat dies mit den Vinylpressen zu tun, die verwendet wurden, um die LPs zu machen, wenn sie auf 200 Gramm Vinyl umgestellt wurden. Diese Maschinen wurden nie eingerichtet, um die extra dicken, 200 Gramm Platten von Vinyl zu behandeln. Und um einfach von 180 auf 200 zu schlagen, war es sehr problematisch. Das Vinyl war laut. Es gab dringende Mängel. Alles in allem ein minderwertiges Produkt im Vergleich zu dem etwas weniger schweren, aber viel besser klingenden 180 Gramm Vinyl. Classic Records kam mit allen Arten von Varianten für ihre 200 Gramm Pressungen - erinnern Sie sich das alles? Wenn du diese Periode gelebt hast, fragst du dich wahrscheinlich, warum es so viele Versionen derselben Musik gab, die von der gleichen Firma in etwas anderen Vinyl-Gebräu gemacht wurde! Es war einfach, dass die 200 Gramm-Versionen den früheren Pressungen auf 180 Gramm Vinyl unterlegen waren. Dies ist der Grund, warum die 180 Gramm-Versionen nicht nur viel mehr kosten, um jetzt zu erwerben, aber sie taten in der Tat viel besser. Als Sammler werden Sie wahrscheinlich versuchen, ein paar Versionen selbst zu sehen, ob Audiophile sich einfach vorstellen würden, was sie hörten - das ist Ihre Chance, einen solchen Titel zu erwerben. Diese LP ist auf 180 Gramm Vinyl. Es ist einer der ersten Pressungen aus diesem Titel und am besten von allen, es ist werkseitig versiegelt! Warten Sie nicht zu lange, um diese LPs zu bekommen, da die Lieferungen verschwinden. Wenn sie weg sind, sind sie für immer weg und wir alle wissen, was das bedeutet, insofern (steigende) Preise betroffen sind .................. **************************************************************************************************** Four SINGLE SIDED 45 Speed 180 Gram LPs. This Long Out of Print 45 LP SET was mastered from the Original Session Tapes to 180 Gram Heavy Virgin Vinyl and is one of the Rarest Limited Edition Audiophile LP's in existence (only 500 ever pressed & one of the only copies left in the world). Don't miss Out. (FIRST CLASSIC RECORDS 45RPM-PRESSING IN USA)............ Each set has 4 LPs at 45 Speed, 180 Gram Vinyl on a 12” LP. Cannot be found at any retailer. These 45 LPs are so Rare that many of these Out of Print masterpieces sell for $1000+ in these Factory Sealed Limited 1st Edition/1st Generation Pressings............... COLLECTORS INFO ABOUT Classic Records TITLES .............. Classic Records has proven to be an Audiophile Company second to none in the new millennium. But ALL CLASSIC RECORDS TITLES ARE NOW OUT OF PRINT SINCE THE COMPANY WENT OUT OF BUSINESS IN 2010. These Editions have become some of the rarest pressings in the Audiophile Collector's Market. Just try to find them at any Audiophile Retailer after the next few months. They are simply gone from the market and we has seen some these First Editions sell for over $800............. When you take that into consideration, what will this Audiophile Pressing will be worth in the years ahead? It could be one of the most collectible pressings ever especially since Classic records is no longer in business............. How rare and valuable are each one of these titles now still Factory Sealed Priceless!............................. ***********************************************************************************************

Zustand121: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGE CLASSIC RECORDS 45RPM-4-LP/RECORD-SET ----- ORIGINAL - 180gram CLASSIC RECORDS 45RPM-VINYL REISSUE ----- SPECIAL ONE-SIDED PRESSING OF ..... ----- LIMITED EDITION ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !!(ONLY ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Best.-Nr.: CLASSIC RECORDS RCA VICTOR LIVING STEREO LSP 2533-45 ----- FIRST 180GRAM RECORD-45RPM-4-LP/RECORD-SET ----- ( SALE = AUSVERKAUF-C 10/18 ) ----- OUT OF PRINT ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT

Preis: EUR 399,99 Euro (zuzüglich der Versandkosten / plus shipping costs)


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023