Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

JIMMY GIUFFRE ----- THE COMPLETE CAPITOL & ATLANTIC RECORDINGS OF JIMMY GUIFFRE ----- ANALOGUE AUDIOPHILE MOSAIC-JAZZ-10-LP/RECORD-BOX ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0738 (EARLY PRESSING) OF 5000 COPIES WORLDWIDE ----- OUT OF PRINT ----- (......EXTREM RARE MOSAIC-10-JAZZ-LP/RECORD-BOX MIT EINEM SEHR INFORMATIVEN UND SCHÖNEN 20-SEITIGEM BOOKLET(VIELEN SCHWARZWEISS FOTOS) / ...... LIMITED EDITION # 0738 (SEHR FRÜHE PRESSUNG!!) VON WELTWEIT 5000 EXEMPLAREN ----- (......EXTREM RARE MOSAIC 10-JAZZ-LP-BOX MIT EINEM SEHR INFORMATIVEM UND SCHÖNEM BOOKLET(VIELEN SCHWARZWEISS FOTOS)/ ...... LIMITED EDITION # 0738 VON WELTWEIT 5000 EXEMPLAREN / / .......180g HEAVY VIRGIN VINYL / ....... MOSAIC RECORDS REISSUE 2003 IN USA - STEREO /..... REISSUE PRODUCED BY MICHAEL CUSCUNA /....... ORIGINAL MONO-STEREO AUFNAHMEN BEI CAPITOL & ATLANTIC RECORDS 1954 - 1958 IN USA / ..... ORIGINAL MONO-STEREO RECORDING BY CAPITOL & ATLANTIC RECORDS 1954 - 1958 IN USA / ..... LIMITED EDITION ..... WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0738 (EARLY PRESSING) OF 5000 COPIES WORLDWIDE .....OUT OF PRINT......EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL EXEMPLARY)!!......ALLE DIESE ANALOGEN LP`s SIND NEU UND WURDEN NOCH NIE GESPIELT !! = UNPLAYED !!.........DIESE LP-BOX WURDE NUR ZU PRÜFZWECKEN GEÖFFNET !! .......VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE-IN THIS NEW QUALITY !!.....)

*********************************************************************************************** ..... PRODUKTBESCHREIBUNG ...... Wenn Sie mit der von Mosaic Records zur Verfügung gestellten königlichen Neuauflage vertraut sind, wissen Sie, dass einer der Mieter ihrer Unternehmensphilosophie nicht nur anerkannte Meister, sondern auch vernachlässigte Künstler von großem Wert ist. Niemals hat ein Künstler die Rechnung des übersehenen Genies mehr als im Falle des Multi-Reedman Jimmy Giuffre. Lange Zeit von Kritikern und Fans missverstanden, ist der größte Teil seines aufgezeichneten Vermächtnisses seit Jahrzehnten vergriffen, und nur durch ein Projekt wie das von Mosaic konnten wir jemals erwartet haben, dass alle wichtigen Werke von Giuffre so gut in einem zusammengefasst wurden Paket. Giuffre wird seit langem mit den kühlen Klängen der Westküste in Verbindung gebracht. Sein Stil ist eine stille Introspektion, beeinflusst sowohl vom Jazz-Erbe als auch von modernen Komponisten wie Hindemith, Strawinsky und Milhaud. In der Tat sind die ersten beiden Sessions, die in diesem 6-CD-Set zu sehen sind, 1954 in LA mit solchen West Coast Koryphäen wie Jack Sheldon, Curtis Counce, Shelly Manne, Shorty Rogers und Bob Cooper geschnitten. Diese Alben, Four Brothers und Tangents im Jazz, wurden lange als Meisterwerke betrachtet und ihre Neuauflage war überfällig. Bei beiden spielen Giuffre Klarinette und Tenor- und Baritonsaxophon. Die Gruppen variieren in der Größe und sind frei von jedem akkordischen Instrument außer dem Hinzufügen von Klavier auf drei Schnitten. Zerebral in der Natur, aber leicht schwingend, zählen diese Auftritte zu Giuffres schönsten Momenten. Als nächstes bekommen wir eine Auswahl aus der ersten von Giuffres Atlantic-Aufnahmen, der hochgelobten The Jimmy Giuffre Clarinet. Die Instrumentierung ist hier einzigartig, mit einer unterschiedlichen Gruppierung für jeden Schnitt. "So Low" zeigt Giuffre solo mit seinem Fuß als alleinige Begleitung. Anderswo gibt es einzigartige Kombinationen von verschiedenen Klarinetten, Flöten und eine Paarung von Giuffre mit der Celeste von Jimmy Rowles. Was wirklich hervorsticht, sind die originellen Arrangements und Giuffres individualistischer Klarinettenklang, warm und holzig und sehr einladend. Ein sehr lohnender Bonus, die nächsten drei Auswahlen finden Giuffre als Gastkünstler mit dem Modern Jazz Quartet und drei weitere fangen den Klarinettisten, der seine Sachen mit einer All-Star-Gruppe (einschließlich Pee Wee Russell, Rex Stewart, George Wein, Oscar Pettiford und Connie Kay) versammelt für ein Konzert von 1956. Es ist ein faszinierendes Zuhören, um Giuffres Werk hier mit dem zu vergleichen, was er unter seiner eigenen Regie macht. Diejenigen, die gesagt haben, dass er mit einer begrenzten Technik arbeitet und eine kleine Bandbreite von Emotionen projiziert, werden sich irren, denn Giuffre ist bei diesen Aufführungen am ausdrucksstärksten. Von den Leuten, die mit der Musik des Mannes vertraut sind, werden die nächsten Sessions mit einem sich verändernden Trio-Set, bekannt unter dem Namen Jimmy Giuffre Three, ausgezeichnet. Ein selbstbetiteltes Datum aus dem Jahr 1956, bestehend aus Gitarrist Jim Hall und Bassist Ralph Pena, enthält Klassiker wie "Voodoo" und "The Train and the River". Von besonderem Interesse sind acht Performances aus einer anderen Ausgabe der Three, bei denen Jim Atlas am Bass-Helm saß, bis auf zwei Ausnahmen, die bisher nicht veröffentlicht wurden. Die nächsten drei Alben, Trav'lin 'Light, The Four Brothers Sound und Western Suite dokumentieren das Trio von Giuffre, Hall und Bob Brookmeyer. Diese Musik ist aufgrund des komplizierten Zusammenspiels zwischen Giuffre und Brookmeyer wohl am belohnendsten. Es ist erstaunlich, dass diese Platten, als sie ursprünglich veröffentlicht wurden, nicht mehr Aufmerksamkeit erhielten, weil sie so kreativ und doch sehr hörbar sind. Der Four Brothers Sound spielt auch Giuffre, der durch sein Overdubing der verschiedenen Parts ein komplettes Saxophonquartett liefert. Schließlich bleibt eines der Highlights des Sets als Letztes übrig. Ob Sie es glauben oder nicht, Giuffre hat sich entschieden, ein Album mit seinen eigenen Arrangements von Stücken aus dem Broadway-Musical The Music Man zu machen. Was aus purer Mittelmäßigkeit in kleineren Händen hätte werden können, wird zu einer genialen Behandlung einprägsamer Melodien für eine klavierlose Gruppe mit drei Trompeten, drei Saxophonisten, Bass und Schlagzeug. Wenn es eine Frage darüber gab, wie wichtig ein Schriftsteller Giuffre ist, werden Affirmationen reichlich über diesen häufig übersehenen Klassiker zur Verfügung gestellt. Obwohl es für den Initiierten überflüssig erscheint, es zu erwähnen, ist die Präsentation von Mosaic hier nichts weniger als Perfektion. Eine großformatige Box enthält die 10-LP´S und das 20-seitige Luxusheft mit vielen ausgewählten Fotos aus verschiedenen Quellen. Anstatt die Auswahl in strikter chronologischer Reihenfolge zu präsentieren, hat Mosaic weise entschieden, die Auswahl anhand von Instrumenten zu gruppieren. Die Klangqualität ist konstant hoch und Francis Davis bietet aufschlussreiche Informationen und Session-by-Session-Analysen, die Sie durch dieses komplexe und aufschlussreiche Werk führen. Was kann ich noch sagen, Mosaic hat es wieder getan! Dieses Set ist in limitierter Auflage und nur im Versandhandel erhältlich. Kontakt Mosaik-Aufzeichnungen, 35 Melrose-Platz, Stamford, Connecticut 06902 oder besuchen sie on-line bei www.mosaicrecords.com ********************************************************************************************** Personal: Kollektiv Jimmy Giuffre- Klarinette, Tenorsaxophon, Baritonsaxophon; Buddy Collette, Harry Klee, Pee Wee Russell- Klarinette; Bud Shank, Bob Cooper, Dave Pell, Maury Berman, Al Cohn, Ed Wassermann, Sol Schlinger-Saxophon; Bob Enevoldsen, Bob Brookmeyer - Ventilposaune; Jack Sheldon, Shorty Rogers, Harry Edison, Rex Stewart, Bernie Glow, Phil Sunkel, Nick Travis, Art Farmer, Joe Wildertrumpet; Russ Freeman, John Lewis, Bob Brookmeyer- Klavier; Milt Jackson- Vibes; Jim Hall- Gitarre; Curtis Counce, Ralph Pena, Percy Heath, Jim Atlas, Wendell Marshall-Bass; Shelly Manne, Artie Anton, Stan Levy, Connie Kay, Ed Shaughnessy - Schlagzeug *********************************************************************************************** ............ ALBUM NOTES .................. If you're familiar with the royal reissue treatment provided by Mosaic Records than you know that one of the tenants of their company philosophy is the acknowledgment of not only established masters, but also neglected artists of great merit. Never so much has an artists fit the bill of overlooked genius than in the case of multi-reedman Jimmy Giuffre. Long misunderstood by critics and fans alike, the major part of his recorded legacy has been out-of-print- for decades and only through a project like Mosaic's could we have ever expected to have had all of Giuffre's important works so expertly collected in one package. Giuffre has long been associated with the cool sounds emanating from the West coast. His style is one of quiet introspection, influenced as much by the jazz legacy as by modern composers such as Hindemith, Stravinsky, and Milhaud. In fact, the first two sessions to be featured as part of this 6 CD set are 1954 sides cut in LA with such west coast luminaries as Jack Sheldon, Curtis Counce, Shelly Manne, Shorty Rogers, and Bob Cooper. These albums, Four Brothers and Tangents in Jazz, have long been considered masterpieces and their reissue has been much overdue. Both feature Giuffre playing clarinet and tenor and baritone saxophones. The groups vary in size and are void of any chordal instrument except for the addition of piano on three cuts. Cerebral in nature but lightly swinging, these performances are considered among Giuffre's finest recorded moments. Up next we get selections from the first of Giuffre's Atlantic recordings, the highly-prized The Jimmy Giuffre Clarinet. The instrumentation is unique here, with a different grouping for each cut. "So Low" features Giuffre solo with his foot tapping as sole accompaniment. Elsewhere there's unique combinations of various clarinets, flutes and a pairing of Giuffre with the celeste of Jimmy Rowles. What really stands out are the inventive arrangements and Giuffre's individualistic clarinet tone, warm and woody and highly inviting. A very rewarding bonus, the next three selections find Giuffre as guest artist with the Modern Jazz Quartet and three more catch the clarinetist strutting his stuff with an all-star group (including Pee Wee Russell, Rex Stewart, George Wein, Oscar Pettiford, and Connie Kay) assembled for a 1956 concert. It makes for a fascinating listen to compare Giuffre's work here with that done under his own auspices. Clearly, those who have said that he works under a limited technique and projects a narrow range of emotions will find themselves mistaken, for Giuffre is at his most expressive best on these performances. Prized by those who have some familiarity with the man's music are the next sessions that feature a changing set of trios known collectively as the Jimmy Giuffre Three. A self-titled date from 1956 features guitarist Jim Hall and bassist Ralph Pena and includes such classics as "Voodoo" and "The Train and the River". Of special interest are eight performances from another edition of the Three that put Jim Atlas at the bass helm, all but two cuts being previously unissued. The next three albums, Trav'lin' Light, The Four Brothers Sound, and Western Suite document the trio of Giuffre, Hall, and Bob Brookmeyer. Arguably, this music is the most rewarding due to the intricate interplay among Giuffre and Brookmeyer. It's amazing that these records didn't receive more attention when they were originally released because they are so creative, yet also very listenable. The Four Brothers Sound also sports Giuffre providing a complete saxophone quartet through his overdubbing of the various parts. Finally, one of the highlights of the set is left for last. Believe it or not, Giuffre decided to make an album of his own arrangements of pieces from the Broadway musical The Music Man. What could have been pure mediocrity in lesser hands turns into an ingenious treatment of some memorable tunes scored for a pianoless group that features three trumpets, three saxophonists, bass, and drums. If there was any question as to how significant a writer Giuffre is, affirmations are abundantly provided via this oft-overlooked classic. Although it may seem redundant to mention for the initiated, Mosaic's presentation here is nothing short of perfection. A full-sized box holds the discs and deluxe 16-page booklet that includes many choice photos from a variety of sources. Instead of presenting the selections in strict chronological order, Mosaic has wisely chosen to group the selections based on instrumentation. Sound quality is consistently high and Francis Davis provides insightful information and session-by-session analysis that guides you through this complex and enlightening body of work. What else can I say, Mosaic has done it again! This set is available as a limited edition and only through mail order. Contact Mosaic Records, 35 Melrose Place, Stamford, Connecticut 06902 or visit them on-line at www.mosaicrecords.com.Collective Personnel: Collective Jimmy Giuffre- clarinet, tenor saxophone, baritone saxophone; Buddy Collette, Harry Klee, Pee Wee Russell- clarinet; Bud Shank, Bob Cooper, Dave Pell, Maury Berman, Al Cohn, Ed Wasserman, Sol Schlinger- saxophone; Bob Enevoldsen, Bob Brookmeyer- valve trombone; Jack Sheldon, Shorty Rogers, Harry Edison, Rex Stewart, Bernie Glow, Phil Sunkel, Nick Travis, Art Farmer, Joe Wilder- trumpet; Russ Freeman, John Lewis, Bob Brookmeyer- piano; Milt Jackson- vibes; Jim Hall- guitar; Curtis Counce, Ralph Pena, Percy Heath, Jim Atlas, Wendell Marshall- bass; Shelly Manne, Artie Anton, Stan Levy, Connie Kay, Ed Shaughnessy- drums ********************************************************************************************** .................... If only we had started collecting the Mosaic Jazz Record titles when they first started issuing them! There is no doubt that Mosaic Records have been quietly issuing some of the most important jazz performances ever committed to vinyl record and/or CD. Many of the Mosaic sets have reached "mythical" status and are highly prized by jazz afficionados, audiophiles and music collectors. Indeed, their sets are first rate in terms of production quality, performances chosen, libretto information and sound! All the Mosaic sets are limited edition and numbered and when they sell out, the company does not reissue them anymore - in other words, if you snooze, you lose! ...................... Best of all, this set is BRAND NEW and UNPLAYED! It has been safely stored away for a number of years - this may be your only chance to get a MINT copy of a superb rarity! Up for sale: ................ o U.S.A. "MOSAIC RECORDS" 10-LP boxed set (180 gram vinyl) o Audiophile Pressings of these magnificent performances o LPs come in a hard outer box o Set comes complete with an extensive Libretto o Limited Edition & Numbered LP set - 5,000 made worldwide o Record Catalog Number: MQ10-176 (10-LP boxed set) ......................... Extremely rare, this is a much sought after 10-LP set: .......................... The BOX and LIBRETTO are in Mint condition - the set is actually BRAND NEW. The LPs are in Mint condition! - everything is BRAND NEW & UNPLAYED. ........................... **********************************************************************************************

Zustand121: NEU = UNGESPIELT = NEW = NEVER PLAYED = UNPLAYED !! ----- ALLE 10-LP/RECORDS´s DIESER WERTVOLLEN MOSAIC-JAZZ-LP/RECORD-BOX SIND = NEU = UNGESPIELT = NEW = NEVER PLAYED = UNPLAYED !! ----- ANALOGUE AUDIOPHILE JAZZ-10-LP/RECORD-BOX WITH 20-PAGE BOOKLET WITH MANY BEAUTIFUL AND INFORMATIVE BLACK / WHITE PHOTOS ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER# 0738 (EARLY PRESSING) OF 5000 WORLDWIDE ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL EXEMPLARY)!!...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

Best.-Nr.: MOSAIC MQ10 - 176 ------ OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 0738/5000 ---- (ANALOGE MOSAIC 10 LP-BOX / NEU = UNGESPIELT = NEW = NEVER PLAYED = UNPLAYED !! )

Preis: EUR AUSVERKAUFT // SOLD OUT // OUT OF STOCK


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023