****************************************************************************************************
************************************* LONG-OUT OF PRINT *********************************************
***************************************************************************************************
***************************** ORIGINAL MFSL 24KARAT-GOLD-CD AUS DEN USA ******************************
***************************************************************************************************
**************************** OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! *****************************
***************************************************************************************************
*****-EINE IN DIESER ORIGINAL VERSIEGELTEN QUALITÄT KAUM NOCH ZU FINDENDE AUDIOPHILE MFSL-GOLD-CD!!-*******
***************************************************************************************************
****************** VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS FACTORY SEALED QUALITY !! **********************
***************************************************************************************************
***********************************************************************************************
*************************************************************************************************
Nach dem durchschlagenden Erfolg des 71er Jethro-Tull-Albums Aqualung packte Bandleader/Sänger/Querflötist Ian Anderson der kreative Ehrgeiz. Für den Nachfolger Thick As A Brick (1972) überlegte er sich ein ausgefeiltes, bizarres Textkonzept, das im Wesentlichen auf den lyrischen Ergüssen des imaginären achtjährigen Dichters Gerald "Little Milton" Bostock basiert. Musikalisch umgesetzt wird der abgepfiffene Sermon in einem einzigen, 44-minütigen (!) Song, der nur auf Grund der Limitierungen der Langspielplatte in der Mitte gesplittet wurde. Jethro Tull verfeinern ihre einzigartige Mischung aus Folkrock, Blues, Klassik-Einflüssen und Avantgarde-Elementen immer mehr, werden dadurch für den Gelegenheitshörer aber auch immer schwerer konsumierbar. Das fast völlige Fehlen von Refrains und die teils sehr abenteuerlichen Stilvermischungen erfordern einiges an Aufmerksamkeit und Toleranz. Lässt man sich jedoch auf Thick As A Brick ein, wird man eines der innovativsten Progrock-Alben aller Zeiten kennen und lieben lernen. --Michael Rensen
*************************************************************************************************
..... with following tracks / titles: .....
.............. Track listing ...........................
1. Thick as a Brick (Part 1) ........................
2. Thick as a Brick (Part 2) .............................
**************************************************************************************************
..... ORIGINAL RECORDING 1972 BY CRYSALIS RECORDS IN ENGLAND ..........
**************************************************************************************************
....... Album notes: .......
Jethro Tull: Ian Anderson (vocals, flute, guitar, violin, saxophone, trumpet); Martin Barre (guitar, lute); John Evan (organ, piano, harpsichord); Jeffrey Hammond-Hammond (bass); Barriemore Barlow (tympani, percussion).
Recorded at Morgan Studios, London, England.
While never as high-minded or technically facile as the likes of Yes or ELP, Tull began incorporating complex time changes, sophisticated harmonic structures and highly developed lyrical themes on THICK AS A BRICK, the realization of the artistic growth begun on AQUALUNG. It's here that Tull finally bursts into full-blown prog-rock mode. While AQUALUNG was a group of discrete compositions united by a theme, THICK AS A BRICK consists of one extended piece that occupies the length of the album.
Lyrically, Anderson's intentions are a bit more obscure here, but the sophisticated arrangements and virtuosic performances are enough to carry the show. John Evan's piano and organ are at the heart of this complex piece, which moves through an endless succession of tempos, moods and modes in a manner similar to vintage Genesis or the aforementioned Yes, but with a grittier edge. Most importantly, the whole things flows in a cohesive manner. THICK AS A BRICK demands close attention, but rewards the same handsomely.
************************************************************************************************** |
Zustand121: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- MADE IN USA - WITH ORIGINAL MFSL-J-CARD ----- MEGA RARE AUDIOPHILE MFSL 24KARAT-GOLD-CD (ULTRADISC II) ----- MADE IN USA ----- TRAUMHAFTER KLANG = WIE ANALOG !! ----- LIMITED EDITION ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-24KARAT-GOLD-CD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE MFSL-24KARAT-GOLD-CD-COLLECTION (LAST SAMPLE) !! ..... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE PICTURE) !! ..... BITTE ANKLICKEN !! ....... ) | Best.-Nr.: MFSL UDCD 510 (GOLD-CD) (COMPACT DISC) ----- ( MADE IN USA - WITH J-CARD !! ) ----- LONG-OUT OF PRINT ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!) ----- EINZIGES EXEMPLAR ! | Preis: EUR 1599,99 (minus 50% discount with invoice/rechnungsrabatt = 799,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- MADE IN USA - WITH ORIGINAL MFSL-J-CARD ----- MEGA RARE AUDIOPHILE MFSL 24KARAT-GOLD-CD (ULTRADISC II) ----- MADE IN USA ----- TRAUMHAFTER KLANG = WIE ANALOG !! ----- LIMITED EDITION ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN MFSL-24KARAT-GOLD-CD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE MFSL-24KARAT-GOLD-CD-COLLECTION (LAST SAMPLE) !! ..... ) |