Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

SONNY ROLLINS ----- SAXOPHONE COLOSSUS ----- ORIGINAL PURE ANALOGE, AUDIOPHILE 180GRAM VINYL LP/RECORDS ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 3707 ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED /.....ULTRA RARE ANALOGUE DCC LP/RECORD / ......ANALOGUE MASTERED BY DUNHILL RECORDS IN USA / .....ORIGINAL MONO-AUFNAHMEN 1955 BEI PRESTIGE RECORDS IN USA / .....ORIGINAL MONOAURAL RECORDING 1955 BY PRESTIGE RECORDS IN USA / .....180+PURE VIRGIN VINYL /.....ANALOGUE PRESSING IN USA / .....RE-MASTERING BY STEVE HOFFMANN /.....ALL VACUUM-TUBE CUTTING SYSTEM FROM ORIGINAL MASTERTAPE / .........LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN DCC-PURE ANALOGUE /RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL PURE ANALOGUE DCC-LP/RECORD-RECORD-COLLECTION (LAST EXEMPLARY) !! ......DIESE WERTVOLLE DCC-LP/RECORD IST ORIGINAL VERSIEGELT = OVP = FACTORY SEALED !!.........EIN TRAUMHAFTES HÖRERLEBNIS !!........DIESE ANALOGE DCC-LP/RECORD IST IN DIESER QUALITÄT WELTWEIT SEHR GESUCHT !!......VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !!..........)

************************************************************************************************** ************************************************************************************************* .......... Sonny Rollins - tenor sax........... Tommy Flanagan - piano.......... Doug Watkins - bass.......... Max Roach - drums.......... Aufnahmen (Mono) 22. Juni 1956........... ********************************************************************************************* .......... Sonny Rollins hat eine riesige Menge an Schallplatten eingespielt und darunter auch einige unsterbliche Klassiker. Man muss nur mal an „Way Out West“, The Bridge“, „Tenor Madness“ oder „A Night At The Village Vanguard“ denken und sich den großartigen Ton dieses Saxofon-Stars in Erinnerung rufen. Musikerkollegen wie Miles Davis bezeichneten den Mann mit dem kräftigen Sound als „den größten Tenorsaxofonisten aller Zeiten“, John Scofield nannte ihn als gar als „einer der größten Musiker des 20. Jahrhunderts“! Warum dieser Mann so legendär, so beliebt und so euphorisch betitelt wurde, kann man an einem weiteren Klassiker unter seinem Namen sehr schön erkennen: „Saxophone Colossus“!.......... Diese Aufnahme vom 22. Juni 1956 zeigt seine Stärke, dem Jazz etwas Individuelles zu geben: dem Swing verleiht er neue Energie, dem Hardbop neue Spannung und im Improvisieren war er ohnehin ein Meister. Mit Platten wie dieser verschaffte er dem Jazz der 50er einen neuen Schub, „Saxophone Colossus“ war ein Ausrufezeichen in Sachen erstklassiger Bopmusik in Quartettbesetzung. Zusammen mit dem eleganten Tommy Flanagan am Piano, Doug Watkins am Bass und und dem legendären Max Roach am Schlagzeug konnte er sowohl den Standards wie dem berühmten Stück „Moritat“ aus der Dreigroschenoper als auch einer traditionellen westindischen Calypso-Melodie „St. Thomas“ eine eigene Note verpassen. Seine Stärke war es, Melodien in ihre Bestandteile zu zerlegen und mit neuen Perspektiven zusammenzusetzen und damit dem eigentlichen Inhalt Geltung zu verschaffen. Dies kann man sehr schön bei der Ballade „You Dont Know What Love Is“ nachvollziehen, bei der Rollins auf sehr geniale und gefühlvolle Weise diesem beliebten Standard neues Leben einhauchte, während seine drei Mitspieler eher einen dezenteren Part einnehmen........... Platten wie diese gehören eigentlich in jede Jazzsammlung, zumal das Remastering von Steve Hoffman die LP auch klanglich aufwerten. Eine ganz besondere Empfehlung! .......... ************************************************************************************************* .......... Titel:.......... Seite 1.......... 1. St. Thomas 6:48.......... 2. You Dont Know What Love Is 6:31.......... 3. Strode Rode 5:19.......... Seite 2.......... 4. Moritat 10:05.......... 5. Blue 7 11:17.......... + Tommy Flanagan, Max Roach, Doug Watkins.......... ******************************************************************************************** .......... Produktinfo.......... "Saxophone Colussus" war eine der entscheidenden Aufnahmen, die Sonny Rollins weitverbreitete Akzeptanz als wichtige Jazz-Größe zementierten; sie inspirierte die Kritiker dazu, wissenschaftliche Analysen zu verfassen und die Fans zum Schwelgen im kräftig swingenden Erfindungsreichtum, dem Humor und der Zartheit und Stärke dieser Kompositionen ........... Während bis zu diesem Album die meisten Musiker Rollins als eine der neuen einflussreichen Kräfte des Jazz der 50er Jahre anerkannten, hatten die meisten Kritiker an Rollins herumgekrittelt oder ihn mit mattem Lob abgeurteilt. "St. Thomas", eine traditionelle west-indische Melodie, an die sich Mal Waldron unter dem Titel "The Carnival" erinnert, wurde von vielen Künstlern aufgenommen, nachdem Sonny sie hier eingeführt hatte und gehört bis heute zu den Jazz-Standards ........... Die Beiträge von Tommy Flanagans elegantem Swing, Doug Watkins' stetiger Antrieb und Max Roachs besonders musikalische Begleitung und Soloeinlagen (zu hören in "Blue 7") machen dies zu einem Maßstäbe setzenden Album. .......... TRACK LISTING: 1. St. Thomas 2. You Don't Know What Love Is 3. Strode Rode 4. Moritat (Theme From "Threepenny Opera") 5. Blue 7 ************************************************************************************************** ...... ORIGINAL LIVE-RECORDING 1956 BY PRESTIGE RECORDS (PRESTIGE 7078) IN USA ..... PRODUCED BY BOB WEINSTOCK - RECORDING ENGINEER: RUDY VAN GELDER ..... ************************************************************************************************** ALBUM NOTES Personnel: Sonny Rollins (tenor saxophone); Tommy Flanagan (piano); Doug Watkins (bass); Max Roach (drums). Recorded at the Van Gelder Studio, Hackensack, New Jersey on June 22, 1956. Originally released on Prestige (7079). Includes liner notes by Ira Gitler. The year 1956 marked a turning point for Sonny Rollins. Out of the ashes of what had been a talented but troubled young tenor saxophonist, came a new Sonny Rollins, his purpose clarified and strengthened, his muse razor sharp and brimming with new visions. As a new member of the Clifford Brown/Max Roach Organization, he was inspired as much by their spiritual consistency as their artistic integrity. By his own admission, even as a jazz tadpole, Sonny Rollins possessed a brawny sound and a powerful rhythmic drive...but other elements were missing. With SAXOPHONE COLOSSUS, Sonny Rollins created a personal vision of the tenor saxophone and modern jazz brimming over with joy and conviction. SAXOPHONE COLOSSUS was a breakthrough recording, praised for its lyrical power, thematic logic, relentless swing and spontaneous invention. Borrowing a page from his West Indian roots, Rollins' "St. Thomas" employed elements of Caribbean folk melodies and calypso rhythms to create an exotic, dancing tenor anthem--one of the most identifiable, beloved themes in all of jazz--driven along by Max Roach's melodic drumming, Tommy Flannagan's shimmering accompaniment, and the saxophonist's swaggering melodic invention. Rollins displayed fresh harmonic power and innovative methods of thematic develpment throughout SAXOPHONE COLOSSUS. On the swinging starts and stops of "Strode Rode" and the dreamy blues cycles of "Blue 7," Rollins began his solos with simple melodic motifs, and orchestrated them into grand, elongated thematic statements--every note made meaningful by Rollins' extraordinary sense of development and intuitive musical architecture. In addition, his tenor timbre took on renewed vigor and complexity on two ballads: "Moritat" (our old friend "Mack The Knife") and his epic reading of "You Don't Know What Love Is." *************************************************************************************************** ............................................................................. All have Limited Edition -- only 5,000 were pressed of this collector‘s item . There have been so few vinyl LPs produced over the last 5 years that you should never pass up the opportunity to upgrade your collection. They're each very limited in their pressings and disappear with extraordinary quickness from the vinyl market. This causes prices to skyrocket because once they are gone, they are gone forever! Don't second-guess yourself with this chance to upgrade your collection because before you know it, the opportunity will have passed forever This is the only audiophile vinyl pressing of this classic recording ever and you will be one of the last people in the world to have it within your collection. DCC 180+ Gram LIMITED EDITION. This Limited Edition FACTORY SEALED LP is an audiophile collector’s item that simply gives the feeling of being directly in the studio with the artist. This DCC recording was re-mastered from the Original Master Tapes on DCC’s vintage Vacuum-Tube Playback System. The plating of the lacquers is done the same day as cutting using a slow low temperature bath to minimize groove echo and loss of frequency information. The result is the best sounding series of LPs in history. This collectible LP has all Liner Notes, Photos, and Artwork from the Original LP faithfully recreated A SONIC WORK OF ART. These Out of Print gems are the Finest/Rarest of the audiophile LP market. The future of these collectibles is so exciting because each piece is a sonic work of art that will never be reproduced using this expensive Vacuum-Tube Mastering System. You will be one of the lucky collectors in the world owning this audiophile classic........................ ************************************************************************************************

Zustand121: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL PURE ANALOGUE-DCC-AUDIOPHILE-180GRAM-LP/RECORD ----- LONG-OUT OF PRINT ----- MADE IN USA ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 3707 ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN DCC-PURE ANALOGUE LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL PURE ANALOGUE DCC-LP/RECORD-RECORD-COLLECTION (LAST EXEMPLARY) !! ..... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ...... )

Best.-Nr.: DCC LPZ 2008 - (EXTREM RARE ANALOGE-LP/RECORD) ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED) ----- WITH LIMITED NUMBER -----

Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- (EXTREM RARE ANALOGE-LP) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL PURE ANALOGUE-DCC-AUDIOPHILE-180GRAM-LP/RECORD ----- LONG-OUT OF PRINT ----- MADE IN USA ----- LIMITED EDITION ----- WITH SPECIAL LIMITED NUMBER # 3707 ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN DCC-PURE ANALOGUE LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL PURE ANALOGUE DCC-LP/RECORD-RECORD-COLLECTION (LAST EXEMPLARY) !! ..... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ...... )


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023