Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

LEONID KOGAN (VIOPLIN) -- PARIS CONSERVARTOIRE ORCHESTRA - CONDUCTED BY ANDRE VANDERNOOT ----- LUDWIG VAN BEETHOVEN: VIOLIN CONCERTO ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2014 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ANALOGUE,AUDIOPHILE EMI-TESTAMENT CLASSIC LP/RECORD / ..... EMI LIMITED RECORDS MADE IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-AUFNAHMEN 1957 BEI EMI-TESTAMENT RECORDS IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO-RECORDING 1957 BY EMI-TESTAMENT RECORDS IN ENGLAND / ..... PRESSING ON 180GRAM HIGH QUALITY VINYL / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - NEW = UNPLAYED - QUALITY !! ..... )

*************************************************************************************************** Beethoven Violin Concerto in D (Vinyl, LP, Reissue, Mono) album cover Leonid Kogan, Beethoven*, Paris Conservatoire Orchestra*, André Vandernoot ‎– Beethoven Violin Concerto in D Label: Testament ‎– SBTLP 1228 Format: Vinyl, LP, Reissue, Mono, 200g Country: UK Released: 2014 Genre: Classical Style: Tracklist A1 Concerto In D Major, Op. 61 B1 Concerto In D Major, Op. 61 Credits Engineer – Paul Vavasseur Producer – Norbert Gamsohn Notes 200g mono repress of the original EMI Music France 1957 recording Barcode and Other Identifiers Matrix / Runout (side 1): BE43366-01 A1 Matrix / Runout (side 2): BE43366-01 B1 Barcode: 749677122812 ************************************************************************************************ Paris Conservatoire Orchestra, Leitung: Andre Vandernoot Leonid Kogan - Violine Originalaufnahme von 1957. Leonid Kogan gehört zu den bedeutendsten Vertretern der russisch-jüdischen Schule des Violinspiels im 20. Jahrhundert, und es war wohl nur seine eigene Scheu vor der Öffentlichkeit, die ihn stets im Schatten seines berühmten Freundes, Mentors und Kollegen David Oistrakh bleiben ließ. Kogans Spiel stieß in der schwelgerischen Ästhetik der 50er Jahre, in die ein Großteil seiner leider viel zu kurzen Karriere fiel, auf wenig Gegenliebe: Energie und Ausdrucksstärke stellte er über das Ideal des schönen Klangs, hinzu kamen sein vibrato-armes Spiel und die Tatsache, dass er als einer der ersten Violinisten seiner Generation von Darm- auf Stahlsaiten umstieg. Doch dass Kogan trotzdem alles andere als ein rauer und harter Spieler war, das beweist diese Aufnahme von 1957: Kogan nahm Beethovens Violinkonzert, diesen unumgänglichen Meilenstein der Gattung, insgesamt fünfmal auf, doch diese, seine erste Aufnahme, ist bei weitem die lockerste, humorvollste und spielfreudigste. Dennoch beeindruckt Kogans Interpretation vor allem durch ihre pointierte und präzise Rhythmik und den schlanken, nüchternen Ton. Weil die hervorragend gemachte Mono-Aufnahme Ende der 50er dann doch als nicht mehr konkurrenzfähig zu den immer häufiger werdenden Stereo-Aufnahmen gesehen wurde, landete sie in den Archiven, und wird jetzt erstmals auf Vinyl veröffentlicht - und das lohnt sich definitiv! Titel: Seite 1: Violin Concerto in D, Op.61 I Allegro ma non troppo Seite 2: II Larghetto III Rondo (Allegro) ************************************************************************************************* Rezension: Dies ist die erste der fünf Beethoven-Studio-Einspielungen dieses Violin-Giganten – und nein, Sie werden keine Originalpressung finden, weil es keine gibt. EMI beschloß, die Aufnahme zurückzuhalten, da 1957 die Einführung der Stereo-Technologie unmittelbar bevorstand; zwei Jahre später spielte Kogan das Konzert dann unter Constantin Silvestri noch einmal ein – eine der bis heute bedeutendsten Aufnahmen des Konzertes. Der direkte Vergleich zwischen jener und der nun erstmals auf Schallplatte vorliegenden früheren ist frappierend: So (vergleichsweise) leicht, scheinbar spontan musizierend hat man den russischen Meister selten gehört, die lyrischen Passagen sind von besonderer Süße, und im Finale blitzt geradezu so etwas wie Lebensfreude auf! Ob es ein besonderes Band der gegenseitigen Sympathie zwischen dem Geiger und dem belgischen Dirigenten gab, ob Kogan generell in psychisch besonders ausgeglichener Verfassung war oder ob die Euphorie, dieses ihm besonders wichtige Konzert (neben dem von Brahms) erstmals für die Schallplatte einzuspielen, eine Rolle spielte, wird sich nicht mehr rekonstruieren lassen; fest steht: Dies ist eine essentielle Ergänzung der Diskographie eines der größten Violinisten des 20. Jahrhunderts! (2014, rec. 1957) ************************************************************************************************* Description AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head EMI Testament - SBTLP1228 - 180 Gram Virgin Vinyl - Limited Edition 1st Time on Vinyl - AAA 100% Analogue - Mono Mastered at Abbey Road - Pressed in germany Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes,cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. BEETHOVEN Violin Concerto in D, Op.61 MOZART Violin Concerto No.5 in A, K.219 'Turkish' Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire André Vandernoot Recorded in MONO Recorded June 29 and 30, 1957, originally by EMI Music France. Leonid Borisovich Kogan was born on Nov. 14, 1924, in the Ukraine. His father played the violin as an amateur and the sound so fascinated the boy that by age 3 he would not go to sleep unless he had the fiddle beside him. After age 5 he began taking lessons on the instrument. He made his first public appearance playing, at age 10. His official concert debut came playing the Brahams Concerto with the Moscow Philharmonic in 1941. For the celebrated violinist, his interpretation of the Beethoven Concerto was one of the glories of his era; none of his contemporaries played it with such consistent stylistic command or such intellectual and spiritual penetration. Leonid Kogan; André Vandernoot, Paris Conservatoire Orchestra Recording: 1957, Salle Wagram, Paris; Analog Mono Production Producer: Norbert Gamsohn This is the first of the five Beethoven studio recordings of this violin giants - and no, you will not find any original pressing, because there are none. EMI decided to withhold the recording since the introduction of stereo technology was imminent in 1957; Two years later, Kogan again played the concert under Constantin Silvestri, one of the most important recordings of the concert. The direct comparison between the former and the former is now striking on record: so (comparatively) easy, apparently spontaneously musically, the Russian masters have rarely heard, the lyric passages are of a special sweetness, and in the final flashes something like joy of life on! Whether there was a special bond of mutual sympathy between the violinist and the Belgian conductor, whether Kogan was generally in a psychically particularly balanced condition, or whether the euphoria to record this particularly important concerto (next to that of Brahms) for the first time for the record Will not be reconstructed; This is an essential addition to the discography of one of the greatest violinists of the 20th century! Ludwig van Beethoven (1770-1827) Violin Concerto in D, Op.61 Violinkonzert D-dur/Concerto pour Violon en ré majeur I Allegro ma non troppo II Larghetto III Rondo (Allegro) Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Violin Concerto no.5 in A, K.219 'Turkish' Violinkonzert Nr.5 a-DUR/Concerto No5 pour Violon en la majeur I Allegro aperto II Adagio III Rondo (Tempo di Menuetto - Allegro) Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire conducted by/Dirigent/direction: André Vandernoot Beethoven - Violin Concerto In D, Op. 61 , Andre Vandernoot , Leonid Kogan - 180g LP Mono Testament Records Testament has revived these classic titles from the EMI catalog using only the original EMI master tapes, cut onto lacquer at EMI's Abbey Road Studios and mastered using full analog techniques throughout production. ************************************************************************************************

Zustand121: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2014 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Best.-Nr.: TESTAMENT SBTLP 1228 ----- EMI/TESTAMENT LP-REISSUE ---- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ----- ANALOGUE 180GRAM VINYL CLASSIC-MONO-LP/RECORDS-REISSUE AUS ENGLAND ----- ANALOGE COLUMBIA-EMI/TESTAMENT CLASSIC MONO-LP/RECORD-PRESSING IN GERMANY 2014 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (.......... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EYEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(SEE ALL THE XXL-PICTURES !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN (CLICK ON ALL THE XXL-PICTURES !!) ..... )


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023