Produktsuche

Gesamtkatalog

Audiophile Classic Lp`s (180g Vinyl/Japan-LP´s/Rar

Gefundene Artikel: 639

Anzeige Produkte 601 bis 610

VITAL VTL CLA S 001 -- (OHNE COVER) ----- OUT OF PRINT ----- (NEUWERTIGE VTL KLASSIK-REFERENZ-LP/RECORD)

XXL-Foto


XXL-Foto

MEMBERS OF LA FOLLIA SALZBURG AND THEIR INSTRUMENTS ----- LA FOLLIA SALZBURG ---- DIESE LP HAT LEIDER KEIN AUSSENCOVER ----- ( .....ANALOGUE KLASSIK-REFERENZ-LP/RECORD - RARITÄT AUS DEN USA / ....... AUSSERGEWÖHNLICHER KLANG / ...... THE VITAL SOUND PRODUCTION, USA / ....... VITAL RECORDS USA / ..... ORIGINAL AUFNAHME 1992 BEI DUFAY DIGITAL MUSIC RECORDS IN ÖSTERREICH / ..... ORIGINAL AUFNAHME 1992 BY DUFAY DIGITAL MUSIC RECORDS IN AUSTRIA / ..... MIT HOCHWERTIGEM RÖHREN-EQUIPMENT PUR ANALOG HERGESTELLT !! / ..... VACUUM TUBE LOGIC OF AMERICA INC. / ..... HIGH QUALITY USA PRESSUNG 1992 / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ....... DIESE SEHR WERTVOLLE ANALOGE VTL-LP IST NEUWERTIG UND WURDE NUR 1x ZU PRÜFZWECKEN GESPIELT !! ..... UND IST IN DIESER QUALITÄT WOHL WELTWEIT KAUM NOCH ZU FINDEN !! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS QUALITY!! ...... )

Weitere Details:

Zustand: MINT / MINT (OHNE AUSSENCOVER) = ABSOLUT NEUWERTIGE ORIGINAL VITAL SOUND KLASSIK-LP/RECORD !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN KLASSIK-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE CLASSIC-LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO !!(LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PHOTO´S) !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- ----- MINT / MINT (OHNE AUSSENCOVER) = ABSOLUT NEUWERTIGE ORIGINAL VITAL SOUND KLASSIK-LP/RECORD !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, AUDIOPHILEN KLASSIK-LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE CLASSIC-LP-COLLECTION (LAST RARE ORIGINAL SAMPLE)!!...... SIEHE XXL-FOTO !!(LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PHOTO´S) !! ..... )

In den Warenkorb


WARNER CLASSICS 193058 ----- AUDIOPHILE CLASSIC RE-MASTERED 3-LP/RECORD-SET ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

ACADEMIY OF ANCIENT MUSIC - CHOIR OF KING´S COLLEGE,CAMBRIDGE ----- HÄNDEL - MESSIAH ----- AUDIOPHILE 3-LPRECORD-SET ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- ( ..... WARNER CLASSICS REISSUE BY WARNER RECORDS IN GERMANY 2020 / ..... HEAVY WEIGHT 180g VIRGIN VINYL / ..... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY BY OPTIMAL / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 2009 BEI EMI-HIS MASTERES VOICE RECORDING IN ENGLAND / ..... ORIGINAL RECORDING 2009 BEI EMI-HIS MASTERES VOICE RECORDING IN ENGLAND / ..... DIESE WARNER CLASSICS LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************ Georg Friedrich Händel: Der Messias (180g) Georg Friedrich Händel (1685-1759): Der Messias (180g), 3 LPs Georg Friedrich Händel (1685-1759) Der Messias (180g) Ailish Tynan, Alice Coote, Allan Clayton, Matthew Rose, Choir of King's College Cambridge, Academy of Ancient Music, Stephen Cleobury 3 LPs (Mitschnitt des Konzerts am 5.April 2009 anlässlich des 250.Todestages Georg Friedrich Händels) Künstler: Ailish Tynan, Alice Coote, Allan Clayton, Matthew Rose, King's College Choir, Academy of Ancient Music, Stephen Cleobury ********************************************************************************** Rezension: Stephen Cleoburys bereits zweite "Messiah"-Aufnahme besticht vor allem durch ihre Bescheidenheit: Den Fehler der personellen Überbesetzung in Chor und Orchester begeht heute natürlich niemand mehr, aber Cleobury vermeidet auch die Effekthascherei (nicht nur in bezug auf Tempi) mancher Originalklang-Kollegen. Händels wunderbare Musik braucht, wie man schnell feststellt, weder das eine noch das andere. Hier kann sie aus eigener Kraft strahlen, und die strahlt hell. Auch die Solisten teilen Cleoburys Werkauffassung, haben statt solistischer Profilierung stets die Gesamtwirkung im Sinn. Die klangliche Balance zwischen Solisten, dem großartigen Chor (dessen Klangreinheit schon fast sprichwörtlich ist) und dem schlanken, aber nicht zu dünnen Orchesterkörper ist schlicht perfekt. Auch wer mit barocken Oratorien bislang wenig anfangen konnte, kann hier einen erneuten Annäherungsversuch wagen: Die Chancen stehen nicht schlecht, daß man seine Einstellung ändert. Lebendiger und klangschöner kann man das neben Bachs Weihnachtsoratorium wohl populärste Werk der Gattung jedenfalls kaum aufführen. Auf eine Vinylausgabe hiervon hat kaum jemand je zu hoffen gewagt… (2009/2020) ************************************************************************************************** Einer der größten Hits der Musikgeschichte Bis heute ist vor allem in der englischen Wahlheimat des Komponisten die Popularität dieses Werkes ungebrochen. Am 5. April 2009 wurde der Messias aus der architektonisch reizvollen Kirche des King’s College, Cambridge in einer exzellenten Interpretation live über Satellit auf die Kinoleinwände Europas übertragen. Die Einspielung dieses Mega-Events wird in die Schallplattengeschichte eingehen. In dieser Besetzung konzentriert sich wie in einem Brennglas die gesamte Pracht des englischen Musiklebens. Händels Messias mit dem monumentalen und mitreißenden Hallelujah-Chor wird so in ganz Europa einen ebenso großen Triumph feiern, wie ihn Händel selbst bei der Uraufführung 1742 erlebte. Tracklisting Mitwirkende Disk 1 von 2 1 Messiah Hwv56: Sinfony (Grave - Allegro Moderato) 2 Messiah Hwv56, Part 1: Comfort Ye My People (Tenor Accompagnato: Larghetto E Piano) 3 Messiah Hwv56, Part 1: Ev'ry Valley Shall Be Exalted (Tenor Air: Andante) 4 Messiah Hwv56, Part 1: And The Glory Of The Lord (Chorus: Andante) 5 Messiah Hwv56, Part 1: Thus Saith The Lord (Bass Accompagnato) 6 Messiah Hwv56, Part 1: But Who May Abide? (Alto Air: Larghetto - Prestissimo) 7 Messiah Hwv56, Part 1: And He Shall Purify (Chorus) 8 Messiah Hwv56, Part 1: Behold! A Virgin Shall Conceive (Alto Recitative) 9 Messiah Hwv56, Part 1: O Thou That Tellest (Alto Air: Andante) 10 Messiah Hwv56, Part 1: O Thou That Tellest (Chorus) 11 Messiah Hwv56, Part 1: For Behold, Darkness Shall Cover The Earth (Bass Accompagnato: Andante Larghetto) 12 Messiah Hwv56, Part 1: The People That Walked In Darkness (Bass Air: Larghetto) 13 Messiah Hwv56, Part 1: For Unto Us A Child Is Born (Chorus: Andante Allegro) 14 Messiah Hwv56, Part 1: Pifa (Pastoral Symphony: Larghetto E Mezzo Piano) 15 Messiah Hwv56, Part 1: There Were Shepherds Abiding In The Field (Soprano Recitative) 16 Messiah Hwv56, Part 1: Glory To God (Chorus: Allegro, Da Lontano E Un Poco Piano) 17 Messiah Hwv56, Part 1: Rejoice Greatly, O Daughter Of Zion (Soprano Air: Allegro) 18 Messiah Hwv56, Part 1: Then Shall The Eyes Of The Blind (Alto Recitative) 19 Messiah Hwv56, Part 1: He Shall Feed His Flock ... Come Unto Him All Ye That Labour (Soprano & Alto Duet: Larghetto E Pi 20 Messiah Hwv56, Part 1: His Yoke Is Easy (Chorus: Allegro) 21 Messiah Hwv56, Part 2: Behold The Lamb Of God (Chorus: Largo) 22 Messiah Hwv56, Part 2: He Was Despised (Alto Air: Largo) Disk 2 von 2 1 Messiah Hwv56, Part 2: Surely He Hath Borne Our Griefs (Chorus: Largo E Staccato) 2 Messiah Hwv56, Part 2: And With His Stripes (Chorus: Alla Breve, Moderato) 3 Messiah Hwv56, Part 2: All We Like Sheep (Chorus: Allegro Moderato - Adagio) 4 Messiah Hwv56, Part 2: All They That See Him (Tenor Accompagnato: Larghetto) 5 Messiah Hwv56, Part 2: He Trusted In God (Chorus: Allegro) 6 Messiah Hwv56, Part 2: Thy Rebuke Hath Broken His Heart (Tenor Accompagnato: Largo) 7 Messiah Hwv56, Part 2: Behold, And See (Tenor Arioso: Largo E Piano) 8 Messiah Hwv56, Part 2: He Was Cut Off (Tenor Recitative) 9 Messiah Hwv56, Part 2: But Thou Didst Not Leave (Tenor Air: Andante Larghetto) 10 Messiah Hwv56, Part 2: Lift Up Your Heads (Chorus: A Tempo Ordinario) 11 Messiah Hwv56, Part 2: Unto Which Of The Angels (Tenor Recitative) 12 Messiah Hwv56, Part 2: Let All The Angels Of God (Chorus: Allegro) 13 Messiah Hwv56, Part 2: Thou Art Gone Up On High (Alto Air: Allegro Larghetto) 14 Messiah Hwv56, Part 2: The Lord Gave The Word (Chorus: Andante Allegro) 15 Messiah Hwv56, Part 2: How Beautiful Are The Feet (Soprano Air: Larghetto) 16 Messiah Hwv56, Part 2: Their Sound Is Gone Out (Chorus: A Tempo Ordinario) 17 Messiah Hwv56, Part 2: Why Do The Nations (Bass Air: Allegro) 18 Messiah Hwv56, Part 2: Let Us Break Their Bonds Asunder (Chorus: Allegro E Staccato) 19 Messiah Hwv56, Part 2: He That Dwelleth In Heaven (Tenor Recitative) 20 Messiah Hwv56, Part 2: Thou Shalt Break Them (Tenor Air: Andante) 21 Messiah Hwv56, Part 2: Hallelujah (Chorus: Allegro) 22 Messiah Hwv56, Part 3: I Know That My Redeemer Liveth (Soprano Air: Larghetto) 23 Messiah Hwv56, Part 3: Since By Man Came Death (Chorus: Grave - Allegro) 24 Messiah Hwv56, Part 3: Behold I Tell You A Mystery (Bass Accompagnato) 25 Messiah Hwv56, Part 3: The Trumpet Shall Sound (Bass Air: Pomposo, Ma Non Troppo) 26 Messiah Hwv56, Part 3: Then Shall Be Brought To Pass (Alto Recitative) 27 Messiah Hwv56, Part 3: O Death, Where Is Thy Sting (Alto & Tenor Duet: Andante) 28 Messiah Hwv56, Part 3: But Thanks Be To God (Chorus: Andante) 29 Messiah Hwv56, Part 3: If God Is For Us (Soprano Air: Larghetto) 30 Messiah Hwv56, Part 3: Worthy Is The Lamb (Chorus: Largo - Andante - Laghetto) 31 Messiah Hwv56, Part 3: Amen (Chorus: Allegro Moderato) *************************************************************************************************** In 2009 in commemoration of the 250th anniversary of the death of George Frideric Handel, and the 800th anniversary of the University of Cambridge, the Choir of King's College, Cambridge performed Handel's best known work, Messiah, on Palm Sunday, April 5 2009 in the magnificent setting of King's College Chapel. The performance was conducted by Stephen Cleobury, who sadly passed away last year, and featured the Academy of Ancient Music and soloists Ailish Tynan, Alice Coote, Allan Clayton and Matthew Rose. This event was broadcasted live in many cinemas around Europe, US and Canada . Handel: Messiah Ailish Tynan (soprano), Alice Coote (mezzo-soprano), Allan Clayton (tenor), Matthew Rose (bass), Academy of Ancient Music (early music ensemble) Choir of King's College Cambridge Stephen Cleobury ********************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- ( ....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PHOTOS !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- ( ....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PHOTOS !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


WARNER CLASSICS 19430 ----- AUDIOPHILE CLASSIC RE-MASTERED 3-LP/RECORD-SET ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto

THE PHILHARMONIA ORCHESTRA - CONDUCTOR: IGOR MARKEVTICH ----- HOMMAGE A DIAGHILEV ----- AUDIOPHILE CLASSIC 3-LP/RECORD-SET ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING 2022 ----- RELEASE 2022 BY PARLOPHONE RECORDS IN ENGLAND ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... WARNER CLASSICS REISSUE BY WARNER RECORDS IN GERMANY 2020 / ..... HEAVY WEIGHT 180g VIRGIN VINYL / ..... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY BY OPTIMAL / ..... ORIGINAL MONO AUFNAHMEN 1952-1954 BEI EMI ANGEL RECORDING IN ENGLAND / ..... ORIGINAL MONO RECORDING 1952-1954 BV EMI ANGEL RECORDING IN ENGLAND / ..... DIESE WARNER CLASSICS LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* Igor Markevitch, Philharmonia Orchestra – Hommage A Diaghilev Label: Warner Classics – 0190296419430 Format: 3 x Vinyl, LP, Box set Country: Germany Released: 2022 Genre: Classical Style: A1 Parade Composed By – Erik Satie A2 L'Invitation A la Valse Composed By – Carl Maria von Weber B1 Prelude A L'apres-Midi D'un Faune Composed By – Claude Debussy B2 Dapnis And Chloe Composed By – Maurice Ravel C1 Swan Lake Composed By – Pyotr Ilyich Tchaikovsky D1 Les Sylphides - Mazurka No.23, Op.33-2 Composed By – Frédéric Chopin D2 Le Fems De Bonne Humeur Composed By – Scarlatti-Tommasini D3 Three-Cornered Hat: Miller's Dance Composed By – Manuel De Falla E1 Les Pas D'Acier,op. 41 Composed By – Sergei Prokofiev F1 Kikimora Composed By – Anatoly Liadov F2 Three Movements from Petrouchka Composed By – Igor Stravinsky TOTAL TIMING: 136 minutes 2022 Parlophone Records Limited Barcode: 0190296419430 ******************************************************************************************* Igor Markevitch - Hommage a Diaghilev (180g) Mit Werken von: Erik Satie (1866-1925), Carl Maria von Weber (1786-1826), Claude Debussy (1862-1918), Maurice Ravel (1875-1937), Peter Iljitsch Tschaikowsky (1840-1893), Frederic Chopin (1810-1849), Domenico Scarlatti (1685-1757), Vincenzo Tommasini (1878-1950), Manuel de Falla (1876-1946), Serge Prokofieff (1891-1953), Anatoly Liadow (1855-1914), Igor Strawinsky (1882-1971) Mitwirkende: Philharmonia Orchestra, Igor Markevitch 3 LPs Erik Satie: Parade +Carl Maria von Weber: Aufforderung zum Tanze (orchestriert von Hector Berlioz) +Claude Debussy: Prelude a l'apres-midi d'un faune +Maurice Ravel: Daphnis et Chloe-Suite Nr. 2 +Peter Tschaikowsky: Schwanensee-Suite op. 20a +Frederic Chopin: Mazurka aus Les Sylphides op. 33 Nr. 2 +Domenico Scarlatti / Vincenzo Tommasini: Le Donne di buon Umore +Manuel de Falla: Danza del molinero aus Der Dreispitz-Suite Nr. 2 +Sergei Prokofieff: Le Pas d'acier-Suite op. 41 +Anatoly Liadov: Symphonische Dichtung op. 63 "Kikimora" +Igor Strawinsky: 3 Sätze aus Petruschka Künstler: Philharmonia Orchestra, Igor Markevitch Label: Warner, 1951-1954 "Hommage a Diaghilev - Igor Markevitch" Dieses 3LP-Set, das zusätzlich zu der 22-CD-Box »Diaghilev: Ballets russes« veröffentlicht wird, ist die Neuauflage der Box von 1954, die von Walter Legge, dem berühmten Produzenten der EMI, anlässlich des 25. Todestages von Diaghilev veröffentlicht wurde. Das Cover reproduziert die Originalillustration, die damals von Natalia Gontscharowa, einer der berühmten Bühnenbildnerinnen der Ballets russes, entworfen wurde. Das 32-seitige Booklet, reich illustriert mit historischen Fotos und Skizzen von Kostümen, Bühnenbildern, enthält die Notizen der Ausgabe von 1954 in englischer und französischer Sprache von Igor Markevitch sowie einen kurzen Auszug aus »Le Ballet« von Boris Kochno und Werkpräsentationen des britischen Tanzspezialisten Cyril W. Beaumont. ********************************************************************************************* Rezension Zu Beginn seiner Karriere war der russische Dirigent auch als Komponist engagiert (er beendete diesen Teil seines künstlerischen Schaffens nach einer schweren Krankheit im Jahre 1941). Seinen Durchbruch verdankte er dem großen Impresario Sergej Diaghilev, Leiter der legendären “Ballets Russes” in Paris, der wohl wichtigsten Tanztheater-Institution seiner Ära. Diaghilev hatte Markevitch 1929 entdeckt, sogleich eine Komposition in Auftrag gegeben und ihn um die Mitarbeit bei einem Ballett gebeten. Das Projekt wurde zwar durch den überraschenden Tod Diaghilevs im August des Jahres gestoppt, doch Markevitchs Name war nun im Gespräch, fortan zählte auch dieser Exilrusse zu den wichtigen Kräften des Pariser Kulturlebens. Zum 25. Todestag seines Mentors im Jahre 1954 setzte er jenem ein Denkmal, in Form einer edlen (und heute so raren wie gesuchten) Drei-LP-Box mit Ballettmusik vom Spätbarock (Scarlatti) über die Genre-Hauptwerke der Romantik (Tschaikowsky, de Falla, Liadow) bis in die Moderne (Satie, Prokofieff, Strawinsky). Markevitchs Dirigat kann man am besten als “bildhaft” beschreiben, seine Interpretationen evozieren die Tänzer vor dem geistigen Auge. Die Wärme, Dynamik und Direktheit des 1954er Monoklangs (produziert hatte die Aufnahmen der legendäre Walter Legge) begeistern; das Booklet (je nach Ausgabe damals zwischen 8 und 24 Seiten lang) wurde für diese Neuausgabe auf 32 Seiten erweitert. Fraglos bald ein Sammlerstück… (1954/2022) ********************************************************************************************* VINYL: “Hommage à Diaghilev” – Ballettmusiken als Raritätenkabinett – Igor Markevitch dirigiert das Philharmonia Orchestra; Warner Neuauflage der Box von 1954 mit Ausschnitten aus elf Ballettmusiken, von Walter Legge anlässlich des 25. Todestages von Diaghilev für EMI produziert Igor Markevitch kannte ihn persönlich sehr gut und schrieb auch für ihn: Serge de Diaghilev. Der Dirigent nannte ihn auf die Künste bezogen als den größten ,agent provocateur de génie‘ der Geschichte. Diaghilev vermochte es, Künstler zu absoluten Höchstleistungen zu animieren. Legendär waren sie, die “Ballets Russes” von Igor Stravinsky, Maurice Ravel oder Eric Satie. Aber auch die passgenauen Choreographien von Fokine, Nijinsky und Massine oder die Bühnenbilder von Picasso, Braque, Utrillo, Cocteau oder Rouault. Diaghilev konnte seine „Teams“ zu spirituellen Höhenflügen animieren, wie dies etwa bei de Fallas “Dreispitz” der Fall war, wo Picasso als Bühnen- und Kostümbildner und Massine für die Choreographie verantwortlich waren. Diaghilev ließ die Atmosphäre Raum greifen, in denen Kreativität hochkochte. Besonders die Komponisten konnten sich vor Aufmunterungszurufen kaum retten. Diaghilev schickte ihnen Noten, von denen er annahm, sie würden das gerade entstehende Stück inspirieren und weiterbringen. Diaghilev war gierig nach stets Neuem. Im Moment, wo etwas im Kasten war, interessierte er sich nicht mehr dafür. Auch der an eine Premiere anknüpfende Erfolg ließ ihn kalt. Diaghilev, Kunstsammler und Ausstellungsorganisator, war ein ursprünglich aus der Provinz Novgorod stammender adelig russischer Exilierter mit all seinen Nostalgien, seiner Begeisterung, seinen exzentrischen Attitüden. Ab 1910 prägte er als Impresario der nach der Oktoberrevolution in Frankreich verbliebenen “Balletts Russes” die Pariser Ballettszene und blieb für 20 Spielzeiten der stilprägende Chef. Von Eleganz und Auftritt her wurde Diaghilev mit seinem Stock, Pelzen, Monokel, den weißen Handschuhen und Seidenschals als altmodisch wahrgenommen. In Venedig fühlte er sich am wohlsten. Er starb dort am 19. August 1929. Igor Markevitch kam in Kiew auf die Welt. So wie Celibidache, Solti, Wand, Leinsdorf oder Leitner war er ein 1912er-Jahrgang. Die Familie Markevitch floh 1914 nach Paris, später übersiedelten sie ins schweizerische Vevey. Nach dem Zweiten Weltkrieg wurde Igor italienischer Staatsbürger. Als Pianist war der neunjährige Markevitch Cortot-Schüler, dann akzeptierte ihn Nadia Boulanger in den Fächern Kontrapunkt und Harmonielehre als ihren Studenten. Als Dirigent war er von Hermann Scherchen und von Pierre Monteux geprägt. Markevitch war ein hochinteressanter Komponist, den Diaghilev mit der Komposition eines Klavierkonzerts und der Vertonung des Balletts “L’habit du Roi” beauftragte. 1930 wurde es von den “Ballets Russes” uraufgeführt. Mit nur 29 Jahren, nach einer schweren gesundheitlichen Krise, gab Markevitch 1941 seine Ambitionen als Komponist auf und widmete sich nun ausschließlich dem Dirigieren. Marco Polo hat Markevitch’ Orchesterwerk auf acht CDs eingespielt. Nun sind diese klanglich leider wenig befriedigenden Aufnahmen bei Naxos erhältlich. Auf der vorliegenden Box dirigiert Igor Markevitch das in exzellenter Form befindliche Philharmonia Orchestra. Der Londoner Klangkörper wurde 1945 von Walter Legge als reines Schallplatten-Orchester gegründet. Herbert von Karajan sorgte nach dem Start für höchstes Niveau. Markevitch war ein genau so großer Genauigkeitsfanatiker. Wer die historischen Videos auf YouTube ansieht, dem werden die erstaunliche Schlagtechnik, aber auch der hypnotisch wache Blick nicht entgehen. Den Taktstock führte er mit einer unbeschreiblichen Eleganz, aber auch mit der Schärfe eines Floretts. In Debussys ”Prélude á l’après-midi d’un faune” oder in Ravels “Daphnis et Chloé” weiß Markevitch aufbauend auf plastisch modellierte, impressionistisch magisch kolorierte Orchesterfarben fesselnde Bögen zu spannen. Thematische Entwicklungen geht er mit langem Atem an, um dann umso unvermittelter Höhepunkte zu entfesseln. Markevitch’ Temporegie ist von der zügigen Art, den musikalische Fluss am steten Köcheln zu halten, seine Spezialität. Emotionen lässt Markevich keinesfalls den Vorrang. Strukturelle Klarheit paart sich mit beinahe schon schmerzhafter Klangschönheit (habe ich überhaupt je einen vollmundigeren Flötenton gehört) und einer fulminanten Detailarbeit. Der Kontrollmensch Markevitch überlässt dabei nichts dem Zufall. Besonders reizvoll ist “Parade” von Eric Satie. 1917 im Théâtre du Châtelet aus der Taufe gehoben, fußt das Ballett auf einer Idee von Jean Cocteau. Wir hören eine pompös witzige Satire aus Music-Hall Tänzen und deftigen Zirkusscharaden: Eines Sonntagnachmittags produzieren sich Künstler vor dem Zelt, um beim flanierenden Publikum für Eintrittskarten zu werben. Da gibt es einen chinesischen Zauberer und flammenspeiende Trickkünstler, den Tanz des kleinen amerikanischen Mädchens oder einen “Pas de deux” der Akrobaten, der den ruhelosen Gang der Raubtiere im Käfig imitiert. Das burleske Stück wird von Markevitch in all seiner überbordenden Fantasie, dem drastisch die Realität spiegelnden Schreibmaschinengeklapper, Flugzeugmotorenbrummen und Lokpfeifen in aller orchestralen Pracht kulinarisch dargeboten. Heute kann man sich nur schwer vorstellen, dass das Stück bei der Uraufführung für einen veritablen Skandal sorgte. Aber auch “Le Spectre de la rose” von Weber-Berlioz, die Mazurka aus Chopins “Les Sylphides”, der Tanz des Müllers aus “Le Tricorne” von Manuel de Falla, drei Tänze aus “Petrouchka” von Igor Stravinsky oder die Ausschnitte aus “Schwanensee” von Tchaikovsky nutzt Markevitch geschickt dazu, orchestrale Bravour, tänzerischen Schwung und packende Rhythmen zu fulminanten Gesamtkunstwerken verschmelzen zu lassen. Auf zwei Repertoireraritäten sei noch hingewiesen: “Le pas d’acier” von Serge Prokofiev und “Kikimora” von Anatoli Liadov. Bietet Erstere eine plakative akustische Vorführung der in der Sowjetunion hoch gehaltenen Arbeit auf den Feldern und in den Fabriken mit einem bienenstockartigen Wuseln, das in ein maschinelles Ballett der Maschinen mündet, so greift “Kikimora” auf populäre russische Tänze zurück. Kikimora ist eine symphonische Dichtung über das Treiben einer legendenumwobenen russischen Hexe, die, nachdem sie ihre weiße Hauskatze getötet hat, durch das Dach flieht und die ganze Welt mit ihren Flüchen überzieht. Die Musik dazu ist volkstümlich wie das Sujet, voller grotesker und lebendiger Details. Das Cover der gediegenen Box “Igor Markevitch – Hommage a Diaghilev” ziert eine Illustration, die von der Bühnenbildnerin der “Ballets Russes” Gontscharowa entworfen wurde. Das 32-seitige Booklet mit Fotos, Kostümzeichnungen und Bühnenbildentwürfen enthält Beiträge von Igor Markevitch, Boris Kochno und Cyril W. Beaumont in englischer und französischer Sprache, die auch in der Ausgabe von 1954 enthalten waren. Die Tontechnik in gloriosem Mono bietet nichts weniger als ein Wunderwerk an natürlicher Präsenz, stupender Tiefenstaffelung und brillantem Orchesterklang. Die Pressung auf 180 g schwerem Vinyl ist makellos. Die rund 70 Jahre alten Aufnahmen klingen wesentlich besser und unmittelbarer als vieles, was heute auf den Markt kommt. ************************************************************************************************* *********************************************************************************************** “Hommage à Diaghilev – Igor Markevitch” Released in addition to the “Diaghilev: Ballets russes” 22CD boxset, this 3LP set is the reissue of the 1954 box initiated by Walter Legge, EMI’s famous producer, to commemorate the 25th anniversary of Diaghilev’s death. The cover reproduces the original illustration purposely designed at the time by Natalia Goncharova, one of the famous set painters of the Ballets russes. The 32-page booklet, richly illustrated with historical photos and sketches of costumes, sets..., includes the notes from the 1954 edition, in English and French, by Igor Markevitch along with a short excerpt of ‘Le Ballet’ by Boris Kochno, and work presentations by the British dance specialist Cyril W. Beaumont. Serge Diaghilev (1872-1929): the impresario who changed musical history 31st March 2022 marks the 150th anniversary of the flamboyant, visionary and influential impresario Serge Diaghilev, founder of the legendary Ballets russes. In 1906 he promoted Russian art and sculpture at the Salon d’automne in Paris, which in the early 20th century was the world’s capital of culture. He continued to be active in Paris: the following year he mounted concerts with such Russian artists as the composers Rimsky-Korsakov, Rachmaninov and Glazunov, and the singers Feodor Chaliapin and Félia Litvinne. In 1908, at the Paris Opéra, he staged Mussorgsky’s opera Boris Godunov with Chaliapin. The designs were by two Russian artists – Leon Bakst and Alexandre Benois – who became closely associated with the Ballets russes company, which Diaghilev founded in Paris in 1909. For two decades, in a period of rich cultural ferment, dramatic transition and geo-political upheaval, the Ballets russes created a sensation with its innovative fusion of dance, music and design. In 1929, when the company disbanded following Diaghilev’s death, it had played a crucial role in the evolution of the performing and visual arts. The composer and conductor Igor Markevitch met Diaghilev at the Paris Opera in December 1928, when he was only sixteen. Diaghilev always on the lookout for new ballet music thought he had found a composer who could give him a score for the next season of the Ballets russes. He commissioned a piano concerto from Markevitch as a test piece, which was premiered by the composer at the piano and conducted by Roger Désormière in London on 15 July 1929 and was a great success. Diaghilev’s unexpected death a month after left the next planned work unfinished. Markevitch was greatly impressed and influenced by Diaghilev and retained a great admiration for him. ************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE CLASSIC 3-LP/RECORD-SET ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING 2022 ----- RELEASE 2022 BY PARLOPHONE RECORDS IN ENGLAND ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PHOTOS !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE CLASSIC 3-LP/RECORD-SET ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING 2022 ----- RELEASE 2022 BY PARLOPHONE RECORDS IN ENGLAND ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PHOTOS !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


WARNER CLASSICS 53745 ----- AUDIOPHILE CLASSIC RE-MASTERED LP/RECORD ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

SIR ADRIAN BOULT - CONDUCTED THE LONDON PHILHARMONIC ORCHESTRA ----- HOLST - THE PLANETS ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- ( ..... WARNER CLASSICS REISSUE BY WARNER RECORDS IN GERMANY 2019 / ..... HEAVY WEIGHT 180g VIRGIN VINYL / ..... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY BY OPTIMAL / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1977 BEI EMI-HIS MASTERES VOICE RECORDING IN ENGLAND / ..... ORIGINAL RECORDING 1978 BEI EMI-HIS MASTERES VOICE RECORDING IN ENGLAND / ..... DIESE WARNER CLASSICS LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* The Planets (Vinyl, LP, Album, Stereo) album cover Holst*, Sir Adrian Boult, London Philharmonic Orchestra*, Geoffrey Mitchell Choir* ‎– The Planets Label: Warner Classics ‎– 0190295253745 Format: Vinyl, LP, Album, Stereo, 180 Gram Country: Europe Released: 05 Jun 2020 Genre: Classical Style: Modern Tracklist The Planets, Op. 32 A1 Mars, The Bringer Of War A2 Venus, The Bringer Of Peace A3 Mercury, The Winged Messenger A4 Jupiter, The Bringer Of Jollity B1 Saturn, The Bringer Of Old Age B2 Uranus, The Magician B3 Neptune, The Mystic Companies, etc. Phonographic Copyright (p) – Parlophone Records Ltd. Copyright (c) – Parlophone Records Ltd. Recorded At – Kingsway Hall Recorded At – No.1 Studio, Abbey Road, London Remastered At – Abbey Road Studios Pressed By – Optimal Media GmbH – BK02317 Lacquer Cut At – Optimal Media GmbH Credits Composed By – Holst* Conductor – Sir Adrian Boult Engineer [Balance] – Christopher Parker Lacquer Cut By – KR (3) Liner Notes – Andrew Achenbach Orchestra – London Philharmonic Orchestra* Producer [Recording] – Christopher Bishop Remastered By [2002] – Andrew Walter Notes Presented in association with KEF Barcode and Other Identifiers Barcode (Printed): 0 190295 253745 Barcode (Scanned, UPC-A): 190295253745 Matrix / Runout (Side A (stamped)): BK02317-01 A1 KR Matrix / Runout (Side B (stamped)): BK02317-01 B1 KR ************************************************************************************************* Rezension: Im Jahre 1918 hatte Adrian Boult (damals noch nicht geadelt) die Uraufführung der "Planeten" dirigiert; für die Schallplatte nahm er das Werk (das schnell eines der populärsten britischen Orchesterwerke des frühen 20. Jahrhunderts geworden war) erstmals 1945 auf. Vier weitere Aufnahmen folgten, die letzte ist die vorliegende, entstanden 1977 – der Dirigent war 88 Jahre alt. Eine profundere Kenntnis der Orchestersuite wird wohl nie wieder jemand mitbringen – man kann das hören: In den liebevoll herausgearbeiteten klanglichen Details im "Mercury"-Satz, ganz besonders im Tiefgang von "Saturn, The Bringer Of Old Age", dem Lieblingssatz des Komponisten. Es mag wohl sein, daß man den besondes beliebten "Mars" schon mit mehr Furor und Dynamik gehört hat. Aber hier geht es nicht um vordergründige Effekte, sondern um ein Werkverständnis, das unerreicht bleiben wird. Die damals vom renommierten Lautsprecher-Hersteller KES mitproduzierte Aufnahme zählt daher bis heute zu den bedeutendsten; ihr Referenzstatus ist kaum antastbar. (1979/2020) ************************************************************************************************ Der Name Gustav Holst ist mit einem Werk verbunden - der OrchestersuiteThe Planets, einer mythologischen Charakterstudie von sieben Planeten unseres Sonnensystems voller schillernder Klangfarben, packender Dramatik und mitreißender Melodien (ohne die dieFilmmusik eines John Williams z. B. nicht denkbar ist). Sir Adrian Boult - Dirigent und Musikorganisator, Kämpferf ür die Moderne, wurde 1889 geboren und verstarb 1983. Boult dirigierte im Jahre 1918 die Uraufführung von den Planeten. Die hier vorliegende Aufnahme aus dem Jahre 1977 mit Sir Adrian und dem London Philharmonic Orchestra erscheint nun als LP Vinyl. Tracklisting Details Mitwirkende The Planets (Die Planeten) op. 32 1 1. Mars, the bringer of war 2 2. Venus, the bringer of peace 3 3. Mercury, the winged messenger 4 4. Jupiter, the bringer of jollity 5 5. Saturn, the bringer of old age 6 6. Uranus, the magician 7 7. Neptune, the mystic ****************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- ( ....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PHOTOS !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 99,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 49,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- ( ....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PHOTOS !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


WARNER CLASSICS 611941 (PARLOPHONE) ----- (10-LP-SET-DELUXE EDITION) ------ LIMITED EDITION ----- (AUDIOPHILE 10-LP-RECORD-BOX / OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

WILHELM FURTWÄNGLER ----- BEETHOVEN - THE 9 SYMPHONIES ----- MONO HISTORICAL RECORDINGS FROM 1948-1954 ----- (WIENER PHILHARMONIKER - SYMPHONIES 1-7 / STOCKHOLM PHILHARMONIC ORCHESTRA - SYMPHONIES 8 / SYMPHONY NO,9 - ELISABETH SCHWARZKOPF - ELISABETH HÖNGEN - HANS HOPF - OTTO EDELMANN - CHOR UND ORCHETER DER FESTSPIELE BAYREUTH) ---- EINE NOCH ORIGINAL VERSIEGELTE AUDIOPHILE-10-LP/RECORD-BOX 2018 - MADE IN ENGLAND (UK) - IN EINER WERTIGEN HARTKARTON-BOX ---- PRESSING IN EUROPE -- 180GRAM VINYL PRESSING ----- 180GRAMM HIGH QUALITY HEAVYWEIGHT VINYL ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED / ...... AUDIOPHILE-10-LP/RECORD-BOX - MADE IN ENGLAND / ..... 180GRAM HEAVY-HIGH-QUALITY-VINYL - PRESSED IN EUROPE / ........ ORIGINAL AUFNAHMEN 1948-1954 BEI PARLOPHONE RECORDS IN ENGLAND / ..... REMASTERED AT ABBEY ROAD STUDIOS 2010 IN LONDON ENGLAND 2010 / ..... ORIGINAL RECORDING 1948-1954 BY PARLOPHONE RECORDS IN U.K. / ...... DIESE AUDIOPHILE-10-LP/RECORD-BOX IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN,AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! .....)

Weitere Details: ********************************************************************************************** Künstler: Elisabeth Schwarzkopf, Elisabeth Höngen, Hans Hopf, Otto Edelmann, Wiener Philharmoniker, Orchester der Bayreuther Festspiele, Stockholm Philharmonic Orchestra, Wilhelm Furtwängler Furtwänglers Beethoven auf Vinyl: Die 9 Sinfonien in Aufnahmen von 1948-1954 Kein anderer Sinfonienzyklus beschäftigte den Dirigenten Wilhelm Furtwängler so sehr wie dieser: Beethovens neun Sinfonien – der Gipfel der Orchestermusik schlechthin, ein Symbol für die klassischen Traditionen. Leider hat Furtwängler niemals eine Gesamtaufnahme der großen »neun Schwestern« unter gleichen Bedingungen aufnehmen können. Immerhin hat er jedoch in der späteren Phase seines Wirkens zwischen 1948 und 1954 für einige bedeutende Dokumente gesorgt, die nun eine solche Edition bilden: Im Wiener Musikvereinssaal konnte er sozusagen unter Studiobedingungen immerhin die 1., 3., 4., 5., 6. und 7. Sinfonie aufnehmen. Mit der 2. und 8. entstanden berühmte Livemitschnitte in London und Stockholm. Geradezu legendär ist Furtwänglers reife, späte Neunte: Das Werk, das er persönlich als ein Heiligtum betrachtete, erklang 1951 zur Wiedereröffnung des Bayreuther Festspielhauses nach dem Zweiten Weltkrieg. Die Interpretation mit Elisabeth Schwarzkopf, Elisabeth Höngen, Hans Hopf und Otto Edelmann prägte eine der bedeutendsten Aufnahmen des Werkes überhaupt – und bildet nun mit Furtwänglers anderen Beethoven-Dokumenten den großen Zyklus auf Vinyl-LP. ********************************************************************************************* Rezensionen audio 4 / 86: »Höchste Bewertungen für Interpretation und Sammelwert.« Rezension: Das ist vielleicht doch das bedeutendste Beethoven-Vermächtnis auf Schallplatte, bei allen klanglichen Kompromissen, die man bei Aufnahmen der Jahre um 1950 nun einmal eingehen muß. (Wobei die Studioaufnahmen aus dem Wiener Sophiensaal für die Zeit ausgezeichnet sind; bei den Live-Aufnahmen der zweiten und achten Symphonie – letzteres ein Mitschnitt aus Stockholm mit der dortigen Philharmonie – muß man froh sein, daß es sie überhaupt gibt; die Bayreuther Aufnahme der "Neunten" ist bekanntlich wiederum erfreulich gut.) Die Dramatik, die Furtwängler insbesondere im Zusammenhang mit Beethoven zu erzeugen in der Lage war, dieses unbeschreibliche Vibrieren in der Luft, ist und bleibt einzigartig; das seine Werkauffassung romantisch geprägt war und musikwissenschaftlich genaugenommen "unkorrekt", ist vollkommen nebensächlich. Was zählt, ist der Sog, den diese nun etwa 70 Jahre alten Aufnahmen immer noch ausüben. ******************************************************************************************* ******************************************************************************************* Product Information An iconic version of the greatest symphonic cycle ever composed; the 3rd, 5th and 9th Symphonies for example are absolutely legendary recordings. Being by far the bestselling album of the Budget Boxset series for the past two years running, these recordings are now brought back into the vinyl format in a deluxe edition. Beethoven was Wilhelm Furtwängler’s guiding musical force. In his interpretations of the symphonies, the conductor generates irresistible dramatic momentum – and a constant sense of imaginative freshness – through the interrelationship of form, harmony, texture, rhythm and tempo. These recordings, all made in the late 1940s and early 1950s, in the Musikverein in Vienna and at concerts in London, Bayreuth and Stockholm, were remastered at Abbey Road Studios in 2010, bringing their sound more alive than ever before. ********************************************************************************************* Furtwängler, Wilhelm Beethoven: The 9 Symphonies Composer: Ludwig van Beethoven Other participants: Elisabeth Schwarzkopf, Elisabeth Höngen, Hans Hopf, Otto Edelmann, Chor und Orchester der Festspiele Bayreuth, Wiener Philharmoniker, Stockholm Philharmonic Orchestra Beethoven was Wilhelm Furtwängler’s guiding musical force. In his interpretations of the symphonies, the conductor generates irresistible dramatic momentum – and a constant sense of imaginative freshness – through the interrelationship of form, harmony, texture, rhythm and tempo. These recordings, all made in the late 1940s and early 1950s, in the Musikverein in Vienna and at concerts in London, Bayreuth and Stockholm, were newly remastered in 2010, bringing their sound more alive than ever before. *******************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE-CLASSIC-10-LP/RECORD-BOX IN EINER WERTIGEN HARTKARTON-BOX ----- 180GRAM HEAVYWEIGHT HIGH QUALITY VINYL ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR AUS MEINER PRIVATEN LP-SAMMLUNG = ONE SAMPLE IN MY LP-COLLECTION(ONE EXEMPLARY) !! ..... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 999,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 499,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- AUDIOPHILE-CLASSIC-10-LP/RECORD-BOX IN EINER WERTIGEN HARTKARTON-BOX ----- 180GRAM HEAVYWEIGHT HIGH QUALITY VINYL ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR AUS MEINER PRIVATEN LP-SAMMLUNG = ONE SAMPLE IN MY LP-COLLECTION(ONE EXEMPLARY) !! ..... SIEHE XXL-FOTO(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


WARNER CLASSICS 79147 ----- AUDIOPHILE ORIGINAL-4-LP/RECORD ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

MSTISLAV ROSTROPOVICH (CELLO) ----- J.S.BACH - CELLO SUITEN ----- ORIGINAL AUDIOPHILE CLASSIC-4-LP/RECORD-IN EINER WERTIGEN HARTKARTON-BOX ----- HIGH QUALITY VINYL PRESSING 2021 IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... ORIGINAL AUDIOPHILE RECORDING 1995 BY WARNER CLASSICS RECORDS IN ENGLAND (U.K.) / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1995 BEI WARNER CLASSICS RECORDS IN ENGLAND (U.K.) / ..... ORIGINAL HIGH QUALITY 180GRAM VINYL PRESSING 2021 IN GERMANY / ..... HIGH QUALITY 180GRAM BLACK VIRGIN VINYL / ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ...... DIESE AUDIOPHILE-LP/RECORD IST NOCH OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************* J.S. Bach* - Mstislav Rostropovich – J.S. Bach Cello Suites Label: Warner Classics – 0190295079147 Format: 4 x Vinyl, LP, Album, Reissue, Stereo, 180 g Box Set, Album, Reissue, Stereo Country: Germany Released: Apr 2, 2021 Genre: Classical Style: Baroque Tracklist Suite No. 1, BWV 1007 in G major A1 I. Prélude A2 II. Allemande A3 III. Courante A4 IV. Sarabande A5 V. Menuet I A6 V. Menuet II - Menuet I A7 VI. Gigue Suite No. 2, BWV 1008 in D minor B1 I. Prélude B2 II. Allemande B3 III. Courante B4 IV. Sarabande B5 V. Menuet I B6 V. Menuet II - Menuet I B7 VI. Gigue Suite No. 3, BWV 1009 in C major C1 I. Prélude C2 II. Allemande C3 III. Courante C4 IV. Sarabande C5 V. Bourrée I C6 V. Bourrée II - Bourrée I C7 Gigue Suite No. 4, BWV 1010 in E-flat major D1 I. Prélude (Preludium) D2 II. Allemande D3 III. Courante D4 IV. Sarabande D5 V. Bourrée I D6 V. Bourrée II - Bourrée I D7 Gigue Suite No. 5, BWV 1011 in C minor E1 I. Prélude E2 II. Allemande E3 III. Courante F1 IV. Sarabande F2 V. Gavotte I F3 V. Gavotte II - Gavotte I F4 Gigue Suite No. 6, BWV 1012 in D major G1 I. Prélude G2 II. Allemande G3 III. Courante H1 IV. Sarabande H2 V. Gavotte I H3 V. Gavotte II - Gavotte I H4 Gigue Companies, etc. Phonographic Copyright ℗ – SGOL Limited Licensed To – Parlophone Records Ltd. Copyright © – Demart pro Arte BV Copyright © – Parlophone Records Ltd. Recorded At – Basilique Sainte-Madeleine Recorded By – Radio France Credits Cello, Liner Notes, Executive-Producer – Mstislav Rostropovich Composed By – Johann Sebastian Bach Design – David Chase (3) Engineer [Assistant] – Alain Joubert Engineer [Balance] – Raymond Buttin Illustration [Drawing], Cover [Front] – Salvador Dali* Liner Notes – Clifford Bartlett, Stephen Johnson (5) Liner Notes [German Translation] – Anne Steeb, Bernd Müller (2) Painting [Cover] – Salvador Dalí Photography By – Sasha Gusov Producer – Guy Chesnais Notes Total timing: 147.00 0190295079147 · English text · Deutscher Text · Notice en français ℗ 1995 SGOL Limited under exclusive licence to Parlophone Records Limited. © 2021 Parlophone Records Limited. Made in Germany. This recording has been released for the first time on LP in 2016, in a deluxe limited edition, and all quantities manufactured were sold very fast. The 2021 reissue is almost the same (red colour instead of blue on the box packaging), with the same packaging and sound, without numbering nor download code this time. Barcode and Other Identifiers Barcode: 0190295079147 Label Code: LC02822 Rights Society: GEMA/BIEM Matrix / Runout (Side A runout, handwritten): BG 38848-01 A1 Matrix / Runout (Side B runout, handwritten): BG 38848-01 B2 Matrix / Runout (Side C runout, handwritten): BG 38848-02 C2 Matrix / Runout (Side D runout, handwritten): BG 38848-02 D1 Matrix / Runout (Side E runout, handwritten): BG 38848-03 E1 Matrix / Runout (Side F runout, handwritten): BG 38848-03 F1 Matrix / Runout (Side G runout, handwritten): BG 38848-04 G1 Matrix / Runout (Side H runout, handwritten): BG 38848-04 H1 ************************************************************************************************** Als der große russische Cellist und Dirigent Mstislav Rostropowitsch im Jahre 2007 starb, hatte er nicht nur als Musiker größte Reputation erworben. In der Sowjetunion verfolgt, setzte er sich für Demokratie und Menschenrechte ein. Unvergessen ist sein Spiel für das vereinigte Berlin an der geöffneten Mauer am Check-point Charlie. 1995 überraschte Rostropowitsch, unangefochten einer der besten Cellisten der Welt, mit einer ganz besonderen Aufnahme. Zum ersten Mal in seiner Karriere nahm er das berühmteste Repertoire für sein Instrument auf: die sechs Suiten für Violoncello solo von Johann Sebastian Bach – jetzt erscheinen diese als Deluxe-4-LP-Vinyl-Set. ************************************************************************************************** ************************************************************************************************* The greatest cellist of the 20th century! 1991 Bach cello suites — bestselling legendary recording Cover illustration by Salvador Dali; First time on LP! 4LP box set limited to 4,000 numbered copies In his own words, the legendary cellist Mstislav Rostropovich conveyed his deep respect and appreciation for composer Bach and his music. "The hardest thing to achieve in interpreting Bach is the necessary equilibrium between human feelings — the heart which undoubtedly Bach possessed — and the severe, seriousand profound aspect of interpretation. Bach has no shallow or transitory emotions, no momentary anger, no bad words or fleeting embraces - his emotions are as vast in scale as Shakespeare's, yet common to all people on earth, from the most northerly to the most southerly races. We all weep when we suffer, we all know tears of joy. It is these fundamental emotions that Bach transmits in his suites." Rostropovich gave those remarks between recording sessions of the Bach Cello Suites in 1991. This 25th Anniversary 4LP collector's edition of those recordings is a voyage of discovery from one of classical music's greatest musical interpreters Selections: Side 1: Johann Sebastian Bach (1685-1750) Cello Suites 1. Suite No. 1, BWV 1007 (in G major) Side 2: Johann Sebastian Bach Cello Suites 1. Suite No. 2, BWV 1008 (in D minor) Side 3: Johann Sebastian Bach Cello Suites 1. Suite No. 3, BWV 1009 (in C major) Side 4: Johann Sebastian Bach Cello Suites 1. Suite No. 4, BWV 1010 (in E-flat major) Side 5: Johann Sebastian Bach Cello Suites 1. Suite No. 5, BWV 1011 (in C minor) Side 6: Johann Sebastian Bach Cello Suites 1. Suite No. 5, BWV 1011 (in C minor) (cont.) Side 7: Johann Sebastian Bach Cello Suites 1. Suite No. 6, BWV 1012 (in D major) Side 8: Johann Sebastian Bach Cello Suites 1. Suite No. 6, BWV 1012 (in D major) (cont.) ************************************************************************************************* Four LP set The greatest cellist of the 20th century performing Bach's Cello Suites in the 1995 best-selling legendary recording. Cover illustration by Salvador Dali. This recording was released for the first time on LP in 2016, in a deluxe limited edition, and sold out almost immediately. The 2021 reissue is almost the same (red color instead of blue on the box packaging), with the same packaging and sound, without numbering nor download code this time. These glorious performances of possibly the most challenging and inspiring pieces in the cello repertory were recorded in the Abbey Church at Vezelay in France. Here at last was one of the true greats of the instrument finally taking on the ultimate challenge for a cellist and delivering a recording that met every expectation and more of both public and press. ************************************************************************************************* One of the greatest cellists of the 20th Century, Mstislav Rostropovich performs Bach's Cello Suites. This legendary recording is now available on vinyl for the first time. Features: Numbered, Limited Edition 180g 4LP Vinyl Box Set First time on vinyl Limited time digital download card featuring "Lossless Quality" download “The solo nature of the suites practically begs anyone who plays them to come up with their own interpretation of the music. Mstislav Rostropovich’s personal take on the Suite No. 1 in G that of a harmonic journey – his playing is fast-paced and he lets the music do the talking.” – Classic FM About Bach’s Cello Suites: “The six Cello Suites, BWV 1007 to 1012, are suites for unaccompanied cello by Johann Sebastian Bach. They are some of the most frequently performed and recognizable solo compositions ever written for cello. Bach most likely composed them during the period 1717–23, when he served as a Kapellmeister in Köthen. The title of the Anna Magdalena Bach manuscript was Suites à Violoncello Solo senza Basso (Suites for cello solo without bass). These suites for unaccompanied cello are remarkable in that they achieve the effect of implied three- to four-voice contrapuntal and polyphonic music in a single musical line. As usual in a Baroque musical suite, each movement is based around a baroque dance type; the cello suites are structured in six movements each: prelude, allemande, courante, sarabande, two minuets or two bourrées or two gavottes, and a final gigue. The Bach cello suites are considered to be among the most profound of all classical music works. Wilfrid Mellers described them in 1980 as "Monophonic music wherein a man has created a dance of God." Due to the works' technical demands, étude-like nature, and difficulty in interpretation because of the non-annotated nature of the surviving copies, the cello suites were little known and rarely publicly performed until they were revived and recorded by Pablo Casals in the early 20th century. They have since been performed and recorded by many renowned cellists, have also been transcribed for numerous other instruments, and are considered some of Bach's greatest musical achievements.” - Wiki About Mstislav Rostropovich: Mstislav Leopoldovich "Slava" Rostropovich (Russian: Мстисла́в Леопо́льдович Ростропо́вич, Mstislav Leopol'dovič Rostropovič, pronounced [rəstrɐˈpovʲɪtɕ]; 27 March 1927 – 27 April 2007) was a Soviet and Russian cellist and conductor. He is considered to be one of the great cellists of the 20th century. In addition to his interpretations and technique, he was well known for both inspiring and commissioning new works, which enlarged the cello repertoire more than any cellist before or since. He inspired and premiered over 100 pieces, forming long-standing friendships and artistic partnerships with composers including Dmitri Shostakovich, Sergei Prokofiev, Henri Dutilleux, Witold Lutosławski, Olivier Messiaen, Luciano Berio, Krzysztof Penderecki, Alfred Schnittke, Norbert Moret, Andreas Makris and Benjamin Britten. – Wiki *************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL AUDIOPHILE CLASSIC-4-LP/RECORD-IN EINER WERTIGEN HARTKARTON-BOX ----- HIGH QUALITY VINYL PRESSING 2021 IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- HIGH QUALITY VINYL PRESSING 2021 IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !! )...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 399,99 ( minus 50% DISCOUNT / minus 50% RECHNUNGSRABATT = 199,99 euro ) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ORIGINAL AUDIOPHILE CLASSIC-4-LP/RECORD-IN EINER WERTIGEN HARTKARTON-BOX ----- HIGH QUALITY VINYL PRESSING 2021 IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- HIGH QUALITY VINYL PRESSING 2021 IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !! )...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PHOTOS !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

In den Warenkorb


WARNER CLASSICS 82772 ----- AUDIOPHILE CLASSIC RE-MASTERED LP/RECORD ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)

ASTOR PIAZZOLLA (BANDENON) ----- LIBERTANGO ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... WARNER CLASSICS COMPILATION-REISSUE BY WARNER RECORDS IN GERMANY 2019 / ..... HEAVY WEIGHT 180g VIRGIN VINYL / ..... HIGH QUALITY PRESSING IN GERMANY BY OPTIMAL / ..... ORIGINAL ZUSAMMENSTELLUNG DER BEI WARNER CLASSICS RECORDING IN ENGLAND / ..... ORIGINAL COMPILATION OF THE RECORDINGS BY EMI-HIS MASTERES VOICE RECORDING IN ENGLAND / ..... DIESE WARNER CLASSICS LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... )

Weitere Details: ************************************************************************************************ Astor Piazzolla ‎– Libertango Label: Warner Classics ‎– 0190295082772 Format: Vinyl, LP, Compilation, Stereo, 180 gram Country: Europe Released: 05 Mar 2021 Genre: Latin Style: Tango Tracklist A1 Le Grand Tango 10:49 A2 Oblivión 4:40 A3 Maria de Buenos Aires Fuga Y Misterio, Movido - Lento 4:26 A4 History Of Tango I. Bordel 1900 3:57 A5 Estaciones Porteñas III. Primavera Porteña 4:25 B1 Adiós Nonino 4:51 B2 Concierto de Àngel II. Milonga de Àngel 7:30 B3 Estacioes Porteñas II. Otoño Porteño 6:04 B4 Chinchin 4:36 B5 Libertango 6:40 Notes Lomg Play 33 1/3 RPM Record 180gr. pressing stereo Made in Germany Barcode and Other Identifiers Barcode (Scanned): 190295082772 Barcode (Printed on jacket): 0 190295 082772 ************************************************************************************************ Rezension: Diese faszinierende Zusammenstellung zu Piazzollas 100. Geburtstag besteht (mit einer Ausnahme) nicht aus dessen eigenen Aufnahmen, sondern sie dokumentiert, wie seine Werke inzwischen Bestandteil des klassischen Repertoires geworden sind. Unter den Ausführenden sind etwa Martha Argerich, Gidon Kremer, Thibaud Garcia, die zwölf Cellisten der Berliner Philharmoniker, das Artemis Quartett, das Guatuor Ébène und der Flötist Emmanuel Pahud. Nicht nur war ein Großteil der Aufnahmen noch nie auf Vinyl zu haben, der besondere Reiz dieses Albums besteht vor allem in ihrer Bündelung, denn ursprünglich waren sie überwiegend Bestandteil ganz anders gearteter Programme. (2021) ************************************************************************************************ Astor Piazzolla (1921-1992) Libertango - Best of Piazzolla (180g) Gautier Capucon, Jerome Ducros, Martha Argerich, Eduardo Hubert, Emmanuel Pahud, Christian Rivet, Thibaut Garcia, Gidon Kremer, Per Arne Glorvigen, Artemis Quartett, Die 12 Cellisten der Berliner Philharmoniker, Kremerata Baltica und weitere LP Le Grand Tango; Oblivion; Fuga y misterio aus Maria de Buenos Aires; Bordel 1900; Primavera Portena; Otono Porteno; Adios Nonino; Milonga del angel; Chinchin; Libertango Künstler: Gautier Capucon, Jerome Ducros, Martha Argerich, Eduardo Hubert, Emmanuel Pahud, Christian Rivet, Thibaut Garcia, Gidon Kremer, Per Arne Glorvigen, Artemis Quartett, Die 12 Cellisten der Berliner Philharmoniker, Kremerata Baltica, Quatuor Ebene, Soledad Label: Warner Als Astor Piazzolla in den 1950er Jahren nach Parisging, um klassische Komposition zu studieren, galt derTango seiner argentinischen Heimat als untauglich für dieKonzertbühnen Europas; es waren die schwülen Klängeder Straße, die Musik der Unterschicht. Zum Glückermutigte die formidable Kompositionslehrerin NadiaBoulanger ihren argentinischen Schüler, genau auf dieseWurzeln zurückzugreifen. Piazzolla fand endlich seinewahre Stimme als Komponist und Bandoneon-Virtuose. Heute gilt er als Vater des Tangos, wie wir ihn heutekennen, der rhythmische Vitalität mit orchestralenTexturen verschmilzt. Diese LP-Zusammenstellung zum100. Geburtstag des Komponisten bekräftigt, dass derBegründer des Tango Nuevo einen einzigartigen Musikstilals Vermächtnis hinterlassen hat, der heute noch genausofrisch und lebendig klingt. Tracklisting Details Mitwirkende 1 Le grand Tango 2 Oblivion María de Buenos Aires (Oper in 2 Akten) (Auszug) 3 Fuge und Misterio: Movido - Lento Histoire du Tango (Auszug) 4 1. Bordel 1900 Cuatro Estaciones porteñas (Vier Tango-Jahreszeiten) (Auszug) 5 3. Primavera porteña 6 Adiós Nonino Concierto del Angel (Auszug) 7 2. Milonga del Angel Cuatro Estaciones porteñas (Vier Tango-Jahreszeiten) (Auszug) 8 2. Otoño porteño 9 Chinchin 10 Libertango ************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSING ----- LIMITED EDITION ----- ( ....... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PHOTOS !!)...... BITTE FOTOS ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 Euro zzgl.der Versandkosten)

In den Warenkorb


WARNER CLASSICS PWC2L-0005 (ANALOGPHONIC-50612) ----- AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!

MAXIM VENGEROV (VIOLIN) ----- VENGEROV & VIRTUOSI ----- ANALOGE CLASSIC DOPPEL-LP/RECORD- (WARNER-ANALOGPHONIC) - PRINTED IN SOUTH KOREA ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE ANALOGE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD - PRESSING BY PALLAS IN GERMANY 2018 - IN EINEM WERTIGEN HARTCARTON KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- PLAY 33RPM - RE-MASTERED FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES OF WARNER CLASSICS RECORDS ----- AUDIOPHILE MASTERING FROM ORIGINAL MASTERS OF UNIVERSAL MUSIC ----- DMM = DIRECT METAL MASTERING IN GERMANY ----- AUDIOPHILE MASTERING IN GERMANY BY PAULER ACOUSTICS -- 180GRAM AUDIOPHILE HIGH QUALITY VIRGIN VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- 180GRAMM HIGH QUALITY VINYL ----- ALL ORIGINAL COVER JACKETS INCLUDED ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED / ...... AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD-MADE IN GERMANY / ...... WARNER-ANALOGPHONIC - PRINTED IN SOUTH KOREA / ..... 180GRAM HEAVY-HIGH-QUALITY-VINYL - PRESSED BY PALLAS IN GERMANY / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 2001 BEI WARNER CLASSICS RECORDS IN ÖSTERREICH / ..... ORIGINAL RECORDING 2001 BY WARNER CLASSICS RECORDS IN AUSTRIA / ...... DIESE AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN,AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Weitere Details: **************************************************************************************************** Label: Analogphonic – PWC2L-0005, Warner Music Korea – 5054197950612 Format: 2 x Vinyl, LP, Reissue, Remastered Country: South Korea Released: 2018 Genre: Classical Style: Romantic A1 Vocalise, Op. 34 No. 14 Composed By – Sergei Rachmaninov* 6:14 A2 Estrellita Composed By – Manuel Ponce* Transcription By – Jascha Heifetz 3:36 A3 Ave Maria, Op. 52, No. 6 Composed By – Franz Schubert Hungarian Dances Composed By – Johannes Brahms Transcription By – Joseph Joachim (8:20) B1 No. 7 In A Major 2:13 B2 No. 1 In G Minor 3:28 B3 No. 5 In G Minor 2:31 B4 Perpetuum Mobile, Op. 5 No. 4 Composed By – Ottokar Nováček 2:47 B5 Humoreske In G Flat Major, Op. 101 No. 7 Composed By – Antonín Dvořák 3:18 Souvenir D'un Lieu Cher (Three Pieces For Violin And Piano), Op. 42 Composed By – Pyotr Il'yich Tchaikovsky* (18:04) C1 I. Méditation 9:58 C2 III. Mélodie 3:41 C3 II. Scherzo 4:17 D1 La Ronde Des Lutin, Op. 25 Composed By – Antonio Bazzini 5:28 D2 Sabre Dance Composed By – Aram Khachaturian* 2:20 D3 Méditation Composed By – Jules Massenet Transcription By – M.P. Marsick* 6:00 D4 Csárdás Composed By – Vittorio Monti 6:09 Phonographic Copyright ℗ – EMI Copyright © – EMI Recorded At – Wiener Musikverein Arranged By [All Arrangements For Vengerov & Virtuosi] – Mikhail Parhamovsky Design – Darren Rumney Engineer [Balance] – Arne Akselberg Ensemble – Virtuosi Leader [Virtuosi] – Mikhail Parhamovsky Liner Notes – Michael Jameson Photography By – Andrea Mühlwisch, Simon Fowler (2) Piano – Vag Papian Producer – John Fraser Violin – Maxim Vengerov Violin [Virtuosi] – Alexander Gourvich, Aline Janovitsky, Anna Dashevsky, Eva Iframov, Ilya Chichkovich, Lucia Novovesky, Rita Bobrovich, Yevgeni Cheskis, Yevgeni Voskoboinikov, Zinaida Rodigin Recorded live 28-30.IV.2001, Brosser Musikvereinssaal, Wien. 1st Time on Vinyl Limited Edition - Mastered by Hans-Jorg Mauksch at Pauler Acoustic - Pressed at Pallas Germany From the original masters of Warner Music Barcode: 8809355974798 ******************************************************************************************** Werke von Sergei Rachmaninoff, Manuel Ponce, Franz Schubert, Johannes Brahms, Ottokar Novek, Antonn Dvok, Pyotr Tchaikovsky, Antonio Bazzini,u.a. Maxim Vengerov - Violine Vag Papian - Klavier Virtuosi (11 Violien) Mikhail Parkhomovsky - Dirigent Live-Aufnahmen vom 28. bis 30. April 2001 im großen Musikvereinssaal in Wien, Österreich. Dies ist vor allem eine unterhaltsame Platte - noch mehr als die meisten Zusammenstellungen von Violin-Paradestücken eine Scheibe für echte 'Naschkatzen' Hier ist ein junger Geiger auf dem Höhepunkt seiner Laufbahn, der sich von Anfang bis Ende an der Musik erfreut und nicht zu viel Anspruch mitbringt oder an der Technik arbeitet und unverschämt auf eine Weise auftritt, die für die meisten sehr liebenswert ist. Nicht, dass das Spiel die ganze Zeit extrovertiert ist ... "Mditationi" aus Massenets "Thas" vermittelt eine seltene Tiefe des Gefühls und macht es mehr als nur zu einem lyrischen Zwischenspiel. Von dieser vollen, offenen Aufnahme werden die vielen Anhänger dieses erfolgreichen jungen Geigers zweifellos ebenso begeistert sein wie das Wiener Publikum. - Grammophon Direkt vom Digitalband geschnitten durch Hans-Jörg Mauksch bei Pauler Acoustics. Titel: Side A: Sergei Rachmaninov 1. Vocalise Op. 34, No. 14 Manuel Ponce 2. Estrellita Franz Schubert 3. Ave Maria, Op. 52, No. 6 Side B: Johannes Brahms Hungarian Dances 1. No. 7 in A Major 2. No. 1 in G minor 3. No. 5 in G minor Ottokar Novacek 4. Perpetuum Mobile, Op. 5, No. 4 Antonin Dvorak 5. Humoreske in G Flat Major, Op. 101, No. 7 Side C: Pyotr Ilyich Tchaikovsky Souvenir D'un Lieu Cher, Op. 42 (Three Pieces for Violin and Piano) 1. Meditation 2. Melodie 3. Scherz Side D: Antonio Bazzini 1. La Ronde Des Lutin, Op. 25 Aram Khachaturian 2. Sabre Dance Jules Massenet 3. Meditation Vittorio Monti 4. Csardas *********************************************************************************************** Rezension Man kann ein Violin-Recital mit Orchester oder mit Klavier gestalten. Oder aber mit beidem, was sich hier als augesprochen reizvolle Variante erweist. Mikhail Parhamovsky, Konzertmeister des aus elf Violinisten bestehenden Ensembles Virtuosi, schrieb die Arrangements für Solovioline, sein “Orchester” und Klavier (Vag Papian). Abgesehen von Tschaikowksys sehr selten gehörtem, aus drei Stücken bestehenden “Souvenir d’un lieu cher”, besteht das Repertoire aus Wohlbekanntem: Rachmaninoffs “Vocalise”, Schuberts “Ave Maria”, drei von Brahms’ “Ungarischen Tänzen”, Nováceks “Perpetuum Mobile”, Dvoráks “Humoresque”, Massenets “Méditation” oder Khachaturians “Säbeltanz”; die sehr feinsinnige Instrumentation Parhamovskys ist aber ein sehr angenehmer neuer Aspekt, ohne die Stücke substantiell stark zu verändern. Der Star des Abends (denn es handelt sich um einen Livemitschnitt aus dem Wiener Sofiensaal) aber ist natürlich Maxim Vengerov, zu jenem Zeitpunkt immer noch erst 26. In den Jahren zuvor hatte der gebürtige Russe bereits sämtliche großen Konzerte (mit Ausnahme von Beethoven) zur Begeisterung von Publikum und Kritik eingespielt; hier erwies er sich als ebenso souveräner Meister der kleinen Form – mit sprühender Virtuosität oder lyrischer Sensibilität, je nach Werk. Auch bei dieser Vinyl-Premiere kann man den Koreanern für ihre Repertoireauswahl nur gratulieren…! (2001/2018) *********************************************************************************************** ********************************************************************************************** Description Analogphonic - PWC2L-00005 - 180 Gram Virgin Vinyl - 1st Time on Vinyl Limited Edition - Mastered by Hans-Jorg Mauksch at Pauler Acoustic - Pressed at Pallas Germany From the original masters of Warner Music Violinist Maxim Vengerov is joined by Virtuosi, an ensemble of 11 violins lead by Mikhail Parhomovksy. "He's supported by a pianist and the 11 violins of Virtuosi, who back him in this selection of encore pieces whose arrangements are sometimes clever, sometimes corny. At times, it all gets a bit much (innocent bystanders can be smothered in vibrato); at other times listeners who suspend their critical faculties can just enjoy it. Vengerov certainly seems to and so does the Viennese audience." "The latest disc from Maxim Vengerov offers some refreshingly "lite" listening. Each selection was arranged for Virtuosi (an ensemble consisting of 11 violins) by its leader, Mikhail Parhamovsky. Pianist Vag Papian joins in all the works, creating an interesting hybrid of violin/piano duo and chamber orchestra, an arrangement that works particularly well in Manuel Ponce's hot-blooded Estrellita, Schubert's tranquil Ave Maria, and Khachaturian's rollicking Sabre Dance. Just as effective are Antonio Bazzini's Le Ronde des Lutins, which comes off sounding like one of Schnittke's nervy Concerti Grossi, and a beautifully homespun rendering of Dvorák's Humoresque No. 7. Of special interest is Tchaikovsky's rarely-heard three-movement Souvenir d'un lieu cher. One of the composer's more restrained works, it nonetheless features some beautiful tunes, especially the melancholy Méditation. "Vengerov continues his well-earned reputation for violin wizardry as he sets off fireworks in the more festive and volatile pieces (Novácek's Perpetuum Mobile, Monti's Csárdás), and displays a warm, lush lyricism for the gentler items, such as Rachmaninov's Vocalise, played as a duo at the start of the program. The live recording was made in Vienna's Musikvereinsaal, a location that is considerably more reverberant than was probably necessary for such a small ensemble. But given Vengerov's popularity, a smaller space, however suitable for recording, would not have accommodated so large a crowd. This collection holds appeal for classical specialists and novices alike, and especially for aficionados of fine violin playing." - Victor Carr Jr., ClassicsToday Musicians: Maxim Vengerov, violin Vag Papian, piano Virtuosi (11 violins) Mikhail Parkhomovsky, conductor Side A: Sergei Rachmaninov 1. Vocalise Op. 34, No. 14 Manuel Ponce 2. Estrellita Franz Schubert 3. Ave Maria, Op. 52, No. 6 Side B: Johannes Brahms Hungarian Dances 1. No. 7 in A Major 2. No. 1 in G minor 3. No. 5 in G minor Ottokar Novacek 4. Perpetuum Mobile, Op. 5, No. 4 Antonin Dvorak 5. Humoreske in G Flat Major, Op. 101, No. 7 Side C: Pyotr Ilyich Tchaikovsky Souvenir D'un Lieu Cher, Op. 42 (Three Pieces for Violin and Piano) 1. Meditation 2. Melodie 3. Scherzo Side D: Antonio Bazzini 1. La Ronde Des Lutin, Op. 25 Aram Khachaturian 2. Sabre Dance Jules Massenet 3. Meditation Vittorio Monti 4. Csardas Maxim Vengeroy - Vengerov & Virtuosi - 180g 2LP 60 Years Pallas Audiophile Vinyl - Made in Germany For over 60 years the family business in the third generation of the special personal service and quality "Made by Pallas" is known worldwide. Our custom PVC formulation produces consistently high pressing quality with the lowest surface noise in the industry. Our PVC complies with 2015 European environmental standards and does not contain toxic materials such as Lead, Cadmium or Toluene. Our vinyl is both audiophile and eco-grade! *********************************************************************************************** Artist : Maxim Vengerov (violin), Virtuosi (11 violins) Title : Vengerov & Virtuosi RELEASE DATE : 10. Nov. 2018 FORMAT : Vinyl / Gatefold CAT NO : PWC2L-0005 DISC : 2 BARCODE : 8809355974798 RECORDING INFORMATION Recorded : 28-30 April, 2001 at Großer Musikvereinsaal, Wien Producer: John Fraser Balance Engineer ; Arne Akselberg Editors: Simon Kiln & Sally Drew From the original masters of Warner Music. Direct metal mastering by Hans-Jörg Mauksch at Pauler Acoustics. 180g audiophile virgin vinyl pressed by Pallas Group GmbH in Germany. First time ever on vinyl records. This is above all a fun record – even more than most collections of violin lollipops a disc for those with a very sweet tooth... Here is a young violinist at the peak of his form enjoying himself from first to last in music undemanding on the ear if not the technique, outrageously showing off in a way that for most will be very endearing. Not that the playing is extrovert all th time... ‘Méditationi’ from Massenet’s Thaïs conveys a rare depth of feeling, making it more than just a lyrical interlude. With full, open recording, this winning young violinist’s many devotees will no doubt have the same response as the enthusiastic Vienna audience. - Gramophone ************************************************************************************************

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGE CLASSIC DOPPEL-LP/RECORD (WARNER-ANALOGPHONIC) - PRINTED IN SOUTH KOREA ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE ANALOGE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD - PRESSING BY PALLAS IN GERMANY 2018 - IN EINEM WERTIGEN HARTCARTON KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- PLAY 33RPM - RE-MASTERED FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES OF WARNER CLASSICS RECORDS ----- AUDIOPHILE MASTERING FROM ORIGINAL MASTERS OF UNIVERSAL MUSIC ----- AUDIOPHILE MASTERING IN GERMANY BY PAULER ACOUSTICS -- DMM = DIRECT METAL MASTERING IN GERMANY ----- 180GRAM AUDIOPHILE HIGH QUALITY VIRGIN VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- 180GRAMM HIGH QUALITY VINYL ----- ALL ORIGINAL COVER JACKETS INCLUDED ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR AUS MEINER PRIVATEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONE SAMPLE IN MY LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ..... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGE CLASSIC DOPPEL-LP/RECORD (WARNER-ANALOGPHONIC) - PRINTED IN SOUTH KOREA ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE ANALOGE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD - PRESSING BY PALLAS IN GERMANY 2018 - IN EINEM WERTIGEN HARTCARTON KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- PLAY 33RPM - RE-MASTERED FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES OF WARNER CLASSICS RECORDS ----- AUDIOPHILE MASTERING FROM ORIGINAL MASTERS OF UNIVERSAL MUSIC ----- AUDIOPHILE MASTERING IN GERMANY BY PAULER ACOUSTICS -- DMM = DIRECT METAL MASTERING IN GERMANY ----- 180GRAM AUDIOPHILE HIGH QUALITY VIRGIN VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- 180GRAMM HIGH QUALITY VINYL ----- ALL ORIGINAL COVER JACKETS INCLUDED ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR AUS MEINER PRIVATEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONE SAMPLE IN MY LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ..... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

In den Warenkorb


WATER LILY WLA ES 10 ----- OUT OF PRINT ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ANALOGE WATER LILY ACOUSTICS AUFNAHME !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

PADMA-VIBHUSHAN ALI AKBAR KHAN (SAROD) - SRI SWAPAN CHAUDHURI - AASHISH KHAN AND TERENCE PEASE (TANPURA) ----- MAIHAR ----- ORIGINAL WATER LILY ACOUSTIC RECORDS AUS DEN USA ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ....... ULTRA RARE CLASSIC LP AUS DEN USA / ..... PURE ANALOGE AUFNAHME IN USA / ..... PURE ANALOGUE WATER LILY RECORDING 1990 IN USA / ...... GEPRESST AUF FEINSTEM 180g PREMIUM HQ SUPER VINYL BEI RTI IN USA / ...... HIGH QUALITY LP PRESSSING ON HEAVY WEIGHT VIRGIN VINYL IN USA / ...... WATER LILY ACOUSTICS / ..... PURE ANALOGE AUFNAHME 1988 MIT FEINSTEM RÖHRENEQUIPMENT IN DEN USA - LIVE IM STUDIO / ..... PURE ANALOGUE RECORDING 1988 WITH CUSTOM-BUILT VACUUM-TUBE ELEKTRONICS BY WATER LILY ACOUSTIC IN USA - LIVE AT STUDIO / ..... EDITION ONE STEP PLATING PROCESS / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL ANALOGUE and AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE SAMPLE) !! ..... DIESE PURE ANALOGE WATER LILY ACOUSTIC LP IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! .... UND WURDE SOMIT NOCH NICHT GESPIELT !! ..... EINE WELTWEIT IN DIESER ORIGINAL VERSIEGELTEN QUALITÄT SEHR GESUCHTE UND SEHR WERTVOLLE ANALOGE LP !! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY!! ..... )

Weitere Details:

Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PUR ANALOGE LP/RECORD AUS DEN USA !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE SAMPLE) !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY!! ..... )

Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PUR ANALOGE LP/RECORD AUS DEN USA !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE SAMPLE) !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY!! ..... )

In den Warenkorb


WATER LILY WLA ES 17 ----- OUT OF PRINT ----- (NEUWERTIGE ANALOGE WATER LILY ACOUSTICS AUFNAHME !!)

XXL-Foto


XXL-Foto

USTAD IMRAT KHAN (SITAR) ----- AJMER ----- ORIGINAL WATER LILY ACOUSTIC RECORDS AUS DEN USA ----- ( ....... ULTRA RARE FOLK LP AUS DEN USA / ..... PURE ANALOGE AUFNAHME IN USA / ..... PURE ANALOGUE WATER LILY RECORDING 1991 IN USA / ...... GEPRESST AUF FEINSTEM 180g PREMIUM HQ SUPER VINYL BEI RTI IN USA / ...... WATER LILY ACOUSTICS / ..... PURE ANALOGE AUFNAHME 1991 MIT FEINSTEM RÖHRENEQUIPMENT IN DEN USA - LIVE IM STUDIO / ..... PURE ANALOGUE RECORDING 1991 WITH CUSTOM-BUILT VACUUM-TUBE ELEKTRONICS BY WATER LILY ACOUSTIC IN USA - LIVE AT STUDIO / ..... EDITION ONE STEP PLATING PROCESS / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE SAMPLE) !! ..... DIESE PURE ANALOGUE WATER LILY LP WURDE NUR WENIGE MALE GESPIELT !! ..... EINE WELTWEIT IN DIESER QUALITÄT SEHR GESUCHTE UND SEHR WERTVOLLE ANALOGUE LP !! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - PERFECT - QUALITY!! ..... )

Weitere Details: *************************************************************************************************** ................................. DIESE GEPFLEGTE, OFFENE UND GESPIELTE LP WURDE VON MIR AUF DER VPI 17 SCHALLPLATTENWASCHMASCHINE GEREINIGT, MIT EINER NEUEN ANTISTATISCHEN INNENHÜLLE (INNERSLEEVE) VERSEHEN, VON MIR PERSÖNLICH DURCHGEHÖRT UND NACH EUROPÄISCHEN KRITERIEN STRENG UND FAIR BEWERTET !! ...... SOLLTE DENNOCH EIN FEHLER BEI MEINER PERSÖNLICHEN BEWERTUNG VORKOMMEN .... NEHME ICH NATÜRLICH DIE LP UMGEHEND ZURÜCK ---- MIT-GELD-ZURÜCK-GARANTIE !! ----- ....... DENN LP-KAUF IST EINE VERTRAUENSSACHE !! ....... SORRY......I have verified and evaluated all used LPs and CDs according to the official collectors rating. I will take any LP or CD back, if you are not satisfied with the quality of the item and disagree with my rating. .... SORRY, I GIVE ...... ............... ********* WITH MONEY BACK GUARANTEE ********* ........................... ****************************************************************************************************

Zustand: M- / M- = EINE NEUWERTIGE, ANALOGE LP/RECORD AUS DEN USA !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE SAMPLE) !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )

Preis: EUR 199,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 99,99 euro) ----- EINE NEUWERTIGE, ANALOGE LP/RECORD AUS DEN USA !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE SAMPLE) !! ...... SIEHE XXL-FOTO(LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )

In den Warenkorb


<  1 ... 58  59  60  61  62  63  64 >

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023