**********************************************************************************************
Dead Can Dance – Within The Realm Of A Dying Sun
Dead Can Dance - Within The Realm Of A Dying Sun album cover
*************************************************************************************************
More images
Label: 4AD – SAD 2708 CD, 4AD – WPCB-10073
Format: SACD, Hybrid, Stereo, Album, Reissue, Remastered, Audiophile Edition
Country: UK, Europe & US
Released: Jun 2, 2008
Genre: Electronic, Rock, Folk, World, & Country
Style: Modern Classical, Ethereal
*************************************************************************************************
1 Anywhere Out Of The World 5:08
2 Windfall 3:32
3 In The Wake Of Adversity 4:14
4 Xavier 6:15
5 Dawn Of The Iconoclast 2:09
6 Cantara 5:58
7 Summoning Of The Muse 4:57
8 Persephone (The Gathering Of Flowers) 6:34
************************************************************************************************
Manufactured By – Warner Music Japan Inc.
Distributed By – Warner Music Japan Inc.
Recorded At – Woodbine Studios
Mixed At – Woodbine Studios
Mastered At – Mobile Fidelity Sound Lab
Published By – Universal Music Publishing
Published By – Momentum 3
Phonographic Copyright ℗ – 4AD
***********************************************************************************************
Bass Trombone, Tuba – Andrew Claxton
Cello – Gus Ferguson, Tony Gamage
Design – Brendan Perry
Engineer – Francisco Cabeza, John A. Rivers
Instruments [All Other], Voice [All Other] – Brendan Perry, Lisa Gerrard
Mastered By [Sacd Mastered By] – Neal Harris
Mastered By [Supervision By] – Shawn R. Britton
Oboe – Ruth Watson
Photography By [Cover] – Bernard Oudin
Producer – Dead Can Dance, John A. Rivers
Remastered By – John A. Rivers
Timpani, Snare [Military] – Peter Ulrich
Trombone – John Singleton, Richard Avison
Trumpet – Mark Gerrard
Viola – Piero Gasparini
Violin – Alison Harling, Emlyn Singleton
Written-By – Brendan Perry, Lisa Gerrard
***********************************************************************************************
Hybrid CD / SACD mini-LP replica, including obi-strip, inner sleeve & booklet.
Recorded and mixed at Woodbine Street Recording Studios April / May 1987.
SACD mastered at Mobile Fidelity Sound Lab.
Published by Universal Music Publishing / Momentum 3.
Original recording ℗ 1987 4AD.
℗ 2008 4AD.
Made in Japan.
***********************************************************************************************
....................................Aus Australien kommt eine Band, die es wie keine andere Formation geschafft hat, Einflüsse aus allen möglichen Bereichen der Musik in einem unverwechselbaren Stil zu vereinen. Im Kosmos von Dead Can Dance treffen mittelalterliche Kirchenchöre auf Didgeridoos, gniedeln asiatische Saieninstrumente mit schnöden Gitarren um die Wette, alles untermalt mit Texten voller seltsamer Mystik und geheimnisvollen Geschichten. Lisa Gerrard und Brendan Perry, die sich nach diversen Umbesetzungen als der Kern von Dead Can Dance herauskristallisierten, sind die Multiinstrumentalisten und Ideengeber der Band. Um hinter die musikalische Philosophie zu schauen und einen Einblick in das Schaffen dieser zwei Kreativköpfe zu erhalten sei hier eindringlich auf das Video zur Live-Cd "Toward The Within" hingewiesen. Hier wird nicht nur profan ein Konzert auf Tape gebannt, sondern der Zuschauer wird auf eine musikalische Reise der ganz anderen Art mitgenommen. Ein Live-Konzert von Dead Can Dance gleicht einer Messe, wenn Lisa Gerrard ganz in weiß gekleidet, engelsgleich auf der Bühne erscheint und mit ihrer unglaublichen Stimme das Publikum vom ersten Ton an hypnotisiert. Ihr Partner auf der Bühne, Brandon Perry ist die Ideale Ergänzung, denn sein Timing und die warme, weiche Stimme bilden einen Gegensatz zu Gerrards kühlem Perfektionismus, der kennzeichnend für den typischen Dead Can Dance-Sound ist. In schöner Regelmäßigkeit veröffentlichten die beiden Scheiben, die man getrost unter der Rubrik Klassiker einordnen kann. 1998 dann die traurige Nachricht: Dead Can Dance sind nicht mehr. Gerrard und Perry haben beschlossen Dead Can Dance ad acta zu legen, um sich ganz auf ihre Solokarrieren zu konzentrieren. Wieder mal eine Band, um die man nur trauern kann, denn die Lücke, die entstand kann von niemandem geschlossen werden... ... außer von ihnen selbst....................................
*************************************************************************************************
Album notes
Dead Can Dance: Lisa Gerrard, Brendan Perry (various instruments).
Personnel: Lisa Gerrard, Brendan Perry (vocals); Alison Harling, Emlyn Singleton (violin); Piero Gasparini (viola); Tony Gamage, Gus Ferguson (cello); Ruth Watson (oboe); Mark Gerrard (trumpet); John Singleton , Richard Avison (trombone); Andrew Claxton (bass trombone, tuba); Peter Ulrich (snare drum, timpani).
Additional personnel: Piero Gasparini (viola); Ruth Watson (oboe); Mark Gerrard (trumpet); John Singleton (trombone); Peter Ulrich (military drum); Alison Harling, Tony Gamage, Andrew Claxton, Gus Ferguson, Richard Avison, Emlyn Singleton.
Audio Remasterer: John A. Rivers.
Recording information: Woodbine Street Recording Studios (04/1987-05/1987).
Photographer: Bernard Oudin.
WITHIN THE REALM OF A DYING SUN sees Dead Can Dance utilizing both string and brass instruments more than they had previously, which gives the music an organic feel. Though some synthesized effects are still present, the floating, ethereal effect that the tracks inspire is based almost entirely on the cavernous echoes that DCD incorporates into its music and on the vocals of Brendan Perry and Lisa Gerrard, who sings four songs to Perry's three (the other is a short instrumental).
On "Xavier," Perry's voice rises and falls amid a forest of strings, augmented by an occasional, distant trumpet. "Dawn of the Iconoclast" opens with a series of triumphal blasts and spare drum rolls, and soon settles into a sustained chord over which Lisa Gerrard's voice (tracked at least three times) weaves back and forth, before eventually ending on a swelling synthesized note. "Cantara" is arguably the best track here--built over a repeated hurdy-gurdy riff, at nearly the two-minute mark it introduces a percussive rhythm over which Gerrard intones what seem to be nonsense syllables--the whole thing comes out suggesting a village dance from the time of King Arthur and company.
************************************************************************************************** |