Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

LYN STANLEY ----- INTERLUDES ----- MASTERING BY BERNIE GRUNDMAN IN USA ----- PURE ANALOG 45RPM RECORDING 180GRAM VIRGIN VINYL IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER (GATEFOLD JACKET) ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- MIXED BY AL SCHMIDT AND MASTERED BY BERNIE GRUNDMAN IN USA ..... EINE ANALOGE ORIGINAL 45RPM-DOPPEL-JAZZ-LP/RECORD - MADE IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 2014 BY A.T. RECORDS IN USA ----- MASTERED BY BERNIE GRUNDMAN STUDIOS IN USA / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 2014 BY A.T. RECORDS IN USA (MASTERED BY BERNIE GRUNDMAN STUDIOS IN USA / ..... PURE ANALOG MASTERING IN USA / ..... ORIGINAL HIGH QUALITY 180GRAM HIGH QUALITY VINYL-ONE-STEP-PRESSING BY RTI IN USA / ..... DIESE ANALOGE JAZZ-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY) !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

*********************************************************************************************** Lyn Stanley – Interludes Lyn Stanley - Interludes album cover ********************************************************************************************** More images Label: A.T.Music LLC – 3104 Format: 2 x Vinyl, LP, 45 RPM, Album, Limited Edition, Numbered Country: US Released: 2015 Genre: Jazz Style: Contemporary Jazz ************************************************************************************************** A1 How Long Has This Been Going On? 4:04 A2 Just One Of Those Things 3:34 A3 Whole Lotta Love 5:28 B1 More Than You Know 4:24 B2 Boulevard Of Broken Dreams 4:31 B3 Nice 'n Easy 3:01 B4 Black Velvet 4:39 C1 In A Sentimental Mood 4:50 C2 It's Crazy 3:53 C3 Don't Explain 5:11 D1 Last Tango In Paris 3:31 D2 The Island 5:15 D3 I Was A Little Too Lonely 3:18 D4 I'm A Fool To Want You 3:18 ********************************************************************************************* Mastered At – Bernie Grundman Mastering Recorded At – Capitol Studios Recorded At – Big City Recording Studios Recorded At – LAFX Studios Copyright © – A.T.Music, LLC ******************************************************************************************** Bass – Chuck Berghofer Cello – Cecilia Tsan Co-producer – Paul Tavenner, Steve Genewick, Steve Rawlins Drums – Paul Kreibich, Ray Brinker Engineer – Al Schmitt, Steve Genewick Engineer [Vocals] – Paul Tavenner, Spencer Guerra, Steve Genewick Executive Producer – A.T.Music LLC Finger Snaps – Steve Rawlins Guitar – John Chiodini Harmonica – Henrick Meurkens* Mastered By – Bernie Grundman Mixed By – Al Schmitt Percussion – Brad Dutz Piano – Bill Cunliffe, Mike Garson Producer – Lyn Stanley Trombone – Bob McChesney Vocals – Lyn Stanley ********************************************************************************************** "This album is dedicated to the father of audiophiles Bernie Grundman with sincere gratitude and thanks for his guidance in my singing career." on jacket Comes with insert with notes by Lyn Stanley and black polyvinyl lined inner sleeves. Each label has a different photograph of Lyn Stanley. Capitol Recording Studios sessions record using Frank Sinatra's Microphone "Telly" courtesy of Capitol Records. ********************************************************************************************* Lyn Stanley - vocals, guitar John Chiodini - guitar Chuck Berghofer - bass Stücke 3, 6, 7, 11: Mike Garson- piano Paul Kreibich - drums Steve Rawlins - finger snaps Aufnahmen im United Recording Studio A, Hollywood, L.A., USA. alle anderen Stücke: Bill Cunliffe - piano Bob McChesney - trombone Henrick Meurkens - harmonica Cecilia Tsan - cello Ray Brinker - drums Brad Dutz - percussion Aufnahmen im Capitol Recording Studio A, Hollywood, L.A., USA. ******************************************************************************************** Mixing durch Al Schmitt vom 24-Spur, 2 Inch-ATR-Band Mastering durch Bernie Grundman vom Original-Analogband Gepresst bei Quality Record Pressings auf 180g-schwerem Vinyl. Es ist schon eine verrückte Geschichte, fast wie im Film oder im Märchen: Lyn Stanleys Karriere begann nicht etwa mit dem Gesang, sondern mit einer Doktorarbeit an der Michigan State University. Danach folgte der Aufstieg als international bei Turnieren erfolgreiche und gefeierte Standardtänzerin - und das trotz eines schweren Autounfalls, nach dem sie buchstäblich wieder neu laufen lernen musste. Dass Lyn Stanley als Tänzerin ein großes Herz für Musik (und besonders für den Jazz) hat, verwundert nicht; 2010 entschloss sie sich, probeweise Gesangstunden bei Annette Warren zu nehme, „um zu sehen, ob ich überhaupt singen kann“. Und heute, fünf Jahre nach dieser ersten Gesangsstunde, veröffentlicht Miss Stanley ihr drittes Studio-Album, und gilt einer stetig wachsenden weltweiten Fan-Gemeinde als die audiophile Jazz-Sängerin des Jahrzehnts. „Interludes“ heißt ihr neuestes Album, und es ist das erste, auf dem Lyn Stanley auch als Produzentin fungiert. Wie schon auf den Vorgänger-Alben „Potions From The 50ies“ und „Lost In Romance“ schart sie eine großartige Band und handverlesene Gaststars aus der Jazzszene um sich, wie etwa Harmonika-Spieler Hendrik Meurkens oder Posaunist Bob McChesney, und vor allem hochklassige Arrangeure. Unter den kundigen Händen dieses Teams wird so mancher Klassiker des Great American Songbook auf „Interludes“ liebevoll auf Hochglanz poliert und oft auch ein wenig gegen den Strich gebürstet. Songs wie „More Than You Know“ oder „In A Sentimental Mood“ erstrahlen hier nicht nur Dank Lyn Stanley umwerfend samtiger Altstimme in glamourösem Glanz. Aber auch mit weniger Bekanntem wie mit der Sammy-Cahn-Nummer „Its Crazy“ weiß Lyn Stanley zu überzeugen; und besonders zeigt sich ihr Können und das ihrer Band bei originellen Einfällen wie der swingend bluesigen Version des Led-Zeppelin-Klassikers „Whole Lotta Love“. Audiophile Jazzfans wissen es längst: Lyn Stanley ist eine von ihnen. Dass sie dieses Album im Klappcover mit einer Widmung für Mastering-Legende Bernie Grundman versehen hat, sagt eigentlich schon alles. Rein analog wurde alles auf „Interludes“ aufgenommen, gemischt und gemastert, und das Album kommt auf zwei 180g schweren Scheiben mit 45rpm. Da ist jede noch so feine klangliche Nuance hörbar, da steht man mitten in der Band, und darf sich fühlen, als würde Miss Stanley einem „Im A Fool To Want You“ direkt ins Ohr hauchen. Wer das nicht umwerfend findet Nur eine kleine Anekdote noch: Das Neumann-Röhrenmikrofon U47, das auf Lyn Stanley persönlichen Wunsch hin für die Aufnahme ihres Gesangs verwendet wurde, war das persönliche Lieblingsmikrofon von Frank Sinatra, der es liebevoll „Telly“ nannte. Es wird seit 60 Jahren im Tresor der Capitol Studios aufbewahrt, in einer extra Kiste mit der schlichten Aufschrift „Frank“. Ein Foto davon findet sich im Klappcover von „Interludes“ - mehr Jazz-Aura geht einfach nicht. ************************************************************************************************* Rezension: Zum dritten Mal entführt die Sängerin in die "golden era" des US-Entertainments, als Julie London, Anita O'Day oder Shirley Horne die Bühnen des Landes mit ihrem Glanz erfüllten. Und abermals stellt man fest, daß Stanley durchaus in einer Liga mit den Stars von einst spielt! Was unvermindert auch für ihre erlesene Band gilt, zusammengestellt aus Session-Cracks aus L.A. und New York (darunter Pianist Bill Cunliffe, Gitarrist John Chiodini und Posaunist Bob McChesney): Das swingt schon beeindruckend authentisch. Selbst dann, wenn Stanley mal eben einen Led Zeppelin-Song ("Whole Lotta Love") in die frühen 50's beamt… – Aufgenommen in den legendären Capitol-Studios mit dem selben Neumann U47-Mikrophon, das schon Nat "King" Cole und Frank Sinatra verwendet hatten, gemastert von Altmeister Bernie Grundman: Besser geht's kaum…! ************************************************************************************************** *** Gatefold Cover Nach Lost in Romance und Potions (from the 50s) ist Interludes das dritte Album der Jazz-Sängerin Lyn Stanley. Erneut waren die legendären Capitol Recording Studios in Hollywood der Aufnahmeort, für ihren Gesang nutzten die Techniker das legendäre Neumann U47-Mikrofon, das bereits Nat King Cole und Frank Sinatra verwendeten. Das Album wurde vom 24-Spur-ATR-Band von Al Schmitt abgemischt und vom Analogband durch Bernie Grundman gemastert. Lyn Stanley verleiht mit ihrer exquisiten und verführerischen Jazz-Stimme den ausgewählten Liedern etwas Zeitloses. Mit dabei sind Interpretationen von How Long Has This Been Going On, Just One Of Those Things, Black Velvet und sogar Led Zeppelins Whole Lotta Love. Zu ihrem hervorragenden Musikerteam gehören unter anderem Hendrik Meurkens und John Chiodini. Rezensionen »Waren ihre zwei bisherigen Alben ebenfalls Knüller, so schießt Lyn Stanley mit den 14 Standards der ›Interludes‹ musikalisch wie klanglich den Vogel ab. Wenn's sechs Klangsterne gäbe, sie hätte sie verdient!« (Stereo, April 2016) »Lyn Stanleys Stimme klingt wundervoll warm, detailreich und auratisch präsent, auch die begleitenden Musiker scheinen direkt von der gut abgebildeten Bühne zu spielen.« (Audio, Mai 2016) ********************************************************************************************* Recording session engineers Al Schmitt and Steve Genewick Mixed by Al Schmitt, mastered by Bernie Grundman All songs recorded, mixed and mastered on analog tape 180-gram 45 RPM gatefold double LP pressed by Quality Record Pressings! Hologram Numbered Special Edition & two-side full color insert! Lynn Stanley's Interludes and Potions: From The '50s included in AllAboutJazz.com's Best Releases of 2015! "... the sound, as absolutely stunning as it was on the first two albums, is up by a considerable margin — something I didn't think was possible. The stage is wide and deep; the instruments remarkably transparent and three-dimensionally solid. The great Al Schmitt engineered to tape at United and Steve Genewick did likewise at Capitol. Neumann U-47s — including Frank Sinatra's courtesy Capitol — captured Ms. Stanley's vocals. If ever you needed a reason why we must insure that great recording studios survive, with sessions helmed by the engineering greats, this album provides it." — Music = 9/11; Sound = 11/11 - Michael Fremer, AnalogPlanet.com. Read the whole review here. "'Boulevard of Broken Dreams' ... is lesser known but so unusual, and it is indeed featured on Interludes. I can only describe it as deliciously different and exotic-sounding that pulls you in. ... Other great highlights of the album include the opener 'How Long Has This Been Going On?', the infectious 'Just One of Those Things,' a captivating 'More Than You Know,' a deliriously appealing 'Nice 'n Easy' ... She is backed by a magnificent orchestra, sings splendid arrangements ... What makes Stanley a wonderful performer/singer is that like a fine actress, she delivers the song as if she were doing it for the first time, telling the story with perfect diction, expert phrasing and timing." — Don Grigware, Grigware Reviews "'How Long has This Been Going On,' the opener for Interludes demonstrates Stanley's command of the standard. But it is not the jazz standard that is special about Interludes. Stanley addresses two more recent compositions: 'Black Velvet,' released by Alannah Myles in 1989 and Led Zeppelin's 'Whole Lotta Love,' from Led Zeppelin II (Atlantic, 1969). Yes. 'Whole Lotta Love.' Lyn Stanley takes on the most white-hot anthem of the carnality of youth. She does so unflinchingly. There is little to be nostalgic about young love once you've learned what you are doing. And that is Stanley's point with covering this song. Arranged by guitarist John Chiodini the nominal blues-rock monolith becomes a steamy rumba propelled by bassist Chuck Berghofer and drummer Paul Kreibich, whose deft tom-tom work amps up the performance's already heady sensuality. Then, there is Stanley, who produced this recording, ensuring that a proper mixture of Bobby Gentry's 'Ode to Billy Joe,' Peggy Lee's 'Fever,' and Dusty Springfield's 'Son of a Preacher Man' are admixed into one grown up vision of love, sex, and the whole shooting match. Think if George Gershwin had composed 'Summertime' with J.J. Cale and you may begin to get the idea. Stanley must be applauded for taking this gigantic artistic chance. So many 'jazz' covers of contemporary material end so badly. In this case, not so. This is a special release in every way." — C. Michael Bailey, allaboutjazz.com, November 2014 "In these deconstructed times, it feels like you're spitting in the wind when you try to extol the virtues of an indie act. Stanley was right on the money from the start and the public has born this out. It's hard to be a successful jazz singer in the best of circumstances but Stanley has been doing the best of old school in all levels of the game and the public has responded. ... Making both 'Black Velvet' and 'I'm a Fool to Want You' her own in the same session---all I can say is what do you expect from a gal that records in Capitol Studio and has both Al Schmitt and Bernie Grundman working in the background? Killer stuff throughout like they don't make anymore---and should!" — MidwestRecord.com "Lyn Stanley's recent Interludes is her most adventurous and exciting recording yet. ... the use of guests and the inventive arrangements of Cunliffe, Chiodini, Tamil Hendelman, Steve Rawlins and Ms. Stanley herself keep the music full of subtle surprises and variety." — Scott Yanow Singer Lyn Stanley's third studio album Interludes is robust and rousing. Stanley has enjoyed critical and commercial success with her first two recordings, Lost in Romance and Potions (from the 50s); here, her interpretations on another pass through the Great American Songbook employ vocals that are in turn seductive, emotional, saucy and inviting. She sounds comfortable no matter what the setting, finds jazz critic Scott Yanow. The unique sultry jazz vocalist from the Los Angeles area turns up the wattage on Interludes, starting with the opening selection "How Long Has This Been Going On" a capella. "Just One Of Those Things" employs a creative Bill Cunliffe arrangement — Stanley is heard during one chorus having brief duets with bassist Chuck Berghofer, guitarist John Chiodini and pianist/arranger Bill Cunliffe before the full group joins in. Other tuneful highlights include "Black Velvet," "More Than You Know," and "Boulevard of Broken Dreams." The lowdown and rockish "Whole Lotta Love" and the always eerie "Last Tango In Paris" find Stanley putting timeless feeling into more contemporary songs. Great guest artists such as Hendrick Meurkens on harmonica appear on "Don't Explain," and Stanley begets a fine swing on "Nice 'n' Easy" and a sweet and lush interpretation on Duke Ellington's "In A Sentimental Mood." Her interlude concludes with a heartfelt duet with guitarist Chiodini on "I'm A Fool To Want You," that's full of longing and desire. The recording venues again included Hollywood's legendary Capitol Recording Studios (Studio A — musician tracking and some vocals, Studio B — percussion and some vocals) as well as Big City Recording Studio and LAFx. The vocalist microphone used in Los Angeles and NYC tracking for vocals was a Neumann U47, and the vocals recorded at Capitol were with the same Neumann U47 used by Nat King Cole and Frank Sinatra. The album was mixed from 24-track, 2-inch ATR tape by Al Schmitt (except for track No. 14). All songs were mastered from half-inch analog tape by Bernie Grundman. Record plating and pressing took place at Quality Record Pressings. The album will also be produced as a Hybrid SACD by Sony's DADC plant in Austria. Music Sound Ratings from Michael Fremer @ AnalogPlanet.com ****************************************************************************************

Zustand121: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!

Best.-Nr.: A.T. MUSIC LLC 3104 (98304) ----- AUDIOPHILE JAZZ-DOUBLE-LP/RECORD SET ----- LIMITED EDITION ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED) -----

Preis: EUR 199,99 Euro (zuzüglich der Versandkosten / plus shipping costs)


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023