Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

MILES DAVIS ----- SCETCHES OF SPAIN ----- ORIGINAL - CLASSIC RECORDS REISSUE - 45RPM ----- SPECIAL ONE-SIDED PRESSING OF ..... ----- LIMITED EDITION ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ......SEHR SELTENE CLASSIC RECORDS USA - REISSUE / ........ 45 RPM SERIES- 4 LP`S - BESONDERE RARITÄT !!! / ...... SPECIAL ONE - SIDE PRESSING / ...... 180g VIRGIN VINYL / AUDIOPHILE AUFNAHME VOM ORIGINAL MASTERBAND BY CLASSIC - RECORDS / ...... ORIGINAL USA - REISSUE 2001 / ..... IN SPITZEN-KLANGQUALITÄT / .....ORIGINAL AUFNAHMEN 1960 BEI COLUMBIA RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1960 BY COLUMBIA RECORDS IN USA / ...... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! (ONLY ONE EXEMPLARY !!) ..... LONG-OUT OF PRINT!! ...... DIESES SEHR SELTENE UND SEHR WERTVOLLE 45RPM-LP-SET IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ..... DIESES WERTVOLLE 45-rpm-LP-SET IST WOHL WELTWEIT IN DIESER NOCH " ORIGINAL VERSIEGELTEN " QUALITÄT KAUM NOCH ZU FINDEN !!..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... ) ......................

************************************************************************************************* ............Miles Davis - trumpet, flugelhorn ....... Gil Evans Orchestra.......... Aufnahmen 20. November 1959 und 11. März 1960........................... Eigentlich dachte ich, mit der analogen USA-Pressung (die noch immer erhältlich ist) eine sehr gute Version dieses Klassikers zu besitzen. Nun aber kam dieses Remastering von Bernie Grundman, das einmal mehr verdeutlicht, wie wichtig ein präzises Überpielen der Masterbänder ist. Es sind nicht die Kastagnetten oder die Bläser, die durch noch mehr Präzision meine Aufmerksamkeit auf sich zogen, sondern die wunderbare Lebendigkeit und die Luft zwischen den zahlreichen Musikern! Die einzelnen Instrumente scheinen durch diese Überspielung genau jenen Part zurückgewonnen zu haben, die ihnen Gil Evans seiner Zeit zugedacht haben mag. Dadurch gewinnt die Musik deutlich an Profil, Stücke wie das "Concierto De Aranjuez" (Rodrigo) oder "Saeta" vermitteln noch mehr als bisher die andalusische Wehmut und Inbrunst durch die Musik. Das ist Kunst! ......................... Interpret: Miles Davis.................. Titel: Sketches Of Spain................... Label: Columbia................. Audiophile LP (180 g / 4x45rpm)................. ************************************************************************************************* Selections: ............. TRACKS .............. 1. Concierto de Aranjuez (Adagio) ......... 2. Will O' the Wisp ............ 3. The Pan Piper ............ 4. Saeta ............ 5. Solea ............ ************************************************************************************************* Miles Davis "Sketches Of Spain" ............. Label: Columbia / Classic Records ............. Catalog#: CS 8271 ............. Format: Vinyl, LP, Album, Stereo, Reissue, 180g ............. Country: US ............. Released: Apr 1960 ............. Genre: Jazz ............. Style: Contemporary Jazz, Modal ............. *************************************************************************** Credits: ............. Bass - Paul Chambers ............. Bassoon - Jack Knitzer ............. Clarinet - Harold Feldman ............. Clarinet [Bass] - Danny Bank , Harold Feldman ............. Drums - Jimmy Cobb ............. Flute - Al Block , Eddie Caine , Harold Feldman ............. Flute [Alto] - Danny Bank ............. French Horn - Earl Chapin , Jim Buffington , Joe Singer , John Barrows , Tony Miranda ............. Harp - Janet Putnam ............. Oboe - Harold Feldman , Romeo Penque ............. Percussion - Elvin Jones , Jimmy Cobb , Jose Mangual ............. Trombone - Frank Rehak , Dick Hixon* ............. Trumpet - Bernie Glow , Ernie Royal , Johnny Coles , Louis R. Mucci , Miles Davis , Taft Gordon ............. Tuba - Bill Barber , James McAllister ............. ********************************************************************************************* Arranged By, Conductor - Gil Evans ............. Producer - Teo Macero ............. Co-producer - Irving Townsend ............. ****************************************************************************************** Aufnahmen 20. November 1959 und 11. März 1960. ............. Miles' Bearbeitung des Aranjuez-Konzertes dürfte zu seinen schönsten Aufnahmen gehören. Sein Trompetenton, die farbigen Arrangements des genialen Orchesterleiters Gil Evans - das übertrifft fast Rodrigos Original! ............. ************************************************************************************************ Personnel includes: Miles Davis (trumpet, flugelhorn); Gil Evans (conductor, arranger); Taft Jordan, Johnny Coles, Louis Mucci, Ernie Royal, Emmett Berry (trumpet); Frank Rehak, Jimmy Cleveland, Bill Elton (trombone); Joe Singer, Tony Miranda, Julius Watkins (French horn); James McAllister (tuba); Albert Block (flute, piccolo); Harold Feldman (flute, oboe, bass clarinet); Eddie Caine (flute); Romeo Penque (oboe, woodwinds); Danny Bank (bass clarinet, alto flute); Loren Glickman (bassoon); Janet Putman (harp); Paul Chambers (acoustic bass); Jimmy Cobb (drums); Elvin Jones (percussion).Recorded in New York on November 20, 1959 and March 10-11, 1960. Includes liner notes by Nat Hentoff.All tracks have been remastered.This is part of the Columbia Jazz Masterpieces series.The crown jewel of the epic Evans/Davis triptych that began with MILES AHEAD and PORGY AND BESS, SKETCHES OF SPAIN is as emotionally compelling as any performance in the trumpeter's remarkable body of works. Combining as it does the emotional gravity of two cultures--the deep song of flamenco music and the rich lament of the blues--SKETCHES OF SPAIN is a musical hybrid of enormous power and beauty. Gil Evans' immense canvas of orchestral colors inspires some of Davis' most deeply felt solo flights. He paints vast vistas of velvety, shimmering night sounds, and through it all runs the mountainous backbone of Spain's native rhythms and chants.The centerpiece of SKETCHES OF SPAIN is the Evans/Davis treatment of the second movement of Rodrigo's "Concierto De Aranjuez." Evans' charts engage Davis in a shifting, insistent dialogue, italicizing the trumpeter's subtle variations and timbral ecstasies with magnificent orchestral flourishes. ............. The crown jewel of the epic Evans/Davis triptych that began with MILES AHEAD and PORGY AND BESS, SKETCHES OF SPAIN is as emotionally compelling as any performance in the trumpeter's remarkable body of works. Combining as it does the emotional gravity of two cultures--the deep song of flamenco music and the rich lament of the blues--SKETCHES OF SPAIN is a musical hybrid of enormous power and beauty. Gil Evans' immense canvas of orchestral colors inspires some of Davis' most deeply felt solo flights. He paints vast vistas of velvety, shimmering night sounds, and through it all runs the mountainous backbone of Spain's native rhythms and chants.The centerpiece of SKETCHES OF SPAIN is the Evans/Davis treatment of the second movement of Rodrigo's "Concierto De Aranjuez." Evans' charts engage Davis in a shifting, insistent dialogue, italicizing the trumpeter's subtle variations and timbral ecstasies with magnificent orchestral flourishes. The surreal patina of three flutes and harp, high muted trumpets and woodwinds, and subterranean trombones, French horns and tuba that define one of the main variations on the theme, is a majestic foil for Davis' expressive tones.Gil Evans liked to say that after Louis Armstrong, no one had affected the sound of the trumpet like Miles Davis. Miles fashioned a vibrato-less, introspective brass cry, made all the more lovely by his lush use of the middle and lower registers. Davis' manipulation of pitch on "Saeta" and "Solea" is so idiomatic, so vocalized, so full of revel and lament, it pierces your heart with heroic resignation and longing. SKETCHES OF SPAIN stands alone as one of the pillars of modern music. ........... ************************************************************************************************* ....................AUFWENDIGSTE UND BESTE LP-AUFNAHME UND -WIEDERGABE-QUALITÄT, DIE ES JE GEGEBEN HAT !! ......SEHR STRENG LIMITIERT !!......SEHR WERTVOLLES 45RPM LP`SET !!..... WELTWEIT SEHR GESUCHT.......WURDE NUR IN SEHR KLEINEN STÜCKZAHLEN ( ETWA 500 PRESSUNGEN ) VON CLASSIC RECORDS IN DEN USA HERGESTELLT !!....................LP`S SIND ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..................LP UND COVER SIND IN EINEM ABSOLUT NEUWERTIGEN-QUALITÄTS-ZUSTAND !! .....SIEHE GROSSES FOTO.....EINFACH UNTER DEM FOTO "XXL" ANKLICKEN !!.... ********************************************************************************************** ............ Wie einige Audiophile sich bewusst sind, klang Classic Record LP Titel, die auf 180 Gramm Vinyl (oder weniger Gewicht) ausgegeben wurden, viel besser als die späteren 200 Gramm Versionen des gleichen Titels. Anscheinend hat dies mit den Vinylpressen zu tun, die verwendet wurden, um die LPs zu machen, wenn sie auf 200 Gramm Vinyl umgestellt wurden. Diese Maschinen wurden nie eingerichtet, um die extra dicken, 200 Gramm Platten von Vinyl zu behandeln. Und um einfach von 180 auf 200 zu schlagen, war es sehr problematisch. Das Vinyl war laut. Es gab dringende Mängel. Alles in allem ein minderwertiges Produkt im Vergleich zu dem etwas weniger schweren, aber viel besser klingenden 180 Gramm Vinyl. Classic Records kam mit allen Arten von Varianten für ihre 200 Gramm Pressungen - erinnern Sie sich das alles? Wenn du diese Periode gelebt hast, fragst du dich wahrscheinlich, warum es so viele Versionen derselben Musik gab, die von der gleichen Firma in etwas anderen Vinyl-Gebräu gemacht wurde! Es war einfach, dass die 200 Gramm-Versionen den früheren Pressungen auf 180 Gramm Vinyl unterlegen waren. Dies ist der Grund, warum die 180 Gramm-Versionen nicht nur viel mehr kosten, um jetzt zu erwerben, aber sie taten in der Tat viel besser. Als Sammler werden Sie wahrscheinlich versuchen, ein paar Versionen selbst zu sehen, ob Audiophile sich einfach vorstellen würden, was sie hörten - das ist Ihre Chance, einen solchen Titel zu erwerben. Diese LP ist auf 180 Gramm Vinyl. Es ist einer der ersten Pressungen aus diesem Titel und am besten von allen, es ist werkseitig versiegelt! Warten Sie nicht zu lange, um diese LPs zu bekommen, da die Lieferungen verschwinden. Wenn sie weg sind, sind sie für immer weg und wir alle wissen, was das bedeutet, insofern (steigende) Preise betroffen sind .................. ************************************************************************************************* Four SINGLE SIDED 45 Speed 180 Gram LPs. This Long Out of Print 45 LP SET was mastered from the Original Session Tapes to 180 Gram Heavy Virgin Vinyl and is one of the Rarest Limited Edition Audiophile LP's in existence (only 500 ever pressed & one of the only copies left in the world). Don't miss Out. (FIRST CLASSIC RECORDS 45RPM-PRESSING IN USA)............ Each set has 4 LPs at 45 Speed, 180 Gram Vinyl on a 12” LP. Cannot be found at any retailer. These 45 LPs are so Rare that many of these Out of Print masterpieces sell for $1000+ in these Factory Sealed Limited 1st Edition/1st Generation Pressings............... COLLECTORS INFO ABOUT Classic Records TITLES .............. Classic Records has proven to be an Audiophile Company second to none in the new millennium. But ALL CLASSIC RECORDS TITLES ARE NOW OUT OF PRINT SINCE THE COMPANY WENT OUT OF BUSINESS IN 2010. These Editions have become some of the rarest pressings in the Audiophile Collector's Market. Just try to find them at any Audiophile Retailer after the next few months. They are simply gone from the market and we has seen some these First Editions sell for over $800............. When you take that into consideration, what will this Audiophile Pressing will be worth in the years ahead? It could be one of the most collectible pressings ever especially since Classic records is no longer in business............. How rare and valuable are each one of these titles now still Factory Sealed Priceless!............................. ***********************************************************************************************

Zustand121: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ---------- ANALOGE CLASSIC RECORDS 45RPM-4-LP/RECORD-SET ----- ORIGINAL - 180gram CLASSIC RECORDS 45RPM-VINYL REISSUE ----- SPECIAL ONE-SIDED PRESSING OF ..... ----- LIMITED EDITION ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !!(ONLY ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK THE XXL-PICTURES) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Best.-Nr.: CLASSIC RECORDS COLUMBIA CS 8271-45 ----- (45 rpm-4-LP-SET) ----- ( SALE = AUSVERKAUF-C 10/18 ) ----- OUT OF PRINT - C ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED!!)

Preis: EUR 599,99 Euro (zuzüglich der Versandkosten / plus shipping costs)


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023