Produktsuche

Gesamtkatalog

Produkt Detailansicht:

THE DOORS ----- DOORS ----- 200GRAM AUDIOPHILE 45RPM ROCK-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET) ----- THE ACOUSTIC SOUNDS REISSUES 2012 ----- LIMITED EDITION ---- ( ..... RARE AUDIOPHILE 45RPM ROCK-LP/RECORD / ..... ACOUSTIC SOUNDS RECORDING 2012 IN USA / ..... ANALOGUE 45RPM THE DOORS LP/RECORD BY ANALOGUE PRODUCTION IN USA 2012 / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1967 BEI ELEKTRA RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1967 BY ELEKTRA RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL HIGH QUALITY 200GRAM VINYL 45RPM-PRESSING IN USA BY QUALITY RECORD TECHNOLOGY IN USA / ..... EIN BESONDERES HÖRERLEBNIS !!! / ..... LIMITED EDITION (MAX. 1000 EXEMPLARY) / ..... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ..... DIESE AUDIOPHILE 45RPM-DOPPEL-LP/RECORD IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )----- TAS EMPFEHLUNG !! ---- KLANG EMPFEHLUNG !! -----

*********************************************************************************************** Jim Morrison - vocals Ray Manzarek - keyboards Robby Krieger - guitar John Densmore - drums "Acoustic Sounds" macht sich zur Zeit an ein Wiederauflage-Projekt, bei dem sicher so manchem Musikliebhaber das Wasser im Mund zusammenläuft: sämtliche Alben von den "Doors" werden von den originalen analogen Masterbändern geschnitten. Wie bei den Originalaufnahmen wurden auch zum Abspielen der Mastertapes und für das Schneidesystem ausschließlich Röhrengeräte verwendet. Authentischer geht's kaum. Das selbstbetitelte Debüt-Album der "Doors" ist mit dem schnöden Wort "Klassiker" wirklich nur unzureichend beschrieben. Es gehört definitiv zu den besten und bedeutendsten Rock-Alben überhaupt, und zu den seltenen Platten, die wirklich jeder zu Hause haben sollte. Als die vier Musiker 1966 ins Studio gingen, waren die Songs, die auf dieses Album kommen sollten, bereits durch die harte Prüfung des Live-Betriebs gegangen. Bereits ein knappes Jahr lang waren die "Doors" die Haus-Band des L. A. - Clubs "Whisky a Go Go", und ihr erstes Album bestand aus den bewährtesten Songs ihres abendlichen Live-Sets. Diese Bewährungsprobe ist sicher für die enorme Energie der Platte mitverantwortlich, und für die nahezu perfekt ausgewogene und abgestimmte Auswahl und Abfolge der Tracks. Darunter sind Songs, die bis heute zu den bekanntesten Doors-Nummern überhaupt zählen: "Break On Through", "Soul Kitchen" und natürlich das legendäre "Light My Fire" - übrigens in der ungekürzten siebenminütigen Fassung mit Manzareks und Kriegers grandiosen Gitarren- und Keyboard-Soli. ****************************************************************************************** Alle Lackfolien wurden von Doug Sax neu von den originalen analogen Masterbändern geschnitten, ausgenommen „The Doors“, dieser Titel wurde von der besten vorhandenen Bandkopie gemastert. Ein authentisches Wiederauflage-Projekt, bei dem die Originalaufnahmen mit Röhrengeräten gemacht wurden, das Bandgerät zum Abspielen der Mastertapes ein Röhrengerät ist und das Schneidesystem gleichermaßen: durchweg Röhren! ************************************************************************************************* Rezension: Eines der bedeutendsten (und ungebrochen faszinierendsten) Debütalben der Rockgeschichte: Selbst die Beatles und die Stones fanden trotz hervorragender Anfänge ihre wahre Größe erst nach mehreren Alben; der Erstling der Doors aber zeigt, trotz minimaler Produktionszeit, eine Band in ihrer perfekten Form. Eingerahmt von den Monumenten "Break On Through" und "The End" wird die Sternstunde; in der Mitte mit Robby Kriegers Meisterstück "Light My Fire" einer der besten (und meistgecoverten) Songs des Jahrzehnts. Ein Grundbaustein für jede Rock-Sammlung. Und auch, wenn das Cover das alte Klischee "Doors = Jim Morrison" untermauert: Das Trio Manzarek/ Krieger/ Densmore war eine sagenhaft gute Band! Was man auf diesem 45er-Umschnitt besser denn je hört…! *********************************************************************************************** *** Gatefold Cover Als eines der berühmtesten Debütalben der Rockmusik wurde der Riesenerfolg von 1967 mit dem Namen der Band, »The Doors«, zur Legende. Und jetzt wird er zum Start einer definitiv umwerfenden Neuauflagen-Reihe von Analogue Productions in Zusammenarbeit mit Quality Record Pressings! Die Doors entstanden, nachdem Jim Morrison und Ray Manzarek - die sich an der UCLA Filmschule kennengelernt hatten - sich im Sommer 1965 unerwartet am Strand von Venice, Kalifornien, wiederbegegneten. Aufgrund von Morrison's Dichtungen bat ihn Manzarek, seiner Band Rick And The Ravens beizutreten, obwohl Morrison nie plante Sänger zu werden. Die Band änderte später ihren Namen in Anlehnung an Aldous Huxleys psychotrophe Monographie »The Doors Of Perception« (Die Tore der Wahrnehmung). Sie unterzeichneten dann nach einem inzwischen legendären Auftritt im Whisky-A-Go-Go am Sunset Strip einen Vertrag mit Electra Records. Die Ankunft der Doors in der Rock-Szene resultierte in einer Reihe von Hit-Singles und Alben, die dazu bestimmt waren, Klassiker zu werden. Wenn Morrison Standards wie »Back Door Man« aufführte oder Eigenkompositionen wie »The Crystal Ship« oder »I Looked At You« in einer Art Sprechgesang interpretierte, schrieb ein Kritiker, dass der in Leder gekleidete Frontmann Morrison »sowohl Sinnlichkeit als auch Bedrohlichkeit« ausstrahlte. »The Doors« kletterte auf Platz 2 der Billboard Charts und enthielt den Nummer 1-Hit »Light My Fire« und außerdem noch »Break On Through«, »The Crystal Ship« sowie »The End«. Analogue Productions und Quality Record Pressings kündigen hiermit voller Stolz alle sechs Studio-LPs - »The Doors«, »Strange Days«, »Waiting For The Sun«, »Soft Parade«, »Morrison Hotel« und »L. A. Woman« - auf 200g / 45rpm an. Alle Lackfolien wurden von Doug Sax von den originalen analogen Masterbändern geschnitten, ausgenommen »The Doors«, dieser Titel wurde von der besten vorhandenen Bandkopie gemastert. Wahrhaftig ein authentisches Wiederauflage-Projekt, bei dem die Originalaufnahmen mit Röhrengeräten gemacht wurden, das Bandgerät zum Abspielen der Mastertapes ein Röhrengerät ist und das Schneidesystem gleichermaßen: durchweg Röhren! Es ist nicht die Zeit, Trübsal zu blasen - die Doors jetzt auf Analogue Productions! Rezensionen »Ultimativer geht es nicht: das legendäre Debüt der Doors verteilt auf zwei Longplayer, jeweils 200 Gramm schwer und mit 45 Umdrehungen pro Minute abzuspielen. Das ist eines jener sündhaft teuren Analogabenteuer, die man sich kaum traut aufzulegen. Auch aus Angst, dass der klangliche Gewinn dann doch in keinem Verhältnis zur Investition steht.« (Good Times, Februar / März 2013) Tracklisting 1 Break On Through (To The Other Side) 2 Soul Kitchen 3 The Crystal Ship 4 Twentieth Century Fox 5 Alabama Song (Whisky Bar) 6 Light My Fire 7 Back Door Man 8 I Looked At You 9 End Of The Night 10 Take It As It Comes 11 The End ******************************************************************************************** Please note: The Doors was a 4-track recording. As such, the surround portion of this multichannel mix is intended to be room ambiance. Please also note: Individual Doors titles are not numbered. Only the Infinite 45 RPM LP and SACD box sets are numbered, and limited to 2,500 copies. Mastered by Doug Sax using an all-tube system. Overseen by Bruce Botnick, The Doors producer/engineer. Two 45 rpm LPs pressed on 200-gram vinyl at Quality Record Pressings/Also on Hybrid Multichannel SACD Part of The Doors reissue series proudly presented by Analogue Productions and Quality Record Pressings! The Doors self-titled 1967 release famously contains some incorrect speed and pitch issues. While there have been "corrected" versions made, in the interests of being historically accurate, this Analogue Productions reissue was cut without speed or pitch correction. "... To be honest, these are better than I ever dreamed rock music from the sixties could sound. I want to thank everyone at Analogue Productions for bringing me such sweet sounds from some of my favorite music ever. My highest recommendation!" — Jack Roberts, dagogo.com, September 2012 One of rock music’s most famous debuts, The Doors self-titled 1967 smash is legend. And now it becomes the kick-off for a positively stunning reissue series from Analogue Productions and Quality Record Pressings! The Doors was born after Jim Morrison and Ray Manzarek — who'd met at UCLA's film school — met again, unexpectedly, on the beach in Venice, CA, during the summer of 1965. Although he'd never intended to be a singer, Morrison was invited to join Manzarek's group Rick and the Ravens on the strength of his poetry. The group later changed its moniker, taking their name from Aldous Huxley's psychotropic monograph "The Doors of Perception." The band signed to Elektra Records following a now-legendary gig at the Whisky-a-Go-Go on the Sunset Strip. The Doors' arrival on the rock scene produced a string of hit singles and albums destined to become clasics. Belting out a standard like “Back Door Man” or talk-singing such originals as “The Crystal Ship,” and “I Looked at You,” one reviewer wrote that leather-clad frontman Morrison exuded “both sensuality and menace.” The Doors reached Billboard’s No. 2 slot and delivered the No. 1 signature smash “Light My Fire” plus “Break On Through,” “The Crystal Ship,” and “The End.” Analogue Productions and Quality Record Pressings are proud to announce that these six studio LP titles — The Doors, Strange Days, Waiting For The Sun, Soft Parade, Morrison Hotel and L.A. Woman — are featured on 200-gram vinyl, pressed at 45 rpm. All six are also available on Multichannel SACD! All were cut from the original analog masters by Doug Sax, with the exception of The Doors, which was made from the best analog tape copy. A truly authentic reissue project, the masters were recorded on tube equipment, and the tape machine used for the transfer of these releases is a tube machine, as is the cutting system. Tubes baby! This is no time to wallow in the mire. The Doors are on Analogue Productions! Originally released in 1967 Ray Manzarek, keyboards Jim Morrison, vocals John Densmore, drums Robby Krieger, guitar Technical notes about the recording process by Doors producer/engineer Bruce Botnick: "Throughout the record history of the Doors, the goal between Paul Rothchild and myself was to be invisible, as the Doors were the songwriters and performers. Our duty was to capture them in the recorded medium without bringing attention to ourselves. Of course, the Doors were very successful, and Paul and I did receive some acclaim, which we did appreciate. "If you listen to all the Doors albums, no attempt was made to create sounds that weren't generated by the Doors, except for the Moog Synthesizer on Strange Days, although that was played live in the mix by Jim, but that's another story. The equipment used was very basic, mostly tube consoles and microphones. Telefunken U47, Sony C37A, Shure 56. The echo used was from real acoustic echo chambers and EMT plate reverb units. In those days, we didn't have plug-ins or anything beyond an analogue eight-track machine. All the studios that we used, except for Elektra West, had three Altec Lansing 604E loudspeakers, as that was the standard in the industry, three-track. On EKS-74007, The Doors, we used four-track Ampex recorders and on the subsequent albums, 3M 56 eight-tracks. Dolby noise reduction units were used on two albums, Waiting For The Sun and The Soft Parade. Everything was analogue, digital was just a word. We didn't use fuzz tone or other units like that but created the sounds organically, i.e. the massive dual guitar solo on "When The Music's Over," which was created by feeding the output of one microphone preamp into another and adjusting the level to create the distortion. The tubes were glowing and lit up the control room. "When mastering for the 45-RPM vinyl release, we were successfully able to bake the original master tapes and play them to cut the lacquer masters." - Bruce Botnick, July 2012 "...the amount of detail and space produced here is superior to any version of this that I've heard save for the Elektra original, which is serious competition though good luck finding a clean quiet one. Even then the 45rpm cut's spaciousness, dynamics and bass power and particularly the overall sound on what are the inner tracks on the original LP are better on the double 45 cut using an all vacuum tube chain just as was the original...The double 45 has greater dynamics, detail, spaciousness and appropriate grit - everything the smooooth 192k/24 bit sourced version lacks...Definitely on my recommended list and the Quality Record Pressings vinyl is superb." Music = 9/11; Sound = 9/11 - Michael Fremer, Analog Planet, July 2012 To read Fremer's full review click here Click here to read a 1997 interview in The Tracking Angle with Doors producer/engineer Bruce Botnick. "... Kassem has once again (as with the Impulse 45 RPM series) met the highest of expectations with these (album) covers. The 200 gram platters, housed in QRP rice paper sleeves, are equally impressive, arriving clean, flat and playing silently with nary a pop or tic throughout ... this dead quiet, ultra-dynamic pressing showcases the epic ("The End") bringing out low level detail that simply can't be heard on the already fantastic-sounding Monarch pressing original. ... Immediately upon dropping the needle on the Analogue Productions 45 RPM reissue of Strange Days, you know that you're about to experience something special. ... This 45 RPM pressing gives up none of the emotion or midrange complexity of the original and forces none of the overly tight bass sometimes heard on audiophile reissues in the process. ... This is as good as an audiophile reissue can get and I give it my highest recommendation." — My Vinyl Review "I received test pressings today for both Morrison Hotel and L.A. Woman. I have to tell you that these are the very best pressings I've heard in many, many moons. Great plating and your compound is so quiet that I clearly heard every fade out to its conclusion with no problem. Doug (Sax) and company did a lovely job, the tapes sound pretty damn good for being almost 50 years old and his system is clearly the best...You should be very proud of what you and your troops are doing." - Bruce Botnick, The Doors producer/engineer ************************************************************************************************

Zustand121: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- 200GRAM AUDIOPHILE 45RPM ROCK-DOPPEL--LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET) ----- ACOUSTIC SOUNDS REISSUE 2012 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... RARE AUDIOPHILE 45RPM-DOPPEL-LP/RECORD ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !!(ONE EXEMPLARY) ...... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK AT THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )

Best.-Nr.: ANALOGUE PRODUCTIONS AAPP 74007-45 (EKS 74007) ----- ( SALE = AUSVERKAUF-A 10/18 ) ----- ANALOGE-45RPM-DOPPEL-LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED)

Preis: EUR 399,99 Euro ( minus 50% SALE-DISCOUNT / minus 50% AUSVERKAUFS-RECHNUNGSRABATT = 199,99 Euro ) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- 200GRAM AUDIOPHILE 45RPM ROCK-DOPPEL--LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET) ----- ACOUSTIC SOUNDS REISSUE 2012 ----- LIMITED EDITION ----- ( ..... RARE AUDIOPHILE 45RPM-DOPPEL-LP/RECORD ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !!(ONE EXEMPLARY) ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )


Zurück zur Übersicht

Christian Hutmacher - Walter-Flex-Str. 16, 51373 Leverkusen - Tel.: +49(0)173 4796675
E-Mail: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de .....

Umsatzsteuer Identifikationsnummer (Ust-IdNr.): DE361081052

Bei technischen Fragen zu meinem Online-Angebot oder zu Produktanfragen mailen Sie bitte an: ..... kontakt@audiophile-lp-cd.de

Copyright © 2001 Christian Hutmacher. Alle Rechte vorbehalten.

Zuletzt aktualisiert am 08.09.2023