Produktsuche |
|
Gesamtkatalog |
|
|
Audiophile Classic Lp`s (180g Vinyl/Japan-LP´s/Rar |
Gefundene Artikel: 639 | | Anzeige Produkte 91 bis 100 | CBS-SONY SOCL 113-XJ ----- ( SALE = AUSVERKAUF-C 10/18 ) ----- (JAPAN) MIT ORIGINAL AUTOGRAMM !! -----
XXL-Foto
XXL-Foto
| OMACHI CONDUCTS BEETHOVEN ---- SYMPHONY No.5 - EGMONT-COROLIAN-LEONORE OVERTURES ---- YOICHIRO OMACHI CONDUCTS THE TOKYO PHILHARMONIC ORCHESTRA ----- ( .....ULTRA RARE JAPANPRESSUNG / LP MIT ORIGINAL WIDMUNG, AUTOGRAMM DES DIRIGENTEN )
Weitere Details: AUFNAHMEN IN JAPAN 1972 / ORIGIANL WIDMUNG, AUTOGRAMM 1972 VON YOICHIRO OMACHI / ORIGINAL JAPANPRESSING 1972 /
***************************************************************************************************
................. Japanische Vinyl-Veröffentlichungen sind hochwertige Pressungen, viele von Audiophilen und Sammlern gesucht. In den 1960er Jahren hat Toshiba /Pionier Top-Qualität Pressungen mit ihrer Marke "Ever-Clean"-Prozess veröffentlicht,diese nutzt einen speziellen Wirkstoff der verhindert den Aufbau von statischer Elektrizität auf dem Vinyl. Japanische Pressungen sind gleichbedeutend mit Qualität - das Vinyl glänzt wie kein anderes Vinyl .
Die Klangqualität der japanischen Pressungen gilt als eines der besten in der Welt und darüber hinaus sind sie wunderschön präsentiert,
In der Regel sind die Cover auf eine bessere Qualitätmit schwerem Papier gedruckt und oft auch einen Bonus lyrischen Einlage mit zwei Sprachen Japanisch & englische Text . Fast alle japanischen LPs wurden mit einem "obi" ausgestellt - wörtlich übersetzt bedeutet dies "Flügel" und wird von der obi (Flügel) um den traditionellen Kimono Kleid getragen abgeleitet. Dieses zarte Papierstreifen, in der Regel um die linke Seite des Album-Cover umhüllt, enthält oft Marketing-Informationen und Album inhaltliche Angaben, alle in der japanischen Kanji-und Kana ~ script gedruckt.
Obi Designs können so unterschiedlich sein wie die LPs .
'Hankake "(3/4 Länge Obis) sind fast unmöglich zu finden, und die' Rock Age"-Serie von OBIS sind besonders selten und wertvoll.
Unabhängig von Ihrem musikalischen Geschmack, machen japanischen Aufzeichnungen eine beeindruckende Ergänzung für jede Sammlung. Akustisch und visuell präsentieren sie dem Sammler ein Fest der Genüsse.
Mint condition records, komplett mit Beilagen und obi, sind seltener jeden Tag zu. Was auch immer das digitale Zeitalter bringt, mit japanischen Aufzeichnungen erhalten Sie Top Qualität Pressungen...........................
**************************************************************************************************
................................. DIESE ÜBER VIELE JAHRE GEPFLEGTE, OFFENE UND GESPIELTE LP WURDE VON MIR AUF DER VPI 17 SCHALLPLATTENWASCHMASCHINE GEREINIGT, MIT EINER NEUEN ANTISTATISCHEN INNENHÜLLE (INNERSLEEVE) VERSEHEN, VON MIR PERSÖNLICH DURCHGEHÖRT UND NACH EUROPÄISCHEN KRITERIEN STRENG UND FAIR BEWERTET !! ...... SOLLTE DENNOCH EIN FEHLER BEI MEINER PERSÖNLICHEN BEWERTUNG VORKOMMEN .... NEHME ICH NATÜRLICH DIE LP UMGEHEND ZURÜCK ---- MIT-GELD-ZURÜCK-GARANTIE !! ----- ....... DENN LP-KAUF IST EINE VERTRAUENSSACHE !! ....... SORRY......I have verified and evaluated all used LPs and CDs according to the official collectors rating. I will take any LP or CD back, if you are not satisfied with the quality of the item and disagree with my rating. .... SORRY, I GIVE ...... ................*** WITH MONEY BACK GUARANTEE ***...........................
**************************************************************************************************
Zustand: M - M - (..... .one Copy......aus meiner privaten, gepflegten, audiophilen Schallplatten-Sammlung !!............siehe XXL-Foto !!.....bitte anklicken !!.....)
Preis: EUR 59,99 Euro (SALE/DISCOUNT = minus 50% SALE-DISCOUNT / minus 50% AUSVERKAUFS-RECHNUNGSRABATT = 29,99 Euro) (.....RARITÄT !! ....JAPANPRESSUNG !! .....)
In den Warenkorb |
| |
|
CENTRE CULTUREL DE VALPPIVAS CCV 1015 ----- ( SALE = AUSVERKAUF-C 10/18 ) ----- EINE BESONDERE KLASSIK-LP-RARITÄT AUS FRANKREICH !! ----- (MINT = ABSOLUT NEUWERTIGE KLASSIK-LP-RARITÄT !! )
XXL-Foto
XXL-Foto
| HELENE SALOME (PIANO-BÖRSENDORFER) ----- RICHARD STRAUSS (1864-1949) ----- STIMMUNGSBILDER OP.9 - FÜNF KLAVIERSTÜCKE OP.3 ----- EINZELSTÜCK AUS DEM PRIVATARCHIV DES LABELGRÜNDERS VON HARMONIA MUNDI ----- ORIGINAL FANZÖSICHE LP/RECORD - MADE IN FRANCE ----- ( ..... AUDIOPHILE ANALOGE KLASSIK-LP-RARITÄT -- MADE IN FRANCE / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1979 BEI CENTRE CULTUREL DE VALPPIVAS RECORDS IN FRANKREICH / ..... ORIGINAL RECORDING 1979 BY CENTRE CULTUREL DE VALPPIVAS RECORDS IN FRANCE / ..... ORIGINAL FRANZÖSISCHE CCV PRESSUNG / ..... LONG-OUT OF PRINT ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST SAMPLE) !! ..... DIESE LP-RARITÄT IST NEU UND WURDE BISLANG NUR ZU PRÜFZWECKEN 1x GESPIELT !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE !! ..... EINE PERFEKTE AUFNAHME-UND WIEDERGABEQUALITÄT !! ..... EINZELSTÜCK AUS DEM PRIVATARCHIV DES LABELGRÜNDERS VON HARMONIA MUNDI ..... )
Weitere Details: ***************************************************************************************************
Rezension:
Viele Einspielungen dieser Frühwerke, bei denen man zwar deutlich den Einfluß von Schumann und Brahms hört, die aber auch schon manches von der typischen Tonsprache des Komponisten (hier noch keine 20!) haben, gibt es nicht. Diese hier mit Hélène Salome am Bösendorfer ist überdies interpretatorisch hervorragend. Sehr rare französische LP, Cover mit geringen Lagerspuren, LP neu. Originalpressung, ca. 1979. Einzelstück aus dem Archiv des Harmonia Mundi-Labelgründers.
*****************************************************************************************************
Zustand: MINT = ABSOLUT NEUWERTIGE KLASSIK-LP-RARITÄT !! ----- MADE IN FRANCE ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! .....EINZELSTÜCK AUS DEM PRIVATARCHIV DES LABELGRÜNDERS VON HARMONIA MUNDI ..... )
Preis: EUR 39,99 Euro (SALE/DISCOUNT = minus 50% SALE-DISCOUNT / minus 50% AUSVERKAUFS-RECHNUNGSRABATT = 19,99 Euro ----- MINT = ABSOLUT NEUWERTIGE KLASSIK-LP-RARITÄT !! ----- MADE IN FRANCE ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! .....EINZELSTÜCK AUS DEM PRIVATARCHIV DES LABELGRÜNDERS VON HARMONIA MUNDI ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
CENTURY RECORDS GADD 1040 ---- OUT OF PRINT ----- (NEU = UNGESPIELT = NEW =UNPLAYED = NEVER PLAYED !!)
XXL-Foto
XXL-Foto
| ROBERT CUNDICK (ORGAN) ----- AT THE MORMON TABERNACLE ORGAN ----- EINE NOCH NICHT GESPIELTE UND ABSOLUT NEUE AUDIOPHILE DIRECT-TO-DISC-LP/RECORD - MADE IN USA ----- ( ..... NEU = UNGESPIELT = NEW =UNPLAYED = NEVER PLAYED !! / ...... ULTRA RAR !! / ...... ORIGINAL DIRECT-TO-DISC RECORDING 1977 IN USA IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET !!) / .....WELTWEIT GESUCHTE DIRECT TO DISC LP / ..... THE GREAT AMERICAN GRAMOPHONE RECORDING USA / ..... ORIGINAL DIRECT-TO-DISC AUFNAHMEN 1977 BEI THE GREAT AMERICAN GRAMOPHONE COMPANY ION USA / ..... ORIGINAL DIRECT-TO-DISC RECORDING 1977 BEI THE GREAT AMERICAN GRAMOPHONE COMPANY ION USA / .....SUPERIOR QUALITY PRESSINGS / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT !!...... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE RARE ORIGINAL SAMPLE)!! ..... DIESE WERTVOLLE, AUDIOPHILE DIRECT-TO-DISC-LP IST = NEU = UNGESPIELT = NEW =UNPLAYED = NEVER PLAYED !! ...... EINE WELTWEIT SEHR GESUCHTE DIRECT-TO-DISC-PRESSUNG !!. .....) ----- TAS EMPFEHLUNG !! ---- KLANG EMPFEHLUNG !! -----
Weitere Details: ***************************************************************************************************
Robert Cundick At The Mormon Tabernacle Organ (Vinyl, LP, Limited Edition) album cover
Robert Cundick – Robert Cundick At The Mormon Tabernacle Organ
Label: The Great American Gramophone Company – GADD-1040
Format: Vinyl, LP, Limited Edition, Direct-To-Disc
Country: US
Released: 1977
Genre: Classical
Style: Baroque, Romantic
Tracklist
Show Credits
A1 Fanfare
A2 Berceuse
A3 Voluntary I In E Majjor
A4 Prelude And Fugue In E Minor BWV533
B1 Forest Music
B2 Clair De Lune, Op. 72, No. 2
B3 Sketch In D-Flat Major, Op. 58, No. 4
B4 Piece Heroique
Companies, etc.
Recorded At – Mormon Tabernacle
Lacquer Cut At – Pyral
Lacquer Cut At – Transco
Engineered At – Century Record Co. – (Disc Processing)
Engineered At – TELDEC – (Disc Processing)
Pressed By – Century Record Co.
Pressed By – TELDEC
Credits
Co-producer [Assistance] – Oakley S. Evans
Co-producer, Liner Notes – John Longhurst
Design – Kay Stevenson
Executive-Producer – Richard Keysor, Robert Keysor
Illustration [Organ] – Paul Hasegawa
Lacquer Cut By [Disc Cutting Supervisor] – Bill Lightner
Lathe Cut By [Lathe Operator] – Dave Ellsworth, Jim Stone (4)
Organ [Mormon Tabernacle Organ] – Robert Cundick
Photography By – Eldon K. Linschoten*
Producer, Engineer, Liner Notes – Glen Glancy
Technician [Organ Tuning] – Melvin W. Dunn
Notes
Recorded October 31st and November 1st, 1977.
**************************************************************************************************
Zustand: NEU = UNGESPIELT = NEW = UNPLAYED = NEVER PLAYED = STILL SEALED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ...... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE RARE ORIGINAL SAMPLE)!! ...... SIEHE XXL-FOTO(PLEASE SEE THE XXL-PHOTOS !!) ...... BITTE ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) .....KLANG EMPFEHLUNG !! ..... )
Preis: EUR 99,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 49,99 euro) ----- NEU = UNGESPIELT = NEW =UNPLAYED = NEVER PLAYED = STILL SEALED !! ----- OUT OF PRINT ----- LIMITED EDITION ----- ( ...... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK)IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY PRIVATE AUDIOPHILE LP-COLLECTION (ONE RARE ORIGINAL SAMPLE)!! ...... SIEHE XXL-FOTO(PLEASE SEE THE XXL-PHOTOS !!) ...... BITTE ANKLICKEN(PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
CHALFRONT SDG 304 ----- ( SALE = AUSVERKAUF-C 10/18 ) ----- (JAPANPRESSING) ----- OUT OF PRINT ----- (NEUWERTIGE CLASSIC-LP / MADE IN JAPAN)
XXL-Foto
XXL-Foto
| LONDON SYMPHONY ORCHESTRA - CONDUCTOR-LORIS TJENAVORIAN ----- RIMSKY-KORSAKOV ---- SCHEHERAZADE ----- AUDIOPHILE JAPANPRESSUNG FOR VARESE SARABANDE RECORDS, USA -----
( ..... A CHALFONT DIGITAL SOUNDSTREAM RECORDING JAPAN / ..... ORIGINAL JAPANPRESSING / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 1979 BEI CHALFRONT RECORDS IN USA / ..... ORIGINAL RECORDING 1979 BEI CHALFRONT RECORDS IN USA / ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE KLASSIK-LP/RECORD IST NOCH NEUWEERRIG UND WURDE NUR WENIGE MALE GESPIELT !! ..... LP/RECORD MADE IN JAPAN !! ..... )
Weitere Details: ***************************************************************************************************
................. Japanische Vinyl-Veröffentlichungen sind hochwertige Pressungen, viele von Audiophilen und Sammlern gesucht. In den 1960er Jahren hat Toshiba /Pionier Top-Qualität Pressungen mit ihrer Marke "Ever-Clean"-Prozess veröffentlicht,diese nutzt einen speziellen Wirkstoff der verhindert den Aufbau von statischer Elektrizität auf dem Vinyl. Japanische Pressungen sind gleichbedeutend mit Qualität - das Vinyl glänzt wie kein anderes Vinyl .
Die Klangqualität der japanischen Pressungen gilt als eines der besten in der Welt und darüber hinaus sind sie wunderschön präsentiert,
In der Regel sind die Cover auf eine bessere Qualitätmit schwerem Papier gedruckt und oft auch einen Bonus lyrischen Einlage mit zwei Sprachen Japanisch & englische Text . Fast alle japanischen LPs wurden mit einem "obi" ausgestellt - wörtlich übersetzt bedeutet dies "Flügel" und wird von der obi (Flügel) um den traditionellen Kimono Kleid getragen abgeleitet. Dieses zarte Papierstreifen, in der Regel um die linke Seite des Album-Cover umhüllt, enthält oft Marketing-Informationen und Album inhaltliche Angaben, alle in der japanischen Kanji-und Kana ~ script gedruckt.
Obi Designs können so unterschiedlich sein wie die LPs .
'Hankake "(3/4 Länge Obis) sind fast unmöglich zu finden, und die' Rock Age"-Serie von OBIS sind besonders selten und wertvoll.
Unabhängig von Ihrem musikalischen Geschmack, machen japanischen Aufzeichnungen eine beeindruckende Ergänzung für jede Sammlung. Akustisch und visuell präsentieren sie dem Sammler ein Fest der Genüsse.
Mint condition records, komplett mit Beilagen und obi, sind seltener jeden Tag zu. Was auch immer das digitale Zeitalter bringt, mit japanischen Aufzeichnungen erhalten Sie Top Qualität Pressungen...........................
*********************************************************************************
**************************************************************************************************
................. DIESE GEPFLEGTE, OFFENE UND GESPIELTE LP WURDE VON MIR AUF DER VPI 17 SCHALLPLATTENWASCHMASCHINE GEREINIGT, MIT EINER NEUEN ANTISTATISCHEN INNENHÜLLE (INNERSLEEVE) VERSEHEN, VON MIR PERSÖNLICH DURCHGEHÖRT UND NACH EUROPÄISCHEN KRITERIEN STRENG UND FAIR BEWERTET !! ...... SOLLTE DENNOCH EIN FEHLER BEI MEINER PERSÖNLICHEN BEWERTUNG VORKOMMEN .... NEHME ICH NATÜRLICH DIE LP UMGEHEND ZURÜCK ---- MIT-GELD-ZURÜCK-GARANTIE !! ----- ....... DENN LP-KAUF IST EINE VERTRAUENSSACHE !! ....... SORRY......I have verified and evaluated all used LPs and CDs according to the official collectors rating. I will take any LP or CD back, if you are not satisfied with the quality of the item and disagree with my rating. .... SORRY, I GIVE ...... .....*** WITH MONEY BACK GUARANTEE ***...........................
**************************************************************************************************
Zustand: VG ++ / M- = NOCH SEHER GUTE KLASSIK LP/RECORD ----- MADE IN JAPAN ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE CLASSIC-LP/RECORD-COLLECTION(ONE COPY)!! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )
Preis: EUR 19,99 Euro (SALE/DISCOUNT = minus 50% SALE-DISCOUNT / minus 50% AUSVERKAUFS-RECHNUNGSRABATT = 9,99 Euro ----- NOCH SEHER GUTE KLASSIK LP/RECORD ----- MADE IN JAPAN ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE CLASSIC-LP/RECORD-COLLECTION(ONE COPY)!! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PICTURE) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
CHALLENGE CLASSICS RECORDING CC 72840 ----- ANALOGUE CLASSIC-LP/RECORD ----- LIMITED EDITION - WITH SPECIAL LIMITED NUMBER & SIGNATURE ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!
XXL-Foto
XXL-Foto
| LINUS ROTH (VIOLIN) & LONDON SYMPHONY ORCHESTRA - CONDUCTED: THOMAS SANDERLING ----- SHOSTAKOVICH / TCHAIKOWSKY VIOLIN CONCERTOS ----- ANALOGUE ORIGINAL 2-LP/RECORD-SET WITH LUXURY BOOKLET ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD - MADE IN NETHERLANDS - IN EINEM WERTIGEN HARTKARTON-KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET) MIT EINEM LUXERIÖSEN BOOKLET !! ----- LIMITED EDITION-WITH INDIVIDUALLY LIMITED NUMBER # 0048 ---- WITH ORIGINAL SIGNATURE OF LINUS ROTH (LOOK THE PICTURES) ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED / ...... AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD-MADE IN NETHERLANDS / ..... PLAY 33RPM - ORIGINAL MASTERED BY ERIC STOM / ..... LACQUER CUTTING IN NETHERLANDS -- 180GRAM VINYL PRESSING IN NETHERLANDS ----- PRINTED IN NETHERLANDS /..... AUDIOPHILE MASTERING IN NETHERLANDS / ..... AUDIOPHILE VIRGIN VINYL PRESSING / .... ORIGINAL AUFNAHMEN 2016-2020 BEI CHALLENGE RECORDS IN NETHERLANDS / ..... ORIGINAL RECORDING 2016-2020 BY CHALLENGE RECORDS IN NETHERLANDS / ...... DIESE ANALOGE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN,AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Weitere Details: ***********************************************************************************************
Violin Concerto No. 2, Op. 129 | Violin Concerto, Op. 35 (Vinyl, LP, Album, Limited Edition, Numbered) album cover
More Images
Shostakovich* | Tchaikovsky* - Linus Roth, London Symphony Orchestra*, Thomas Sanderling – Violin Concerto No. 2, Op. 129 | Violin Concerto, Op. 35
Label:
Challenge Classics – CC72840
Format: 2 × Vinyl, LP, Album, Limited Edition, Numbered
Country: Netherlands
Released: 01 May 2020
Genre: Classical
Style: Classical
Tracklist
Show Credits
Violin Concerto No. 2, Op. 129
A Moderato
B1 Allegro
B2 Adagio. Allegro
Violin Concerto, Op. 35
C Allegro Moderato
D1 Canzonetta. Andante
D2 Allegro Vivacissimo
Companies, etc.
Copyright (c) – Challenge Classics
Phonographic Copyright (p) – Challenge Classics
Recorded At – LSO St Luke's, London
Credits
Conductor – Thomas Sanderling
Orchestra – London Symphony Orchestra*
Violin – Linus Roth
Notes
- Amplifier Bryston 14BSST2 PRO dual channel 2 LP
- 180 gram double vinyl
- Limited edition, individually numbered
- Luxury booklet
- Free download after purchase
Barcode and Other Identifiers
Barcode: 0608917284027
*************************************************************************************************
Linus Roth in Tschaikwoski und Schostakowitsch
Schostakowitsch-Violinkonzert Nr. 2, Op.129, Tschaikowsky-Violinkonzert Op.35; Linus Roth, London Symphony Orchestra, Thomas Sanderling;
Schostakowitschs dunkles zweites Violinkonzert gepaart mit Tschaikowskys Klassiker in einem intimen Bericht über eine Neuauflage
Der Geiger Linus Roth hat seine LP mit konzertanten Werken von Mieczysław Weinberg mit einem Konzert von Weinbergs Freund Dmitri Schostakowitsch fortgesetzt. Auf Challenge Records paaren Linus Roth, das London Symphony Orchestra und der Dirigent Thomas Sanderling Schostakowitschs Violinkonzert Nr. 2 op. 129 mit Tschaikowskys Violinkonzert op. 35, wobei der Tschaikowsky in der neuen kritischen Ausgabe vorgestellt wird.
Schostakowitschs Violinkonzert Nr. 1 wurde 1947 geschrieben, aber das Werk scheint etwas Persönliches zu haben, denn während seine Symphonien seine öffentlichen Äußerungen bildeten, wurde das Konzert erst 1955 (zwei Jahre nach Stalins Tod) uraufgeführt. 1967 folgte Schostakowitschs Violinkonzert Nr. 2, angeblich zum 60. Geburtstag des Geigers David Oistrakh. Aber die Arbeit ist kaum feierlich in der Stimmung. Schostakowitsch war krank, sich seiner Sterblichkeit bewusst und das Werk bezieht sich auf Werke wie die Sinfonie Nr. 4 und die Sinfonie Nr. 15. Diese Aufführung von Roth, dem London Symphony Orchestra und Sanderling bringt die dunkle Intensität des Werkes wirklich zur Geltung ist Musik mit einer Geschichte, einer dunklen Hintergrundgeschichte.
Es ist ein großes Werk mit einem fünfzehnminütigen Eröffnungssatz (ziemlich treffend ist das Tschaikowsky-Konzert in ähnlichem Maßstab gebaut).
Der erste Satz öffnet sich dunkel und droht mit Linus Roths Geige, die fast im Ton verfolgt wird. Währenddessen spielt Roth mit einem elegant lebendigen Sinn für die Linie und verleiht dem Ton eine drahtige Stärke. Es gibt Momente tanzartiger Musik, aber selbst dies ist voller Wut und es gibt viel Trostlosigkeit. Der kadenzartige Moment ist eher eine Meditation über das, was vorher gegangen ist. Aber Roth, das London Symphony Orchestra und Sanderling machen nicht den Fehler, das Werk unerbittlich zu machen, es ist voller Charakter und Vitalität, überlagert von Roths Gesangston; Diese Geige ist ein Überlebender.
Der zweite Satz von Adagio ist intensiv und melancholisch, und obwohl Roth die Sololinie zum Singen bringt, ist sein Ton auch innerlich. Es gibt bemerkenswerte Echos früherer Schostakowitsch-Werke, fast so, als würde die Solovioline über die Sterblichkeit meditieren, und selbst die jüdischen Melodien entzünden sich nicht. Dies ist keine tröstliche Arbeit, trotz des herzlichen Versprechens von Hornrufen später in der Bewegung, und Roth macht es in der Tat sehr persönlich. Der letzte Satz scheint ironisch zu lachen und es gibt eine sardonische Kante, obwohl die Geige immer wieder von selbst abwandert und nie das Gleichgewicht erreicht, wobei der letzte Tanz intensiv sardonisch ist.
Tschaikowskys Violinkonzert, das etwa 90 Jahre zuvor geschrieben wurde, ist bekannt geworden, sogar übermäßig vertraut. Und es kann auch Untertöne unterschiedlicher Art in der Arbeit geben, als Tschaikowsky das Konzert für den Geiger Iosif Kotek schrieb, der Tschaikowskys Liebhaber war (der Broschürenartikel bezeichnet Kotek eher schüchtern als Tschaikowskys sehr, sehr guten Freund). Diese Aufführung ist jedoch die erste, die eine neue kritische Ausgabe verwendet, nicht dass die Änderungen so bedeutend sind wie die jüngste Neuausgabe des von Kirill Gerstein aufgenommenen Tschaikowsky-Klavierkonzerts Nr. 1. Das Adlerohr wird kleine Veränderungen erkennen, von denen die größte zu sein scheint, dass der Geiger den gesamten zweiten Satz stumm hält. Dies schafft eine Stimmung größerer Intimität, die die gesamte Aufführung inspiriert zu haben scheint.
Zur Eröffnung des ersten Satzes scheint uns das Orchester wirklich einzuladen, und diese Eröffnung (und vieles andere im Konzert) erinnert mich immer eher an Tschaikowskys Ballette. Roth spielt mit elegantem und doch starkem Ton; Die Aufführung ist überraschend intim, aber sicherlich nicht zurückhaltend, und die große orchestrale Aussage des Hauptthemas ist in der Tat sehr, sehr großartig. Während Roths Leistung technisch sehr versiert ist, ist dies keine Leistung über Technik, die nicht auffällig ist
aber Roth benutzt seine Technik im Dienst der Musik. Die Canzonetta ist, wie zu erwarten, intim und eher vertraulich, mit einem schönen Gesangston von Roth, der mit dem Orchester echte Magie erzeugt. Das Finale, Allegro vivacissimo, ist wunderbar vital und aufregend aufregend, positiv auf die Zehen klopfend.
Dmitri Schostakowitsch (1906-1975) - Violinkonzert Nr. 2, op.129
Piotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893) - Violinkonzert, Op.35
Linus Roth (Geige)
London Symphony Orchestra
Thomas Sanderling (Dirigent)
Aufgenommen vom 2. bis 4. Mai 2016 bei LSO St Luke's in London
************************************************************************************************
Limited edition, individually numbered. 180g vinyl, luxury edition set .
This remastered reissue is a special album in every respect. The most important thing is for the music to reach the listener as directly as possible. Every nuance and every emotion. It's about more than just listening to music. It's about the whole experience of the music.
"Linus Roth: athlete on the violin. Sound and interpretation: 9 out of 10!" Crescendo, Jean-Baptiste Baronian
Dimitri Shostakovitch (1906-1975)
Concerto pour violon n° 2, op. 129
Piotr Ilyitch Tchaikovski (1840-1893)
Concerto pour violon, op. 35
Linus Roth, violon
London Symphony Orchestra
Michael Sanderling, direction
**********************************************************************************************
Linus Roth in Tchaikvosky and Shostakovich
Shostakovich Violin Concerto No. 2, Op.129, Tchaikovsky Violin Concerto Op.35; Linus Roth, London Symphony Orchestra, Thomas Sanderling;
Shostakovich's dark second violin concerto paired with Tchaikovsky's classic in an intimate account of a new edition
Violinist Linus Roth has followed up his LP´s of concertante works by Mieczysław Weinberg with a concerto by Weinberg's friend Dmitri Shostakovich. On Challenge Records, Linus Roth, the London Symphony Orchestra and conductor Thomas Sanderling pair Shostakovich's Violin Concerto No. 2, Op.129 with Tchaikovsky's Violin Concerto Op.35, with the Tchaikovsky being presented in the new critical edition.
Shostakovich's Violin Concerto No. 1 was written in 1947, but there seems to have been something personal about the work because, whilst his symphonies formed his public utterances, the concerto was not premiered until 1955 (two years after Stalin's death). Shostakovich's Violin Concerto No. 2 followed in 1967, ostensibly for violinist David Oistrakh's 60th birthday. But the work is hardly celebratory in mood. Shostakovich was ill, aware of his mortality and the work has references to such works as the Symphony No. 4 and Symphony No. 15. This performance from Roth, the London Symphony Orchestra and Sanderling really brings out the dark intensity of the work, this is music with a story, a dark back story.
It is a big work, with an opening movement lasting fifteen minutes (rather aptly the Tchaikovsky concerto is built on a similar scale).
The first movement opens dark and threatening with Linus Roth's violin almost haunted in tone. Throughout, Roth plays with an elegantly vibrant sense of the line, giving a wiry strength to the tone. There are moments of dance-like music, but even this is inlaid with anger and there is much bleakness, the cadenza-like moment is more of a meditation on what has gone before. But Roth, the London Symphony Orchestra and Sanderling do not make the mistake of making the work relentless, it is full of character and vitality, over laid by Roth's singing tone; this violin is a survivor.
The Adagio second movement is intense and melancholic, and though Roth makes the solo line sing, his tone is also inward. There are remarkable echoes of earlier Shostakovich works, almost as if the solo violin is meditating on mortality, and even the Jewish melodies fail to ignite. This is not a comforting work, despite the warm promise of horn calls later in the movement, and Roth makes it very personal indeed. The final movement seems to laugh in irony and there is a sardonic edge, though the violin keeps wandering off on its own, never reaching equilibrium, with the final dance being intensely sardonic.
Written around 90 years earlier, Tchaikovsky's Violin Concerto has become familiar, even over familiar. And there may be undertones of a different variety in the work too, as Tchaikovsky wrote the concerto for the violinist Iosif Kotek, who was Tchaikovsky's lover (the booklet article, rather coyly, refers to Kotek as Tchaikovsky's very, very good friend). But this performance is the first to use a new critical edition, not that the changes are as significant as the recent new edition of the Tchaikovsky Piano Concerto No. 1 recorded by Kirill Gerstein . The eagle-eared will spot small changes, the biggest of which seems to be that the violinist keeps the mute on for the whole of the second movement. This creates a mood of greater intimacy, which seems to have inspired the whole performance.
For the opening of the first movement, the orchestra really does seem to be inviting us in, and this opening (and much else in the concerto) always rather reminds me of Tchaikovsky's ballets. Roth plays with elegant yet strong tone; the performance is surprisingly intimate, yet certainly not low key and the big orchestral statement of the main theme is very, very grand indeed. Whilst Roth's performance is highly technically adept, this is not a performance about technique it is not showy
but Roth uses his technique in the service of music. The Canzonetta is, as might be expected, intimate and rather confiding, with lovely singing tone from Roth, making real magic with the orchestra. The finale, Allegro vivacissimo is wonderful vital and vividly exciting, positively toe-tapping.
Dmitri Shostakovich (1906-1975) - Violin Concerto No. 2, op.129
Piotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893) - Violin Concerto, Op.35
Linus Roth (violin)
London Symphony Orchestra
Thomas Sanderling (conductor)
Recorded 2-4 May 2016, at LSO St Luke's, London
*********************************************************************************************
Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE ORIGINAL 2-LP/RECORD-SET WITH LUXURY BOOKLET ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD - MADE IN NETHERLANDS - IN EINEM WERTIGEN HARTKARTON-KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET) MIT EINEM LUXERIÖSEN BOOKLET !! ----- LIMITED EDITION-WITH INDIVIDUALLY LIMITED NUMBER # 0048 ---- WITH ORIGINAL SIGNATURE OF LINUS ROTH (LOOK THE PICTURES) ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR AUS MEINER PRIVATEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONE SAMPLE IN MY LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY) !! ..... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Preis: EUR 999,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 499,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGUE ORIGINAL 2-LP/RECORD-SET WITH LUXURY BOOKLET ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD - MADE IN NETHERLANDS - IN EINEM WERTIGEN HARTKARTON-KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET) MIT EINEM LUXERIÖSEN BOOKLET !! ----- LIMITED EDITION-WITH INDIVIDUALLY LIMITED NUMBER # 0048 ---- WITH ORIGINAL SIGNATURE OF LINUS ROTH (LOOK THE PICTURES) ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR AUS MEINER PRIVATEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONE SAMPLE IN MY LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY) !! ..... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
CHANNEL CLASSICS RECORDS CNLR 1712 (ANALOGPHONIC) ----- AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!
| RACHEL PODGER - ARTE DEI SUONATTORI ----- ANTONIO VIVALDI ----- LA STRAVAGANZA - 12 VIOLIN CONCERTOS ----- ANALOGE CLASSIC DOPPEL-LP/RECORD (CHANNEL CLASSICS-ANALOGPHONIC) - PRINTED IN GERMANY ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE ANALOGE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN HARTCARTON KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- PLAY 33RPM - RE-MASTERED FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES OF CHANNEL CLASSICS RECORDS IN POLAND ----- AUDIOPHILE MASTERING FROM ORIGINAL MASTERS OF PAULER ACOUSTICS IN GERMANY ----- HIGH QUALITY 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- 180GRAMM HIGH QUALITY VINYL ----- ALL ORIGINAL COVER JACKETS INCLUDED ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ...... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED / ...... AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD-MADE IN GERMANY / ...... CHANNEL CLASSICS-ANALOGPHONIC - MADE IN GERMANY 2018 / ..... 180GRAM HEAVY-HIGH-QUALITY-VINYL - PRESSED BY PALLAS IN GERMANY / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 2002 BEI CHANNEL CLASSICS RECORDS IN POLEN / ..... ORIGINAL RECORDING 2002 BY CHANNEL CLASSICS RECORDS IN POLAND / ...... DIESE AUDIOPHILE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ...... EINZIGES ORIGINAL EXEMPLAR(EINZELSTÜCK) IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN,AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG !! = ONLY ONE ORIGINAL SAMPLE IN MY AUDIOPHILE LP/RECORD -COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Weitere Details: ***************************************************************************************************
Antonio Vivaldi - Rachel Podger, Arte Dei Suonatori – La Stravaganza (12 Violin Concertos)
Label: Channel Classics – CNLR 1712, Analogphonic – CNLR 1712
Format: 2 x Vinyl, LP, Album, 180Gr
Country: Germany
Released: 2018
Genre: Classical
Style: Baroque
Concerto In B Flat, Opus 4 No. 1
A1 Allegro 2:52
A2 Largo E Cantabile 2:11
A3 Allegro 2:25
Concerto In E Minor, Opus 4 No. 2
A4 Allegro 4:03
A5 Largo 3:05
A6 Allegro 2:51
Concerto In G Major, Opus 4 No. 3
A7 Allegro 2:39
A8 Largo 2:27
A9 Allegro Assai 2:49
Concerto In A Minor, Opus 4 No. 4
B1 Allegro 3:09
B2 Grave E Sempre Piano 2:39
B3 Allegro 2:19
Concerto In A Major, Opus 4 No. 5
B4 Allegro 3:35
B5 Largo 2:35
B6 Allegro 3:02
Concerto In G Minor, Opus 4 No. 6
B7 Allegro 2:30
B8 Largo 3:10
B9 Allegro 3:42
Concerto In C Major, Opus 4 No. 7
C1 Largo 2:02
C2 Allegro 2:00
C3 Largo 1:36
C4 Allegro 1:50
Concerto In D Minor, Opus 4 No. 8
C5 Allegro 1:32
C6 Adagio-Presto-Adagio 2:22
C7 Allegro 3:00
Concerto In F Major, Opus 4 No. 9
C8 Allegro 2:45
C9 Largo 2:00
C10 Allegro 2:04
Concerto In C Minor, Opus 4 No. 10
D1 Spirituoso 3:03
D2 Adagio 3:25
D3 Allegro 2:38
Concerto In D Major, Opus 4 No. 11
D4 Allegro 2:43
D5 Largo 3:13
D6 Allegro Assai 1:47
Concerto In G Major, Opus 4 No. 12
D7 Spirituoso E Non Presto 2:42
D8 Largo 2:52
D9 Allegro 3:34
Distributed By – C&L Music, Inc.
Manufactured By – C&L Music, Inc.
Licensed From – Channel Classic Records
Recorded At – Church Of The High Catholic Seminary, Goscikowo-Paradyż, Poland
Pressed By – Pallas GmbH
Mastered At – Pauler Acoustics
Composed By – Antonio Vivaldi
Engineer, Edited By – C. Jared Sacks*
Mastered By – Hans-Jörg Maucksch
Orchestra – Arte Dei Suonatori
Producer, Liner Notes – Jonathan Freeman-Attwood*
Violin, Liner Notes – Rachel Podger
Ⓟ 2003
DMM Direct Metal Mastering From The Original DSD Masters Without Any Remastering Or Editing
Barcode: 8809300904085
*********************************************************************************************
Künstler: Rachel Podger, Arte Dei Suonatori
Label: Analogphonic, 2002
Die Auftritte von Rachel Podger knistern vor Vitalität und sind mit gleichbleibender Brillanz und einer Art virtuosen Lust ausgeführt, die den pompösen Charakter, die selbstbewusste Extravaganz dieser Werkreihe einfängt. Es gibt viele Bewegungsmuster hier, wo ihre schiere handwerliche Geschicklichkeit erstaunlich ist ... aber vielleicht noch mehr habe ich die exquisiten feinen Details einiger der langsamen Sätze genossen, zum Beispiel Nr. 8 in d-Moll ... eine Aufführung, die einen atemlos hinterlässt. Eine weitere Sache, in der Podger besonders gut ist, ist die Gestaltung jener zahlreichen Passagen vivaldianischer Sequenzen, die trostlos vorhersehbar sein können, aber hier nicht sind, weil sie weiß, wie man die rhythmische Spannung und den Höhepunkt und die Auflösung mit Logik und Kraft steuert. Ich würde dieses Set sicherlich als gutes Beispiel für eine moderne Sichtweise barocker Aufführungspraxis empfehlen.
***********************************************************************************************
RACHEL PODGER – ANTONIO VIVALDI: LA STRAVAGANZA – 12 VIOLIN CONCERTOS
180g Vinyl, Doppel-LP – CNLR 1712
Rachel Podger ist eine ausgewiesene Expertin für Barockvioline. Die britische Musikerin gründete mehrere Barockensembles, spielte Kammermusik und Konzerte mit dem Barock-Spezialisten Andrew Manze, gründete ein Barock-Festival und tourte weltweit als Solistin. Sie spielt auf einer Pesarini-Violine aus dem Jahr 1739 und seit 2009 auf der Crespi von Stradivari aus dem Jahr 1699.
Für diese Einspielung von zwölf Violinkonzerten Antonio Vivaldis wird Podger vom polnischen Ensemble Arte Dei Suonatori begleitet, einem der profiliertesten Barock-Orchester Europas. Die Aufnahme ist nicht nur technisch brilliant, sondern lebendig und teilweise erstaunlich. Entgegen aller Vorurteile gegenüber der Musik Vivaldis ist sie nicht vorhersehbar. Podger erzählt musikalisch eine Geschichte durch geschickte Tempowahl und eine bemerkenswerte Intonation. So klingt Barockmusik au seiner zeitgenössischen Perspektive.
Das DMM-Remaster für diese 180-Gramm-Doppel-LP mit 33 rpm übernahm Hans-Jörg Mauksch bei Pauler Acoustics. Die Pressung entstand bei der Pallas in Diepholz.
***********************************************************************************************
***********************************************************************************************
Description
Analogphonic - CNLR1712 - 180 Gram Virgin Vinyl -
1st Time on Vinyl Limited Edition -
Mastered by Hans-Jorg Mauksch at Pauler Acoustic - Pressed at Pallas Germany
180g Audiophile Virgin Vinyl Double LP!
Direct Metal Mastered By Hans-Jorg Mauksch at Pauler Acoustics!
Pressed at Pallas!
Violinist Rachel Podger is joined by Arte Dei Suonatori for this recording of 12 violin concertos by Antonio Vivaldi.
"The performances by Rachel Podger are crackling with vitality and executed with consistent brilliance as well as a kind of relish in virtuosity that catches the showy spirit, the self-conscious extravagance, of this particular set of works. There are plenty of movements here where her sheer digital dexterity is astonishing... but perhaps even more I enjoyed the exquisitely fine detail of some of the slow movements, for example No. 8 in D minor... that one has a performance to leave you breathless. Another thing Podger is specially good at is the shaping of those numerous passages of Vivaldian sequences, which can be drearily predictable, but aren’t so here because she knows just how to control the rhythmic tension and time the climax and resolution with logic and force. I would certainly recommend this set as a fine example of a modern view of Baroque performance." - Gramophone
• From original Channel Classics DSD masters
• Direct Metal Mastered By Hans-Jorg Mauksch at Pauler Acoustics without any digital remastering or editing
• Pressed at Pallas
• Analogphonic recording
• First time on vinyl
Musicians:
Rachel Podger, violin
Arte Dei Suonatori
Selections:
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Side A:
Concerto in B flat, Op. 4, No. 1
1. Allegro
2. Largo E cantabile
3. Allegro
Concerto in E Minor, Op. 4, No. 2
1. Allegro
2. Largo
3. Allegro
Concerto in G Major, Op. 4, No. 3
1. Allegro
2. Largo
3. Allegro Assai
Side B:
Concerto in A Minor, Op. 4, No. 4
1. Allegro
2. Grave E Sempre Piano
3. Allegro
Concerto in A Major, Op. 4, No. 5
1. Allegro
2. Largo
3. Allegro
Concerto in G Minor, Op. 4, No. 6
Side C:
Concerto in C Major, Op. 4, No. 7
1. Largo
2. Allegro
3. Largo
4. Allegro
Concerto in D minor, Op. 4, No. 8
1. Allegro
2. Adagio - Presto - Adagio
3. Allegro
Concerto in F Major, Op. 4 No. 9
1. Allegro
2. Largo
3. Allegro
Side D:
Concerto in C Minor, Op. 4, No. 10
1. Spirituoso
2. Adagio
3. Allegro
Concerto in D Major, Op. 4, No. 11
1. Allegro
2. Largo
3. Allegro Assai
Concerto in G Major, Op. 4, No. 12
1. Spirituoso E Non Presto
2. Largo
3. Allegro
Vivaldi: - La Stravaganza/ Arte Dei Suonatori : Rachel Podger - 180g 2LP
60 Years Pallas
Audiophile Vinyl - Made in Germany For over 60 years the family business in the third generation of the special personal service and quality "Made by Pallas" is known worldwide. Our custom PVC formulation produces consistently high pressing quality with the lowest surface noise in the industry. Our PVC complies with 2015 European environmental standards and does not contain toxic materials such as Lead, Cadmium or Toluene. Our vinyl is both audiophile and eco-grade!
*************************************************************************************************
*************************************************************************************************
Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- ANALOGE CLASSIC DOPPEL-LP/RECORD (CHANNEL CLASSICS-ANALOGPHONIC) - PRINTED IN GERMANY ----- EINE ORIGINAL VERSIEGELTE ANALOGE CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN HARTCARTON KLAPPCOVER(GATEFOLD-JACKET) ----- PLAY 33RPM - RE-MASTERED FROM THE ORIGINAL MASTER TAPES OF CHANNEL CLASSICS RECORDS IN POLAND ----- AUDIOPHILE MASTERING FROM ORIGINAL MASTERS OF PAULER ACOUSTICS IN GERMANY ----- HIGH QUALITY 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL PRESSING BY PALLAS IN GERMANY ----- 180GRAMM HIGH QUALITY VINYL ----- ALL ORIGINAL COVER JACKETS INCLUDED ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR AUS MEINER PRIVATEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONE SAMPLE IN MY LP/RECORD-COLLECTION(ONE EXEMPLARY !!) ..... SIEHE XXL-FOTOS(LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN(CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... ...... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Preis: EUR 299,99 Euro (zuzüglich der Versandkosten / plus shipping costs)
In den Warenkorb |
| |
|
CHASING DRAGON RECORDS VALLP 014 ----- PUR ANALOGE CLASSIC 180GRAM 5-LP/RECORD ----- MADE IN UK ----- LIMITED EDITION ----- (OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !!)
XXL-Foto
XXL-Foto
| JUSTIN PEARSON (CELLIST) & 5STRING CELLIST PEDRO SILVA & OIANIST KATHERINE ROCKHILL ----- J.S.BACH -- CELLO SUITES - (COMPLETE WITH SCHUMANN´S PIANO ACCOMPANIMENT) ----- MEGA RARE AUDIOPHILE CLASSIC-5-LP/RECORD-BOX ----- ANALOGE MASTERING IN U.K. BY JOHN WEBBER AT LONDON AIR STUDIOS MIT EINEM 32-SEITIGEN BOOKLET ----- 5-LP BOX SET INCLUDES: GREAT 32-PAGE BOOKLET ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ....... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... AUDIOPHILE STEREO AUFNAHME-RECORDING MADE IN ENGLAND (U.K.)/ ...... MASTERED 2021 IN STEREO / ...... USA IN SPITZEN-KLANGQUALITÄT / ...... ORIGINAL STEREO AUFNAHMEN 2018 BEI BREMER KAMMERPHILHARMONIE IN DEUTSCHLAND / ..... ORIGINAL STEREO RECORDING 2018 BY BREMER KAMMERPHILHARMONIE IN GERMANY / ..... 180g HIGH QUALITY VINYL / ...... HIGH QUALITY GERMAN 180GRAM VINYL PRESSUNG 2021 / ..... LIMITED EDITION / ..... OUT OF PRINT ..... DIESE AUDIOPHILE 5-LP/BOX IST NOCH ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED / ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!)....... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ..... )
Weitere Details: *********************************************************************************************
Justin Pearson, Pedro Silva, Katherine Rockhill – J.S. Bach Cello Suites
Label:
Chasing The Dragon – VALLP014
Format:
5 x Vinyl, LP, Limited Edition, Stereo
Country:
UK
Released:
May 28, 2021
Genre:
Classical
Style:
Baroque
Tracklist
Disc 1 - Suites 1 & 2
Suite 1 in G Major BWV1007
A1 Prelude
A2 Allemande
A3 Courante
A4 Sarabande
A5 Minuet I & II
A6 Gigue
Suite 2 in D Minor BWV1008
B1 Prelude
B2 Allemande
B3 Courante
B4 Sarabande
B5 Minuet I & II
B6 Gigue
Disc 2 - Suite 3
Suite 3 in C Major BWV1009
A1 Prelude
A2 Allemande
A3 Courante
A4 Sarabande
A5 Bourrée I & II
A6 Gigue
Suite 3 in C Major with Piano Accompaniment BWV1009
B1 Prelude
B2 Allemande
B3 Courante
B4 Sarabande
B5 Bourrée I & II
B6 Gigue
Disc 3 - Suite 4
Suite 4 in E Flat Major BWV1010
A1 Prelude
A2 Allemande
A3 Courante
B1 Sarabande
B2 Bourrée I & II
B3 Gigue
Disc 4 - Suite 5
Suite 5 in C Minor BWV1011
A1 Prelude
A2 Allemande
A3 Courante
B1 Sarabande
B2 Gavotte I & II
B3 Gigue
Disc 5 - Suite 6
Suite 6 in D Major BWV1012
A1 Prelude
A2 Allemande
A3 Courante
B1 Sarabande
B2 Gavotte I & II
B3 Gigue
Companies, etc.
Copyright © – Chasing The Dragon
Manufactured By – Chasing The Dragon
Distributed By – Chasing The Dragon
Pressed By – Optimal Germany
Credits
Producer – Mike Valentine (3)
Notes
These recordings of J.S. Bach's cello suites performed by cellist Justin Pearson and 5 string cellist Pedro Silva took one year to complete, and include Schumann's piano accompaniment for the 3rd suite, performed by pianist Katherine Rockhill.
5LP Box Set Pressed at Optimal in Germany.
The deluxe box set contains 5LPs plus "The Cello Suites" paper back book by Eric Siblin and a "Behind the Scenes" 32 page "making of" booklet.
Recorded in the beautiful acoustics of Temple Church in London and St Botolph’s Church in Chevening, Kent, they have been recorded with just two valve microphones.
The 3rd Suite is played on the Cello and then also with Piano accompaniment, written by Schumann.
The 6th Suite is performed on a five-string cello.
Musicians:
Cellist – Justin Pearson
5 String Cellist – Pedro Silva
Pianist – Katherine Rockhill
***************************************************************************************************
Justin Pearson - Cello
Pedro Silva - 5-seitiges Cello
Katherine Rockhill - Klavier
Aufnahmen in der wunderschönen Akustik der Temple Church, London, und der St Botolphs-Kirche in Chevening, Kent, UK, nur mit zwei Röhren-Mikrofonen.
Was für ein Juwel! Es fällt einem kein anderes Wort ein. Das britische Label Chasing The Dragon, das bislang in erster Linie mit Direct-to-Disc-Recordings beeindruckt hat, legt hier ein echtes Opus Magnum vor. Bachs sechs Suiten für Solo-Cello in einer hochwertigen audiophilen 5-LP-Box-Edition.
Nun werden Sie sich vielleicht fragen: Aufnahmen dieser Suiten gibt es zu hunderten - warum sollte ich denn ausgerechnet diese nun besitzen müssen? Einmal davon abgesehen, dass wirklich audiophile Aufnahmen der Suiten, die diesen Titel auch verdienen, dann doch erstaunlich wenige auf dem Markt sind? Man ist zunächst versucht zu antworten: Weil bei dieser hier einfach alles stimmt. Aber das trifft den Kern der Sache nicht, denn was diese Box so besonders macht, ist nicht primär ihre technische Perfektion, sondern die Leidenschaft und Liebe zum Detail, die in jedem Aspekt spürbar und hörbar sind.
Labelchef Mike Valentine suchte zunächst mit der Londoner Temple Church einen wundervollen Ort für die Aufnahmen aus. Dann kam Corona, und dem Aufnahme-Team wurde der Zugang zur Kirche verweigert. Glücklicherweise fand sich mit der St. Botolphs Church in Chevening ein mindestens genau so herrlich klingender Raum, der wegen der fehlenden strengen Restriktionen außerhalb Londons leichter zugänglich war. Dank der exzellenten Aufnahmequalität kann man die feinen Unterschiede in der Akustik der beiden Kirchen tatsächlich heraushören.
Aufgenommen wurde mit zwei fünfzig Jahre alten AKG Flea C 12 Mikrofonen, auf deren Positionierung mindestens genau so viel Aufwand verwendet wurde wie auf die eigentliche Aufnahme. Die Aufzeichnung lief rein analog direkt auf eine Bandmaschine, auch das Mastering geschah rein analog, von John Webber in den legendären Londoner Air Studios. Und natürlich hört man das!
Und warum braucht eine Aufnahme von Solo-Cello-Suiten nun drei Musiker? Nun, der Löwenanteil dieses Mammutprojekts ruht auf den Schultern von Justin Pearson, der nicht nur erster Cellist des National Symphony Orchestra sondern auch künstlerischer Leiter des Locrian Ensemble ist - beide sind zuletzt durch Einspielungen bei Chasing The Dragon in den Fokus der Audiophilen-Gemeinde gerückt. Pearsons herrlich warm klingendes Cello stammt aus dem Jahr 1706, ist also in etwa genau so alt wie die Suiten selbst. Doch heutige Musikwissenschaftler gehen davon aus, dass wenigstens die sechste Suite von Bach für ein damals nicht unübliches fünfsaitiges Cello geschrieben wurde. Spieler, die über solche Instrumente verfügen, gibt es nicht viele. Doch für diese Einspielung wurde extra für die sechste Suite der Cellist Pedro Silva mit seinem Fünfsaiter engagiert. Ein ungewöhnlicher Schachzug, der sich aber bezahlt macht. Nicht nur, was die Werktreue angeht, sondern auch wegen des Reizes, den es hat, diese beiden hochklassigen Interpreten zu vergleichen. Beide eint ein herrlich zupackender und leidenschaftlicher, aber auch mal verträumt tänzerischer Ton, und es ist eine der besonderen Qualitäten der Aufnahme, dass immer wieder dem emotionalen und musikalisch zwingenden Vortrag der Vorzug gegenüber trockener spieltechnischer Vollperfektion gegeben wurde.
Die Dritte im Bunde ist die Pianistin Katherine Rockhill. Nur wenige Insider wissen, dass 1986 eine verschollen geglaubte Bearbeitung der 3. Suite für Cello und Klavierbegleitung von Robert Schumann wiederentdeckt wurde. Diese Box ist aktuell die einzige Kompletteinspielung der Suiten, welche die dritte Suite nicht nur in der Originalfassung sondern zusätzlich auch in der Schumann-Bearbeitung bietet. Und das allein ist es schon wert, diese Box zu kaufen. Ein herrlicher Genuss, diesen großartigen Musikern zuzuhören, und die beiden so unterschiedlichen und je auf ihre Art so genialen Fassungen dieses Werks zu vergleichen!
Und auch abseits von musikalischer und klanglicher Qualität lässt diese Edition nichts zu wünschen übrig: Gepresst auf 5 LPs mit 180 g schwerem Vinyl, in einer schweren und stabilen Kartonbox, in eleganten roten Kartonhüllen und gefütterten Innenhüllen. Dazu gibt es ein 32-seitiges Booklet mit ausführlichen Informationen zur Aufnahme und Produktion und zahlreichen wunderschönen Bildern von den Aufnahmesessions. Und wer mehr über die Musik wissen möchte, der freut sich sicher noch ein veritables Stück Sekundärliteratur, das sich auch in der Box findet: „The Cello Suites“, ein Sachbuch, spannend wie ein Krimi, des kanadischen Musikjournalisten Eric Siblin, als Taschenbuch. Kleiner Wermutstropfen für alle weniger polyglotten Klassikfans: Booklet und Taschenbuch sind in englischer Original-Fassung beigelegt. Aber für diese Box lohnt sich auch ein Sprachkurs! Und wem das zu viel ist, der kann auch einfach Bachs herrliche Musik zu sich sprechen lassen. Facettenreich, funkelnd, wertvoll an sich, aber auch in einer gebührenden Fassung - ein echtes Juwel eben!
Gepresst bei Optimal in Deutschland.
Die 5-LP-Box kommt mit einem Taschenbuch “The Cello Suites by Eric Siblin" und einem 32seitigem Booklet mit Gesprächen mit von Künstlern, Toningeneuren und Technikern rund um die Aufnahmen.
************************************************************************************************
************************************************************************************************
Recording the Bach Cello Suites: behind the scenes and a free sample download
Posted on December 27, 2019 by Dave Denyer
Making high-quality audio recordings in a recording studio is one thing but making audiophile recordings at a remote venue has its own particular challenges. Neville Roberts visits London’s Temple Church to attend one such recording session featuring two of the Bach Cello Suites, performed by the renowned and award-winning cellist, Justin Pearson.
I’ve been fortunate to be able to attend a number of recording sessions in recent years. Having a technical background, I’m always keen to explore the technology used to make the recordings. The aim at each session has been to produce audiophile-quality recordings, including what many consider to be the ultimate in quality – professional master tapes.
Neville discussing the recording with Mike Valentine
Many of these recording sessions have been held at recording studios, where everything to do with the recording, from the acoustic environment through to the recording systems and microphones mixing, can be controlled to produce the final stereo mix. Making a recording at a remote venue is a completely different process altogether. So, when I was offered the opportunity to attend a recording session of two of the six J. S. Bach Cello Suites, organised by the audiophile record label Chasing The Dragon, I was extremely keen to attend, especially as I’m a lover of Bach’s music.
Coincidentally, it turned out that the brains behind Chasing The Dragon, Mike Valentine, and myself are both ex-BBC dating back to the seventies. Valentine was a BBC sound engineer and gained a lot of experience making recordings at outside broadcast events. All of his years’ experiences were certainly being put to good use for making this recording.
Recording the Bach Cello Suites
Justin Pearson and Mike Valentine
Bach’s first two Cello Suites had already been recorded several weeks earlier. This recording session held on 9 November 2019 aimed to record Suites 3 and 4, with Suites 5 and 6 being planned for January 2020 at the time of writing. These audiophile recordings are rather special as the analogue master tapes will be used to produce a set of limited-edition LPs that will be mastered at AIR Studios in London on their Neumann VMS 80 cutting lathe. However, one of the things that will make these LPs special is that they are to be mastered at half-speed, taking advantage of new upgrades to the VMS 80. The recordings will then be released as a limited-edition boxed set, complete with a book – ‘The Cello Suites: In Search of a Baroque Masterpiece’ by Eric Siblin – which describes in detail the Bach Cello Suites. A limited set of copy-master tapes of the entire set of Suites is also being made available.
Justin Pearson
The Bach Cello Suites on this recording are performed by one of London’s busiest and most versatile musicians, Justin Pearson. Pearson has been principal cellist, general manager and artistic director of the National Symphony Orchestra, as well as guest principal cellist of the Royal Philharmonic Orchestra and the English Sinfonia Orchestras. For many years, he was the solo cellist in Andrew Lloyd Webber shows such as ‘Phantom of the Opera’, ‘Evita’, ‘Whistle Down the Wind’ and ‘Bombay Dreams’. Pearson is presently artistic director and manager of the Locrian Ensemble of London, and he has written award-winning scripts for plays with music that have been performed in London’s West End. Pearson has recorded for many labels, including Hyperion, Naxos, Guild, ASV, Dutton Epoch, Carlton Classics and now Chasing The Dragon. He has also produced independent programmes for BBC Radio 3 and BBC Radio 4. Pearson served as a governor for the Royal Society of Musicians (a charity that supports musicians in need) and is musical patron of Sunbeams Music Trust in Cumbria, helping children and adults with special needs through music.
Pearson preparing for the first take
Pearson during the recording
Neville with Pearson between takes
Temple Church in London
Temple Church, London
The venue for the recordings was the beautiful Temple Church in London, which has eight hundred years of history, dating from the Crusaders in the 12th century. The Church was built by the Knights Templar, the order of crusading monks founded to protect pilgrims on their way to and from Jerusalem in the 12th century. The Church comprises two parts – the Round and the Chancel. The Round Church was consecrated in 1185 by the patriarch of Jerusalem. It was designed to recall the holiest place in the Crusaders’ world: the circular Church of the Holy Sepulchre in Jerusalem. Due to its fabulous acoustics, it’s home to some of the most famous church music in London.
The recording equipment
As audio (and professional tape) enthusiasts, we don’t need any convincing about the importance of using quality equipment and cabling in our hi-fi systems. However, this is often overlooked by commercial recording studios (even those that offer audiophile-quality recordings), which focus instead on the practicalities of equipping a recording studio with equipment, especially cables, that can withstand the rigours of regular use. Similarly, equipment and cables used for recordings out in the field are often chosen for their ability to withstand rough handling. Fortunately, the importance of using audiophile equipment and cabling is recognised by Chasing The Dragon and no expense has been spared when recording the Bach Cello Suites. The cables alone cost tens of thousands of pounds per run!
Mike Valentine seeking advice from a higher authority on microphone placement
High quality cables used throughout
Petronel Butuc looking after the Sony tape machine
Sony APR 5003 master tape recorder
The recording was made using a pair of Flea/AKG C12 microphones, separated by a Jecklin Disk, for the stereo feed, and a Neumann KU-100 dummy head for the binaural feed. For the analogue recording, the stereo output from the Focusrite microphone preamps was fed to a Sony APR 5003 master tape recorder running at 15ips and recording onto ¼ inch ATR master tapes. The Sony recorder has been renovated and calibrated by one of the best in the business – Petronel Butuc of The Audiophiles Clinic. Butuc has gained an enviable international reputation and his services are very much in demand, so it was especially fortunate that Chasing The Dragon’was able to secure his services for making these analogue recordings. Incidentally, a Nagra VI 6-channel recorder was used for the 24-bit, 192kHz PCM digital recording of the stereo feed from the C12s and the KU-100 dummy head for the binaural recording. For DSD recordings, two Tascam DA3000 DSD two-channel recorders were used – one for the stereo feed from the C12s and one for the binaural feed from the KU-100 dummy head. High quality Vovox and Nordost cables were used throughout the recording chain.
The ‘analogue source equipment’ (cello!)
Between the recordings, I spoke with Justin Pearson about the challenges he faced with these performances, and in particular, about his cello and bow. The cello was crafted by Francesco Ruggeri in 1706. Ruggeri, who studied in Cremona with Amarti and was in the same group of apprentices as Stradivarius, re-designed the shape of the instrument. Stradivarius, however, continued to make the more old-fashioned, traditional ‘Amarti-style’ designs. The reason for the re-design was that musicians required cellos for solo playing that would project more sound and be physically smaller to allow players to reach higher up the instrument while playing. Stradivarius probably made only about 60 cellos, while Ruggeri made considerably more.
Neville with Julian Pearson admiring the bow
The Cello and bow
The Cello scroll
The Cello and bow
The back of Pearson’s cello is made from a single piece of wood and the front is made from two pieces of maple wood, with beautifully-cut F-holes. When Pearson purchased the instrument, the scroll had disappeared, but it has now been replaced with one made by Guadagnini in Turin. Pearson had the cello restored in New York at a cost of £18,000 for the restoration alone! The bow is a Lamy Père, mounted in gold, and was made for an exhibition in Paris in around 1900. The weight and shape of the bow is balanced for solo playing, and Pearson bought it especially for this recording.
The resultant recording
The recordings from the master tape are truly spectacular. The performance is one of the best renditions of the Bach Cello Suites I’ve ever heard, and the recording quality is amazing. All the atmosphere and space of the wonderful venue together with the detail of the instrument has been captured beautifully, thanks to the skill of the recording engineer and the quality of the audio equipment used throughout the recording chain. But don’t just take my word for it – Chasing The Dragon has kindly made available a sample high-resolution 24/192 digital file that you can download from my website at rssconsultancy.co.uk/files/ChasingTheDragon/Bach-Cello-Suites.wav
Pearson monitoring the recording after a take
Pearson monitoring the recording after a take
All of us discussing the finished recording
Conclusions
For me, apart from engaging fantastic performers, the main challenge when making live recordings is how to capture and reproduce all the ambience of the environment without allowing it to detract from the performance. To overlook this would result in a recording that might as well have been made in a recording studio.
The goal of the recording engineer is to add an extra dimension of reality by capturing the magic of the recording venue. This requires not only considerable skill (a skill that is exemplified by these Chasing The Dragon recordings, which somehow manage to capture the essence of reality and transport the listener to the recording venue) but, also, the best in audiophile equipment for the recording chain, including the choice of microphones, cables, amplifiers, power supplies, and the recorder itself. The result is a listening experience that is much closer to a live performance and can be enjoyed in the comfort of your own home. Certainly, after the final recording session has taken place in January 2020, I’ll be one of the first in line to purchase what I believe will be an outstanding recording of a spectacular performance of these Bach masterpieces.
www.chasingthedragon.co.uk
**************************************************************************************************
Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- MEGA RARE AUDIOPHILE CLASSIC-5-LP/RECORD-BOX ----- ANALOGE MASTERING IN U.K. BY JOHN WEBBER AT LONDON AIR STUDIOS MIT EINEM 32-SEITIGEN BOOKLET ----- 5-LP BOX SET INCLUDES: GREAT 32-PAGE BOOKLET ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ..... )
Preis: EUR 3999,99 (minus 50% discount / minus 50% rechnungsrabatt = 1999,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- MEGA RARE AUDIOPHILE CLASSIC-5-LP/RECORD-BOX ----- ANALOGE MASTERING IN U.K. BY JOHN WEBBER AT LONDON AIR STUDIOS MIT EINEM 32-SEITIGEN BOOKLET ----- 5-LP BOX SET INCLUDES: GREAT 32-PAGE BOOKLET ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS - FACTORY SEALED - QUALITY !! ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
CHASING THE DRAGON VAL 001 ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- (PURE ANALOGE-BINAURAL-RECORDING-LP/RECORD / OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! )
XXL-Foto
XXL-Foto
| NATIONAL SYMPHONIE ORCHESTRA - CONDUCTOR: DEBBIE WISEMAN ----- ESPAGNA - A TRIBUTE TO SPAIN ----- PURE ANALOGUE-BINAURAL-RECORDING-CLASSIC-LP/RECORD ----- CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS IN ENGLAND (U.K.) (PURE ANALOGUE) ----- HIGH QUALITY 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL PRESSING IN ENGLAND (U.K.) ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ..... ANALOGE-BINAURAL-RECORDING-LP/RECORD 2018 MADE IN UK / ..... CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS (DIRECT TO DISC) 2018 / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN 2018 BEI CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS (DIRECT TO DISC) IN UK / ..... ORIGINAL RECORDING 2018 BY CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS (DIRECT TO DISC)IN UK / .... HIGH QUALITY 180g AUDIOPHILE PRESSING / ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ..... DIESE ANALOGUE-BINAURAL-RECORDING-DIREKTSCHNITT LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED!!..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Weitere Details: *********************************************************************************************
Espana (A Tribute To Spain) (Vinyl, LP, Album, Stereo) Plattencover
The National Symphony Orchestra, Rosie Middleton, Debbie Wiseman – Espana (A Tribute To Spain)
Label: Chasing The Dragon – S35
Format: Vinyl, LP, Album, Stereo, BINAURAL RECORDING
Land: UK
Veröffentlicht: 2018
Genre: Classical
Stil:
Trackliste
Bizet, George: Carmen
A1 Habanera
A2 The Gypsy Song
A3 Espana
Rimsky-Korsakov
B Capriccio Espagnol
Mitwirkende
Composed By – Chabrier* (tracks: A3), Bizet* (tracks: A1,A2), Rimsky-Korsakov* (tracks: B)
Conductor – Debbie Wiseman
Orchestra – National Symphony Orchestra
Soprano Vocals – Rosie Middleton
Anmerkungen
Binaural recording set up to optimize headphone listening.
Barcode und andere Identifikationsmerkmale
Barcode: 693692998313
************************************************************************************************
Debbie Wiseman dirigiert das National Symphony Orchestra
Rosie Middleton - Mezzosopran
Aufnahmen in den Air Studios, London, UK.
Mike Valentine, Besitzer und Chefproduzent des britischen Labels Chasing The Dragon, ist eigentlich bekannt als Kameramann in waghalsigen Unterwasser-Szenen - zahlreiche James-Bond-Filme etwa nutzten seine Dienste. Im zweiten Leben als Labelchef aber hat Valentine keineswegs Wasser in den Ohren. Neuerdings hat sich sein Label auf binaurale Direktschnitt-Aufnahmen mit einem Kunstkopfmikrofon von Neumann spezialisiert, und die neueste Veröffentlichung „Espana“ versteht mit dieser Methode zu beeindrucken. Debbie Wiseman steht am Pult des National Symphony Orchestra, und gemeinsam mit der Sopranistin Rosie Middleton lässt sie Werke von Bizet, Chabrier und Bizet erklingen. Ihren vollen Effekt in Sachen Räumlichkeit entfaltet die Kunstkopf-Aufnahme erst über Kopfhörer, aber auch ohne beeindruckt die warme und realistische Klanglichkeit. Eine der bestklingensten Aufnahmen der letzten Zeit!
Gemastert über dem weltbesten Kopfhörer, einem Stax SR009. Schnitt direkt auf Vinyl innerhalb eines einzigen Tages durch Mike Valentine, Eigentümer von Chasing The Dragon Records. wv
*************************************************************************************************
Binaural Recording On 180g Audiophile LP!
Listen to an MP3 Sample of Espana!
Debbie Wiseman conducts the National Symphony Orchestra and mezzo-soprano Rosie Middleton for this tribute to Spain. The album includes compositional works by Chabrier, Bizet, and Rimsky-Korsakov.
Rehearsed, mixed and cut directly to vinyl in one day by Mike Valentine, owner of Chasing The Dragon Records.
"The audiophile world involves a staggering amount of minutia. Everything leads, however, to an emotional payoff, as you're constantly reminded while rubbing shoulders with people devoted to good sound. So while, if you study the literature on, say, speaker placement or multichannel audio, you might expect everyone who cares about such matters to walk around with a pencil protector in his shirt pocket, instead you're much more likely to encounter someone whose passion for audio can hardly be contained and who has a lively sense of humor. Those points were underscored when I began correspoding with Mike Valentine, the owner of the UK audiophile label Chasing the Dragon...He isn't afraid to say something controversial (certainly his statement, "The sound quality here...is better than sex!" could spark a heated debate), and because he's filmed underwater sequences for over 90 films, including five James Bond movies, you quicky understand that he knows how to pursue lofty professional goals and have fun." - Jeff Wilson, The Absolute Sound Read more!
"The orchestra rehearses downstairs while upstairs the mastering room engineers record and play back a test lacquer. Finally, it's time for a recorded take of the "Carmen" excerpts with Mezzo-Soprano Rosie Middleton. The tension is palpable in both the control room and upstairs. It's quickly clear that the free-spirited rehearsal has given way to a darker, more constrained performance that satisfies no one, especially Ms. Middleton. The second take is better but is still missing the required "magic". Take three is "the one". Everyone is relieved and it's technically perfect."
"Then, after a lunch break, it's on to the Chabrier "España". After a recorded rehearsal playback, it's time for a take. The first performance is spirited but an orchestral crescendo causes the cutting stylus to crash through the groove wall into an adjacent groove, requiring a second take. There's another great performance, but higher drama could be found in the mastering suite, all of which is captured on the video. Quick, decisive thinking and gutsy actions by mastering engineer John Webber saves the lacquer from disaster (as you'll see) but a third take (not shown) proves to be by far the best and it will be the one you'll hear on the final vinyl record. Please keep in mind the sound you hear on this video was captured by an Audio-Technica "shotgun" microphone attached to a camcorder and is not the actual recorded sound (given what it is, though, it's pretty good!)." - Michael Fremer, analogplanet.com
"Using the legendary valve Neumann U47 microphone and plethora of microphones including DPA, plus the famous Decca-Tree set up of three omin-directional microphones, this was a well set up recording. What is very important in this new disc is that as well as producing it on Direct Cut Disc it will also be released on double DSD (5.6MHz), and for headphone lovers like myself as part of a binarual album using the excellent Neumann KU100 binaural microphone, carefully placed above the conductor. Listening on Sennheiser HP600 cans the "out of the head" effect of the dummy-head-stereo recording was like being on the conductor's rostrum... This was a brilliant day with great performances and great balancing." - HiFi Pig Magazine, February 2017 Read more!
************************************************************************************************
Titel:
Side A:
Georges Bizet (1838-1875)
Carmen:
Habanera
The Gypsy Song
Emmanuel Chabrier (1841-1894):
Espana
Side B:
Nikolai Rimsky-Korsakov (1844-1908):
Capriccio
Espagnol
***********************************************************************************************
180-gram vinyl
Direct-to-disc 33 1/3 RPM binaural recording
Debbie Wiseman conducts the National Symphony Orchestra and mezzo-soprano Rosie Middleton for this tribute to Spain. The album includes compositional works by Chabrier, Bizet, and Rimsky-Korsakov. Contains four tracks including "Habanera," "The Gypsy Song," "Espana" and "Capriccio Espagnol." Recorded as a direct-to-disc recording this release sounds great!
*********************************************************************************************
Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGUE-BINAURAL-RECORDING-DIRECT-TO-DISC-CLASSIC-LP/RECORD ----- CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS IN ENGLAND (U.K.) (PURE ANALOGUE) ----- HIGH QUALITY 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL PRESSING IN ENGLAND (U.K.) ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Preis: EUR 399,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 199,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- PURE ANALOGUE-BINAURAL-RECORDING-DIRECT-TO-DISC-CLASSIC-LP/RECORD ----- CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS IN ENGLAND (U.K.) (PURE ANALOGUE) ----- HIGH QUALITY 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL PRESSING IN ENGLAND (U.K.) ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS PERFECT " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
CHASING THE DRAGON VAL 008 (BINAURAL RECORDINGS - AUDIOPHILE RECORDING) ----- LIMITED EDITION ----- (PURE ANALOGUE-DOPPEL-LP/RECORD / OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY
XXL-Foto
XXL-Foto
| PERFORMED BY INTERPRETI VENIZIANI ----- VIVALDI IN VENICE ----- LIVE CLASSIC-DOUBLE ALBUM - RECORDED LIVE IN VENICE IN TTALY ----- PURE ANALOGUE-AUDIOPHILE RECORDING-CLASSIC-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET - MADE IN ENGLAND (U.K.) ----- CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS IN UK ----- 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL-PRESSING IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! / ..... PURE ANALOGUE AUDIOPHILE RECORDING-LIVE-DOPPEL-LP/RECORD 2018 MADE IN ENGLAND(U.K.) / ..... CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS (AUDIOPHILE LIVE-RECORDING) 2018 / ..... ORIGINAL PURE ANALOGE LIVE-AUFNAHMEN 2018 BEI CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS (AUDIOPHILE RECORDING) IN VENEDIG IN ITALIEN / ..... ORIGINAL PURE ANALOGE, AUDIOPHILE LIVE-REORDING 2018 BY CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS LIVE-AUDIOPPHILE RECORDING IN VENICE IN ITALY / .... HIGH QUALITY 180GRAM ANALOGUE PRESSING IN GERMANY / ..... LIMITED EDITION ..... OUT OF PRINT ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY !!) ..... DIESE ANALOGUE, AUDIOPHILE RECORDING LP/RECORD IST = OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED!! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Weitere Details: ****************************************************************************************************
Vivaldi In Venice (Vinyl, LP) Plattencover
Interpreti Veneziani – Vivaldi In Venice
Label: Chasing The Dragon – VALLP008
Format: 2 × Vinyl, LP
Land: UK
Veröffentlicht: 2018
Genre: Classical
Stil: Baroque
Trackliste
Anzeigen Mitwirkende
–Antonio Vivaldi Violin Concerto In B Minor RV. 386
A1 – Allegro
A2 – Larghetto
A3 – Allegro
–Giuseppe Tartini Violin Concerto In A Major D. 96
A4 – Largo
–Giuseppe Tartini Violin Concerto In E Minor D. 56
B1 – Allegro
B2 – Andante
B3 – Allegro
–Arcangelo Corelli Concerto Grosso In D Major Op. 6 No. 4
B4 – Allegro
C1 –Antonio Vivaldi "La Follia" Trio Sonata RV. 63
–Antonio Vivaldi Violin And Cello Concerto RV. 546
C2 – Allegro Moderato
C3 – Andante
C4 – Allegro Molto
–Antonio Vivaldi Bassoon Concerto In E Minor RV. 484
D1 – Allegro Poco
D2 – Andante
D3 – Allegro
–Antonio Vivaldi Cello Concerto In A Major RV. 419
D4 – Allegro
D5 – Andante
D6 – Allegro
Unternehmen usw.
Pressed By – Optimal Media GmbH – BI27163
Recorded At – San Vidal Church, Venice
Lacquer Cut At – Air Lyndhurst Studios
Mitwirkende
Contrabass – Tomasso Bagnati*
Double Bass – Angelo Liziero
Ensemble – Interpreti Veneziani
Harpsichord – Paolo Cognolato
Lacquer Cut By [Uncredited] – John Webber
Liner Notes – Mike Valentine (3)
Performer – Interpreti Veneziani
Producer – Françoise Valentine, Mike Valentine (3)
Viola – Sonia Amadio
Violin – Anania Maritan, Giuliano Fontanella, Paolo Ciociola, Pietro Talamino*
Anmerkungen
Live double album housed in a gatefold sleeve.
Headphones supplied by Sennheiser
Cables supplied by Nordost and ZenSati
Barcode und andere Identifikationsmerkmale
Matrix / Runout (Side A runout etched): VALLP008 BI27 163-01 A1
Matrix / Runout (Side B runout etched): VALLP008 BI27 163-01 B1
Matrix / Runout (Side C runout etched): VALLP008 BI27 163-02 C1
Matrix / Runout (Side D runout etched): VALLP008 BI27 163-02 D2
*************************************************************************************************
Musiker:
Sonia Amadio
Tommaso Bagnati
Paolo Ciociola
Paolo Cognolato
Giuliano Fontanella
Angelo Liziero
Anania Maritan
Pietro Talamini
Giovanni Agazzi - violin (LP1/1)
Federico Braga - violin (LP1/2)
Nicola Granillo - violin (LP1/3)
Giacobbe Stevanato - violin (LP2/2)
Davide Amadio - cello (LP2/2 & 4)
Andrea Bressan - bassoon (LP2/3)
Aufnahmen in der ehemaligen Kirche San Vidal in Venedig.
Das Zuhause des britischen Labels Chasing The Dragon sind eigentlich die renommierten von Beatles-Produzent George Martin gegründeten Air Studios in London, doch für die wundervolle Reihe von Live-Aufnahmen klassischer Musik, die das noch junge Label seit kurzem betreibt, verlassen Produzent Mike Valentine und sein Aufnahme-Team gerne die heimischen Gefilde, um die Musik wenn man so will in ihrer natürlichen Umgebung einzufangen.
Und für die Musik auf der nun erschienenen neuesten Veröffentlichung dieser Reihe kann es wirklich kaum eine geeignetere Umgebung geben: „Vivaldi In Venice“ heißt das rundum gelungene Doppel-Album, und aufgenommen wurde es live im Konzert (genauer: über fünf verschiedene Konzerte hinweg) in der ehemaligen Kirche San Vidal in Venedig. Der barocke Bau mit seiner geräumigen und doch intimen Akustik stand schon in Venedig, als Antonio Vivaldi nur wenige Häuser weiter am Ospedale delle Pieta als Geigenlehrer und Komponist wirkte, und schließlich zu einem der größten „Touristenmagneten“ der Stadt schon zu Lebzeiten wurde.
Die Interpreti Veneziani, das Kammerorchester dieser Aufnahme, sind der Stadt mindestens genau so eng verbunden wie damals Vivaldi; schon seit 1987 geben sie ihre Konzerte in San Vidal. Für Chasing The Dragon nahm das Orchester schon Vivaldis „Vier Jahreszeiten“ in London als Direktschnitt auf; für die Live-Aufnahme wählten die Interpreti nun ein Programm aus, das eindrucksvoll zeigt, dass Vivaldis umfangreiches Werk wesentlich mehr zu bieten hat als „nur“ den großen Klassiker der „Vier Jahreszeiten“. Auf zwei LPs gibt es hier zu hören: Zwei Cello-Konzerte, ein Fagott-Konzert, eine Trio-Sonate und ein Violin-Konzert, und dazu noch zwei Violinkonzerte bzw. ein Concerto Grosso von Vivaldis Zeitgenossen, Landsmännern und Violinisten-Kollegen Corelli und Tartini.
Gemeinsam mit den großartigen Solisten (Giovanni Agazzi, Federico Braga, Nicola Granillo, Giacobbe Stevanato, Andrea Bressan und Davide Amadio) wirft sich das achtköpfige Ensemble mit italienischer Verve, zupackender Frische, aber auch verblüffender Präzision in die Interpretation dieser Musik, die in ihren kundigen Händen kein bisschen angestaubt wirkt, sondern eine solche Klangpracht und Virtuosität verströmt, dass man sofort verstehen kann, was schon vor Jahrhunderten die Zuhörer scharenweise in Vivaldis Konzerte lockte.
Die mit wenigen, aber hochwertigen und vor allem perfekt ausgerichteten Mikrofonen gemachte Aufnahme überzeugt in allen Details: Der Klang räumlich, präzise, warm und so natürlich, dass man wirklich meint, Musiker und Publikum säßen bei einem selbst zuhause im Wohnzimmer - oder vielmehr, man selbst säße mittendrin in San Vidal. Herrlich warm sind die Tiefen der Generalbass-Instrumente, perfekt ausdifferenziert und rund die hohen Streicher, glasklar das Cembalo, und trotz des durchaus sakralen Nachhalls bleibt auch in den schnellen Sätzen kein einziger rascher Tonwechsel auf der Strecke. Kurz: Chasing The Dragon jagt nicht nur den Drachen, sondern hat hier eindeutig einen gefangen, und zwar ein echtes Prachtexemplar. Der pure Genuss!
Aufnahmen über Gefell-, AKG- und Flea-Röhrenmikrofone. Schnitt auf Vinyl durch Mike Valentine, Eigentümer von Chasing The Dragon Records in den brühmten Air Studios in London, UK auf eine Neumann VMS 80 Schneidemaschine. Klanglich eine der besten LPs, die wir je auf dem Platenteller hatten.
Titel:
LP 1
Side A:
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Violin Concerto in B minor
1. Allegro - Larghetto - Allegro
Giuseppe Tartini (1692-1770)
Violin Concerto in A Major
2. Largo
Side B:
Giuseppe Tartini
Violin Concerto in E minor
1. Allegro - Andante - Allegro
Arcangelo Corelli (1653 - 1713)
Concerto Grosso in D Major, Op. 6, No. 4
2. Allegro
LP 2:
Side A:
Antonio Vivaldi
1. "La Follia" Trio Sonata
Violin and Cello Concerto
2. Allegro moderato - Andante - Allegro molto
Side B:
Antonio Vivaldi
Bassoon Concerto in E minor
1. Allegro poco - Andante - Allegro
Cello Concerto in A Major
2. Allegro - Andante - Allegro
***********************************************************************************************
Rezension:
Für dieses Album nahm Mike Valentine sein Equipment mit in die Heimatstadt des Kammerorchesters – an den Ort, der letztlich für die Gründung seines Labels mitverantwortlich war, denn die Performance der Interpreti Veneziani in Verbindung mit der einmaligen Akustik der heute als Konzertsaal genutzten ehemaligen Kirche San Vidal in San Marco hatte ja sechs Jahre zuvor den Wunsch in dem Sound-Enthusiasten entfacht, ebendieses Erlebnis auf Band festzuhalten. Fünf Konzerte des dort regelmäßig auftretenden Ensembles schnitt er während seines Aufenthalts mit, aus denen er für dieses Album ein "Ideal-Konzert" schnitt (wobei es garantiert keine Schnitte innerhalb eines Werkes gibt: Die Musik erklingt exakt so, wie sie gespielt wurde!). Das Programm besteht übrigens nicht nur aus Werken des "roten Priesters", sondern auch aus zwei Violinkonzerten von Giuseppe Tartini und einem Concerto Grosso von Arcangelo Corelli. Die Abbildung nicht nur der Musik selbst (beeindruckend genug!), sondern vor allem auch der Raum-Atmosphäre darf schon als spektakulär bezeichnet werden: Es ist in der Tat nicht schwer, sich vorzustellen, selbst vor Ort zu sein… (2018)
************************************************************************************************
Description
AAA 100% Analogue This LP was Remastered using Pure Analogue Components Only from the Master Tapes through to the Cutting Head
Chasing the Dragon - VALLP008 - AAA 100% Analogue - 180 Gram Virgin Vinyl
D2D Live Direct Cut To Vinyl - Direct to Disc D2D
Limited Edition - Pressed in Germany
The Absolute Sound Super Disc List TAS Harry Pearson Super LP List
"Vivaldi In Venice is one of the most gorgeous sounding and exquisitely played LPs I've heard in quite some time... an exceptional, and exceptionally natural, sounding recording, one so convincingly lifelike, so intimately present, so detailed and richly textured, that it's akin to being transported to the venue itself - or at least as far as a recording can deliver us... the sound is breathtakingly beautiful, with a naturally warm and singing string tone and marvelous detail and textures, all presented with a notable lack of artifice and relaxed ease. The venue is clearly intimate yet spacious, with pillows of air around the players and the listener placed in the front row of the audience... As you might guess, my conclusion is simple: Buy this record." - Wayne Garcia, The Absolute Sound, Music 5/5, Sonics 5/5
Chasing The Dragon's first "Direct Cut" album was of the Interpreti Veneziani performing a wonderful version of Vivaldi's Four Seasons. When chatting with Paolo, the orchestra's organizer, CTD discovered the group had never taken part in a 'live' recording. They have always performed in the San Vidal Church which is in the Accademia area of Venice. The acoustics in the church are outstanding. So after some discussion with the orchestra, they were convinced to record a live double album there. This would mean that a small crew would have to go to Venice and record 5 live concerts. It's a dirty job, but somebody had to do it! The jump factor of this album really has to be heard!
For many years Francoise and I at Chasing the Dragon have had the pleasure of visiting Venice, where we would attend concerts given by the leading chamber orchestra; Interpreti Veneziani. These superb musicians, combined with the beautiful acoustics of San Vidal Church, create a wonderful concert event. Recently, we had the opportunity to record 5 live concerts, which we have combined together to present to you the pleasure of being amongst the audience yourself. We really hope you enjoy this album!" - Mike Valentine
•• Directly cut to vinyl
•• Gefell/AKG/Flea Valve Microphones, AIR Custom Neve Recording Desk, Neumann VMS 80 Cutting Lathe
Musicians:
Sonia Amadio
Tommaso Bagnati
Paolo Ciociola
Paolo Cognolato
Giuliano Fontanella
Angelo Liziero
Anania Maritan
Pietro Talamini
Giovanni Agazzi, violin (LP1/1)
Federico Braga, violin (LP1/2)
Nicola Granillo, violin (LP1/3)
Giacobbe Stevanato, violin (LP2/2)
Davide Amadio, cello (LP2/2)
Andrea Bressan, bassoon (LP2/3)
David Amadio, cello (LP2/4)
Selections:
LP 1
Side A:
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Violin Concerto in B minor
1. Allegro - Larghetto - Allegro
Giuseppe Tartini
Violin Concerto in A Major
2. Largo
Side B:
Giuseppe Tartini
Violin Concerto in E minor
3. Allegro - Andante - Allegro
Arcangelo Corelli (1653 - 1713)
Concerto Grosso in D Major, Op. 6, No. 4
4. Allegro
LP 2:
Side A:
Antonio Vivaldi
1. "La Follia" Trio Sonata
Violin and Cello Concerto
2. Allegro moderato - Andante - Allegro molto
Side B:
Antonio Vivaldi
Bassoon Concerto in E minor
1. Allegro poco - Andante - Allegro
Cello Concerto in A Major
2. Allegro - Andante - Allegro
***********************************************************************************************
Zustand: OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- LIVE-CLASSIC-DOUBLE ALBUM - RECORDED LIVE IN VENICE IN TTALY ----- PURE ANALOGUE-AUDIOPHILE RECORDING-CLASSIC-LIVE-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET - MADE IN ENGLAND (U.K.) ----- CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS IN UK ----- 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL-PRESSING IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
Preis: EUR 599,99 (minus 50% discount/rechnungsrabatt = 299,99 euro) ----- OVP = ORIGINAL VERSIEGELT = FACTORY SEALED !! ----- LIVE-CLASSIC-DOUBLE ALBUM - RECORDED LIVE IN VENICE IN TTALY ----- PURE ANALOGUE-AUDIOPHILE RECORDING-CLASSIC-LIVE-DOPPEL-LP/RECORD IN EINEM WERTIGEN KLAPPCOVER(GATEFOLD JACKET - MADE IN ENGLAND (U.K.) ----- CHASING THE DRAGON - BINAURAL RECORDINGS IN UK ----- 180GRAM AUDIOPHILE VIRGIN VINYL-PRESSING IN GERMANY ----- LIMITED EDITION ----- OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN, ANALOGEN & AUDIOPHILEN LP/RECORD-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL, WELL TENDED, ANALOGUE & AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION (ONE EXEMPLARY)!! ...... SIEHE XXL-FOTOS (LOOK THE XXL-PICTURES !!) ..... BITTE FOTOS ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURES !!) ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE IN THIS " FACTORY SEALED " QUALITY !! ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
CHRISTOPHERUS SCGLX 73952 ----- ( SALE = AUSVERKAUF-C 10/18 ) ----- EINE BESONDERE KLASSIK-LP-RARITÄT !! ----- (MINT = ABSOLUT NEUWERTIGE KLASSIK-LP-RARITÄT !! )
XXL-Foto
XXL-Foto
| WIENER MOTETTENCHOR - LEITUNG:BERNHARD KNEBEL ----- MUSIVA VATIKANA 1 - GIOVANNI PIERLUGHI DA PALESTRINA -- MISSA PAPAE MARCELLI - CANTICUM CANTICORUM - AUSZÜGE ----- ( ..... AUDIOPHILE KLASSIK-LP-RARITÄT -- MADE IN GERMANY / ..... ORIGINAL AUFNAHMEN BEI CHRISTOPHERUS RECORDS (MUSICA PRACTIKA RENAISSANCE) IN WIEN, ÖSTERREICH / ..... ORIGINAL RECORDING BY CHRISTOPHERUS RECORDS IN AUSTRIA / ..... DEUTSCHE PRESSUNG / ..... LONG-OUT OF PRINT ..... LIMITED EDITION ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP-COLLECTION (LAST SAMPLE) !! ..... DIESE LP-RARITÄT IST NEU UND WURDE BISLANG NUR 1x ZU PRÜFZWECKEN GESPIELT !! ..... VERY-HARD-TO-FIND-WORLDWIDE !! ..... EINE PERFEKTE AUFNAHME-UND WIEDERGABEQUALITÄT !! ..... )
Weitere Details: **************************************************************************************************
ZWEI HAUPTWERKE DES FRÜHEN MEISTERS DER PYLOPHONIE IN HERVORRAGENDER AUDFÜHRUNG UND SEHR NATÜRLICHEN AUFNAHME. Mutmaßliche Harmonia Mundi-Koproduktion; Einzelstück aus dem Archiv des HM-Labelgründers. Cover mit minimalen Lagerungsspuren,LP neu. Deutsche Pressung, ca.1980.
*****************************************************************************************************
Zustand: MINT = ABSOLUT NEUWERTIGE KLASSIK-LP-RARITÄT !! ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! .....EINZELSTÜCK AUS DEM PRIVATARCHIV DES LABELGRÜNDERS VON HARMONIA MUNDI ..... )
Preis: EUR 59,99 Euro (SALE/DISCOUNT = minus 50% SALE-DISCOUNT / minus 50% AUSVERKAUFS-RECHNUNGSRABATT = 29,99 Euro ------ MINT = ABSOLUT NEUWERTIGE KLASSIK-LP-RARITÄT !! ----- LONG-OUT OF PRINT ----- ( ..... EINZIGES EXEMPLAR IN MEINER PRIVATEN, GEPFLEGTEN AUDIOPHILEN LP-SAMMLUNG = ONLY ONE SAMPLE IN MY PERSONAL AUDIOPHILE LP/RECORD-COLLECTION !! ...... SIEHE XXL-FOTO (LOOK AT THE XXL-PHOTOS) ..... BITTE FOTO ANKLICKEN (PLEASE CLICK ON THE XXL-PICTURE !! .....EINZELSTÜCK AUS DEM PRIVATARCHIV DES LABELGRÜNDERS VON HARMONIA MUNDI ..... )
In den Warenkorb |
| |
|
<
1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 64 > | |
|